Stoppad\Invinkad av Polisen

Youtube-proffs
Stoppad\Invinkad av Polisen

Igår var det den 11e gången jag vart stannad av polisen på 3 år.

Har frågat kompisar och föräldrar, men dom säger att dom aldrig blivit stoppad mer än 1-2 gånger. Vissa har aldrig ens blivit stannade på vääääldigt länge, dvs under hela deras livstid och vissa har ändå haft körkort i 20-30 år.

Igår vart jag stannad två gånger inom 30 minuter, först av en civilbuss och sedan av en patrull.

Har ju absolut inte gjort något, och jag tycker det är bra att dom stannar folk. Tydligen så letade dom efter en stulen Renault 5, och eftersom min är sprayad med biltema kromsprej så förstod jag att dom stannade mig.
http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=439
Fick dock creds av dom för den snygga sprayen direkt efter! 8)

Hur många gånger har NI blivit
invinkade\stoppade av polisen och vad har ni gjort för att bli det?

(Kanske bara jag iofs som håller loggar om hur många ggr jag blivit stannad.)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Ptjaa har väl aldrig blivit direkt stannad av en polis förutom att MC polisen åkte igenom bostadsområdet till skolan (skulle kolla om mopederna var trimmade) så stod jag där och väntade med min moppe så frågade han vad jag gjorde där osv. Väntade på en kompis som kom 5 minuter senare sen var det bara att snällt lyda farbror blå som sa att vi skulle till skolan nu och se vad vi kan hitta här.

Medlem

2 ggr för fortkörning. 1600:- resp 1000:- i böter
2 ggr för flygande besiktning - klarade bägge.
Ca: 30 ggr för blåsa + körkortskontroll under mina 11 år med körkort.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har bara haft körkort i lite mer än två år, men jag har aldrig blivit stoppad.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

1g med dimljusen på vid midnatt, 800:- böter men beröm för en fin bil hehe.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

haft körkort i drygt 9 år nu. har blivit stannad 2 gånger. båda på rutinkontoll/blåsning. hehe, båda hände under det första året.

Medlem

Tror jag är uppe i nio gånger nu, under en period av 6 veckor. Har ganska långt till jobbet och polisen har alltid en tendens till att ha kontroller på just de vägar jag väljer.

Fick böter en gång utav dessa, 600 kronor för obesiktigad bil. Då stod de på en liten landsväg kvart över fem på morgonen och vinkade in folk.


signatur
Medlem

snart två år och inte stoppad en enda gång

Inaktiv
Inaktiv

Obegripligt att någon skulle leta efter en sådan bil. Var det min bil skulle jag hoppas att någon snodde den och använde den som fackla.

Har aldrig blivit stoppad.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Youtube-proffs
Skrivet av abz:

ful renault

So? Renault 5 är fula överhuvudtaget. Köpte inte den för att ja ville ha en snygg bil precis.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av abz:

ful renault

So? Renault 5 är fula överhuvudtaget. Köpte inte den för att ja ville ha en snygg bil precis.

abz skriver aldrig positiva saker. Skulle nog göra bästa i att hoppa över inlägg som bär hans namn helt enkelt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Jag har aldrig blivit stoppad av polisen när jag kört bil (körkort i 2-3år). Har dock blivit stoppad 2 ggr när man va liten o åkte moppe, inga böter eller nått då bara varningar. Nära dock o bli av med körkortett när jag låg ca 140-150 på motorvägen o plötsligt såg en polisbil blinka med ljusen i backspegeln, han vill dock bara köra om mig

Medlem

Under mina ca 10 år som förare har jag aldrig blivit stoppad av polisen. Alla borde ha blå skyltar...

Jag har dock suttit i en bil vid två tillfällen då bilen blivit stoppad. Flygande inspektion båda gångerna.

Medlem

1 gång på 9 år, Ljusen på bilen hade inte startat ( kl 1430 en sommardag. ).

Vila i frid

5 år och aldrig stoppad.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Under mina ca 10 år som förare har jag aldrig blivit stoppad av polisen. Alla borde ha blå skyltar...

Blå skyltar?

Har aldrig blivit invinkad, dock varit med 2 ggr när jag suttit med i bilen Bara rutinmässig blåsning för alla som passerade...

Medlem

Har mycket med hur mycket man kör också

faktiskt lyckats att inte bli stoppad av polisen trots att jag nästan körde på polisen

i annat fall så har man haft körkortet sen 92 men kanske kört bil regelbundet max 1-2 år , har ingen bil heller för den delen så blir inte så mycket köra av.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Alcr:
Skrivet av Karmalicious:

Under mina ca 10 år som förare har jag aldrig blivit stoppad av polisen. Alla borde ha blå skyltar...

Blå skyltar?

Har aldrig blivit invinkad, dock varit med 2 ggr när jag suttit med i bilen Bara rutinmässig blåsning för alla som passerade...

Diplomatbilar har blå registreringsskyltar.

Medlem

japp, har blivit invinkad, men orka tjöta om det i ett forum. Shit happens.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Hums. 3+ år. Fortkörning 3x , total krash 1x , blåsa mojjsa lite etc. 3-4 någonting.

Medlem

haft kort i 5år, och aldrig stoppad. trotts att jag åker bil rätt ofta.
Har haft tur, varje gång det har varit en polis kontroll så har jag blivit framvinkad och får köra vidare.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av Alcr:
Skrivet av Karmalicious:

Under mina ca 10 år som förare har jag aldrig blivit stoppad av polisen. Alla borde ha blå skyltar...

Blå skyltar?

Har aldrig blivit invinkad, dock varit med 2 ggr när jag suttit med i bilen Bara rutinmässig blåsning för alla som passerade...

Diplomatbilar har blå registreringsskyltar.

Blå skyltar = komsiskyltar?

Youtube-proffs
Skrivet av PurreSnurre:

japp, har blivit invinkad, men orka tjöta om det i ett forum. Shit happens.

Tydligen så har du missuppfattat meningen med "Allmänt prat" ?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av PurreSnurre:

japp, har blivit invinkad, men orka tjöta om det i ett forum. Shit happens.

Tydligen så har du missuppfattat meningen med "Allmänt prat" ?

Tydligen ^^

Ne, var inte på humör bara, sorry för ett meningslöst inlägg där.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

har bara haft kontakten med polisen 3 gånger, 2 gånger när dom tog min öl och en gång när jag körde i 160 - 170. Har haft körkort i snart 2 år nu.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Har haft körkort i 15 år
- Blev stoppad eftersom jag inte hade satt på skattemärket som ung gosse... klarade mig från böter.
- Blev stoppad i 140 på 70-sträcka mitt i natten efter att ha blivit "retad" av en annan kille som körde in framför och sedan saktade ner... när man skulle om så ville han tävla. Jag fick åka hem och sova och den andra killen fick "stanna kvar".
-Stoppad i flygande besiktning där polisen påpekade att jag inte hade någon krängningshämmare - Vad är det? Sade jag och försökte skjuta en tidining över den (låg på golvet)... fick skrota bilen.
- Fått blåsa i kontroll 4-5 gånger (alldeles för lite)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Testpilot

Haft körkort i 18 år , stoppad 3 ggr totalt.
- Undersökt då jag stod parkerad och polisen tyckte jag såg suspekt ut
- Stoppad och fick böter av civilbil då jag korsade en spärr-linje.
- Blåst 1 ggn.

Det är allt , jag kanske kör o ser laglig ut?

Medlem

Aldrig stoppad, inte haft kortet så länge dock.


signatur

Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort

Medlem

6 år på MC, varken hamnat i kontroll eller blivit stoppad.
4 år med bil, varken hamnat i kontroll eller blivit stoppad.
(6 år med bil om man ska räkna med åren man övningskörde...)

(tog lätt MC när jag fyllde 16, därav dom två åren extra på det kortet)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

12
Skriv svar