Medlem
BattleDirector

Det här är 'old news', men för er som missat det har BattleDirector släpps. Detta är väl BF2142's motsvarighet till Battlerecorder på BF2.
Du startar upp demofiler genom programmet, och kan sedan filma/ta kort i olika vinklar.

Nerladdning och mer information finns här:
http://www.bf2142.se/page.php?id=59


signatur

snestreck woicer

Medlem

Trevligt! Ett bra tips!

Jag personligen har aldrig gjort något med dessa filer i varken bf2 eller bf2142 men kanske är på tiden att prova

Finns om jag inte minns fel, någon ikon i serverbrowsers över vilka servers som använder använder battlerecorder? Dessa borde man ju alltid spela på. Innebär det att servern i fråga har lite sämmre ping eller liknande? Jag menar det innebär ju ökad använd bandbredd. Om inte så finns det ju ingen anledning att inte lira på dessa.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Jag vet inte riktigt hur det här fungerar. TV2's servrar använder battlerecorder, men det står ju när man joinar servern.
Vad jag undrar över är om det finns någon funktion som det finns i CS, dvs att du kan spela in ett demo när du spelar.
Sedan öppna det demot i det här programmet och filma från olika vinklar. Om jag inte minns helt fel fanns det ett sånt här kommando i BF2 - inget jag provade dock.

Jag har även haft problem med att få ned demofiler från servrar som använder sig av battlerecorder, det brukar krångla.
Men nu i början har man nog tyvärr ingen större användning för detta program, det blir väl lite senare.

Sen angående battlerecorder på servern. Jag tror inte det gör någon större skillnad på bandbred, dock tar det stort utrymme på servern. Varje sån här demofil laddas upp på en server för att sedan kunnas ladda ner. Nu vet jag inte om dom tas bort efter ett antal dagar, men du kan ju tänka dig att det kan bli ganska mycket utrymme efter ett tag.


signatur

snestreck woicer

1
Skriv svar