Tidernas bästa spelskurk korad!

Medlem

Först så tänkte jag: "Målgruppen för FZ har förändrats", men sedan kom jag fram till att, nej - det har den inte, däremot har genomsnittsgamern förändrats. Jag är lite bitter över att Jon Irenicus inte ens är med i topp fem, men inser givetvis att tålamodet hos dagens gamingnördar är några nivåer under ens eget. Jag tvivlar på att majoriteten av de som röstat skulle orka ta sig igenom Death knights of krynn, Planescape Torment, Baldur's Gate 2, och några till av rollspelsklassikerna i datorspelshistorien, och med det är det givetvis glasklart att folk inte känner till varför Irenicus är en given karaktär i topplistan.

Att däremot LeChuck är med är jag lite glad över, men jag tippar på att det har mer att göra med nylanseringen av det första spelet samt några modernare varianter av Monkey Island som gör att han ens får vara med och kämpa mot japanska teeny-bopperskurkar (ja, där kom bitterheten in igen). Är det dags att skapa någon slags community för oss, i sammanhanget lite äldre spelrävar, som tycker att häftiga färgeffekter och klyschig dialog mer är ett kriterie för att vila huvudet i handflatan än att ropa "Wow! Vad häftigt".

Hursomhelst, grattis till vinnaren. Nog tycker jag att Magicka är ett bra spel, och visst är Vlad en komisk figur. Men var det roligaste skurken tävlingen handlade om?


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Tycker ändå att Bobby Kotick borde fått vara med


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem

Fiffel och båg med tanke på förstaplaceringen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Why so butthurt fz?

Medlem

haha FZ blev trollad.

Medlem
Skrivet av fisk:

Först så tänkte jag: "Målgruppen för FZ har förändrats", men sedan kom jag fram till att, nej - det har den inte, däremot har genomsnittsgamern förändrats. Jag är lite bitter över att Jon Irenicus inte ens är med i topp fem, men inser givetvis att tålamodet hos dagens gamingnördar är några nivåer under ens eget. Jag tvivlar på att majoriteten av de som röstat skulle orka ta sig igenom Death knights of krynn, Planescape Torment, Baldur's Gate 2, och några till av rollspelsklassikerna i datorspelshistorien, och med det är det givetvis glasklart att folk inte känner till varför Irenicus är en given karaktär i topplistan.

Att däremot LeChuck är med är jag lite glad över, men jag tippar på att det har mer att göra med nylanseringen av det första spelet samt några modernare varianter av Monkey Island som gör att han ens får vara med och kämpa mot japanska teeny-bopperskurkar (ja, där kom bitterheten in igen). Är det dags att skapa någon slags community för oss, i sammanhanget lite äldre spelrävar, som tycker att häftiga färgeffekter och klyschig dialog mer är ett kriterie för att vila huvudet i handflatan än att ropa "Wow! Vad häftigt".

Hursomhelst, grattis till vinnaren. Nog tycker jag att Magicka är ett bra spel, och visst är Vlad en komisk figur. Men var det roligaste skurken tävlingen handlade om?

Välskrivet!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vilken oerhört usel lista.


signatur

Jaha.

Medlem

Irenicus, Kefka, Ganondorf, Bowser och the Devil himself. Det hade varit av lite bättre klass

Medlem
Skrivet av fisk:

Först så tänkte jag: "Målgruppen för FZ har förändrats", men sedan kom jag fram till att, nej - det har den inte, däremot har genomsnittsgamern förändrats. Jag är lite bitter över att Jon Irenicus inte ens är med i topp fem, men inser givetvis att tålamodet hos dagens gamingnördar är några nivåer under ens eget. Jag tvivlar på att majoriteten av de som röstat skulle orka ta sig igenom Death knights of krynn, Planescape Torment, Baldur's Gate 2, och några till av rollspelsklassikerna i datorspelshistorien, och med det är det givetvis glasklart att folk inte känner till varför Irenicus är en given karaktär i topplistan.

