MS: Vi ser gärna Metal Gear Solid 4 till Xbox 360

Medlem
Skrivet av Fraizer:

Vore najs för ms och spelare som inte har ps3, men jag skulle få ännu mer ångest av att jag köpte en ps3 om även det spelet ska gå över till 360 ;s

Jag skulle få ångest om jag ägde en 360. Sämre kvalité och design i konsolväg får man ju leta efter.

Inaktiv

Ge dem MGS4. Vi har ju Little Big Fucking Planet!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Så ca 4 miljoner exemplar av MGS4 räcker alltså inte för Konami? Hum...seriöst, lite kurage får de väl ha.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

..but I can shed more light on the fact that we definitely have the power to run MGS4.

Så vitt jag vet har väl ingen påstått att Xbox:en aldrig varit 'kraftfull nog' för att kunna köra MGS4. Med minskade texturer, nedbantat material, massvis av komprimering mm, så visst.

Problemet ligger snarare i koden och hur utvecklarna har valt att göra spelet, då spelet är utvecklat och optimerat för PS3. Någon (kommer inte ihåg vem) sa att man inte bara kunde porta koden för att få den att funka på en 360, utan man skulle behöva börja om från början.

Det ligger dessutom en hel del jobb i att fixa spelet för skillnaden mellan läshastighet och liknande mellan Blu-Ray och DVD.

Omöjligt på 360? Antagligen inte. Men vill utvecklarna lägga ner så pass mycket tid på det som det skulle behövas? En helt annan femma.


signatur

"To do all that one is able to do, is to be a man; to do all that one would like to do, is to be a god."

Medlem

Javisst, xboxen ska minsann ha sina exclusives så att ms-fanboysen kan lola om hur mkt bättre spel 360n har, men PS3 ska inte få ha sina exclusives ifred, fullkomligt rättvist, inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Spela boll då.. själv har jag PS3.. men om dom lyckas porta det till 360 så fine.. jag spelar det på min PS3a. Dessutom är det väll bra att fler får tillgång till ett riktigt bra spel?


signatur

"Någonting smart...!"

Inaktiv

dubbelpost. :-S


signatur

"Någonting smart...!"

Medlem

Även om det släpps på Xbox så "känns" det bara som att PS3an är spelets "rätta" konsol

Medlem

Vad är det att tjata om egentligen... bra med exklusiva titlar, klart at MS inte ska få alla.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

MGS har aldrig varit exklusiv för Sony och jag tvivlar på att den kommer bli mer framgångsrik på 360 än på Ps3 eftersom den typen av spel normalt inte attraherar den amerikanska marknaden. Anledningen till att spelet nu kan komma att komma till 360 beror garanterat på att Ps3 versionen inte sålde så bra som man hoppats och att Konami denna generation ger ut fler spel än de gjorde förra för Microsofts konsol.

Medlem
Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att Spelet förblir Ps3 exklusivt för alltid! - ps3 ska väll få ha något Exklusivt spel! - ska xbox få MGS ska vi få Gears of war

:down::down::down:

Det går inte att jämföra på det sättet, Gears of War är en storsatsning från Microsoft och det skulle vara som att Little Big Planet kommer på Xbox 360 vilket ju aldrig kommer hända. Faktum är att exklusiva titlar från tredjeparts utvecklare kommer bli mer och mer sällsynt och satsningen kommer därför att bli att göra spel inom företaget eller stå för kostnaden bakom projektet för att på det sättet säkra titeln som exklusiv för sin egna konsol;).

Inaktiv

Trevligt med mindre exklusiva titlar, skulle faktiskt vara riktigt trevligt med bara en konsol istället för xbox360 och PS3. Skillnaderna verkar ändå minimala och dom verkar få nästan samma spel, enda som skiljer är ju ett fåtal exklusiva titlar på vardera.

Medlem

och jag ser gärna Gers of war 2 till pc ja tack

Medlem

Så orättvist att dem som har xbox få ha massa titlar som bara kommer till xbox medan vi som har ps3 inte få ha en bra... Så jävla orättvisst.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Han som skapade spelat har fler gånger sagt att spelt inte kommer till Xbox 360 så WTF?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Robboy:

och jag ser gärna Gers of war 2 till pc ja tack

Det kommer garanterat oavsett vad dom säger så vore det korkat av Microsoft att inte släppa spelet till pc när försäljningen på boxen avtagit ;).

Medlem
Skrivet av MacNille:

Så orättvist att dem som har xbox få ha massa titlar som bara kommer till xbox medan vi som har ps3 inte få ha en bra... Så jävla orättvisst.

Seriöst är du sju år gammal?
Orättvist?

Det är ju två olika företag som konkurrerar om samma kunder, klart att MS vill kunna ha en tung titel som denna under bältet.

Jag har båda PS3 och 360, 360n går varm medans PS3an står och samlar smuts.

Alla bra spel som kommer på PS3 kommer på 360 med i princip.

De ända jag spelat på PS3 som varit riktigt bra har varit Motorstorm, MGS4, samt GT5p med g25 ratt o pedaler.
Nu sist även wipeout hd.

Ska man ha en konsol är det så klart 360n.

Annars gillar jag PS3ans interface och design mycket mer, bluerayn är fin och den är mycket mer genomarbetat än 360n.

Men vad gör det när man kan räkna alla bra exklusiva spel på en hand?

Nu kommer ju även nya final fantasy på 360, det var ända anledningen till att jag köpte PS3 överhuvudtaget.

