Nytt Shining-rollspel på väg

Robot
Nytt Shining-rollspel på väg

Sega återupplivar sin klassiska Shining-serie.

#shining-force-exa, #sega


Medlem
Nytt Shining-rollspel på väg

Hm... spelade inte detta... men "dungeon crawler" kittlar en nerv...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

JAAAAAAA! Hur länge har man inte väntat på att få se en riktig uppföljare till Shining Force.

Shining Force 1 & 2 till Mega Drive är bland dom bästa 16-bitars rollspelen som gjorts.
Saturn serien är även den fantastisk.

Men det var bara det första spelet dvs Shining in the darkness som var ett grottröjarspel, efterföljarna är (som tur är!) traditionella rpgs.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Utmärkt! Mysigt!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

hör shining souls till gba till shining serien?


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Finns potential det är jag säker på. Låt oss se mer tack

Medlem

Aaaah - Shining in The Darkness spelade jag sönder och samman. Kul att dom bygger vidare på serien.


signatur
Inaktiv

SEGA har så många suveräna spelserier som de förstör(t) pga att de kan inte utveckla bra spel. allt blir skit nft som SEGA gör...

Medlem

Som Sid säger var bara första delen ett dungeon crawler spel, medans ettan och tvåan var strategiska rollspel, typ som Fire Emblem serien. Shining Souls tror jag tillhör men är om jag inte missminner mig actionrollspel istället för det klassiska Shining Force upplägget.

Det släpps ju ganska många rollspel stöpta i denna form nu, och har släppts under tiden. Vi har ju sett Wild Arms XF, Valkyria Chronicles, Vandal Hearts, Final Fantasy Tactics och Ogre Battle för att nämna några. Men det var något speciellt med Shining Force när det kom.

Det var faktiskt Shining Force 2 som fick mig att bli rollspelsnörd, då min första konsol var Megadriven och således missade jag Final Fantasy svängen (Tagit igen den med råge nu). Ytterligare anekdot, det var recensionen i klassiska och anrika Sega Force som fick mig att köpa Shining Force 2, ni som hade den tidningen minns ju hur fantastiskt roliga deras recensioner var

Medlem

Missledande titel fick mig intresserad utav ett möjligt The Shining-rollspel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar