Zeitgeist the movie

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:
Skrivet av Spitt:

Massa text

Ojoj, här griper vi efter halmstrån. Det där UFOt ser suddigt ut, men det kan vara ett UFO, alltså måste det vara det. (Ursäkta dåliga liknelser, men alla andra gör såna så jag måste få göra det jag med.

Jasså, jag poängterar bara omständigheterna kring Silversteins "pull it" kommentar. Vilka verkar vara som jag påpekat tidigare.

[1] Han menade kontrollerad sprängning.

[2] Hans redogörelse för vad han faktiskt menade håller inte, eftersom andra källor motbevisar honom.

Självklart är detta i sig inte bevis för att WTC7 föll pågrund av kontrollerade sprängningar, det har jag aldrig påstått heller. Och tycker du att detta är att "gripa efter halmstrån" är det upp till dig.
Själv tycker jag det är anmärkningsvärt och knappast något att rycka på axlarna åt.

Medlem

Det roliga är att det finns fortfarande folk som försvarar USA's handlingar trots detta film:S

Sorgligt!


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Det finns många frågetecken och kostigheter kring detta men det jag anser är det största är just hur de faller och resterna.

Som man ser på alla videor på när tornen faller så faller de inte mycket långsammare än de betongdelar som flyger förbi brevid. Borde inte alla dessa ton med stål och betong bromsa denna hastighet radikalt?

Sen att tornen rasade totalt. De blev träffade ifrån sidan. Borde inte tornet eller övre delen av det då välta istället för att braka igenom hela den fortfarande intakta konstruktionen?

Vad händer med kränan av tornen? Den var byggd av stålbalkar som sedan lyfte varje plan. Detta var en enormt hållbar konstruktion som i praktiken lyfte hela tornet. Borde in denna stå kvar helt eller delvis? Speciellt med tanke på tornens mycket snabba rashastighet?

Var inte tornet byggt for att klara av ett flygplan. Ganska ironiskt att det just skulle bli flygplan som fick dem att kollapsa.

Man är ju ingen expert men det verkar lite ologiskt.

Kul hur de tog upp centralbanken i USA. Ganska sjukt system igentligen...


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skrivet av Tarden:

folk som tror dom har kommit på världens mest välbevakade konspiration genom tiderna efter att ha sett en film och sen känner ångest när folk vägrar lyssna på dom får mig att småle lite halvsadistiskt.

Tillåt mig le lite också Einstein..
..hur skulle vi någonsin upplysas om oförätter och osanningar någonsin ..enligt din något trångsynta världsuppfattning tillsynes?

Vem menar du kan deklarera en sk. sanning som osann? .., staten, kända doktorer/proffesorer .. eller folket?.

Varför är folk så snabba att kalla dessa galna konspirations teorier.. vad folk kalla "konspiration" i detta sammanhang är för mig samma sak som politik och makt ut övning. Största orsaken till att folk avfärdar andras protester på avsaknad av bevis är att dom kan aldrig i sin vildaste fantasi kan tro att någon skulle kunna iscensätta något så stort.. ja menar döda sitt eget folk. Visst är det makabert och säga "u got to break a few egg's.." eller så kanske något gick vansinnigt fel med tornen och evakueringen utav foket.

Jag tycker tvärtom att folk är ju helt hjärndöda att tro att Bin Laden aka Al Quaida planerade och icenssatte ett attentat att kapa fyra Jetplan med hjälp av nagelsaxrar och krasha dom i Worldtrade Center och Pentagon och möjligen Vita Huset. Att han lyckades är ju ännu mer fantastiskt och jag har svårt att se varför ingen reagerar bara på det..?

Sen alla bevisen.. allt måste ju vara solklart att det var Al Quaida som attackerade jag menar Afganistan invaderades ju pga. av det. Så våga inte att komma och säg att bevisen inte räcker till..
Vadå kaparna lever.. vadå?! ..ja ja men det är ju en lite obetdylig sak. Ja det var 747 som flög in i Pentagon! ..vadå skrot.. läs femas rapport, planet smälte ju! fattar du ingenting eller... ååhh!! .. ja alla kropparna identifierades! ..var då? ..jo i ett slutet militärt sjukhus med inget tillträde till allmänheten.. vadårå ?!?! ..ja samma sjukhus som identifireade alla kroppar ifrån flight 93.. ja det planet försvann också.. f-n fråga inte så myckeeeet! Svart lådor? ..vadå vad är det?

