Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av AstroCreep:

Oh nej alla Gears fanboys gråter blod för att Gears 2 inte får fullpott på diverse sidor. Oj oj oj så hemskt.

Bra spel för övrigt(antar jag) och bra recension.

Det är skillnad mellan en bra och dålig recension. Om du tycker den här var bra så är det du som är en nån sorts of PS fanboy för den var verkligen kass.

lol?

Medlem

Okey till människor här som säger att Locust är utomjordningar..För det 1. så är det här inte jorden och i recensionen kallas dem ALIEN det betyder att dem inte skulle vara från den planeten.. MEN dem har ALLTID bott underjorden så när människorna kom ditt så fanns dem redan.med andra ord så är Människor utomjordingar för locust...Det är lite snedriven historia men det är så det är..har skrivit en liten citat från själva epic på sidan 1 som ni kan läsa angående det här

Om imorgon olika monster poppar ut från inre jorden ( tellus) skulle du kalla dem för utomjordningar eller alien?

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av redmac:

Äntligen någon som vågar säga detta, tack! Dock kanske lite väl hård i betyget

Det får 1/5 pg.a att de ju faktiskt haft tid att fixa det tråkiga gameplay'et från första (som jag ger 2/5), men det har dom alltså inte gjort.

Och till han som sa att jag inte spelat, varför skulle det intressera mig att kritisera ett spel jag inte ens testat? Jag har spelat det.

Piraternas åsikter är lika med noll.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

80 tals macho..kunde ni inte hitta nån bättre grej att klaga på eller?? och dåliga spelmoment?? ja hellre ha dåliga än inga kanske..shiiit alltså...

BTW FZ...Locust är inte Utomjordningar...det här är inte resistance fall of man..kanske läsa lite om LORE!!

Spel består av olika spelmoment, om ett eller fler av dessa olika moment är dåliga så ska det även sänka betyget på spelet, eftersom då är vissa delar av spelet dåligt.

Skrivet av MKultra:

Årets sämsta spel alla kategorier.

* sämst leveldesign (verkligen urtråkigt på alla sätt och vis)
* sämst gameplay (linjärt tröööök, pisstråkiga vapen, pisstråkiga fiender, pisstråkigt repetativt gameplay)

1/5

Tänker inte säga något om dina åsikter mer än detta, vilket iofs är en fråga. Är inte alla spel "injärt tröööök, pisstråkiga vapen, pisstråkiga fiender, pisstråkigt repetativt gameplay" nu för tiden? Har inte spelat ett enda spel på väldigt väldigt länge som verkligen utmärker sig själv från andra.

Jag har inte spelat GeoW2 än så jag kan inte säga så mycket om det men det är väldigt intressant hur ni vissa klagar på att det är som allt annat, linjärt mm, när alla spel är precis likadana, nu pratar jag främst om FPS/TPS/alla andra shooter-spel. Det finns ingen innovation längre, anledningen är att det är för mycket pengar inblandat så man tar inga chanser längre men det är en annan diskussion.

Det som däremot gör mig sur är att ni hoppar på recensenten och hans åsikter. Han tar upp de saker som han tycker är dåliga. Dessa saker var ganska många och måhända, enligt många, ganska fjantiga men de var ändå ganska små saker, därför sänktes inte betyget längre än till en fyra, vilket faktiskt är ett riktigt högt betyg, det tredje högsta som FZ ger ut (tror jag?). Meningen med recensioner är att ge er en uppfattning om vad _recensenten_ tycker, inte vad alla andra tycker (om ni vill veta detta, kolla på statistik istället. Säkert jätteroligt att se staplarna åka upp och ner).

Får runda av nu men om ni nu tycker att FZ gör konstiga/dåliga recensioner, läs dem inte. Eller om det kanske bara är en eller två recensenter, läs inte deras recensioner.

P.S. Tycker att denna var en bra recension vilken hjälpte mig att komma fram till att inte köpa spelet. Det är bara mer av samma sak, tydligen.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Bra recension till ett självklart inköp!
Finns inget roligare än co-op med massa såga itu monster med sin bästa vän.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Äh, spelar väl ingen roll vad spelet får för betyg på dom olika sidorna.

