64 spelare i pc-versionen av BF3

Medlem

Äntligen!


signatur
Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av BME:

Du kan inte använda canardvingarna som bevis för att det är ryssland, för det första har ex. den indiska exportversionen av SU27, SU-30MKI canardvingar, för det andra har den kinesiska Su-33 piratkopian J-15 framcanardvingar. och för det tredje så är Su-37:an en tech demonstrator och används inte av stridande förband.

så snälla snälla FZ, sluta skäm ut er själva med att påstå att ryssland är en faktion pga ett flygplan som är med i teasern

Ryssland har varit en faction i flera battlefield spel, och är en av världens stormakter, och i Bad Company strider USA mot Ryssland.. sannolikheten är 90%+.

SU-30, SU-34, MiG-29 finns i Battlefield 2 redan, så att BF3 skulle ha ett SU-37 är väldigt troligt, likaså att ryssland är en faction.

Även, allt whine om Frostbite är ogrundad idioti. Det är en av dom bästa spelmotorerna, vad skulle ni hällre vilja ha? IW 4.0? LOL :evil:

Att du bara orkar försvara dom? Jobbar din pappa på DICE?
Du är ju så jävla såld på battlefield att du ser rakt igenom alla fel på Frostbite motorn :s
Nog för att de använder 2.0 nu men, vi får väl se hur lika de är om några månader..

Anledningen till att många klagar, hänger ni andra ens med i spelvärlden eller? Bara försvarar era favoriter.. gosh


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

BME
Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av BME:

Du kan inte använda canardvingarna som bevis för att det är ryssland, för det första har ex. den indiska exportversionen av SU27, SU-30MKI canardvingar, för det andra har den kinesiska Su-33 piratkopian J-15 framcanardvingar. och för det tredje så är Su-37:an en tech demonstrator och används inte av stridande förband.

så snälla snälla FZ, sluta skäm ut er själva med att påstå att ryssland är en faktion pga ett flygplan som är med i teasern

Ryssland har varit en faction i flera battlefield spel, och är en av världens stormakter, och i Bad Company strider USA mot Ryssland.. sannolikheten är 90%+.

SU-30, SU-34, MiG-29 finns i Battlefield 2 redan, så att BF3 skulle ha ett SU-37 är väldigt troligt, likaså att ryssland är en faction.

Kina är en av världens stormakter
Indien är en av världens stormakter.
Så därför kan det lika gärna vara en J-15 eller SU30MKI
Du kan inte dra slutsatser på kausala samband.

Bara för att en sak varit sann tidigare så har det noll betydelse för om den kommer vara sann senare. Canardvingar har av mig bevisats inte nödvändigtvis vara ett tecken på Ryss operatör, utan enbart rysk hårdvara.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Moderator | Testpilot
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Tommy_h:

Att du bara orkar försvara dom? Jobbar din pappa på DICE?
Du är ju så jävla såld på battlefield att du ser rakt igenom alla fel på Frostbite motorn :s
Nog för att de använder 2.0 nu men, vi får väl se hur lika de är om några månader..

Anledningen till att många klagar, hänger ni andra ens med i spelvärlden eller? Bara försvarar era favoriter.. gosh

Nej, min pappa jobbar på din mamma.

Ser jag igenom alla fel? Jag nämner ju klart och tydligt att mod tools är ett problem,

Anledning till att folk klagar är att dom är

idioter

och måste ha något att klaga över, folk var skeptiska och grin whinade sönder om ifall spelet ens skulle ha 64 players/prone, sen när dom får veta att jo.. spelet ska ha det du ville.. då börjar dom genast leta på något annat att klaga på.. dvs Frostbite.. och det whinet är ogrundat för dom vet ingenting om motorn, bara för dom tror att Frostbite 1.0 var till Konsoller så tror dom att hela motorn är Konsoll only och att BF3 är en Konsolport, vilket är helt efterblivet.

Vad jag än skriver om motorn så kommer folk skippa att läsa inläggen och whina vidare.

Och på tal om såld på BF, självklart jag är.. Battlefield serien är en av dom bästa som existerat.

Jag kommer hem på kvällen, sätter mig vid datorn.. jaha, vad nu? Spela spel kanske.. vilket spel?

Vilka spel finns det att välja mellan i dagsläget?

Dom enda jag kan få upp i mitt huvud är Battlefield, Call of Duty, och Counter-Strike.

Battlefield 2.. för gammalt, värdelös hitbox, vehicles isåfall.. tråkigt i längden

Call of Duty 7: Black Ops.. joinar server, blir spawn dödad 7 gånger i rad, lyckas springa fem meter, kommer en radiostyrd bil och spränger halva laget, spawnar, en helikopter insta dödar mig.. spawnar igen.. atombomb.. världens tråkigaste och sämsta spel

Counter-Strike.. gammal grafik (ja det spelar roll) och delvis tråkigt pga ingen respawn, grymt lagspel, bra hitbox, balanserat.. okej public lir

Call of duty 4: Modern Warfare, inte lika värdelösa killstreak rewards, mer laginriktat, inte lika grötigt, mer balanserat overall, okej lir.. föredrar dock CS över CoD4

Nu till vinnaren, Bad Company 2..
Grym grafik, fordon, förstörbar miljö, större banor allt detta gör en ny spelstil från ovanstående 3 titlar.
Bra hitbox, balanserat overall, snabb gameplay i Rush i form av respawn och squad spawning

Finns självklart mycket mer att säga om dessa titlar, finns mycket jag inte nämn både dåligt och bra, och Bad Company 2 har mycket dåligt också, men det dåliga överväger ändå inte dom andra titlarna.

Vad spelar jag helst?
1. Bad Company 2 (Overall roligast, kan välja spelstil själv på väldigt många olika sätt i form av server och gametype)
2. Counter-Strike (Kul aimspel med bra teamplay)
3. Call of Duty 4 (Liknar CS, annan spelstil/gameplay)
4. Inget..

För att inte verka fanboyig av BF/Dice så är det mycket jag stör mig på i BC2 som är totalt handikappat, tex att bli dödad från Shotgun från andra sidan banan.. bokstavligen talat

Att bli spawn dödad 5 gånger i rad i sin egen bas för det inte finns några limitations i Rush på var attackers får och inte får vara. Sånt får mig att raga och stänga av spel helvetet.. ändå så är det roligare än något annat spel

Vad har BF3 med detta att göra? BC2 är det bästa spelet på marknaden enligt mig, vad kommer BF3 vara? En mycket större och bättre version av BC2, alltså en episk vinst i mina ögon, som jag kommer spendera hundratals timmar framför, all hypen kring BF3 på sista tiden är inget speciellt, för vi har redan vetat vad vi kommer få så gott som, nu fick vi en bekräftelse att vi kommer att få det vi väntade på, mestadels då med undantag för mod tools/commander som vi inte hört något om.

Även om spelet inte stödjer ovanstående så kommer det fortfarande att bli det bästa spelet på marknaden..

Alla har sina egna opinions, att säga några är idioter för dom inte tycker som du är inte särskilt klipskt. Då det mesta du skriver är "i mina ögon, enligt mig"

Största idioten här är du, folk har rätt att klaga av alla dem rätta anledningarna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Både Kina och Ryssland kan väl vara spelbara nationer, det har ju faktiskt funnits flera nationer i andra battlefield spel. USA, Ryssland, Kina, Tyskland, Japan, Vietnam

Medlem

Nu blir många glada

Medlem

Åh vad jag har längtat! Äntligen en titel som förtjänar att heta battlefield! ;D

Medlem

Har inga förhoppningar. Kommer bara bli besviken. Men det är bara vänta o se. Hoppas dem gör kartorna mycket mycket större än vad consol versionerna får. Det är taskigt läge o trycka in 64 spelare på en 24 spelar bana. Va ju redan för mycket på BC2 med 32 på en 24 spelar bana


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Att spela som amerikans soldat är ju ett koncept som tyvärr verkar fungera. Hade vart jävligt soft att kunna spela som terrorist, sandneger eller kalla det va du vill.

