Edward Scissorhands

Inaktiv

Oh ja, Den gröna milen. Ohh va jag grät till den första gången jag såg den. Där han Delacroix (fransmannen) ska avrättas och när han får reda på att Mouseville inte finns. Och även när Coffey ska avrättas. ='(

Tom Hanks är en otrolig skådespelare.


signatur

.

Inaktiv

Ja, okej, ni har nämnt några bra filmer helt klart, men om vi ska slå över till att inkludera tv program så måste jag få nämna Extreme Home Makeover! Damn det programmet gör mig lite soft alltså, sitter där med fuktiga ögon i varje avsnitt typ

Medlem
Skrivet av Modemis:

Ja, okej, ni har nämnt några bra filmer helt klart, men om vi ska slå över till att inkludera tv program så måste jag få nämna Extreme Home Makeover! Damn det programmet gör mig lite soft alltså, sitter där med fuktiga ögon i varje avsnitt typ

Jaaaaaaaaa, samma här. Kan hoppa in precis i slutet när de ska visa upp det nya huset. Buhuuu säger jag bara.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

mm! håller med, ett av de få programen som gör folk glada, och gör nån nytta, älskar programet!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

...såg en riktigt svår film för ett tag sedan... minns inte vad den hette riktigt. Någon vet kanske?

En "poppis" kille blir kär i och gifter sig med en rar tönt-tjej... så visar det sig att hon är döende och han går emot allt och alla för att hon skall hinna med allt hon vill göra innan hon dör... stark film eller mesig kille, döm själva.

Tjejen spelas av Mandy Moore tror jag hon heter... ett popsnöre som inte lyckats något vidare här i sverige....


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...såg en riktigt svår film för ett tag sedan... minns inte vad den hette riktigt. Någon vet kanske?

En "poppis" kille blir kär i och gifter sig med en rar tönt-tjej... så visar det sig att hon är döende och han går emot allt och alla för att hon skall hinna med allt hon vill göra innan hon dör... stark film eller mesig kille, döm själva.

Tjejen spelas av Mandy Moore tror jag hon heter... ett popsnöre som inte lyckats något vidare här i sverige....

Vet vilken du menar. Den gick på svt för ett tag sedan. Den var ganska tragisk, det håller jag med om.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

...såg en riktigt svår film för ett tag sedan... minns inte vad den hette riktigt. Någon vet kanske?

En "poppis" kille blir kär i och gifter sig med en rar tönt-tjej... så visar det sig att hon är döende och han går emot allt och alla för att hon skall hinna med allt hon vill göra innan hon dör... stark film eller mesig kille, döm själva.

Tjejen spelas av Mandy Moore tror jag hon heter... ett popsnöre som inte lyckats något vidare här i sverige....

Om du vänder på det och tar bort döende delen och byter ut skådespelarna så får du en annan mycket bra film med b.la Julia Roberts. Någon som sätter vilken det är?


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Jag grät till Bigfoot när jag var mindre. I slutet så var familjen som tog hand om honom tvungen att släppa iväg honom till skogen igen. Och han går några steg, vänder sig om och vinkar, och ser helt nere ut. *snyft*

Edward Scissorhands får också mina ögon att tåras, när hon dansar i snön han skapar. Musiken är riktigt bra där.

Ja, visst kan Extreme Home Makeover få en tårögd också. :evil:

Medlem
Skrivet av reset2:

The Butterfly Effect, efteråt, och självklart slutet i American History X.

VA? The butterfly effect? Såg du ens filmen? Förstog du vad den handlade om?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Jag har blivit sentimental på senare dagar (ehe) så när jag såg Gladiator för ett tag sen så lipade jag, även vissa avsnitt av Scrubs berör starkt


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av SoniC:

VA? The butterfly effect? Såg du ens filmen? Förstog du vad den handlade om?

Beror väl på vilket slut; bioversionen med "happy"-slut är väl inget att grina över medans director's cut där det inte slutar så lyckligt för huvudpersonen klart kan få det att tåras i ögonvrån.

Till er alla som bara sett bioversionen, se FÖR HELVETE director's cut! Är väl ett par minuter extra scener nånstans mitt i också men den största skillnaden är i slutet när

Ashton Kutcher ser filmsnutten på mentalsjukhuset. I bioversionen ser han en snutt från nåt kalas som ung och åker tillbaka i tiden dit för att se till att han aldrig blir kompis med tjejen och därmed räddar hennes liv från att förstöras pga honom, sen lever alla lyckliga.
I director's cut ser han en film från när hans mor ligger på sjukhus och snart ska föda honom och... ja, se själva....

Inaktiv

Ingen har nämnt Titanic än va?

*nynar Titanic soundtrack*

Edita: hehe jag måste bara dela med mig utav en sommar för ca 2 år sedan då jag var uppe i norr och brosan skulle till skolan dagen där på och jag skulle åka hem till stockholm.. Så började vi kolla på Titanic vid 11 tiden och han somnar alltid efter 30-40 min till alla filmer men sen när den var slut vid ca 1 så ligger vi båda där och lyssnar på musiken till efter texterna och då går det kanske 1 min sen frågar han: "Ska vi se på den igen?" och jag svarar : "ja" 0.001 sek efter sen kollade vi på den igen..


signatur

Rail or Die

12
Skriv svar