Så känner du igen nya Xbox 360

Robot
Så känner du igen nya Xbox 360
Medlem
Så känner du igen nya Xbox 360

Sweet, ny 360 efter jul låter det som

Medlem

vad är fördelen förutom mindre värmeutväckling? finns väl ingen anledning att byta om man har en fungerande xbox?

Medlem
Skrivet av tob1:

Sweet, ny 360 efter jul låter det som

Ny? Är det en förbrukningsvara?


signatur

hejsanhejsanhejsan

m1
Medlem
Skrivet av AnandTech:

In my Jasper hunting I came across a strange beast, I found an Xbox 360 Pro with lot number 0843X. I figured it was new enough that it could be a Jasper, but looking at the 12V current rating I found that it was a 16.5A unit. I thought perhaps it was mislabeled and I'd heard about some newer systems having a 16.5A 12V rating, so I thought I'd buy it and take a closer look.

Once I got it home I confirmed: the machine was a Zephyr, that's the original Xbox 360 hardware with HDMI support, meaning a 90nm CPU, 90nm GPU and 90nm eDRAM - the very configuration most likely to Red Ring.

Riktigt dåligt om det stämmer, skulle vilja se MS förklara det. Hade inte planerat att köpa nån, men man skulle ju känna sig lurad om man beställde en 360 online och fick en gammal version som inte fungerar som den ska.

Medlem
Skrivet av Silentzio:

vad är fördelen förutom mindre värmeutväckling? finns väl ingen anledning att byta om man har en fungerande xbox?

Det vore ju dumt, eller hur?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av m1:
Skrivet av AnandTech:

In my Jasper hunting I came across a strange beast, I found an Xbox 360 Pro with lot number 0843X. I figured it was new enough that it could be a Jasper, but looking at the 12V current rating I found that it was a 16.5A unit. I thought perhaps it was mislabeled and I'd heard about some newer systems having a 16.5A 12V rating, so I thought I'd buy it and take a closer look.

Once I got it home I confirmed: the machine was a Zephyr, that's the original Xbox 360 hardware with HDMI support, meaning a 90nm CPU, 90nm GPU and 90nm eDRAM - the very configuration most likely to Red Ring.

Riktigt dåligt om det stämmer, skulle vilja se MS förklara det. Hade inte planerat att köpa nån, men man skulle ju känna sig lurad om man beställde en 360 online och fick en gammal version som inte fungerar som den ska.

Varför över huvud taget köpa det om det inte står 12V? Personen i fråga får skylla sig själv!


signatur

*Io Sono Interista*

Inaktiv
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Silentzio:

vad är fördelen förutom mindre värmeutväckling? finns väl ingen anledning att byta om man har en fungerande xbox?

Det vore ju dumt, eller hur?

Absolut, men när det väl kommer en xbox 360 slim, så hade jag absolut köpt den. Men det känns ju lite tveksamt med tanke på rrod (älskar min xbox 360) att det skulle komma en fullt fungerande och stabil xbox 360 slim framöver som skulle hålla i flera år framåt :(.
Får hoppas att Jasper är värd att hitta :$

Inaktiv

Herregud, har haft min Xbox 360 sedan realese. Inget problem. Roligt att MS har fixat problemet.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av tob1:

Sweet, ny 360 efter jul låter det som

Ny? Är det en förbrukningsvara?

Haha, ja dom gamla xenon är i det närmaste det...har en som RROD:at minst 30 ggr (inte en överdrift) som jag fixat med "ful-fix" varje gång, dock så gav den nyligen upp för gott...nästan lite skönt så man skaffa sig en ny. Använder en "Falcon" nu, men blir väl till att sälja och byta till en ny "Jasper" efter jul så kanske man kan klara sig ifrån RROD

Medlem

Att folk köper en vara som är så pass problem tyngd, tre år efter att den har släppts är ett mysterium...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Inaktiv
Skrivet av redmac:

Att folk köper en vara som är så pass problem tyngd, tre år efter att den har släppts är ett mysterium...

Se inte allt från den negativa sidan då? Dom har ju släppt en version här. Vill du inte ha Xbox 360 så köper du inte den. Man väljer själv vilken man köper.

Medlem

Kollade min "Box" som kom hem från tyskland för 3 veckor sen (RROD fel) och japp...Jasper sitter det där... hoppas man slipper fler problem nu.

Medlem
Skrivet av redmac:

Att folk köper en vara som är så pass problem tyngd, tre år efter att den har släppts är ett mysterium...

Mer gärna det än att fortsätta dyrka Sony som mer än uppenbart lade en kabel i ansiktet på hela europa med att försena sin konsoll ett halvår, tar högre pris och mekar in en sämre emuleringskrets än till de konsollerna som släpptes i usa och asien.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Inaktiv

Bor inte en Jasper hemma hos mig iaf.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av redmac:

Att folk köper en vara som är så pass problem tyngd, tre år efter att den har släppts är ett mysterium...

