FortressCraft ute - Minecraft till Xbox 360

Medlem

Någon som la märke till kuken som spruta sperma?
Kolla in 1.06

Inaktiv

vilken jä*la rip-off på minecraft. hoppas företaget som gjort fortresscraft går o konkar omedelbart...

Medlem
Skrivet av Spassy:

Det är ju en ganska så sådan stor skillnad då hela spelets koncept (Infiniminer) är annorlunda än minecraft, det är bara blockstilen som är lik, då fortresscraft har många liknande texturer, gameplay, och stil.

Skaparen av Fortresscraft är en riktig jävla douche: http://www.youtube.com/watch?v=-sX2vGYDtWs

bakgrunden är att Machina(en spelsite) snackade skit om fortresscraft. Detta är hans svar.

Jag hade nog hellre gett pengar till ghaddafi än att köpa fortresscraft.

Han är inte för begåvad den där killen... han argument varför hans spel inte är en rip-off är att Minecraft redan snott idén i hans ögon. Istället för att argumentera att hans spel skiljer sig på X olika sätt så erkänner han ju i princip att han snott spelet.

Minecraft tog grundkonceptet från Infiniminer (förstöra/skapa block) och utökade det med nya idéer och helt annorlunda gameplay. Fortresscraft å andra sidan har ju rakt av snott block-typerna etc. och kommer i framtiden lägga till survival/crafting. Det är ju rakt av Minecraft på alla sätt och vis, inte bara grundkonceptet.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

1. Copyright kanske ? Han gör en fattig version av Minecraft till konsol, Notch tog ett spel nästan ingen kände till och vill utveckla det med sina egna koder! Kanske är copy för vissa men men. 2. Det beror på vad du syftar på det liknar ju inte Minecraft Survival utan mer gratis versionen av Minecraft där du har hur mycket saker som helst. Istället för att bara ta Minecraft och göra en liknade version till Xbox 360 så kunde väl han gjort något egen, Han kanske lite dum och måste ta andra spel och göra en copy på det för han inte kan komma på något själv? Det är väl inte konstigt att folk jämför dessa två spel ?


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Medlem

Tanken att spela Minecraft med handkontroll är skrattretande.

Medlem

@Fr0gg0
Å andra sidan var Infinimer aldrig en kommersiell framgång. Måhända att det inspirerade honom men att han själv nådda framgång var på grund av det spelets brist på framåtanda och marknadsföring. Hade inte förvånat mig om de vågat ta steget att utveckla spelet lite mer att det blivit Minecraft istället för... Minecraft.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vad spelar det för roll om det är en rip-off? Hellre kokurans än att det ska ta flera år innan ett pyttelitet spel som Minecraft blir färdigt.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Tycker uppståndelsen runt det här är ganska komisk. Är det så här man tycker om kloner 2011? Vem fan skulle brytt sig om Tetrisklon år 1990? Att skriva kloner brukade ju ändå vara en djupt rotad del av spelutvecklingsscenen.

Medlem

testade precis det, oj oj oj vad värdelöst det var i jämförelse till minecraft.
kontrollerna, segheten i dom, den otroliga screen tearingen, ibland laggigt som fan, texturer som tar evigheter på att ladda upp runt (upp mot 40 sec för en textur från att byta från grid texturen till den riktiga. funderar någon på att köpa så gör det icke lägg pengarna hellre på något annat än det här.

såg en video av det för någon dag sen såg värdelöst ut men så tänkte jag att men det kanske spelar bättre än det ser ut.....men så fel jag hade det var verkligen uselt! kopia i all ära men gör det iaf roligt att spela.

kan även tilläggas att jag tycker det här ser värre ut än Minecraft pga den anledningen att det har ingen som helst charm pga dom otroligt mer detaljerade dock fula texturerna och sen ljuset + skuggorna är bara det horribelt. sen läste jag att man tydligen måste betala för varje uppdatering (chapter) som kommer släppas om du vill ha ny content.

Slut Betyg - 1/10 en 1'a för ett tappert försök att göra en kopia.

- Nästan allt
+ att det går att stänga av


signatur

God is dead

Medlem

Lirar inte Minecraft själv, men 'Fortresscraft' .. really?

Luktar rip-off på långa vägar, speciellt då Minecraft fått så mycket hype den senaste tiden.

Medlem
Skrivet av Spassy:

Skaparen av Fortresscraft är en riktig jävla douche: http://www.youtube.com/watch?v=-sX2vGYDtWs

bakgrunden är att Machina(en spelsite) snackade skit om fortresscraft. Detta är hans svar.

