Starcraft 2-grupper klara för Dreamhack

Robot
Starcraft 2-grupper klara för Dreamhack

Turneringen på Dreamhack ser ut att bli en stjärnpäckad historia.

#starcraft-ii


Medlem
Starcraft 2-grupper klara för Dreamhack

Grymt!

Medlem

oj oj, kmr bli spännande o se!

Medlem

Hoppas matchernas sparas och släpps så att man kan få ta del av de...eller sänds live!

Medlem

Grymma och framför allt jämna grupper. Den enda som på pappret ser ut att ta hem gruppen lätt är väl IdrA.

Frågan är dock, hur fansiken ska man hinna se allt när samtliga matcher är så pass intressanta?

Inaktiv

Ska försöka komma med via BYOC. Önska mig lycka till!

Medlem

Jävlar vad gött!
Kommer följa alla streams för att kunna se så många matcher som möjligt!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ska försöka komma med via BYOC. Önska mig lycka till!

Gör du det så +100 internet points

Break a leg.

Medlem

Men Fz. Skriv också att ThorZain och Naniwa åker till korea för att spela mot alla pros(allt är betalt för dem). Sverige Fighting....http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?t...

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Grymma och framför allt jämna grupper. Den enda som på pappret ser ut att ta hem gruppen lätt är väl IdrA.

Frågan är dock, hur fansiken ska man hinna se allt när samtliga matcher är så pass intressanta?

Det är inte helt hundra för det finns ett par namn där som emellanåt verkar helt oslagbara. SaSe kan bannemig när han vill! och Grubby är ju Grubby

Medlem

vilka är dom som är riktigt riktigt bra? Skulle vilja se en riktig professionell match på youtube.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Riktigt kul med så många stora namn. Hoppas på en livestream!

Här är en nyare match mellan MC och Idra, för den som inte är så insatt:
http://www.youtube.com/watch?v=YWu9G4Iwwjc

Medlem

Jag hoppas FZ, väljer att göra ett bra upplägg denna gången, med MLG var det helt rörigt, och jag fattade inte riktigt vilka som vann i grupperna fören långt efter evenemanget. Så en grupplusta i de vanliga turneformatet. Som sedan uppdateras ? Så man lätt kan följa alla spelarna i gruppspelet till slutet.

Sen får vi hoppas dreamahack har bra stream och kvalite Har blivit en riktig sc 2 nörd, trodde ja aldrig om mig själv

Men ta chancen nu när det är i Sverige, och gör något bra och dedikerat för e sporten. Detta är nog bara början.

Medlem
Skrivet av Remus:

vilka är dom som är riktigt riktigt bra? Skulle vilja se en riktig professionell match på youtube.

Sök på HD starcraft, Husky tex de har massor av videos på proffs.

Medlem

Hurra! Skall bänka mig framför TV-n och njuta av streamad SC2.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Riktigt kul med så många stora namn. Hoppas på en livestream!

Här är en nyare match mellan MC och Idra, för den som inte är så insatt:
http://www.youtube.com/watch?v=YWu9G4Iwwjc

Oj! JAg missade att det var MC som sade "ok gg" när jag såg denna match första gången...
Psykologisk krigföring. ;P


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ientity:

Jag hoppas FZ, väljer att göra ett bra upplägg denna gången, med MLG var det helt rörigt, och jag fattade inte riktigt vilka som vann i grupperna fören långt efter evenemanget. Så en grupplusta i de vanliga turneformatet. Som sedan uppdateras ? Så man lätt kan följa alla spelarna i gruppspelet till slutet.

Sen får vi hoppas dreamahack har bra stream och kvalite Har blivit en riktig sc 2 nörd, trodde ja aldrig om mig själv

Men ta chancen nu när det är i Sverige, och gör något bra och dedikerat för e sporten. Detta är nog bara början.

Vi får se till vilken utsträckning vi kan tillmötesgå det. MLG var extra rörigt också.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ientity:

Jag hoppas FZ, väljer att göra ett bra upplägg denna gången, med MLG var det helt rörigt, och jag fattade inte riktigt vilka som vann i grupperna fören långt efter evenemanget. Så en grupplusta i de vanliga turneformatet. Som sedan uppdateras ? Så man lätt kan följa alla spelarna i gruppspelet till slutet.

