Spel som inte duger
Varför har speltillverkare så dålig fantasi.Det händer ju inget alla kopierar varandra.
Det ska tydligen till något helt nytt för att dom ska kunna gå vidare.En del spel är så dåligt kodade att dom inte borde säljas.Någon måste säga till om inte på detta forum.Jag gillar att spela spel,men dom måste kunna utvecklas på ett bättre sätt.:evil:
Jag är då mer intresserad, just nu, av vilket spel som nu rört upp dessa heta känslor hos dig.
Detta är inget nytt, men det görs ändå större titlar som försöker innovera med jämna mellanrum. Är det för radikala hopp så säljer det inte till massan, därav lönar sig mindre steg desto mer. GTA kommer alltid vara GTA+lite förnyelse, till exempel.
'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles
Folk röstar med plånboken. Reklamkampanjer och "hype" kan lyfta ett mediokert spel till enorma försäljningssiffror. Så länge speltillvarkare släpper produkterna för syftet att förtjäna pengar (och varför skulle man annars göra det?) så kommer man att försöka kopiera fjolårets storsäljare istället för att hitta på ett unikt koncept som man är osäker på kommer att slå.
Jag irriterar mig ofta på hur bra men dåligt marknadsförda spel, hamnar i marginalen och glöms bort medan Vi får ständiga kopior och upprepningar (Diablo-kloner, FPS, etc.) år ut och år in.
Enda sättet att stoppa det är väl att inte köpa skräpspel oavsett hur bra reklamkampanjer de har.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Ja Rollerman, led utvecklingen av ett helt nyskapande spel du
Problemet är ju att dom flesta spelsätt har funnits på ett eller annat sätt, vad vi behöver är mer cross-overs, vad sägs om ett RPG-FPS-strategispel? Eller ett SIMS-FPS spel?
Och ja det är plånboken som styr, tar längre tid att göra nya spel då det ska alltid gå ett steg längre i grafik och fysik, och man hinner väl inte riktigt fullända fören flera år senare.
Tycker sällan de riktigt bra spelen sällan får den hype de förtjänar, fast det kanske beror på vilka spelkretsar man rör sig i också.
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=27002 ungefär samma
If you try to fuck with me then I shall fuck you too
Tycker sällan de riktigt bra spelen sällan får den hype de förtjänar, fast det kanske beror på vilka spelkretsar man rör sig i också.
Man kan nog se att den större mängden spelköpare inte tillhör genrefantasterna eller ens är särskilt intresserade eller har tid att skaffa sig den information som krävs.
Problemet är ju ofta också att det är svårt att se vad ett spel är värt innan release. De flesta spel säljer som bäst bara kort tid efter de släppts och det negativa inte har hunnit komma fram på forum och liknande.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Ravenknight
Så sant.
Negativt i min värld är dock fokus på multiplayer istället för singleplayer och det kan ju skifta i andras.
Negativt i min värld är dock fokus på multiplayer istället för singleplayer och det kan ju skifta i andras.
Håller med. Kanske beror det på att det är svårt att skriva ihop en bra story.
Ett riktigt bra SP-spel med en riktigt bra story är nog det som jag uppskattar mest. Max Payne-spelen är klara favoriter.
People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.
Spel (och datorer i allmänhet) är väl ungefär samma som bilar.
Tänker man efter så har bilen inte utvecklats så jäkla mycket sen den första bilen gjordes.
Funkar på samma sätt i princip med den största skillnaden i utseende och prestanda.
Detsamma gäller ju spel som blir snyggare och snyggare osv.
I övrigt håller jag med många andra när det gäller SP vs MP. Ett bra SP spel med riktigt bra story slår MP vilken dag som helst.
Insert funny qoute here