Bästa tv-serien någonsin?
Futurama
och som rissan sa tidigare Coupling, hysteriskt rolig serie även om den sjönk till botten i tredje säsongen.
Nja 3:e var väl lika bra som dom 2 första, men 4:e däremot var lite sämre, mestadels beroende på att Richard Coyle (Jeff) slutade och dom tog in nån annan snubbe, som inte var helt usel men inte i närheten av Coyle.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Carnivale Sjukt bra serie som är otroligt mystisk och som leker med fantasin
Curb your enthusiasm - Komediserie med Larry David (Seinfeld)
Extras - Skön komedi med Ricky Gervais (chefen från engelska "The Office)
Entourage - Se den från början och försök låta bli att bli kär i Ari Gold
Trailer Park Boys - Kanadensisk komediserie om livet som whitetrash i en trailerpark någonstans i Kanada. Väldigt orginell och det tar några avsnitt innan man bli fast, men ge det chansen, jag älskar den serien.
De flesta serier som har gått/går på HBO håller förövrigt jävligt hög klass..
Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena
Eftersom jag alltid ska vara annorlunda tar jag några udda val som ingen har nämnt:
Ultraviolet
I, Claudius
Veronica Mars (nåja, första säsongen åtminstone)
The Shield
futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance
Den listan känns som "hitta felet"... dance?
till en början handlade det mest om att se hur folk klantar sig när de dansar, sen var det faktiskt intressant att följa upp de som var lite bättre
thank you, come again
futurama
simpsons
family guy
project runway
so you think you can dance
Den listan känns som "hitta felet"... dance?
till en början handlade det mest om att se hur folk klantar sig när de dansar, sen var det faktiskt intressant att följa upp de som var lite bättre
Haha, akta dig bara... Själv gillar jag idol men endast uttagningarna, de som är duktiga har jag inget intresse av alls.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Jericho är en rätt skaplig serie måste jag säga, i alla fall om jag utgår från det jag sett hittills (tre avsnitt, det fjärde går i kväll). Den handlar om ett avlägset gruvsamhälle i USA efter att alla större städer förstörts av kärnvapen.
Annars så är Stargate SG-1 och Stargate Atlantis faktiskt värt att följa. Det tar något tiotal avsnitt innan man kommer in i det och (för det mesta) lyckas sluta irritera sig på att alla i hela galaxen pratar engelska och klär sig som på jorden (förutom de grå små aliesarna, dom går omkring näck)...
Trailer Park Boys, som dock inte går på någon kanal i Sverige vad jag vet, är rätt hyfsad underhållning. En fake-dokumentär (i Office-stil kanske man kan säga) om roligt galna lågliv (sanslösa karaktärer) i en trailerpark som dricker sig redlösa, avfyrar skjutvapen nästan hela tiden och i slutet av varenda säsong åker in i fängelse.
Om man strikt ska hålla sig till topicen så är förstås Seinfeld den bästa serien någonsin. Behöver inte diskuteras.
Futurama
och som rissan sa tidigare Coupling, hysteriskt rolig serie även om den sjönk till botten i tredje säsongen.
Nja 3:e var väl lika bra som dom 2 första, men 4:e däremot var lite sämre, mestadels beroende på att Richard Coyle (Jeff) slutade och dom tog in nån annan snubbe, som inte var helt usel men inte i närheten av Coyle.
ah vart 4 säsongen jag tänkte på då, väldigt länge sen man såg den.
dock såg jag bara 1 (möjligtvis ett halvt) avsnitt på den säsongen så det är väll möjligt att dom hämtade sig något senare.
"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"
FUTURAMA!
Tusenbröder
Smallville
Band of Brothers
Scrubs
Family guy
Antar att ni menar "mini" serier också. Isf är BoB väldigt högt upp
på listan, humor är det SP, Simpsons och Scrubs som gäller.
Förstår mig inte på alla skräp sci-fi serier dom visar på 6'an. Stargate, Special Unit 2 och Blade är ju faktiskt skit-uselt.
Visst, Blade filmerna var ganska balla, men serien, skräp.
Dexter, Scrubs, The 70s show, House, X-Files and the list goes on..
Äntligen någon som sa dexter, blev nästan rädd ett tag ;).
Mina favoriter är då
Dexter
Lost (första och andra säsongen)
Prison Break (första säsongen)
Kyle XY
och så klart Firefly eller serenity som filmer heter.
Prison Break. Ahh, första säsongen. Mhhhm, helt jävla underbar. Första 12 avsnitten är imo det bästa som hänt mig. Senare 12, fortfarnade helt jävla underbara. Säsong 2, börjar hygligt. Men blir för mycket, saker bara händer om och om igen. Är knappt spännanade längre. Säsong 3, det ska bli spännanade. Men kan bli skit, eller underbart. Jag tror på skit
Dr. SkruMp <3 #komsi