Activision: vi har inte förändrats

Robot
Activision: vi har inte förändrats

Activision-chefen Dan Winters säger att gamers fått "fel uppfattning" om Activision, och att anledningen att de får utstå så mycket kritik är för att de är "nummer ett".

#activision-blizzard, #bizarre-creations


Medlem
Activision: vi har inte förändrats

Jag kan inte se på den bilden utan att börja småskratta

Medlem

That smile....

Medlem

Varför känns det lite som "Vi är störst och ni är bara avundsjuka"?


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Threeforce:

Jag kan inte se på den bilden utan att börja småskratta

Jag förstår dig helt, den där bilden väcker glädje inom en på ett alldeles färgglatt o harmoniskt sätt, nästan lite exotiskt, det är bilder som denna som borde tryckas ut o klisstras up runt om i städerna, i varje skylltfönster ovh varje gatuhörn, så alla människo får ta del av glädjen


signatur

Rwa?

Medlem

Jag tycker nog att deras rykte var skit redan innan ihopslagningen dock... Jag kommer ihåg hur jag verkligen inte gillade att Blizzard skulle befatta sig med Activision.

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker nog att deras rykte var skit redan innan ihopslagningen dock... Jag kommer ihåg hur jag verkligen inte gillade att Blizzard skulle befatta sig med Activision.

Stämmer. Activision var verkligen inte "varma och mysiga" utan bara mindre hatade. Sedan har det förvärrats då de i princip förstört Blizzard (om någon var varma och mysiga' så var det Blizzard innan Activision förgiftade dem med sitt *****)
Fail post av Activision, nu hatar jag dem bara lite mer.

Medlem
Skrivet av Avtr:

Jag tycker nog att deras rykte var skit redan innan ihopslagningen dock... Jag kommer ihåg hur jag verkligen inte gillade att Blizzard skulle befatta sig med Activision.

Stämmer. Activision var verkligen inte "varma och mysiga" utan bara mindre hatade. Sedan har det förvärrats då de i princip förstört Blizzard (om någon var varma och mysiga' så var det Blizzard innan Activision förgiftade dem med sitt *****)
Fail post av Activision, nu hatar jag dem bara lite mer.

Medlem

varma mysiga activision, snarare mjölkbönderna

Medlem

"Det varma och mysiga Activision" är ingenting jag känner till. Ställde mig likgiltigt till Activision innan de gick från att vara endast utgivare till att vara en mjölkande dlc-fabrik med halvkassa hafsverk till spel.

Medlem

Önskar att de kunde splittra "Activision Blizzard"...
Varje gång jag hör/läser/ser det namnet så känner jag ett mörkt hat (Dark Side) växa inom mig mot Activision >.<

Medlem

Jo, Activisions högkvarter ligger på ett varmt ställe iaf, ca 2 våningar ner, och Kotick kan väl vissa anse som mysig om ma har en sådan läggning.

Fritt citerar Hellraiser: "To some we are Angels (casuals) to some we are deamons (gamers).

Medlem

De mjölkar produkter (Se, Call of Duty) tills det inte går att mjölka mer, då läggs de på is (Se, Guitar Hero). Bobby ville ta det roliga ur att göra spel. ÖVERPRIS på DLC (Se, CoD och deras mappack, LÖJLIGT dyra för 3 banor). Uteblivna bonusar för utvecklarna som gör spelen som säljer i miljoner... osv.

CoD:MW2 var det sista spel med Activision på förpackningen jag köpte. Vill inte ha med dem att göra. Stödjer dem inte för fem öre längre. Till och med slutat spela WoW >_>...

Sjukt glad över att Bioware är hos EA, så jag kan spela ME3 när det kommer


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

"Bild: mannen, myten, legenden... Bobby Kotick!"

Det känns som den där bilden tär på en.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Det måste ha gått åt mycket vaselin, både där uppe och där nere.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den där bilden tar en bit av din själ varje gång du tittar på den, "så var vi alltid kända som det varma och mysiga" ja skärselden är ju ganska varm har jag för mig

Medlem

"Vi har inte förändrats"

Nä tro fan det, Activision är samma snikna jävlar som de alltid varit..

Medlem
Skrivet av Palanor:

De mjölkar produkter (Se, Call of Duty) tills det inte går att mjölka mer, då läggs de på is (Se, Guitar Hero). Bobby ville ta det roliga ur att göra spel. ÖVERPRIS på DLC (Se, CoD och deras mappack, LÖJLIGT dyra för 3 banor). Uteblivna bonusar för utvecklarna som gör spelen som säljer i miljoner... osv.

CoD:MW2 var det sista spel med Activision på förpackningen jag köpte. Vill inte ha med dem att göra. Stödjer dem inte för fem öre längre. Till och med slutat spela WoW >_>...

Sjukt glad över att Bioware är hos EA, så jag kan spela ME3 när det kommer

mhm.. men är besviken över DA2... och bioware är inte mycket bättre när det väl gäller dlc... har alltid gillat dom och deras spel... men gillar inte hur dom följer dlc trenden och ger en 90% av deras spel och erbjuder dig hela spelet om du betalar för dom missande bitarna..

Medlem

"Bild: mannen, myten, legenden... Bobby Kotick!"

Erkänn att ni råflinar varje gång ni använder den bilden! Numera är det ju så man skulle sakna den om den inte var där.
Tycker Activision kan byta sin logga till Bobbys ansikte

Medlem
Medlem

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Spelar väl inte någon större roll vad de har för rykte och vad folk tycker om dem så länge som de fortsätter att sälja tillräckligt med spel för att klamra sig kvar.

Tycker generellt inte om Activision och i synnerhet inte Bobby.. men vad hjälper det ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Nån mer som tycker han påminner om Alfred E Neuman, frontfiguren på Mad magazine?

http://www.myfreewallpapers.net/comics/pages/mad-magazine.sht...

Medlem

Ser man en nyhet där det står activision eller har något med det att göra, då vet man att den där jävla bilden ska komma fram >:c


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Måste scrolla ner och gömma bilden om jag vill kunna läsa...

Medlem

haha när jag såg rubriken hoppades jag på han leende :). hatar han endå....


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av FZ:

Det är oklart om det är samma process som tvingade Bizarre Creations att stänga portarna, orsakade Guitar Hero-döden och sparkade Call of Duty-skaparna Jason West och Vince Zampella.

Win!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Activision pumpar ut cod spel efter spel, till sist blir dom ju kassa, titta bara på black ops.

Inaktiv

activision har ju varit bra tycker jag. men på senare tid har de verkligen våldfört sig på spelserier o behandlat de som kassakor. riktigt vidrigt tycker jag. men så länge fz o andra spelsidor lyfter de där spelen till skyarna så säljer de ju. sen har jag svårt att tro att spelsidor inte blir mutade av spelbolagen när det gäller vissa titlar även om de förnekar allt sånt. för är det inte lite mysko att stora titlar alltid får 8or å 9or. medans mindre titlar får blandade betyg!?

Inaktiv

Activision är svin och det är väl knappast något dom behöver dölja? Dom förstörde CoD-serien

12
Skriv svar