Jag hade nog hellre gett pengar till ghaddafi än att köpa fortresscraft.

Herre jävlar, vilken douchebag han är. Bra PR den där videon, in a bad way

Inaktiv

Jag tycker denna Rip-Off slutar vara ok när skaparen sitter och i stort sett säger "Fuck Off" till den person han snott idén ifrån. Som sagt, vettiga innovationer blir alltid kopierade, men då brukar utvecklarna snarare säga "vi såg vad de gjorde, och gillade det verkligen, så vi ville ha med det i vårat spel också", och då är det ändå rätt ok, eftersom att det bidrar till att fler bra spel släpps. Vad man INTE brukar göra är att lägga upp videos på youtube där man beter sig som en finnig tolvåring och sitter och skriker "Men han snodde ju sin idé också, så fuck him".


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

Du kan ju ta och kolla up en minecraft film, sen en fortresscraft film. Ser du skillnaden? Du borde, Minecraft var först helt enkelt, Fortresscraft är en vek kopia som finns på xbox för alla p12:er som inte ens vet hur man sätter in en skiva i datorn eller sett dagsljus. Sen namnet, vadå namnet tror du på fullaste allvar att man kan stämma nån på craft? Blizzard blev arga för att nån gjorde en mod med "World of Starcraft", STARCRAFT som dom har köpt titeln på och kan stämma dom på. För övrigt om du tröttnar på att spela minecraft, som är ett trevligt litet spel som man kan köra när man slappnar av, så kan du sluta köra action och sluta med kaffet

Medlem

Fortresscraft? More like Fakecraft

Medlem

Ser inget vidare ut jämfört med minecraft, grafiken må vara bättre men det är också det enda.

Medlem

Skaparen var ju lagom sympatisk... Vilken hemsk människa. Dag och natt jämfört med kolugna Notch.

Tänker inte ens ladda ner trialen för det här skräpet. Hoppas en Creeper kommer på besök hos honom.

Medlem

rätta mig om jag har fel men Minecraft värld kan väl i teorin bli 10 gånger större än jordens yta. jag undrar hur mycket detta kommer att klara?

Medlem

En klurig namnkombination av World of Warcraft och Team Fortress?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Minecraft är en rip-off av Infiniminer, leta upp information först innan du yttrar dig.

Det är dock en avsevärd skillnad på att utveckla ett spel där förra utvecklaren lade ner det och lämnade källkoden öppen för andra än att göra som de som ligger bakom FortressCraft.

Inaktiv

Folk försöker verkligen försvara sitt Minecraft.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Innan folk sättewr kaffet i vrångstrupen så kan man ju poängtera att Minecraft inte ens finns till xbox, vilket detta gör, och att hårdvaran sätter vissa gränser. Sen är detta bara version 1 och långt fler uppdateringar är planerade, jämför med första alfan av minecraft för att göra det rättvist.
Sen har jag ännu inte spelat freeze tag eller använt jetpack och nightvision i minecraft, mycket märkligt. Även minions saknas vad jag vet, inga planer där heller mer än djur.

Minecraft är sött och gulligt, och Notch njuter bra av sina hundratals miljoner, men om någon annan vidareutvecklar konceptet och släpper till en annan plattform så klagar inte jag, Notch hade möjlighet men struntade i det.
Stödjer hellre detta på xbox och minecraft på PC så får man se vad som blir bäst med tiden, kanske någon ytterligare alternativ. Priset på detta spel är iaf långt trevligare ^^

Medlem

Jävla idiot. Blev fan förbannad när jag såg filmen.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Innan folk sättewr kaffet i vrångstrupen så kan man ju poängtera att Minecraft inte ens finns till xbox, vilket detta gör, och att hårdvaran sätter vissa gränser. Sen är detta bara version 1 och långt fler uppdateringar är planerade, jämför med första alfan av minecraft för att göra det rättvist.
Sen har jag ännu inte spelat freeze tag eller använt jetpack och nightvision i minecraft, mycket märkligt. Även minions saknas vad jag vet, inga planer där heller mer än djur.

Minecraft är sött och gulligt, och Notch njuter bra av sina hundratals miljoner, men om någon annan vidareutvecklar konceptet och släpper till en annan plattform så klagar inte jag, Notch hade möjlighet men struntade i det.
Stödjer hellre detta på xbox och minecraft på PC så får man se vad som blir bäst med tiden, kanske någon ytterligare alternativ. Priset på detta spel är iaf långt trevligare ^^

Att Minecraft inte finns till Xbox är ju ganska uppenbart vid det här laget. Om sedan FortressCraft har mer/mindre finesser rör inte mig särskilt mycket. Är utvecklaren en sån omogen idiot förtjänar han varken ett korvöre eller ens en nedladdning av trial versionen. Maken till hemskare attityd har jag nog aldrig skådat.