Medlem

Man kan lägga sig ner, de finns flygplan 64 PLAYERS MAPS!!!!!!!! AWWWWWSSSSOMMMEEE! finns iget att whina över nu!:D

Medlem

Hoppas det blir något riktigt bra av detta nu. Tänk er BC2 förstörelse i större skala, med jetplan, 64 spelare, me like


signatur
Medlem

prone noobs gtfo

Ish
Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av LoA.:

Åh vad alla klagar, så fort ni får något så bara fortsätter ni o klaga? 64 spelare, ligga ner, jet-plan, stora stad-banor allt som ni har frågat om. Och nu är det fel på Frostbite motorn också! Oh herregud.

Welcome to GnällZäta!

Frostbite 2.0 motorn har ju inte används i något tidigare spel, så hur kommer det sig att så många vet att den suger? :\

Välkommen till internet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Hmm, detta blev visst en mindre novell...

Det fanns fps med 150 spelare och korrekt ballistik redan år 2004 (Joint Operations), att det inte finns fler 2011 kan vi tacka konsollerna och giriga slipsnissar för.

64 spelare är en återgång till 2002, inte ett steg framåt år 2011. Dock är det klart bättre än 24 eller 32 spelare...

Nu är det bara att hoppas att DICE lärt sig av tidigare misstag. Den svaga punkten i alla spel har varit otroligt misslyckad nätkod.

Om det inte finns några riktiga dedikerade servrar utan endast hyrservrar i nåt internet-u-land (läs: BC2) så kan inte allt kodande och grafiskt lull-lull i världen göra spelet bra.

Att det flyter på bra och att kulorna uppför sig någorlunda realistisk är A och O. Inget är så frustrerande som att sätta 5 (eller 25) kulor i bröstet på någon som ruschar emot dig bara för att bli knivad efter att motståndaren sprungit rakt igenom din blyskur (läs:bc2).

BC2 hade potential men förstördes totalt av urusel nätkod, "nerfade" vapen, autoaim på kniven, oförmågan att ligga ner i ett spel som solklart var gjort för att det skulle gå (explosionskratrar, midjehöga betongsuggor, stödben till ksp med medföljande beskrivning om hur man får bättre grupperade träffar om man ligger ner o.s.v., "spelstil" my ass...).

Jag vill ha stora banor med många spelare och fungerande nätkod.
Jag vill ha vapen som är realistiska sett till skadan och hur de uppför sig. Nej, man kan inte lobba in 120mm granater med en stridsvagn på nära håll eller springa rakt in i en skur av kulor och överleva. Nej, moderna (eller uråldriga) pansarvärnsvapen går varken att använda som närstridsvapen eller prickskyttegevär. Nej, redan nämnda pansarvärnsvapen går inte i lägre hastighet än en kastad tennisboll.

Framförallt.... en pistol är varken kraftigare eller har bättre precision än en automatkarbin och en träff i pannan eller bakhuvudet dödar omedelbart... ok DICE??!.

Ja, jag har väldigt höga förhoppningar och risken är att de grusas lika hårt som med styggelsen Bad Company 2.

Ge åtminstone moddstöd så att andra kan fixa till det ni inte klarar/orkar göra själva.

Medlem

32v32 eller 64v64?

inget speciellt med 32v32.

Medlem

Prone och 64 spelare. Tack som fan DICE! <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Hoppas att man får något extra i limited, som bara limited kan få. BC2 var inte särskilt limited, enligt mig.

Medlem

Det är ju bara sorgligt att man som PC gamare år 2011 måste bli exalterad över features som "dedikerade servrar", "prone", "mod - tools" m.m förr var det givet.

Dice får tamefan allt övertyga på fler fronter om det ska bli något köp, typ fixa till den otroligt dåliga nätkoden som driver BC serien/Frostbite motorn.

Medlem

NICE!

Jag hade iof hoppats på en återgång till WW2-scenen men det blir kanske i BF4

Medlem

Jag fattar inte hur dom kan få ljudet så över-jävligt fett? Är deras ljudtekniker nån form av reinkarnatoner av grekiska gudar eller är dom bara på nån övermänsklig nivå som vi vanliga dödliga inte ens kan föreställa oss?

Pinsamt för alla andra spelstudios vars spel och trailers numera framstår som horribelt skit.

Min bästa polare är studiotekniker och sitter och våldsonanerar till teasern på BF3 just nu.

Jag förstår honom.

Väntar bara på att frugan ska åka och handla nu.

Skrivet av Keasar:
Skrivet av pelson:

Eftersom detta är en konsollport antar jag att det kommer vara noll modmöjligheter (Inge Forgotten Hope eller Project Reality) samt hyrservrar precis som porten BC2?

Tragiskt...Back to BF2!

Detta är en konsollport för att? BF3 ska ha utvecklats huvudsakligen till PC, så detta är snarare en PCport till konsoll.

Vad spelar det för roll? Faktum är fortfarande att detta spel är ett multiplatformspel?

Ni kan ju inte sitta och tro att PC-versionen kommer vara ett helt separat spel? Det kommer fortfarande vara sketna konsollmenyer i spelet.

Hårdvaruljud? Glöm det, konsollerna bestämmer, här sköts ljudet av processorn! Så ni med ljudkort för 2 000:- kan lika gärna slänga kortet för här kompenserar vi för konsollerna!

Det kommer knappast serververktyg heller? Utan det lär bli nå liknande skit som BC2 använder där folk måste betala för server...

Men det värsta av allt är fan avsaknaden av modverktyg! Vi kommer få ett antal maps av Dice att spela om och om igen medans den kreative communityn lämnas i skuggan. Varför lever Battlefield 2 idag? Jo, tack vare communityn...kolla bara på Project Reality. Det är i mitt tycke fortfarande ett av dom bästa spelen just nu!

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

Nej, jag tror inte på mirakel...men den som lever får se. Men jag är rätt säker på att detta kommer bli samma skit som BC2 med 64 spelar och några jetplan...

Fortfarande en omodbar konsollport utan dedikerande servrar med mjukvaruljud belastat på processorn. Detta kommer vara 10% av det Battlefield 2 var med tanke på begränsningarna hos konsollen för ni kan inte vara så naiva och tro att detta skulle vara ett helt separat spel.

"Welcome to Battlefield 3 - Press Start(Ops, we mean "Enter") to Enter"

Medlem
Skrivet av Securion:

Jag fattar inte hur dom kan få ljudet så över-jävligt fett? Är deras ljudtekniker nån form av reinkarnatoner av grekiska gudar eller är dom bara på nån övermänsklig nivå som vi vanliga dödliga inte ens kan föreställa oss?

Pinsamt för alla andra spelstudios vars spel och trailers numera framstår som horribelt skit.

Min bästa polare är studiotekniker och sitter och våldsonanerar till teasern på BF3 just nu.

Jag förstår honom.

Väntar bara på att frugan ska åka och handla nu.

Deras ljudeffekter är grymma och hollywood men de är inte realistiska , då får du leta på andra ställen i spel som inte göra ljuden only för "cool" faktorn.

Medlem
Skrivet av pelson:

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

På tal om det, kan/får man ändra det i BC2 mp? För man ser ju löjligt lite åt sidorna nu!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Dedikerade Servrar?


signatur

- PiDuT

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av pelson:

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

På tal om det, kan/får man ändra det i BC2 mp? För man ser ju löjligt lite åt sidorna nu!

Jo men du får editera settings.ini i BC2 mappen som finns i mina dokument.

Hoppas verkligen att allt sånt är borta från Bf3. Skulle bli väldigt besviken om de gör samma misstag som i BC2.

Medlem

fyfan vad NICE!

Medlem

Det kanske låter gott! BF2 med ny grafik och förstörbar miljö! Hoppas bara dom inte misslyckas på alltför många fronter.

Medlem

Äntligen ett spel som är värt pengarna till skillnad från Call of duty, allt dom vill med de spelen är att tjäna pengar, de skiter totalt i vad spelarna vill ha medan Dice kommer tillbaka med planen och 64 spelare. Nu får man bara hoppas att klassikern Wake Island kommer också.

Medlem

Längtar som fasiken, motorn verkar sjukt bra, hoppas bara man kan modda spelet som folk så vi kan få tillbaka typ SIlent Heroes (Sverige vs Norge!)

Medlem
Skrivet av pelson:
Skrivet av Keasar:
Skrivet av pelson:

Eftersom detta är en konsollport antar jag att det kommer vara noll modmöjligheter (Inge Forgotten Hope eller Project Reality) samt hyrservrar precis som porten BC2?

Tragiskt...Back to BF2!

Detta är en konsollport för att? BF3 ska ha utvecklats huvudsakligen till PC, så detta är snarare en PCport till konsoll.

Vad spelar det för roll? Faktum är fortfarande att detta spel är ett multiplatformspel?

Ni kan ju inte sitta och tro att PC-versionen kommer vara ett helt separat spel? Det kommer fortfarande vara sketna konsollmenyer i spelet.

Hårdvaruljud? Glöm det, konsollerna bestämmer, här sköts ljudet av processorn! Så ni med ljudkort för 2 000:- kan lika gärna slänga kortet för här kompenserar vi för konsollerna!

Det kommer knappast serververktyg heller? Utan det lär bli nå liknande skit som BC2 använder där folk måste betala för server...

Men det värsta av allt är fan avsaknaden av modverktyg! Vi kommer få ett antal maps av Dice att spela om och om igen medans den kreative communityn lämnas i skuggan. Varför lever Battlefield 2 idag? Jo, tack vare communityn...kolla bara på Project Reality. Det är i mitt tycke fortfarande ett av dom bästa spelen just nu!

Hur kommer FoV'en vara i BF3 då? Måste vi gå in och ändra i .txt filer igen?

Nej, jag tror inte på mirakel...men den som lever får se. Men jag är rätt säker på att detta kommer bli samma skit som BC2 med 64 spelar och några jetplan...

Fortfarande en omodbar konsollport utan dedikerande servrar med mjukvaruljud belastat på processorn. Detta kommer vara 10% av det Battlefield 2 var med tanke på begränsningarna hos konsollen för ni kan inte vara så naiva och tro att detta skulle vara ett helt separat spel.

"Welcome to Battlefield 3 - Press Start(Ops, we mean "Enter") to Enter"

Sluta lipa för fan! Folk surar efter att DICE bara släppt en teaser, EN TEASER!!! Kommer ni begå kollektivt självmord på releasedagen eller vad?

Det är en helt ny grafikmotor och DICE är nog ganska inställda på att inte göra PC-folket besvikna. Det enklaste för dig och alla andra lipsillar är att inte skaffa spelet överhuvudtaget. Ingen bryr sig om vad ni tycker. Allt vi bryr oss om är BF3 och att det kommer vara grymt.

Och vem fan behöver hårdvaruljud egentligen? Dagens moderna CPUer är kapabla till det mesta. Ljudet i BC2 är det bästa jag någonsin hört i ett spel, och om de är minst lika bra ljud i BF3 så skiter jag i om det är mjukvaruljud eller hårdvaruljud.

Sen hur vet du att det inte kommer mod-verktyg till PC?

Skärpning nu för fan! Jag saknar den tiden då FZ va en trevlig plats att komma till. Nu är det mest bara gråtande snorungar här på forumet.

Skriv svar