Israels stormning av aktivisters fartyg

Medlem
Skrivet av MikaelH:

Det fick vi lära oss av vår samhällskunskapslärare i högstadiet.

Då är det kanske dags att uppdatera din kunskap om nazism och kommunism.

Skrivet av MikaelH:

Men nu handlade det ju inte om att plundra skeppet för egen vinnings skull. Det handlade om landets säkerhet - för vem vet vad som kunde finnas ombord på ett skepp fullt av islamister och vänsterextremister?

Weapons of Mass Construction fanns med, något som säkerligen kommer användas för att bygga DÖDSBYGGNADER som hatar frihet och älskar döda israeler.

Skrivet av MikaelH:

De blev erbjudna att åka till en annan hamn - men de vill prompt till Gaza av politiska skäl.

Dom ville till Gaza för att det är där hjälpen behövs, inte någon hamn i Israel.

Skrivet av MikaelH:

Inga varor blev bestulna av israelerna. De fördes istället in via den hamn som man erbjudit aktivisterna.

...För att hindra varorna att komma till befolkningen som behövde dom varorna.

Skrivet av MikaelH:

Och för övrigt förs det in 15000 kg varor till Gaza varje dag från Israel - Egypten har inte fört in en enda toarulle de senaste åren. De har haft en total blockad. Israelerna är snälla.

15 000kg varor är knappt en bråkdel av vad som behövs när Gaza innehåller över 1 500 000 människor, eller för att förenkla det : 100 gram varor per person.
För att förtydliga det ännu mer : Det är 1dl vatten, och senast jag kollade så är nog 100 gram inte tillräckligt för att kunna försörja någon.

Det är ganska svårt att skicka in saker till Israel när Israelerna har en blockad på Gaza och byggt in dom med hjälp av murar, men vad vet jag jag är ju kommunazist som hatar frihet.

Skrivet av MikaelH:

Så det räknas varken som sjöröveri eller kapning.

Om det hade varit ett gäng palestinier som gjort detta mot ett israeliskt skepp hade omvärlden blivit helt till sig, och jag är säker att du hade krävt deras huvuden.
Vilket kanske du redan har gjort ;

Skrivet av MikaelH:

Dom borde ha skjutit alla ombord.
...
Jag beklagar också dödsskjutningarna. De borde ha sänkt skeppen så att de israeliska soldaterna hade sluppit blivit skadade.

detta inlägg
och detta inlägg
Ifall du nu känner för att anklaga mig för att ljuga om vad du har sagt.

Skrivet av MikaelH:

Slangbellor, molotovcoctails och annat hittades. Inte dyra vapen - men riktigt farliga i händerna på en lynchmobb.

Molotov Cocktails kan jag göra bara genom att gå in i mitt kök och rota runt lite bland tvättmedel, det är ett improviserat vapen som dom troligen började koka ihop så fort dom hörde att israeliska soldater var på intåg.
För du vet, folk har rätt att beskydda sig själv.

Vad menar du med "annat"? För det låter som om dom hade tunga maskingevär och beväpning för att kunna beskjuta helikoptrar.

Sen så var det ingen jävla lynchmobb, det var aktivister och journalister som försvarade sig från en inkräktande styrka, precis som Israel försvarar sig mot inkräktande styrkor.
Fast det kanske blir omvänt när Israel invaderar och det är dom som har rätt att föra aggresionstaktiker?

Skrivet av MikaelH:

israel säger legosoldater bär skulden

Sen läste jag också en artikel om att islamistorganisationen ovan skickade fanatiska anhängare som ville bli martyrer för sin religion. Också den på DN.

Märligt att Israel tog tillbaka sitt påstående om att det fanns ett gäng legosoldater på båten, är det kanske för att dom ljög?

länkad på annat sätt pga table breakage

(Detta hade jag förvisso redan länkat innan, men det är väl lika aktuellt nu när du ändå påstår att det var legosoldater)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Greger och ni andra: Innan ni fortsätter försvara skurkarna borde ni kolla på dokumentären "Obsession: Radical Islam's War Against the West" - den finns på Piratebay.

Medlem

Innan du fortsätter försvara Israel tycker jag du ska leva hos en palestinsk familj i Gaza.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Innan du fortsätter försvara Israel tycker jag du ska leva hos en palestinsk familj i Gaza.

Dito på dig, fast ersätt det med en homosexuell kille i Iran.

