Runes of Magic. Värt att testa.

Medlem
Runes of Magic. Värt att testa.

Här är ett spel som faktiskt är värt att ge en chans. Runes of Magic som så ofta kallas för WoW kopia är ett riktigt bra spel. Själv har jag spelat det i snart 2år och kan ju säga att det finns mycket kvar att göra och att lära sig. Det enda negativa jag kan säga är nog att många blir vilseleda om att man behöver lägga ut *riktiga pengar* på saker som mounts eller gear. Självklart kan du klara dig i spelet utan att lägga ut en enda krona. Men om du inte gillar att vänta lite extra på att tjäna guld eller tokens så finns möjligheten att köpa saker i Item Shop för att uppgradera dina grejjer.
Saker som 7 dagars mounts kan köpas i spelet för några tokens och guld. Eller hyra en häst för nån timma. Men lika lätt är det att bara öppna och använda portalerna som finns i varje karta.
Du som vill testa och kanske är gammal WoW spelare kommer att se en större utmaning när det kommer till bossar och raider. Du kommer att behöva sammarbeta tänka och klura lite innan du klarar det. Men oftast finns där otroligt hjälpsamma och tålmodiga höglvlade människor som hjälper till när man behöver.

En sak jag kanske borde nämna är att om du väljer att spela på en pvp server och vill testa det så kan du droppa saker som ligger i din backpack eller delar av din gear till motståndaren. Men ta det lugnt du kan faktiskt låsa din gear och förvara dina andra saker i banken.

Ta en titt på spelet och ge det en chans. Möjligheter som gathering och crafting finns det gott om ifall du tycker om den delen. Du kommer aldrig gå utan quests. Du kommer nog aldrig känna dig ensam.
Fråga när du inte förstår och ha det skoj ( det är bara ett spel ).

1
Skriv svar