Sen får vi hoppas dreamahack har bra stream och kvalite Har blivit en riktig sc 2 nörd, trodde ja aldrig om mig själv

Men ta chancen nu när det är i Sverige, och gör något bra och dedikerat för e sporten. Detta är nog bara början.

Vi får se till vilken utsträckning vi kan tillmötesgå det. MLG var extra rörigt också.

Ja skyller inte på FZ Håller med, MLG var rörigt, deras hemsida var inte bättre. Ingen koll på något alls, hur svårt kan det vara och göra ett träd ? Och sen visa vilka som gick vidare, och stryka de som åkte ut ?

Sen kanske det finns tekniska begränsningar, jag vet inte , det är ju kul om diskussionerna kan finnas under en artikel och inte i nya rubriker hela tiden.
Ni har ju rätt mycket annat att göra också än enbart SC det förstår jag också. Men hoppas kan man alltid göra

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ientity:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ientity:

Jag hoppas FZ, väljer att göra ett bra upplägg denna gången, med MLG var det helt rörigt, och jag fattade inte riktigt vilka som vann i grupperna fören långt efter evenemanget. Så en grupplusta i de vanliga turneformatet. Som sedan uppdateras ? Så man lätt kan följa alla spelarna i gruppspelet till slutet.

Sen får vi hoppas dreamahack har bra stream och kvalite Har blivit en riktig sc 2 nörd, trodde ja aldrig om mig själv

Men ta chancen nu när det är i Sverige, och gör något bra och dedikerat för e sporten. Detta är nog bara början.

Vi får se till vilken utsträckning vi kan tillmötesgå det. MLG var extra rörigt också.

Ja skyller inte på FZ Håller med, MLG var rörigt, deras hemsida var inte bättre. Ingen koll på något alls, hur svårt kan det vara och göra ett träd ? Och sen visa vilka som gick vidare, och stryka de som åkte ut ?

Sen kanske det finns tekniska begränsningar, jag vet inte , det är ju kul om diskussionerna kan finnas under en artikel och inte i nya rubriker hela tiden.
Ni har ju rätt mycket annat att göra också än enbart SC det förstår jag också. Men hoppas kan man alltid göra

Förhoppningsvis lanserar vi en ny forumfunktion som gör det lättare att hitta trådar för specifika spel!


signatur
Medlem

mjo MLG hemsida är ingen höjdare, för att får se trädet måste man trycka på små länkar brevid den aktiva streamen. Skulle man vilja se trädet innan verkar det kört?

Medlem

Tror det är första gången man ser hela svenska eliten på ett ställe, blir kul och se hur dom står ut mot koreanerna.

Medlem

Det här är sport för mej hatar sport även om det är sc2

Inaktiv

Saxat ifrån Dreamhacks SC2 information:
"thousands will follow the tournament on-site; hundreds of thousands will watch the official livestream powered by Justin.TV"

Men finner ingen länk till streamen där. DOck hittade jag denna:
http://www.justin.tv/dreamhacktv

Någon som kan bekräfta att turneringen skall hållas på den kanalen eller kanske har en länk till vart turneringen kommer sändas?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Det här är sport för mej hatar sport även om det är sc2

Det är rätt många spel som innehåller ett tävlingsmoment... eller åtminstone en high score-lista.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Dreamhack kommer att sammanlagt ha fem olika streams med kommentatorer för att man ska kunna följa alla intressanta matcher och välja vilken man vill se.

Stream Channel 1 – Day[9] and Apollo
Stream Channel 2 – TotalBiscuit
Stream Channel 3 – iCCupTV
Stream Channel 4 – Ragequit.tv
Stream Channel 5 – glhf.tv – Covering BYOC

Medlem

Wishing for Stream Channel 6 - TLO and 2GD

Medlem

2GD lär väl vara inblandad i Quake Live.

Lättast att följa alla tävlingar borde vara via SVT´s webbsändning. De brukar göra bra TV av DH. Är man bara intresserad av SC2 är DH´s egna kanal det självklara valet

Medlem

Hoppas det går bra för Jimpo. Har sett grymt imponerande matcher med han och hoppas han får sin tid i rampljuset han också.

Han är svensk för övrigt.

1
Skriv svar