Att däremot LeChuck är med är jag lite glad över, men jag tippar på att det har mer att göra med nylanseringen av det första spelet samt några modernare varianter av Monkey Island som gör att han ens får vara med och kämpa mot japanska teeny-bopperskurkar (ja, där kom bitterheten in igen). Är det dags att skapa någon slags community för oss, i sammanhanget lite äldre spelrävar, som tycker att häftiga färgeffekter och klyschig dialog mer är ett kriterie för att vila huvudet i handflatan än att ropa "Wow! Vad häftigt".

Hursomhelst, grattis till vinnaren. Nog tycker jag att Magicka är ett bra spel, och visst är Vlad en komisk figur. Men var det roligaste skurken tävlingen handlade om?

Tack! Du skrev precis vad jag tänkte. Dagens ungdom har inte tålamod (eller läskunnighet) för att plöja igenom ett riktigt äventyrsspel, så det blir ofta som du säger, "japanska teeny-bopperskurkar" (genialt!) som vinner.

Sedan blev jag riktigt besviken på denna röstningen. Själv röstade jag på GLaDOS som kom tvåa, men det var ett svårt val då många andra skurkar har gjort livet bittert för mig (Kane, LeChuck bl.a). Men jag valde GLaDOS för att jag aldrig mött en skurk som på samma sätt gjort mig irriterad, arg och samtidigt road som GLaDOS.

Och Vlad? Kom igen... från ett spel som knappt existerar skall vara tidernas skurk? Vilken tid då? Den tid det tog för fejsbokare att posta en massa irrelevant smörja? Och detta matchat mot skurkar som generationer av dedikerade gamers känt till, som t.ex LeChuck och Jon Irenicus? Sedan att omständigheterna kring röstningen är ytterst tveksam och ifrågasatt gör att jag tycker att röstningen skall läggas ner.

Nej, i min lista så kommer tvåan vara först då förstaplatsen i denna röstning är enligt mig diskvalificerad.

Vlad... pff. Vilket hån.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Synd att så få har spelat System Shock

Jag skulle verkligen vilja spela System Shock 2...men det går ju typ inte att få igång på windows xp eller högre
En remake ligger högt på min önskelista^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Bäste herr Carl:
NU! får det vara nog.
Strunta i läsarna och sammanställ en seriös, grundad, och reflekterad lista över de spelskurkar som är värda sina posteringar. Det är upp till er och det ska banne mig vara ett seriöst åtagande.

Mvh: Traveller in Time, Esquire.

Håller med. Demokrati (i formen att varje man har en röst) funkar bara när ett högsta råd ska bestämma nånting. Gäller det en större grupp så måste de kunna resonera med bra argument.
Får sen varenda jävla dumskalle på nätet rösta så går det som det gjorde nu! RÄTT ÅT HELVETE!!

Detta var ren jävla fanboyröstning precis som Husky som uppmanar alla att rösta på StarCraft II i nån slumpmässig omröstning.

Vlad....VEM FAN E DET LIKSOM??? Först trodde jag ni menade Greve Dracula men neeeej....det var nån spelskurk som man ALDRIG nånsin hört talas om....inte kört Magicka ens....

Själv anser jag att Kefka har en riktigt bra chans. Helt genomond och vill styra världen till varje pris.
Darth Malak från Knights of The Old Republic är också en riktigt stark kandidat.
Ganondorf som vissa röstar på är ju ond men okarismatisk. Har han någonsin SAGT nånting t.ex?
Han känns som killen som bara måste vara ond för att det behövs en ond jäkel.

Medlem

FZ får väldigt mycket oförtjänt kritik för det här och jag skulle vilja reda ut det, då många tydligen missförstått väldigt mycket.

Det som presenterats här är resultatet av en omröstning. Det är alltså bara STATISTIK. Man kan inte manipulera resultaten i efterhand bara för att man inte tror att de stämmer. DET hade varit oacceptabelt. FZ har istället gjort det rätta och presenterat precis vad folk faktiskt har röstat, OCH även en trolig förklaring till varför resultatet ser ut som det gör! Vad mer kan man begära?

Att någon har "fuskat" genom att samla röster i någon facebook-grupp är tråkigt, men eftersom vi alla vet om det så är det ju bara att ha det i åtanke och ignorera förstaplatsen, eller hur?

Till sist måste det ju påpekas att det här INTE ÄR ETT VAL! Ingenting har beslutats, det får inga konsekvenser (annat än en massa whine i den här tråden) så jag förstår inte varför folk blir så upprörda. Ordet "demokrati" är dessutom helt meningslöst i sammanhanget då demokrati handlar om VAL som faktiskt får konsekvenser. Det är helt sjukt att man ens behöver informera om detta :S

Om ni nu är så upprörda över några betydelselösa siffror så tycker jag ni kan ge er på den som startat facebook-gruppen istället. Jag ser ingen vettig anledning till att skylla något på FZ...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

FZ får väldigt mycket oförtjänt kritik för det här och jag skulle vilja reda ut det, då många tydligen missförstått väldigt mycket.

Det som presenterats här är resultatet av en omröstning. Det är alltså bara STATISTIK. Man kan inte manipulera resultaten i efterhand bara för att man inte tror att de stämmer. DET hade varit oacceptabelt. FZ har istället gjort det rätta och presenterat precis vad folk faktiskt har röstat, OCH även en trolig förklaring till varför resultatet ser ut som det gör! Vad mer kan man begära?

Att någon har "fuskat" genom att samla röster i någon facebook-grupp är tråkigt, men eftersom vi alla vet om det så är det ju bara att ha det i åtanke och ignorera förstaplatsen, eller hur?

Till sist måste det ju påpekas att det här INTE ÄR ETT VAL! Ingenting har beslutats, det får inga konsekvenser (annat än en massa whine i den här tråden) så jag förstår inte varför folk blir så upprörda. Ordet "demokrati" är dessutom helt meningslöst i sammanhanget då demokrati handlar om VAL som faktiskt får konsekvenser. Det är helt sjukt att man ens behöver informera om detta :S

Om ni nu är så upprörda över några betydelselösa siffror så tycker jag ni kan ge er på den som startat facebook-gruppen istället. Jag ser ingen vettig anledning till att skylla något på FZ...

What he said

Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av fisk:

Först så tänkte jag: "Målgruppen för FZ har förändrats", men sedan kom jag fram till att, nej - det har den inte, däremot har genomsnittsgamern förändrats. Jag är lite bitter över att Jon Irenicus inte ens är med i topp fem, men inser givetvis att tålamodet hos dagens gamingnördar är några nivåer under ens eget. Jag tvivlar på att majoriteten av de som röstat skulle orka ta sig igenom Death knights of krynn, Planescape Torment, Baldur's Gate 2, och några till av rollspelsklassikerna i datorspelshistorien, och med det är det givetvis glasklart att folk inte känner till varför Irenicus är en given karaktär i topplistan.

Att däremot LeChuck är med är jag lite glad över, men jag tippar på att det har mer att göra med nylanseringen av det första spelet samt några modernare varianter av Monkey Island som gör att han ens får vara med och kämpa mot japanska teeny-bopperskurkar (ja, där kom bitterheten in igen). Är det dags att skapa någon slags community för oss, i sammanhanget lite äldre spelrävar, som tycker att häftiga färgeffekter och klyschig dialog mer är ett kriterie för att vila huvudet i handflatan än att ropa "Wow! Vad häftigt".

Hursomhelst, grattis till vinnaren. Nog tycker jag att Magicka är ett bra spel, och visst är Vlad en komisk figur. Men var det roligaste skurken tävlingen handlade om?

Tack! Du skrev precis vad jag tänkte. Dagens ungdom har inte tålamod (eller läskunnighet) för att plöja igenom ett riktigt äventyrsspel, så det blir ofta som du säger, "japanska teeny-bopperskurkar" (genialt!) som vinner.