Bara jag tycker det är roligt själv får det gärna ha 1/5

Inaktiv

80-tals macho var smått löjligt att göra en så stor grej över. Men håller verkligen med att styrningen av de diverse fordon som man stöter på är dåliga.

Tyckte det var dåligt av EPIC att lägga till dom "uppfällbara skydden" när man är nere i underjorden. Passar inte alls in.

Många roliga tillägg dock som "landminorna" och att man får slåss mot de stora monstrena nu, dock känns det som att svårighetsgraden har blivit enormt dämpad? En boomer tar man ner mycket lättare nu än i 1:an.

Motorsågsdueller är enormt härliga och testosteronfyllda, som det ska vara!

Det är definitivt värt 4/5 och inte mer, EPIC gjorde bättre ifrån sig i 1:an där man får vandra runt i mer naturliga miljöer än att springa och trycka på en spak så man får upp ett skydd hela tiden.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Wow, att du ens inte vågar uttala dig i trådar om recensioner efter dina uttalande i motorstorm tråden.

Jasså, vad skulle vara det vara?

Skrivet av CallmeSim:

Måste ju bara kolla om du spelat det ännu?

Sen är det ju enkelt har man inte kul när man spelar ett spel så, sluta spela det! Jag kommer älska GoW2 iaf om multiplayern är som jag hoppas.

Jo då, leverantören hade en träff där vi kunde testa nya sonic spelet och gears of war 2 och några andra spel. GoW2 är ett ok spel, faller inte mig i smaken.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

eXp
Medlem
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av eXp:

Är inte GOW linjärt och stelt. Console FPS för kids!

Till att börja med så är GOW TPS och inte FPS, lär dig vad förkortningarna betyder innan du skriver...

Så man kan inte byta mellan FPS/TPS

Medlem
Skrivet av eXp:
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av eXp:

Är inte GOW linjärt och stelt. Console FPS för kids!

Till att börja med så är GOW TPS och inte FPS, lär dig vad förkortningarna betyder innan du skriver...

Så man kan inte byta mellan FPS/TPS

.. nej?
Det är alltid i TPS vy

Inaktiv
Medlem

Bra recension, tröttnade rejält på linjära FPS/TPS-shooters för ett par år sedan och "80-tals macho"-stilen känns inte så lockande (bra poäng btw, relevant för mig). Kanske blir något att spela hos en polare när man har tråkigt.

Tycker de senaste recensionerna på FZ varit riktigt bra, gillar att recensenterna kör mer personligt och tar upp de flesta sakerna de stör sig på. Trevlig kontrast till amerikanska mainstreamsiter som oftast bara tar upp de bra sakerna, även med riktigt kassa spel, och ger de flesta "stora spel" bra betyg bara för att göra publishers till lags. Trevligt att man får lite olika vinklar så man kan bilda sig en egen uppfattning.

Medlem

Bra recension!

För övrigt anser jag att betyget ska visas endast längst ner.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av redmac:

Äntligen någon som vågar säga detta, tack! Dock kanske lite väl hård i betyget

Det får 1/5 pg.a att de ju faktiskt haft tid att fixa det tråkiga gameplay'et från första (som jag ger 2/5), men det har dom alltså inte gjort.

Och till han som sa att jag inte spelat, varför skulle det intressera mig att kritisera ett spel jag inte ens testat? Jag har spelat det.

Kan inte förstå hur en person som verkar intresserad av Clear sky kan kritisera något annat spel för att dom inte fixat saker som inte funkade i den tidigare titel.

Förstår inte hur du kan tycka det är så illa, det är en vanlig run to the mill third person shooter. Som dessutom inte gör att allt för dåligt jobb, har du spelet några andra TPS den senaste tiden så du har något att jämnföra med? eller spel överhuhvudtaget?

Medlem

80-talsmacho är väl inget negative?!

Medlem

Kan inte förstå att fler å fler recensioner på spel kritiseras för innehåll av "macho" kulturen"?! eller varför inte dra upp ett exempel som "The Witcher" recensionen? För någon vecka sedan läste ja en artikel om ett fighting spel där man kritiserade "Spel Figurer" med stora bröst är tröttsamt? Vad är det som är fel med Stallone och 80 talet?
Vad är det för fel på brudar med stora bröst å muskelberg till män!?
Jag vet att endel dyrkar Gundrum Schyman...
Men snälla ni, sluta upp å bete er som moralkärringar!

Medlem

80-talsmacho kan vara riktigt kul.

Däremot så är inte denna typ av spel något för mig. Det funkar ibland, men annars är denna typ av 'interaktiv actionfilm' ofta sämre än att se t.ex. en av ovanstående gamla 80-talsklassiker, så jag avstår själv.

Medlem

Skaplig recension. Men jag tror spelet är värt en 5. Helt klart bättre än MGS4 iaf, MGS4 va ju absolut det stelaste och fulaste spelet jag sett. dessutom jävligt tråkigt att "spela". men hur som helst, skaplig recension. Ska bli kul o se vad ni ger resistance 2

Medlem
Skrivet av DukeSwe:

Kan inte förstå att fler å fler recensioner på spel kritiseras för innehåll av "macho" kulturen"?! eller varför inte dra upp ett exempel som "The Witcher" recensionen? För någon vecka sedan läste ja en artikel om ett fighting spel där man kritiserade "Spel Figurer" med stora bröst är tröttsamt? Vad är det som är fel med Stallone och 80 talet?
Vad är det för fel på brudar med stora bröst å muskelberg till män!?
Jag vet att endel dyrkar Gundrum Schyman...
Men snälla ni, sluta upp å bete er som moralkärringar!

Hehe, jag samtycker. Folk vill väl ha en tjock gubbe me manboobs som springer runt o skjuter folk. Eller en spinkig 30kg kille som brottar ner ett muskelber på 110kg.

Medlem
Skrivet av Pojii:

Okey till människor här som säger att Locust är utomjordningar..För det 1. så är det här inte jorden och i recensionen kallas dem ALIEN det betyder att dem inte skulle vara från den planeten.. MEN dem har ALLTID bott underjorden så när människorna kom ditt så fanns dem redan.med andra ord så är Människor utomjordingar för locust...Det är lite snedriven historia men det är så det är..har skrivit en liten citat från själva epic på sidan 1 som ni kan läsa angående det här

Om imorgon olika monster poppar ut från inre jorden ( tellus) skulle du kalla dem för utomjordningar eller alien?

Inomjordingar?

Medlem

gow, överskattat skit. imo.

Inaktiv

Håller med gow ÄR överskattat... Själv gillar jag mp-delen i BFBC mycket mer..

Inaktiv

Vad är det som gör att lucust inte blir utomjordingar om de kommer från en annan planet?

Om vi människor hade åkt till kanske Mars och det börjat komma ut en massa konstiga varelser hade de ju kallats utomjordingar för de kommer inte från Jorden.

Redaktör
Skrivet av DukeSwe:

Kan inte förstå att fler å fler recensioner på spel kritiseras för innehåll av "macho" kulturen"?! eller varför inte dra upp ett exempel som "The Witcher" recensionen? För någon vecka sedan läste ja en artikel om ett fighting spel där man kritiserade "Spel Figurer" med stora bröst är tröttsamt? Vad är det som är fel med Stallone och 80 talet? Vad är det för fel på brudar med stora bröst å muskelberg till män!? Jag vet att endel dyrkar Gundrum Schyman... Men snälla ni, sluta upp å bete er som moralkärringar!

För mig är felet med machoprylarna är att de känns totalt ointressanta. Storyn om en urstark ensamvarg som dödar allt ont, uteslutande gör moraliskt korrekta val och har karaktärsdjup tjockt som bladguld säger mig ingenting, jag tycker det är aptrist att veta exakt vem som är ond respektive god efter tio sekunder.

Film och spel är inte samma sak och de ska bedömas på olika grunder. Men när spelmakarna så tydligt plockar inspiration från film (en sentimental snyfthistoria, bland annat) bör det också tas upp i recensionen. Och jag tycker som sagt det är rätt visset utfört, därav min kritik.


signatur
ptr
Medlem
Skrivet av Kloker:

Skaplig recension. Men jag tror spelet är värt en 5. Helt klart bättre än MGS4 iaf, MGS4 va ju absolut det stelaste och fulaste spelet jag sett. dessutom jävligt tråkigt att "spela". men hur som helst, skaplig recension. Ska bli kul o se vad ni ger resistance 2

okej att du kan tycka att MGS4 suger, det är inte ett spel för alla, men att det är fult? Kom igen då tycker du att ALLA andra spel på konsol är fula också, eller?

ser fram emot Gears of War 2 i alla fall. Alltid nice med lite hjärndött macho, slakta, ge mig blood raaaaaah :evil::evil::evil::evil::evil:

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av zdib:
Skrivet av eXp:

Är inte GOW linjärt och stelt. Console FPS för kids!

Du tog orden ur munnen på mig.

Kommer du stöta på många fiender så kommer det helt plötsligt finnas jätte många hinder att gömma dig bakom. Behöver du din såg så kommer det ligga en såg precis före platsen du behöver den till. Fler spel som Condmned och Dead Space där man måste tänka lite på vad man gör med sin ammunition och vilka vapen man väljer.

Grejen med Gears of War är juh däremot att man inte ska behöva tänka speciellt mycket på ammobristen etc, du kanske inte visste det mennee.. Dead Space och Gears of War är inte samma spel, inte samma gameplay, kan vara lätt att blanda ihop kanske, dom spelas juh faktiskt på samma konsol.. och.. så.. tokigt!

Nu har jag inte lirat Gears of War 2, men det enda stället i Gears 1 där det ligger vapen "planterade" för att man måste använda dom är väl Hammers of Dawn när man ska ta ut seeders och berzerkers?
Och jag är ganska säker på att det hade varit bra mycket mer frustrerande om dom inte hade planterat just det vapnet där..

Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Pojii:

80 tals macho..kunde ni inte hitta nån bättre grej att klaga på eller?? och dåliga spelmoment?? ja hellre ha dåliga än inga kanske..shiiit alltså...

BTW FZ...Locust är inte Utomjordningar...det här är inte resistance fall of man..kanske läsa lite om LORE!!

Är dom inte utomjordingar lol? Ja de ser ju jätte mänskliga ut verkligen.

Vad är dom då? Apor?

Dom är innomjordingar..
Människorna som bosatte sig på deras planet juh.

Edit: Fast då är dom juh fortfarande utomjordingar iof, eftersom spelet inte utspelar sig på jorden!
Finurligt!

Word!


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

får ett varmare mottagande än förväntat! trodde det skulle vara som ettan fast med lite nya vapen och setting. Så här backspegeln var heller inte GoW speciellt roligt spelat ensam. Gjorde man något annat än att ligga bakom någon trasig mur i en grådassig omgivning och sköt på fiender som vägrade dö? Visst var det kul (t.o.m. mycket) tillsammans med en kamrat men jag hoppas ändå att tvåan är lite mer nyanserat (?).

Tompa: är det roligare än ettan att spela själv?

Medlem

jag som trodde jag skulle slippa få se alla betygs kritiker och fanboys här som finns på GR


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Dinskugga: Lämna en kommentar om spelet/recension. Sluta leka mamma.

Lätt det tyngsta actionliret iår. Krossar ettan totally. Tycker man om "mega-tuffa-bodybuildar-mördare-med-fetto-vapen" tycker man om detta. Okej att det inte är något fucking "Hmm måste ha fem nycklar för att öppna dörren-spel", men det är ju så pase. Skönt med lir som tar ner en på jordet och bara låter adrenalinet pumpa. Gow 2 + öl + polare; Omnipotent game!!!

Redaktör
Skrivet av boneless:

Tompa: är det roligare än ettan att spela själv?

De är väldigt lika. Tvåan är förbättrad på en del punkter, bl.a. mer variation. På det stora hela är de väldigt lika så det du gillade och ogillade i ettan lär du tycka samma sak om i tvåan.


signatur
Skriv svar