"DICE syndromer"?

Medlem
"DICE syndromer"?

Hej.

Några funderingar kring DICE:s spelutveckling.
Verkar vara några tekniska bekymmer dom har, och tydligen verkar det vara helt omöjligt för dom att komma runt detta, rent tekniskt alltså. Antar jag, om dom nu inte bara skiter i det.

För det första så förstår jag inte hur det verkar vara helt omöjligt för dom att skapa en nätkod som fungerar som den ska.
I alla deras spel dör man alltid av någon som skjuter framifrån även fast man har enligt sin egen skärm hunnit lååångt låångt bakom en skyddande vägg. Men på skjutarens skärm så har jag inte kommit runt väggen än. Detta har jag testat med kompisar och själv sett hur dumt det är.
Och ja jag menar tjocka väggar, husväggar som inte går att skjuta igenom, detta har vi oxå testat.

Sen en till sak, antar detta är nätkoden oxå.
När man går omkring med en kompis nära sej i spelet så är det som att man flyttas fram och tillbaka som en jojjo. Precis som att spelet inte kan bestämma sej för om de är jag eller den andra teammaten som ska vara till höger eller vänster.

Hög ping? Känns inte som hög ping i spelet, förens man inser att man skjuter och skjuter det sprutar blod av den man skjuter på men han tar ingen skada? Man ska sprinta och de känns som att man är fast i lera i marken för de går knappt ta sej framåt.

Och varför kommer det inte ett skott innan man dör, jag skjuter alltid ett sista skott, om de är från raketgeväret eller om det är från hagelbrakaren.
Ljudet kommer, som att jag sköt. Men det kommer aldrig något skott? Ingen stor grej direkt men bara en sån där liten störande sak som jag inte förstår varför de är så svårt att göra rätt.

Och sist. När man gömmer sej bakom en mur och på sin egen bild ser det ut som att man är bakom och gömd, alltså en låg mur som man bara duckar bakom. Då på den andras bild så sticker det upp hela mitt huvud. Även fast jag om jag tittar upp bara ser toppen av muren jag gömmer mej bakom.
Detta har vi oxå testat. Rent löjligt faktiskt.

Är dom här grejjerna bara tekniskt omöjligt för DICE att göra bättre?

Sånna här saker förekom aldrig i gamla spel. Tänk QW, var man bakom väggen där, då var man bakom väggen.
Hade man hög ping då kändes det som hög ping inte något jätte konstigt lixom blod spruta för att de ser ut som man träffar men egentligen gör man inte det.

Tycker bara de är så konstigt.

Detta är inget whine för att jag suger på BC2 eller något, jag är lvl35 och dominerar på rätt bra ofta och det är roligt att spela.
Men jag bara undrar, eftersom detta förekommer, de finns de är inget påhitt. Och de finns i fler DICE spel inte bara bc2.
Även om ni inte råkat ut för det så är vi 4 personer här som spelar dagligen och vi blir utsatt för det dagligen hela tiden.

Så jag frågar igen, vad är det som är så tekniskt omöjligt för DICE att skapa spel som inte har dom här små problemen?

1
Skriv svar