Spela indie, få igång Portal 2 i förtid

Robot
Spela indie, få igång Portal 2 i förtid

GlaDOS kräver processorkraft för omstart och tidigare tillgång till portalerna.

#portal-2


Medlem
Spela indie, få igång Portal 2 i förtid

Haha skön idé

Medlem

helt genialt av valve


signatur

KICK ASS

Medlem

Då är frågan om man måste spela det eller bara ha igång det. Behövs det bara att man har igång det kan man ju starta det och låta spelet stå om man äger något redan d.v.s.


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Skägg.
10 Chambers

och Valve tjänar igen hela utvecklingskostnaden på royaltyn. Well played!


signatur
Medlem
Skrivet av sacrifize:

Då är frågan om man måste spela det eller bara ha igång det. Behövs det bara att man har igång det kan man ju starta det och låta spelet stå om man äger något redan d.v.s.

Som jag förstår det så räknar de tid spenderat per spel unikt sätt så att starta spelet och låta det stå lär vara det mest effektiva sättet eller starta flertal spel och låta de stå om det nu går vet jag ej.

Medlem

fan så besviken jag blev

Medlem

Haha, jävla business, tycker nästan det var lite kukigt. Egentligen är det bara ett maskerat sätt att säga "Betala mer så får du portal 2 tidigare". Om spelet är klart så väntar vi ju egentligen inte på något. Men jag antar att dom har tjänat tillräckligt mycket goodwill på orange box. Den börjar ta slut med mig nu dock iochmed detta, l4d2 och tf2 hattar. Dags att leverera lite igen Valve. Karmakontot är på 0 igen.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Fett billigt för de spelen, blir sugen på att köpa dem!

Medlem

"Shut up and take my money!"

Medlem

*Sätter igång ett tidigre inköpt spel av de som ingår i säcken och minimerar för att göra annat*

Medlem

Men åh, jag hade hoppats på demo eller att de släpptes tidigare

Medlem

Bra att Valve är Valve för hade EA eller Activision gjort detta så hade ju spelarna stått utanför deras dörrar med vapen och tillhyggen, redo att mörda någon.

Moderator | Testpilot

Jävligt värdelöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

aaah, detta kommer bli en helmysig helg. massa härliga spel för en bra peng för att på samma väg låsa upp Portal 2 tidigare. valve är verkligen supersköna och hela idén är brilljant, spännande och rolig.

Medlem

Genial idè? eller ett sätt att bara tjäna mer pengar...

Medlem

Lite besviken blev man, hade ju hoppats på en tidig release redan idag men o andra sidan så är det ju ett smart move av Valve och få folk att spela lite sköna indiespel. Hade Audiosurf sen tidigare men tack vare detta slog jag till på Super Meat Boy och BIT.TRIP vilket jag inte spelat tidigare men haft ögonen på och måste säga att det är två väldigt bra spel, lätt värt de ~95 spänn de kosta tillsammans.

Om ni nu ursäktar så ska jag gå och försöka laga min x360 kontroll som sitter djupt inborrad i väggen på grund av en viss röd liten j*vel som inte gör som jag vill... :3


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Ruttet. Kan dock inte säga att jag är besviken för det var ungefär det här jag hade väntat mig.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Genial idè? eller ett sätt att bara tjäna mer pengar...

Can it be both?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Genial idè? eller ett sätt att bara tjäna mer pengar...

Jag tror båda de går rätt så mycket hand i hand.

Medlem

Indieälskare som jag är så råkar jag ha ett par av dessa spel.
Lite inspirerad att spela dom nu känner jag.

Medlem

Smart idé. Men synd att det inte ville gynna fler utvecklare. Värre än DICE sätt att släppa trailern tidigare men i princip samma idé, dock är ju DICE alternativ helt gratis.
Defense grid var det enda som jag var intresserad av men då är det bara själva genren (tower defence), resten av spelet var, inte fult, men såg bara... blä... ut. Hade det nyligen släppta Sanctum varit med i listan så skulle jag köpt det. Sanctum är ett FPS Tower defense, som dessutom kan spelas i co-op även om det bara har några få banor så skulle jag ha mer nöje från det.

Lycka till alla tappra indie-gamers som köpt/har något på listan. Dock kommer jag inte köpa Portal2 via steam eftersom det är dyrare än butikspris, och om spelet släpps enligt klockan så är det bara ett par dagar innan "officiella" releasen.

Medlem

Tycker det är konstigt att ingen har nämnt nått att detta troligtvis är en dold variant av Folding @ home... ( http://folding.stanford.edu/ )

gnu
Medlem

går så jäkla segt att det inte kommer göra någon skillnad ändå.

Medlem
Medlem

Fruktansvärt att se. Jag hatar att pirata spel (har alla mina spel original) men när spelföretag gör så här är jag allt bra nära. Att folk ens går på något sådant är för mig ett mysterium, men jag har slutat förundras av människors dumhet.

Medlem

Riktigt skön försäljningsteknik

Medlem
Skrivet av brinkstar:

Fruktansvärt att se. Jag hatar att pirata spel (har alla mina spel original) men när spelföretag gör så här är jag allt bra nära. Att folk ens går på något sådant är för mig ett mysterium, men jag har slutat förundras av människors dumhet.

Va? Vad är det fruktansvärda?

Medlem
Skrivet av Posuic:
Skrivet av brinkstar:

Fruktansvärt att se. Jag hatar att pirata spel (har alla mina spel original) men när spelföretag gör så här är jag allt bra nära. Att folk ens går på något sådant är för mig ett mysterium, men jag har slutat förundras av människors dumhet.

Va? Vad är det fruktansvärda?

Att sälja indie genom att folk vill spela ett annat spel. Det finns hardcore fans som utan tvekan köper indi-spel för att kunna spela portal ett par dagar tidigare. Rent fruktansvärt att folk går på det.
Att du sedan inte förstår det är beundransvärt...

Edit: Ignorance is bliss, as they say!

Inaktiv

Om det hade rört sig om ett intressant spel, typ EP3, så hade jag kanske varit nyfiken men Portal 2 är inget jag kommer köpa. Jag kommer pirata det, slöspela det när jag har tråkigt och sedan glömma det illa kvickt.

Hade spelen varit DRM-fria så hade jag däremot köpt deras bundle och mycket mer.

12
Skriv svar