Bush:
"First of all, when we walked into the classroom, I had seen
this plane fly into the first building. There was a TV set on."
- George W. Bush, Jan 5, 2002, referring to the 'magic' TV
on which he saw an attack that had not yet been broadcast
(The 1st KNOWN video did not surface until the next day!)

Är det ingen som får lite gåshud om vi tänker att detta var icensatt utav någon annan än Al-Quaida?
Tänk vad lätt det kommer bli nästa gång "dom" vill ha något. "Dom" kommer ju kunna göra vad som helst efter detta och komma undan med det.. om någon vågar yttra sig så kommer man bara spela ut "9/11 - JFK" konspirations teori fanatiker kortet och himla lite på ögonen så är det klart.
Om det blir för mycket protester och oro som med 9/11 så får man väl tillsätta en kommision igen som leds av någon annan Bush butty boi och sen är det bara att stänga fallet. Nästan kriminellt genialiskt eller bara konspiration drävel.. u choose!

Iran here we come baby!.. wait until election year and we will find/make an reason to conquer your oil.. sorry! ..save your people from tyranni & dispear..

Hela 9/11 liknar ett inbrott jag hade i mitt källarföråd för länge sen.. Jag gjorde en låång lista på vad som blev stulet och Försäkrings bolaget betalade illa kvikt utan att kolla om jag hade några som helst kvitton..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

kan vara bra att kolla på Syriana också, blev så jäkla förbannad efteråt

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Tillåt mig le lite också Einstein..
..hur skulle vi någonsin upplysas om oförätter och osanningar någonsin ..enligt din något trångsynta världsuppfattning tillsynes?

Vem menar du kan deklarera en sk. sanning som osann? .., staten, kända doktorer/proffesorer .. eller folket?.

Varför är folk så snabba att kalla dessa galna konspirations teorier.. vad folk kalla "konspiration" i detta sammanhang är för mig samma sak som politik och makt ut övning. Största orsaken till att folk avfärdar andras protester på avsaknad av bevis är att dom kan aldrig i sin vildaste fantasi kan tro att någon skulle kunna iscensätta något så stort.. ja menar döda sitt eget folk. Visst är det makabert och säga "u got to break a few egg's.." eller så kanske något gick vansinnigt fel med tornen och evakueringen utav foket.

Jag tycker tvärtom att folk är ju helt hjärndöda att tro att Bin Laden aka Al Quaida planerade och icenssatte ett attentat att kapa fyra Jetplan med hjälp av nagelsaxrar och krasha dom i Worldtrade Center och Pentagon och möjligen Vita Huset. Att han lyckades är ju ännu mer fantastiskt och jag har svårt att se varför ingen reagerar bara på det..?

Sen alla bevisen.. allt måste ju vara solklart att det var Al Quaida som attackerade jag menar Afganistan invaderades ju pga. av det. Så våga inte att komma och säg att bevisen inte räcker till..
Vadå kaparna lever.. vadå?! ..ja ja men det är ju en lite obetdylig sak. Ja det var 747 som flög in i Pentagon! ..vadå skrot.. läs femas rapport, planet smälte ju! fattar du ingenting eller... ååhh!! .. ja alla kropparna identifierades! ..var då? ..jo i ett slutet militärt sjukhus med inget tillträde till allmänheten.. vadårå ?!?! ..ja samma sjukhus som identifireade alla kroppar ifrån flight 93.. ja det planet försvann också.. f-n fråga inte så myckeeeet! Svart lådor? ..vadå vad är det?

Bush:
"First of all, when we walked into the classroom, I had seen
this plane fly into the first building. There was a TV set on."
- George W. Bush, Jan 5, 2002, referring to the 'magic' TV
on which he saw an attack that had not yet been broadcast
(The 1st KNOWN video did not surface until the next day!)

Är det ingen som får lite gåshud om vi tänker att detta var icensatt utav någon annan än Al-Quaida?
Tänk vad lätt det kommer bli nästa gång "dom" vill ha något. "Dom" kommer ju kunna göra vad som helst efter detta och komma undan med det.. om någon vågar yttra sig så kommer man bara spela ut "9/11 - JFK" konspirations teori fanatiker kortet och himla lite på ögonen så är det klart.
Om det blir för mycket protester och oro som med 9/11 så får man väl tillsätta en kommision igen som leds av någon annan Bush butty boi och sen är det bara att stänga fallet. Nästan kriminellt genialiskt eller bara konspiration drävel.. u choose!

Iran here we come baby!.. wait until election year and we will find/make an reason to conquer your oil.. sorry! ..save your people from tyranni & dispear..

Hela 9/11 liknar ett inbrott jag hade i mitt källarföråd för länge sen.. Jag gjorde en låång lista på vad som blev stulet och Försäkrings bolaget betalade illa kvikt utan att kolla om jag hade några som helst kvitton..

Fantastiskt skrivet:up:


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

japp, riktigt bra skrivet.

ägna bara 30 sekunder åt att fundera på hur mycket makt och kontroll USAs regering fick efter 9/11... och vad tjänade Al-Qauida på det? (om "Basen" ens existerat innan 9/11....)

dom kan ju patrullera och göra små inkränking lite varstans på planeten utan att någon sätter sig emot (bara att peka finger och anklaga en människa för att vara terrorist (såväl svensk som asiat) och så plockar dom in den människan, mer eller mindre raderar honom från jordens yta... ingen bryr sig eller gör något...)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Jag tycker tvärtom att folk är ju helt hjärndöda att tro att Bin Laden aka Al Quaida planerade och icenssatte ett attentat att kapa fyra Jetplan med hjälp av nagelsaxrar och krasha dom i Worldtrade Center och Pentagon och möjligen Vita Huset. Att han lyckades är ju ännu mer fantastiskt och jag har svårt att se varför ingen reagerar bara på det..?

Hur ofta var det någon som misslyckades med att kapa plan förr (det är möjligt att ensamma kapare blev övermannade ibland men grupper med flera lyckades nog för det allra mesta)? Inrikesflyg hade ju nästan ingen säkerhet alls, olåst cockpit och personalen var tränade att göra som förövarna ville (precis som bankpersonal) för att ingen skulle komma till skada.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Sen alla bevisen.. allt måste ju vara solklart att det var Al Quaida som attackerade jag menar Afganistan invaderades ju pga. av det. Så våga inte att komma och säg att bevisen inte räcker till..
Vadå kaparna lever.. vadå?!

Vilka av dessa kapare är det du påstår fortfarande lever? (andra personer med samma namn räknas inte )
http://en.wikipedia.org/wiki/Organizers_of_the_September_11%2...

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

..ja ja men det är ju en lite obetdylig sak. Ja det var 747 som flög in i Pentagon! ..vadå skrot.. läs femas rapport, planet smälte ju! fattar du ingenting eller... ååhh!!

747? Resten förstår jag inte riktigt vad du menar med. Det finns massor med vittnen som såg planet flyga in i Pentagon och det fanns även vrakdelar från planet på platsen.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

.. ja alla kropparna identifierades! ..var då? ..jo i ett slutet militärt sjukhus med inget tillträde till allmänheten.. vadårå ?!?! ..ja samma sjukhus som identifireade alla kroppar ifrån flight 93.. ja det planet försvann också.. f-n fråga inte så myckeeeet! Svart lådor? ..vadå vad är det?

Jag är inte helt säker men jag misstänker att det är praxis att utföra identifikationer vid större flygolyckor på militärbaser. Även om det skulle ske någon annanstans så lär inte allmänheten ha tillträde. De svarta lådorna från Flight 93 och planet som kraschade i Pentagon påträffades. Om de svarta lådorna från planen som kraschade in i WTC-tornen var kvar i byggnaderna när de rasade så blev det av uppenbara orsaker inte så mycket kvar av dem.

Medlem

För de som hänvisar till att kapade stålbalkar vid botten av tornen är "solklara bevis" för att dessa sprängts så finns det även bilder som visar hur det såg ut när de kapades efter rasen: http://hereisnewyork.org//jpegs/photos/5102.jpg

Medlem

Tyckte det bara var en massa spekulationer.
Visst kan väl vem som helst ha bombat tornen m.m. men bara för att någon lyckats koppla ihop händelser till något som skulle kunna vara sanningen betyder det inte att det ÄR sanningen.


signatur
Inaktiv

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Shayler#.22I_am_God_incarn...
Filmen hade fan med David Shayler som kommenterade.
DAVID SHAYLER.

Inaktiv
Skrivet av Athalric:

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Shayler#.22I_am_God_incarn...
Filmen hade fan med David Shayler som kommenterade.
DAVID SHAYLER.

Och ni väljer att tro på George W Bush som är 100 ggr galnare, i min mening.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

Vad många missat är...

* Vem begick frivilligt självmord?
Om det inte var galna muslimer, vem skulle det ha varit?

* Hur lyckas man hålla ett sådant här dåd hemligt?
Det skulle garanterat ha läckt ut, tänk på att man ska hålla det hemligt även för alla andra länders regeringar etc.

Dessa två faktorer gör det helt enkelt inte möjligt att genomföra en sådan konspiration.


signatur

yolo

Inaktiv

* Hur lyckas man hålla ett sådant här dåd hemligt?
Det skulle garanterat ha läckt ut, tänk på att man ska hålla det hemligt även för alla andra länders regeringar etc.

Det har läckt ut, heh. Finns hur många bevis som helst.

* Vem begick frivilligt självmord?

Finns teknologi för att fjärrstyra flygplan.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem
Skrivet av supernoodle:

Det har läckt ut, heh. Finns hur många bevis som helst.

Perfekt! Då är fallet löst då! Eller?

När du tänker närmare på det kanske det inte finns bevis, ska du ta och erkänna det kanske?

Medlem

Ju, i o f s, det har ju läckt ut att månlandingarna aldrig skedde och att det finns små gröna aliens i flygande tefat också. Så det är nog sant.


signatur

yolo

Medlem

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt. Men om man kollar på alla artiklar och bilder så ser man inte ett enda litet spår på flygplanen i pentagon t ex...Men USAs regering sa att det var ett flygatentat mot pentagon och dom tog alla band som fanns som spela in attentatet från 100 olika vinklar och vägrar släppa ut det i allmänheten...blir man inte då misstänksam?


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv
Skrivet av Döbringer:

Ju, i o f s, det har ju läckt ut att månlandingarna aldrig skedde och att det finns små gröna aliens i flygande tefat också. Så det är nog sant.

Finns videos upptagna av NASA:s rymdskepp när de är precis utanför jorden, de har filmat hundratals UFO:n. Även Soviets gamla rymdexpeditioner lyckades filma massor med UFO:n.

"Månlandningen" som skedde 1969 är definitivt fake:ad.

Vad ville du?


signatur

supernoodle strikes again

Medlem
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt. Men om man kollar på alla artiklar och bilder så ser man inte ett enda litet spår på flygplanen i pentagon t ex...Men USAs regering sa att det var ett flygatentat mot pentagon och dom tog alla band som fanns som spela in attentatet från 100 olika vinklar och vägrar släppa ut det i allmänheten...blir man inte då misstänksam?

Det finns massor av bilder som visar spår av flygplanet som kraschade i Pentagon. Din definition av "om man kollar på alla artiklar och bilder" är definitivt bristande.

Medlem
Skrivet av supernoodle:
Skrivet av Döbringer:

Ju, i o f s, det har ju läckt ut att månlandingarna aldrig skedde och att det finns små gröna aliens i flygande tefat också. Så det är nog sant.

Finns videos upptagna av NASA:s rymdskepp när de är precis utanför jorden, de har filmat hundratals UFO:n. Även Soviets gamla rymdexpeditioner lyckades filma massor med UFO:n.

"Månlandningen" som skedde 1969 är definitivt fake:ad.

Vad ville du?

Har svårt att avgöra om du skojar eller menar allvar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt.

Har det inte sagts motsatsen? Att planet faktiskt kunde smälta?

Iaf:
Boeing 767 - Gjort av aluminium
Jet bränsle - Top temp. ca 980 C
Aluminium - Smältpunkt ca 660 C


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av supernoodle:
Skrivet av Döbringer:

Ju, i o f s, det har ju läckt ut att månlandingarna aldrig skedde och att det finns små gröna aliens i flygande tefat också. Så det är nog sant.

Finns videos upptagna av NASA:s rymdskepp när de är precis utanför jorden, de har filmat hundratals UFO:n. Även Soviets gamla rymdexpeditioner lyckades filma massor med UFO:n.

"Månlandningen" som skedde 1969 är definitivt fake:ad.

Vad ville du?

Har svårt att avgöra om du skojar eller menar allvar.


signatur

yolo

Inaktiv

Jag förstår inte hur ni kan ta en video som ett par tonåringar har gjort såpas allvarligt.
Det finns inga referenser i filmen, bara spekulationer och ingenting i den är bevisat. Precis som bibeln som filmen själv taggar ner på.
Kritiskt tänkande är inte att tro på motsatsen till vad majoriteten säger, det är söka information och dömma själv.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt. Men om man kollar på alla artiklar och bilder så ser man inte ett enda litet spår på flygplanen i pentagon t ex...Men USAs regering sa att det var ett flygatentat mot pentagon och dom tog alla band som fanns som spela in attentatet från 100 olika vinklar och vägrar släppa ut det i allmänheten...blir man inte då misstänksam?

Det finns massor av bilder som visar spår av flygplanet som kraschade i Pentagon. Din definition av "om man kollar på alla artiklar och bilder" är definitivt bristande.

Vad jag har sett och läst så fattades det ett plan...Om du vill så visa gärna(helst bilder) för då har JAG missat nåt.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt.

Har det inte sagts motsatsen? Att planet faktiskt kunde smälta?

Iaf:
Boeing 767 - Gjort av aluminium
Jet bränsle - Top temp. ca 980 C
Aluminium - Smältpunkt ca 660 C

Men enligt filmen så sa experterna att planets motorer är gjorda av stål...rätta mig om jag har fel.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

[http://www.youtube.com/watch?v=lCsSnDdCCLA]

Där har ni en bra UFO-film.

Angående månlandningen så är det ju numera nästan allmänt accepterat att Neil Armstrong och CO spelade in den i en studio. Finns oerhört mycket dokumentation på detta.


signatur

supernoodle strikes again

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt. Men om man kollar på alla artiklar och bilder så ser man inte ett enda litet spår på flygplanen i pentagon t ex...Men USAs regering sa att det var ett flygatentat mot pentagon och dom tog alla band som fanns som spela in attentatet från 100 olika vinklar och vägrar släppa ut det i allmänheten...blir man inte då misstänksam?

Det finns massor av bilder som visar spår av flygplanet som kraschade i Pentagon. Din definition av "om man kollar på alla artiklar och bilder" är definitivt bristande.

Vad jag har sett och läst så fattades det ett plan...Om du vill så visa gärna(helst bilder) för då har JAG missat nåt.

Vid en Google-sökning på "pentagon 9/11 debris" dyker denna sida upp först: http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/index.ht...

Den innehåller rätt många bilder på vrakdelar samt en del obehagliga bilder på brända passagerare. Tycker du fortfarande att det inte finns några spår överhuvudtaget av att ett flygplan kraschat där?

Inaktiv

Vad jag vet så är bilderna på där folk klagar på att det inte finns vrakdelar bilderna av där några rör exploderade av någon anledning. Inte där planet gick in.

Angående 9/11:
http://www.youtube.com/watch?v=kcrF346sS_I

Medlem

Finns bilder på flygplans delar, kollar på filmerna jag postat förrut i denna tråd, ska finnas i nån av dom.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av Krayze:
Skrivet av Rissan:
Skrivet av Krayze:

enligt experterna så kan inte ett sånt flygplan smälta i eldande flygbränsle, dom säger att det är omöjligt.

Har det inte sagts motsatsen? Att planet faktiskt kunde smälta?

Iaf:
Boeing 767 - Gjort av aluminium
Jet bränsle - Top temp. ca 980 C
Aluminium - Smältpunkt ca 660 C

Men enligt filmen så sa experterna att planets motorer är gjorda av stål...rätta mig om jag har fel.

Hittar ingen källa som säger vad motorerna är gjorda av, men det spelar väl ingen roll? Resten av planet är till största delen gjort av aluminium.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Skriv svar