Mer gärna det än att fortsätta dyrka Sony som mer än uppenbart lade en kabel i ansiktet på hela europa med att försena sin konsoll ett halvår, tar högre pris och mekar in en sämre emuleringskrets än till de konsollerna som släpptes i usa och asien.

Mata inte trollet.

Är riktigt nöjd med min Falcon men ska nog endå byta upp mig efter jul.

Medlem

Blir kanske trotsallt en 360 till våren. Först NXE så man kan installera spelen och nu Jasper. Har verkligen svårt att motivera de 2000kr extra som en Ps3a kostar mig, är ju ändå bara Little Big Planet som lockar. Blu Ray och sånt skräp känns inte ens intressant.

Hoppas på att RROD är borta för gått nu.


signatur

Did someone say Bläärp?

Medlem

har haft min release konsoll som cd-läsaren vägrar ploppa ut på :/ köpte en arcade i september och nu när den handkontrollen är lite kass ringde jag M$ support och dom skulle skicka en ny handkontroll. passade på att fråga om jag hade garanti på min gamla box och det hade jag! skickade in den idag håller tummarna för en splitter ny box med jasper och en hårddisk. (skickade inte med min så dom kanske sätter dit en, har hört folk som fått hdd på det sättet)

Medlem

Det står väl på instruktionerna att man inte ska skicka med hdd:n så varför skulle någon skicka med hdd i så fall?

Så var det i alla fall när jag skicka in min 360

Inaktiv

Fasen, skulle vilja ha en med HDMI. Den jag har nu har ju inte det. Men är det någon som vet om man ser en viss skillnad på en 40" LCD (med och utan HDMI i krysslådan)? Känns som om man kanske missar en grej liksom...

Medlem

Tittade på El-gigantens Elite's igår. Var 14.2A versionen de hade där.
(I varberg då, kanske är större omsättning i andra affärer på modellerna).
Lot numret var ganska nytt med.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Tittade på El-gigantens Elite's igår. Var 14.2A versionen de hade där.
(I varberg då, kanske är större omsättning i andra affärer på modellerna).
Lot numret var ganska nytt med.

Fast 14.2 Volt kan ju vara en Jasper iom att Microsoft återanvänder gamla nätdelar.


signatur

Did someone say Bläärp?

Medlem

Köpte min xbox på release dagen och har fått byta ut skiten 2 gånger, finns inte en chans i världen att man lägger ner ett öre till på hårdvara med så dålig kvalitet. Microsoft borde fan byta ut alla tidigare versioner mot denna helt utan kostnad som goodwill för att dom släppte hårdvara som var totalt värdelös.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jobbigt att det kommer nya hela tiden.


signatur

B lup

Inaktiv

Jag har haft min xbox sen relese och har inte behövt byta en enda gång inga problem inga ring of death. Bara ett lungt hummande från fläkten som antagligen överstiger 140decibel

Jag har en 12v 360 som är två år gammal

(lär er skilja på ström och spänning, kids)

Medlem

Mmm undrar hur man tänker, ursäkta.. Men "jag ska nog byta upp mig till jul", varför inte köra på din xbox du har nu tills den går sönder och isf då köpa en ny "bättre" xbox?.. Fortfarande samma fläkt i så lär inte va tystare..

Sen alla som klagar, "jag ska aldrig köpa mer från ms, sånt jävla skit".. Jag har iofs bara haft min xblox i ett år snart, har fått RROD en gång. Fixa själv, bytte pasta o så. Funka 2v, sen dog den. Skicka in den fick den tillbaka 7dagar senare me nytt moderkort. Gen 2.

Hårdvaran i min pc har krånglat mer än va min xblox och mina kompisars xblox tillsammans.. Mina moderkort (2st från asus) ha varit:

Trasig från början.
Fick nytt, dog en mån senare.
Fick nytt, funka inte.
Köpte annan modell, höll 3mån sen dog minnesbryggorna.
(obs ej överklockat)

2st dvd brännare som kapitulerat
Ett minne som dött.
Tangentbord som gett upp.
Fläktar som börjat skorrat.
2 Hdd som rasat.

Hur många ggr man fått flärp på xp problem o crasher är otaliga.
Så xblox fungerar som rena drömmen gämfört med pc ibland, detta som jag räkna upp hände under ca 1-1½år. Nej jag är inte slarvig pc byggare, är utbildad inom det. Men tex som hdd o brännare som dog, va pga av felaktigt moderkort.

För att förtydliga slartibartfast, Ström = (V)olt, Spänning = (A)mpere.

Därav A som ger värme utveckling.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

För att förtydliga slartibartfast, Ström = (V)olt, Spänning = (A)mpere.

Därav A som ger värme utveckling.

Om du är lika bra på att bygga datorer som du är på fysik så förstår jag varför din hårdvara går sönder


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Skrivet av Sito:
Skrivet av Richiraptor:

För att förtydliga slartibartfast, Ström = (V)olt, Spänning = (A)mpere.

Därav A som ger värme utveckling.

Om du är lika bra på att bygga datorer som du är på fysik så förstår jag varför din hårdvara går sönder

Pwned!

12
Skriv svar