Medlem

Hurihelvete kom bordningen av gazaskeppet att involvera homosexuela i Iran O_o


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:

Hurihelvete kom bordningen av gazaskeppet att involvera homosexuela i Iran O_o

*Det är islams fel att det ser ut som det gör i Mellanöstern. Det var islam som drev ut judarna till att börja med.

*Palestina är ett land där man skiter i mänskliga rättigheter och människovärdet. Ersätt "Iran" med "Palestina".

Till exempel.

Medlem

Även Israel brukar få kritik för att de bryter mot de mänskliga rättigheterna, så vad är din poäng?

Läs till exempel: http://www.humanrights.gov.se/dynamaster/file_archive/080326/...

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Dito på dig, fast ersätt det med en homosexuell kille i Iran.

Eller som en knarkkurir i Rio de Janeiro! Eller som rullstolsbunden som bor på tredje våningen i ett hus utan hiss! Eller som en mask en regnig sommardag!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Citat:

Israel har beslutat att släppa in vad som beskrivs som ?civila varor? till det blockerade Gaza.

Beskedet kom efter ett sammanträde med det så kallade säkerhetskabinettet, regeringens inre krets. Det var inte klart exakt hur regeringen definierar civila varor. Klart är att Israel anser sig ha tolkningsföreträde.

Från och med i dag är det grönt ljus för alla varor till Gaza utom för militär materiel och sådant som kan stärka (den terrorstämplade rörelsen) Hamas militärmaskin, sade en regeringstalesman...

http://www.dn.se/nyheter/varlden/israel-tillater-civila-gazav...

Medlem

Du kan inte lita på nazisterna/kommunisterna som skriver för DN.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Bättre så här?:

Citat:

The government will make a new list of products that may not be imported into Gaza, which will include only weapons, materials used to make weapons, and "problematic materials" that can be used for both civilian means and weaponry

Anything that is not on the list will be allowed into Gaza.

http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?id=178968

Jyu
Medlem
Skrivet av Mikaelh:

*Det är islams fel att det ser ut som det gör i Mellanöstern. Det var islam som drev ut judarna till att börja med.

*Palestina är ett land där man skiter i mänskliga rättigheter och människovärdet. Ersätt "Iran" med "Palestina".

Hur mår du egentligen? Vadå Islam som drev ut judarna?

Israel drev ut samtliga araber och muslimer, under 1948, och sex dagars kriget. Varför i hela helvetet tror du att frågan om "the right to return" är såpass stor inom Israel och Palestina frågan?

För det andra lever Judarna i Iran hur bra som helst, det finns ingen anti-semitism där. Visst är sharia lagarna sjuka gentemot homosexuella, men det gör inget av Israels agerande rättfärdigat.

Dem är lika rasistisk och även de spottar på "mänskliga rättigheter."

Medlem
Skrivet av Jyu:
Skrivet av Mikaelh:

*Det är islams fel att det ser ut som det gör i Mellanöstern. Det var islam som drev ut judarna till att börja med.

*Palestina är ett land där man skiter i mänskliga rättigheter och människovärdet. Ersätt "Iran" med "Palestina".

Hur mår du egentligen? Vadå Islam som drev ut judarna?

Israel drev ut samtliga araber och muslimer, under 1948, och sex dagars kriget. Varför i hela helvetet tror du att frågan om "the right to return" är såpass stor inom Israel och Palestina frågan?

För det andra lever Judarna i Iran hur bra som helst, det finns ingen anti-semitism där. Visst är sharia lagarna sjuka gentemot homosexuella, men det gör inget av Israels agerande rättfärdigat.

Dem är lika rasistisk och även de spottar på "mänskliga rättigheter."

Jag är ganska arg, ledsen och frustrerad. Hur mår du?

Solomons tempel - judarnas heligaste plats - blev rivet och där står nu en moské istället. Judarna blev utdrivna från sitt eget land av muslimernas jihad. Det enda som finns kvar av Solomons tempel är en liten mur (Klagomuren). Läs lite historia vet ja.

Det är som om ryssarna skulle komma och ta över Sverige, riva Stockholms slott och bygga en rysk regeringsbyggnad på det istället.

Som sagt. Kolla på "Obsession: Radical Islam's War Against the West".

Jag borde inte komma till dom här trådarna på fz. Det är bara fullt med provocerande folk som alltid lyckas göra mig arg. Hela dagen förstörd. Särskilt bjosarn. Grattis... du lyckas alltid!