Tycker ändå det är bra att de släpper titlar på alla konsoler överlag.

Medlem

Jag bryr mig inte om det skulle bli en betydligt fular version på Xbox 360, det vore asnajs om det kom till Xbox 360. MGS 4 är det enda spel till PS3 som jag verkligen, verkligen vill ha.

Men jag tror inte att det kommer komma till Xbox 360, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

Men vafan ni har en massa exklusiva spel låt ps3 ha några bra också ffs!

jag förstår inte detta. varför är det bra med exklusiva spel? det vore väl bättre om alla spel kom på alla konsoler. eller? varför ska ps ha sina spel och xbox ha sina. det handlar väl i slutändan om att människor ska få spela roliga spel, oavsett vilken konsol de sitter på.

Medlem
Skrivet av moberg:

jag förstår inte detta. varför är det bra med exklusiva spel? det vore väl bättre om alla spel kom på alla konsoler. eller? varför ska ps ha sina spel och xbox ha sina. det handlar väl i slutändan om att människor ska få spela roliga spel, oavsett vilken konsol de sitter på.

Det ligger något i det dock även om man kan tycka att det bara är av ondo. En konsol kan sälja väldigt bra om den har spel som ingen annan konsol har. När allt fler spel blir multi så blir det spel som ges ut eller utvecklas av företaget som blir den verkliga konsolsäljaren. Tidigare så sålde 360 bättre på multisidan på grund av att nästan alla spel var bättre till den konsolen då de oftast hade stora problem till Ps3. Detta är allt ovanligare och idag är både Ps3 och 360 versionerna nästan identiska med varandra så skillnaden mellan konsolerna är inte längre lika uppenbar som den var för bara ett år sedan. Detta är en anledning till att Sony mer och mer lagt koncentrationen på sina egna spel (och enligt mig är det också dessa spel som gör det värt att inhandla sig en Ps3) och jag är väldigt säker på att även Microsoft tänker på detta sätt.

Capcom har sagt att dom inte längre kommer ha spel som är exklusiva för det är inte lika lönsamt som att göra spel till flera format och jag är säker på att det bara är en tidsfråga innan merparten av utvecklarna/utgivarna fattat samma beslut.

Medlem

jag blir trött på folk som säger att det är orättvist. vadå orättvist? hur kan man bry sig om vilka spel någon annan spelar? om man känner sig lurad för att en grupp människor spelar ett spel som man själv kan spela, vad är det för fel på en då? jag förstår inte.

Inaktiv
Skrivet av moberg:

jag blir trött på folk som säger att det är orättvist. vadå orättvist? hur kan man bry sig om vilka spel någon annan spelar? om man känner sig lurad för att en grupp människor spelar ett spel som man själv kan spela, vad är det för fel på en då? jag förstår inte.

Men tänk om du köpte ett PS3 bara för att få spela FF 13,, Så släpps det senare till den billigare konsollen.

Klart det känns kan jag tänka mig.

Inaktiv

Dom kan få behålla "spelet". Filmer passar bäst på blue-ray

Nej men skämtosido så tvivlar jag på detta. Tror tillochmed att jag läste på något annat forum att det var en fel-översättning som drog igång det här tjafset, igen...

Medlem
Skrivet av MacNille:

Så orättvist att dem som har xbox få ha massa titlar som bara kommer till xbox medan vi som har ps3 inte få ha en bra... Så jävla orättvisst.

Spelbolagen är inte ute efter att dela ut sina titlar rättvist mellan konsollerna, utan att sälja så många titlar som möjligt.
Och varför bry sig om hur många av spelen du kan spela på din ps3 kommer till x360 med? Om det är spel DU gillar och de släpps till bägga konsoller kommer de sälja mer = större chans för uppföljare/fler liknande spel.

Det jag tycker är mer orättvist är att ha behövt köpa alla 3 konsoller av denna generation för att få spela allt jag vill. Släpp allt till Wii ffs istället!

Medlem

Så klart de vill, pengakåta as.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Var det inte MGS4 som maxade bluray-skivan?


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Jag hatar ju spel som "bara" släpps till en enda konsoll t.ex.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Fraizer:

Vore najs för ms och spelare som inte har ps3, men jag skulle få ännu mer ångest av att jag köpte en ps3 om även det spelet ska gå över till 360 ;s

Jag skulle få ångest om jag ägde en 360. Sämre kvalité och design i konsolväg får man ju leta efter.

Sitt du och titta på din snyggt designade box medan andra tittar på det som visas på TVn.

Inaktiv

Det här spelet är så ägande bra!

Medlem
Skrivet av Prehn:
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av Night Hawk:

Så fan heller, MGS är och ska förbli ett PS spel.

Har du något argument för det? Det skulle vara intressant att höra i så fall.

Ett argument är väl att de flesta inte skulle vilja ha samma typ av monopol inom tv-spels världen som det idag är inom dator branschen där MS köper och plöjer undan konkurrensen, och där med kommer undan med att släppa halvdana produkter pga avsaknaden av konkurrens.

Vet inte om du tänkte hela vägen där. Är väl inget monopol om flera aktörer har tillgång till en produkt? Inte så att Pyttemjuk ska köpa samtliga rättigheter till MGS. De vill ha möjligheten att släppa spelet på deras konsol, vilket inte är så konstigt då de också vill mjölka Konamis pengaspene.

*Redigerade diverse staVfel.

123
Skriv svar