Nog kan FortressCraft säkert vara minst lika kul som Minecraft. Men om en utvecklare har en sån där attityd borde han bojkottas rent principiellt.

mmx
Medlem

Fy fan, precis som många har sagt, Minecraft är inte en direkt rip-off. Källkoden släppes fri för ett spel som lades ner och som typ ingen kände till. Fortresscraft är en rakt av kopia av Minecraft. Tyvärr verkar han Notch lite väl sympatisk i sitt sätt men han bör seriöst fundera på att anlita en topp advokat och stämma killen på all vinst han gör på Fortresscraft. Man kan ju inte sitta still när någon i praktiken kopierar ditt arbete och tjänar på det...för fan...vakna och gör något Notch. Du får skapa ett exempel annars ser det ut som om att du stöttar kopiering av andras affärsidéer. Snacka om att inte ta hand om sitt varumärke.

Medlem
Skrivet av Swedishguy32:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Jesper1230:

Om inte Notch tänkt sig bygga en konsol version av Minecraft varför ens bry sig då ? Men om han har tänkt det så borde han Fortresscraft skaparn få stora böter eller något! Det är min åsikt !

varför ska han få böter? för att han gör ett liknande spel? pga. namnet? i så fall ska det bara finnas ett fps, eller rts. Om spel som heter liknande kan inte heller finnas då kan ju inte minecraft heta mineCRAFT för då måste blizzard stämma!

som Mahone skrev så kanske det inte ens överlever, och vad spelar det för roll? jag förstår inte heller minecraft? man tröttnar ju efter 30min...

Du kan ju ta och kolla up en minecraft film, sen en fortresscraft film. Ser du skillnaden? Du borde, Minecraft var först helt enkelt, Fortresscraft är en vek kopia som finns på xbox för alla p12:er som inte ens vet hur man sätter in en skiva i datorn eller sett dagsljus. Sen namnet, vadå namnet tror du på fullaste allvar att man kan stämma nån på craft? Blizzard blev arga för att nån gjorde en mod med "World of Starcraft", STARCRAFT som dom har köpt titeln på och kan stämma dom på. För övrigt om du tröttnar på att spela minecraft, som är ett trevligt litet spel som man kan köra när man slappnar av, så kan du sluta köra action och sluta med kaffet

sluta köra action och kaffe? fattar inte riktigt vad du menar...men vad jag menade var att för min del så fanns det inget som fick mig att vilja fortsätta spela...jag spelar hellre spel som ger något. Vill du ha ett spel att koppla av till så rekommenderar jag victoria II (...det är inte action, ifall du inte visste)


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kopiering av lyckade koncept är ju vardagsmat i de flesta brancher. Kan Notch stämma? Kanske. Värt besväret? Antagligen inte. Med ett indie-spel på XBLA kommer han ändå inte kunna sälja (för) lika mkt.

De stora spelbolagen har alla tagit patent på en massa saker vi ser som "självklarheter". Vad sägs som patent på en vägvisare när du kör bil? (http://alturl.com/45u6m). Ofta försöker de inte stämma skiten ur varandra utan använder patenten som leverage när de förhandlar om andra saker.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av torylva:

stöd notch och hans arbete, vägra fortresscraft.
Minecraft: Du slåss mot monster och bygger med saker du hittar, det gör du inte i fortresscraft.
Minecraft: Det har Mods, det har inte fortresscraft.
Minecraft: Det är billigt och du får nästa patch gratis fram till det släpps ooch då får du det fulla spelet, det får du inte av Fortresscraft.
Minecrat: det var först och en ny innovativ ide och inte en total Rip-off, det var (say no more) fortresscraft.

Vilket stödjer du?

Minecraft är en rip-off av Infiniminer, leta upp information först innan du yttrar dig.

Infiniminer är ju rena skräpet i jämförelse. Knappt samma spel ens.

Medlem

Minecraft är inte ren rip off på Infiniminer, det var inspiration, precis som Dwarf Fortress var. Detta är den kopiering på allting såvitt jag kan se.

Trött jag blir, finns inte ett enda innovativt inslag i Fortress craft såvitt jag kan se. *suck*

Medlem

Fortresscraft - fuck u and the maker.
hoppas hela skiten konkar.


signatur

R.I.P The_maxx

123
Skriv svar