Min sista mening i den här tråden får bli att ni måste se Obsession: Radical Islam's War Against the West. Det är en oerhört bra dokumentär som verkligen öppnar ögonen på en.

Se den om ni vågar.

Medlem

Muslimer fanns inte ens när judarna fördrevs från nuvarande Israel.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Men åh lol det var araber alla araber är terrorister a.k.a muslimer


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem

Det är showdown i little middle-east snart. Ingen hemlighet att USA i skrivande stund håller på att mobilisera krigsskepp i havet utanför Irans kust

Kan vara värt och veta att det just nu är tolv krigsskepp på väg destination indiska oceanen. Dessutom finns det rapporter om transporter av militär utrustning till den militära omlastningsön Diego Garcia (kolla gärna upp den märkliga ön i Google Maps...).

USA behöver ett krig med Iran. Vad har detta med Israel att göra. Jo ett av de tolv skeppen är en israelisk corvette och kaptenen på hangarfartyget Harry S. Truman som är också är en av tolv skepp som är på väg dit, ska ha sagt så här:

I also understood that the strength of the United States is directly proportional to the safety of Israel

Så... get ready to rumble...

Att Israel lättar på blockaden mot Gaza kan mycket väl vara en mediaploj för att driva bort uppmärksamheten från allting annat de sysslar med...

Lite källor...
[http://www.aish.com/jw/s/48918022.html]
[http://www.jpost.com/International/Article.aspx?id=178934]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

å faan! :/ ww3?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inte bra med tanke på allt nukleärt skit de antagligen inte drar sig för att servera varandra i rikliga portioner.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

GAME ON....ne fy satan vad detta kan bli tåkigt om det är sant:(


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Det är dags för en rejäl smäll så folk i väst vaknar upp till verkligheten, hur den ser ut utanför våra gränser.

MFC
Medlem
Skrivet av IceMan:

å faan! :/ ww3?

WW3 började 9/11-01 enligt många.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är det nån slags nyhet att USA har en mer eller mindre permanent marin närvaro i indiska oceanen?
Skulle förvåna mig storeligen om USA genomförde någon form av militärt angrepp mot Iran.

Möjligen en Show of Force-manöver, men knappast något mer.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Är det nån slags nyhet att USA har en mer eller mindre permanent marin närvaro i indiska oceanen?
Skulle förvåna mig storeligen om USA genomförde någon form av militärt angrepp mot Iran.

Möjligen en Show of Force-manöver, men knappast något mer.

Svar
Nej! Jasså? Hmm..

Det finns ett genuint intresse att amerikanisera Irans regim. Om det sker med våld, politik, diplomati eller underrättelseaktiviteter det får tiden utvisa.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av IceMan:

å faan! :/ ww3?

WW3 började 9/11-01 enligt många.

Möjligtvis våran generations "Kalla Krig", där västvärlden slåss mot den evigt osynliga fienden terrorister.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ta och skär ner lite på dogmatismen och hökandet.


signatur

Dryg och bitter.

MFC
Medlem
Skrivet av Nestor:

Ta och skär ner lite på dogmatismen och hökandet.

Skulle det på något sätt förbättra utgångsläget för Iran?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Nestor:

Ta och skär ner lite på dogmatismen och hökandet.

Skulle det på något sätt förbättra utgångsläget för Iran?

Enda som kan förbättra Irans utgångsläge är att sluta spela kvarterets tuffing.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Citat:

Den veckolånga blockaden mot hantering av israeliskt gods från Svenska Hamnarbetarförbundets sida var inledd.

Samtliga containrar ställdes åt sidan och kommer att stå orörda tills blockaden avslutas vid midnatt den 29 juni.

http://www.dn.se/ekonomi/blockad-mot-israeliskt-gods-inledd-1...

Medlem
Skrivet av båtsman:
Citat:

Den veckolånga blockaden mot hantering av israeliskt gods från Svenska Hamnarbetarförbundets sida var inledd.

Samtliga containrar ställdes åt sidan och kommer att stå orörda tills blockaden avslutas vid midnatt den 29 juni.

http://www.dn.se/ekonomi/blockad-mot-israeliskt-gods-inledd-1...

Så oerhört barnsligt. Men då är det ju också vänster-Sverige vi pratar om...

Medlem

Inte då, bara bra


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar