Skippa svåra delar i L.A. Noire

Medlem

Tycker spelutvecklare inte ska vara så rädda för att göra sina spel för svåra. De ska inte underskatta sina kunder. Vi är generellt smartare än vad de tror. Spel var bättre förr. Spel var svårare förr. Spel utvecklades i huvudsak till PC förr


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Är det John Noble på den stora bilden (eller snarare en karaktär som han ger röst och utseende till?). Och ja, jag vet om att det bara är att kolla wikipedia, men jag pallar inte idag..;)

Jeppjepp, det stämmer, Walter Bishop himself


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Preed:
Skrivet av walter_iego:

Omtänksamt... Jag spelade aldrig ut första "Maffia", pga. den s.k. racebanan...

Jag tror jag är den enda som inte hade problem med den ökända racebanan?

Hade inga problem och klarade det pa forsta forsoket. Visste inte ens att folk hade problem med det. Finns gott om andra spel med helt javla omojliga banor, daremot....

Håller med. The Truck scene i Kane and Lynch ettan, I say no more... (och det gick inte att skippa script-eventet på 30 sekunder innan, som man fick uppleva om och om och om igen).

Medlem

1. Spela in femtio timmar dialog.
2. Implementera sekvensskipparknapp.
3. ????
4. Profit..?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu vet vi väl ändå inte riktigt hur de tänker implementera detta?

För det första så tror jag inte (som också nämns i artikeln) att man kommer kunna skippa hela uppdraget utan det rör sig om kortare sekvenser som tex att storma en lagerlokal eller whatever, där det rör sig om 5-10 minuters pang-pang utan någon egentlig story. När actionsekvensen är över så fortsätter uppdraget igen, ungefär som att skippa en mellansekvens i Metal Gear Solid, fast tvärt om då

För det andra så tror jag inte heller att man får valet att skippa sekvensen direkt när man kommer dit utan man måste förmodligen misslyckas X antal ggr innan möjligheten ges.
De som då skulle kunna tänkas villja skippa direkt måste alltså dö med flit X ggr men varför skulle man göra det? Då kan man lika gärna ge det ett par försök först och för oss som vill ha så mycket utmaning vi kan så behöver vi inte störas över valet för vi lär klara det på andra eller tredje försöket iaf eftersom spelen nu för tiden inte är Contra eller MegaMan direkt...


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

12
Skriv svar