Sedan blev jag riktigt besviken på denna röstningen. Själv röstade jag på GLaDOS som kom tvåa, men det var ett svårt val då många andra skurkar har gjort livet bittert för mig (Kane, LeChuck bl.a). Men jag valde GLaDOS för att jag aldrig mött en skurk som på samma sätt gjort mig irriterad, arg och samtidigt road som GLaDOS.

Och Vlad? Kom igen... från ett spel som knappt existerar skall vara tidernas skurk? Vilken tid då? Den tid det tog för fejsbokare att posta en massa irrelevant smörja? Och detta matchat mot skurkar som generationer av dedikerade gamers känt till, som t.ex LeChuck och Jon Irenicus? Sedan att omständigheterna kring röstningen är ytterst tveksam och ifrågasatt gör att jag tycker att röstningen skall läggas ner.

Nej, i min lista så kommer tvåan vara först då förstaplatsen i denna röstning är enligt mig diskvalificerad.

Vlad... pff. Vilket hån.

En omröstning om den bästa (något fruktansvärt subjektivt) spelskurken, på en gratissida (visserligen en mycket trevlig sådan!) och din favorit vinner inte. Är det inte lite överdrivet att på fullt allvar kräva nedläggning, tveksamma omständigheter eller ej.

Vidare måste jag få gnälla lite över dessa äldre rävar som varje gång någonting inte går deras väg skriver långa upprörda meddelanden om "dagens ungdom" som inte kan skilja agnarna från vetet på grund deras av diverse brister. Börjar bli lite tjatigt. Vi kan tyvärr inte hjälpa att vi föddes i en mörk, hemsk period fylld av onda företag, krystade dialoger alldeles för bra grafik för vårt eget bästa :/

Färdiggnällt för ikväll, sov gött

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Improved:

Hahaha! Igen, skrattretande. Magicka? Genom tiderna? 2011 spel? Som varit ute i några månader?

FZ wtf?

FZ = Fragbite?

Så kan det gå när läsarna får bestämma!

lol

Medlem

läser man kommentarerna kan man tro att världen går under för att inte "rätt" spelskurk vann. Imponerande att Magicka kunde vinna genom tiwtter/facebook, de visar att de har många anhängare.

Medlem
Skrivet av Zome0ne:

Vi kan tyvärr inte hjälpa att vi föddes i en mörk, hemsk period fylld av onda företag, krystade dialoger alldeles för bra grafik för vårt eget bästa :/

Färdiggnällt för ikväll, sov gött

Det är okej. Jag förlåter dig!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Vart är Darth Vader? FFS WTF IS THIS SHIT!

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Sapiens:

Synd att så få har spelat System Shock

Jag skulle verkligen vilja spela System Shock 2...men det går ju typ inte att få igång på windows xp eller högre
En remake ligger högt på min önskelista^^

Inte sant, skicka ett pm om du vill ha hjälp att få igång det. Den officiella supporten är numera obefintlig men det finns en väldigt entusiastisk community som håller liv i det. Jag lirade om det för ett par år sen på ett modernt system i WinXP t ex.

Helt fantastiskt än idag!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Sapiens:

Synd att så få har spelat System Shock

Jag skulle verkligen vilja spela System Shock 2...men det går ju typ inte att få igång på windows xp eller högre
En remake ligger högt på min önskelista^^

Inte sant, skicka ett pm om du vill ha hjälp att få igång det. Den officiella supporten är numera obefintlig men det finns en väldigt entusiastisk community som håller liv i det. Jag lirade om det för ett par år sen på ett modernt system i WinXP t ex.

Helt fantastiskt än idag!

Jag har lyckats få igång det på Win7 64bit (iofs inte spelat mer än någon minut, men det är ett gott tecken). Så omöjligt är det inte.

Jag saknar Dr Breen.

123
Skriv svar