Ha en egen rankad server?

Inaktiv
Ha en egen rankad server?

Hej,

För er som tycker att detta är en dum fråga så kan in ju hålla ert dumma svar till er själva. Ett forum är till för att man ska kunan få ett/flera svar på en fråga. Sedan finns det inga dumma frågor. Bara dumma svar

Till min fråga nu. Jag och min sambo vill lira BF2 tillsammans med ett par andra som inte sitter i vårt nätverk. Jag har hittat ett program så man kan köra en server, det är ifrån EA's hemsida (här).

Men vi vill ha en rankad server. Går detta tro? jag kan ha förståelse för om man inte kan det som privatperson. Eftersom då kan man "fuska" till sig medaljer ju..

Trevlig Valborg på er alla


signatur
Medlem

signatur

Sugen på att spela BF2 med ett glatt gäng?
I sådant fall kolla gärna in http://www.phd-gamers.se/

Inaktiv
Skrivet av sWeRaT_:

Måste jag gå vidare till en annan sida, är det ingen som har svaret? För jag förstår inte varför man har valet med i server inställningarna http://www.tcip.se/temp/bf_ranked.JPG är det bara för att man ska se att det inte fungerar om man är en privatperson


signatur
Inaktiv

Åh

Citat
"Min Players: 16
sv.password = empty string. Ranked servers may not be password protected. Ranked servers are intended to be available to all players.
sv.numPlayersNeededToStart = (6 for maxPlayers 16, 10 for 32, 10 for 64)
sv.spawnTime 15
sv.manDownTime 15
sv.ticketRatio 100
sv.teamRatioPercent 100
sv.punkBuster 1
"

så man kan inte fuska. Eller om man inte känner mer än 6 personer. För jag kan inte tänka mig att man kan spela rankat i co-op?


signatur
Medlem

I kortform: Du måste ha ett aktiebolag för att överhuvudtaget vara aktuell för rankad server ..

- maggot.se


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv
Skrivet av maggot.se:

I kortform: Du måste ha ett aktiebolag för att överhuvudtaget vara aktuell för rankad server ..

- maggot.se

Det behöver jag väl inte. Jag behöver ju bara skriva i det EA kräver ju (det jag kopierade in innan)


signatur
Medlem

För att hjälpa till mer då. Är du en trusted partner för EA?

F ö kvittar det helt. Eftersom du ändå måste spela online är det väl bara att greppa en server att spela på tillsammans med dina vänner?

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

För att hjälpa till mer då. Är du en trusted partner för EA?

F ö kvittar det helt. Eftersom du ändå måste spela online är det väl bara att greppa en server att spela på tillsammans med dina vänner?

Vad innebär det? jag har köpt orginalspelet och registrerat spelet på deras hemsida. Och jag har ett ea konto.

Jag vill ha en egen server. Så att man slipper drägg. Har varit inne i ett par servrar och kollat runt, många har orimliga regler (enligt oss). Och "fuskar" (skjuter på teammembers och går över till andra sidan)


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:

För jag förstår inte varför man har valet med i server inställningarna

För att du måste få en speciell serverversion från EA.

Som privatperson kan du aldrig sätta upp en egen rankad server.


signatur
Medlem

Nopes som sagt du måste ha nåt slags företag eller en klan som hostar nån server eller nåt det är för att förhindra fusk, annars kunde ju varenda kotte hosta sin egen rankade server och bestämma på den hur som helst. Dom gör så för att sen om du trots allt skulle göra nåt skumt eller nåt så kan dom sätta dit dig rejält.

Dock kan du sätta en egen server men den kommer aldrig bli rankad.

Inaktiv
Skrivet av cammo:
Skrivet av Tcip:

För jag förstår inte varför man har valet med i server inställningarna

För att du måste få en speciell serverversion från EA.

Som privatperson kan du aldrig sätta upp en egen rankad server.

http://www.ea.com/official/battlefield/battlefield2/us/editor...

Okej. Men varför skriver dom ut det dom gör på sin sida? man kan ju tolka det som om, om man har ställt in sin server på det. så kan man köra den rankad


signatur
Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Nopes som sagt du måste ha nåt slags företag eller en klan som hostar nån server eller nåt det är för att förhindra fusk, annars kunde ju varenda kotte hosta sin egen rankade server och bestämma på den hur som helst. Dom gör så för att sen om du trots allt skulle göra nåt skumt eller nåt så kan dom sätta dig dig rejält.

Dock kan du sätta en egen server men den kommer aldrig bli rankad.

Se mitt förra inlägg.


signatur
Medlem
Skrivet av Tcip:

Okej. Men varför skriver dom ut det dom gör på sin sida? man kan ju tolka det som om, om man har ställt in sin server på det. så kan man köra den rankad

"Dice and EA are limiting trusted server software distribution to our network of ‘Trusted Partners’ "

Säger väl allt?


signatur
Medlem

du kan ju hyra en rankad server, t ex här:
http://www.euro-frag.com

en 16-pers rankad (1 års avtalsperiod = 6144 kr/år)


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Inaktiv
Skrivet av maggot.se:

du kan ju hyra en rankad server, t ex här:
http://www.euro-frag.com

en 16-pers rankad (1 års avtalsperiod = 6144 kr/år)

Jäklar..


signatur
1
Skriv svar