Origin krävs för att köra Battlefield 3

Medlem

Usch.. ytterligare ett konto..

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

Ni som inte ska köpa spelet pga det kan ju skänka de överblivna pengarna till Läkare utan gränser eller liknande organisation istället. (ni som köper spelet ändå kan ju skänka lite pengar med vettja )

Men snälla, vad har svältande afrikanska barn med detta att göra. Om du tycker det är så hemsk tycker jag att du ska sluta arbeta på FZ, sälja din dator och resa till afrika som voluntär. Så otroligt jävla PK att hålla på som du gör. Hahahaha, löjligaste jag läst. Eller drar EA in sina reklamplatser om man klagar på deras sätt här på FZ?

Medlem
Skrivet av Oneone:

För er som undrar, tror det är så att servern browsern är inbyggd i origin, så är det i BF3 Alfan iaf, har för mig det

Tänker i samma banor. Precis som BF Play for Free och Heroes så krävs det ju att du startar spelet via webbläsaren som en initierar spelet via en applet (origin) och sen startar spelet.

Gissar att det är ett sätt att komma bort från crackade nycklar för du kan inte spela spelet ens i singel-mode utan att ansluta till internet (webbläsaren) och på så sätt verifierar ju origin din nyckel.

Alla har ju internet idag och speltillverkarna får ju koll på allt din dator har, webbläsare appleten kan ju teoretiskt kolla vilka konkurrerande spel du har installerat, vilket grafikkort du har, version av windows, minne, hårddisksutrymme etc. och kopplar det till din profil. Storebror ser dig och reklam kommer ju kunna skräddarsys till dig vare sig du vill eller inte - förutom om du skiter i att köpa spelen såklart.

Medlem

En liten halft off-topic fråga till alla "OH NOES BOJKOTT" , så ni tänker itne köpa en enda framtida EA titel?

För de lär ju sluta med att EA bara släpper sina titlar till Origin, dessutom : Old Republic , alla ni som hade tänkt att köpa det, ska ni skita i att köpa det nu pga Origin också?

*Flame suit on*

Medlem

EA KONTO ----- > ORIGIN KONTO

Men gnälla ska man.

Konkurrens är BRA.
Att steam tappar mark ( hoppvist blir det så ) är BRA.

finns 50 bra anledningar till att inte tycka om BF3, men ni fokuserar på ORIGIN.

justasplaned.jpg

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

Ni som inte ska köpa spelet pga det kan ju skänka de överblivna pengarna till Läkare utan gränser eller liknande organisation istället. (ni som köper spelet ändå kan ju skänka lite pengar med vettja )

Jag har inte problem med att det installeras ett program, oavsett om det är litet eller stort däremot så är det ett problem med integriteten, fast sånt kan väl inte FZ stava till?

Medlem
Skrivet av URK:

Fattar inte folk som försvar skiten. ja det är enbart att installera skiten sen tänker inte folk längre. vad händer om några år när man har glömt lössen när skiten slänger ut en på grund av packet loss osv. desså mera saker man trycker in = mera saker som kan strula = mera frustration som är onödigt. det blir som vanligt folk köper det och svär över det efter man har köpt det.

hur många har saker som de har köpt som de inte kan längre spela på grund av ett lössen som är glömt och support som man inte kan få kontakt med?

slänger ut en pga packetloss? Så om spelet inte skulle göra det utan origin Ja vet, vi bantar alla spel från allt lulllull så blir det nog bra. Tror aldrig jag vart med om att man inte kan begära ett nytt lösen om man glömt sitt gamla, om man dock även har glömt sin mors flicknamn eller sitt första husdjurs namn får man nog skylla sig själv om man då inte får ett nytt lösen

Medlem
Skrivet av riktigninja:

dröjer inte många dagar förrän hackers hittar nått säkerhetshål i origin skiten, så dom kan röja runt på din dator.. och det har säkert spyware som skapar statistik om dina datorvanor

Ja just det, och det finns inga andra spel som har små launchers eller liknande saker? Eller tänk steam, vad är det som säger att man inte hittar något hål där? Snacka om att snöa in sig på att Origin skulle hålla så låg nivå.

Medlem

Spelar ingen roll för mig bara man får lira det här grymma spelet

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Man kanske inte vill installera ett program för varje spel man köper.
Samt att bara för att man väntat på ett spel betyder inte att man köper det om det är nått man inte gillar..

och ea filosofi är bra mer lortigare än valve enl min åsikt.

2 program menar du väl? Eller vill du inte installera spelet (program)?

Det vet i fasen om deras filosofi är lortigare. Tycker Valve är svin som prissätter spelen så mycket dyrare i europa än i nordamerika. Enligt dem är 1 us$ = 1€..

Medlem
Skrivet av krad:

Spelade alphan och kan säga att systemet för att hitta spel/game var otroligt kasst. Det är som om du letar i en webbläsare efter spel att joina. En jävla massa krångel och dålig updatering på ping mm... Otroligt kasst. Man måste alltså hoppa ut ur spelet när man ska in i en ny server. Så otroligt värdelöst, men det är typiskt när EA ska lägga sina feta korvfingrar med i spelet.

"Spelade alphan och kan säga " Säger rätt mycket också :), problem som kan lösas och troligen görs.

Medlem
Skrivet av Farris:

En liten halft off-topic fråga till alla "OH NOES BOJKOTT" , så ni tänker itne köpa en enda framtida EA titel?

För de lär ju sluta med att EA bara släpper sina titlar till Origin, dessutom : Old Republic , alla ni som hade tänkt att köpa det, ska ni skita i att köpa det nu pga Origin också?

*Flame suit on*

Om spelen i framtiden kommer kräva Origin och man inte gillar det så spelar det ju ingen som helst roll vilket spel det är. En bojkott är helt meningslös om man inte är konsekvent, som sagt finns det nog en del som inte bara skriker bojkott och låter det sluta där. Eftersom det rör sig om en tjänst tror jag nog (tyvärr) att många kommer skita i att köpa spelet, därmed inte sagt att de inte kommer spela det ändå (hur låter jag vara osagt).

Inaktiv

50 Mbit för detta skit.. Steam tar runt 17 och det laggar, as dåligt och liknar Msn/xbox live... drar bara en massa kraft.

Inaktiv
Skrivet av DonGrif:

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

Ni som inte ska köpa spelet pga det kan ju skänka de överblivna pengarna till Läkare utan gränser eller liknande organisation istället. (ni som köper spelet ändå kan ju skänka lite pengar med vettja )

Alltid ska frågan om Afrika tas upp. Det är ju inte vårat problem om de svälter.. ska vi behöva ändra våran stil för att dom svälter? Vi måste leva efter våra principer och förutsättningar. likså dom. Skänker man idag 100 kronor så åker 80 kronor till Lön, 10 kronor till administrationen och 10 kronor får dom. Vad tycker du om att Röda korset och alla andra organisationer har julmiddag för flera miljoner och en annan massa jippon. Cheferna får löner och bonusar på flera miljoner.

Du tog ju upp frågan om AFrika så är tvungen att besvara dig. Du såg ju hur det gick med Ea Link.. det var sån jävla inaktivtet och nu är det "Origin" som ska försöka växa med BF3. Aldrig i livet !

Medlem
Skrivet av showerguy:

50 Mbit för detta skit.. Steam tar runt 17 och det laggar, as dåligt och liknar Msn/xbox live... drar bara en massa kraft.

Något mer du har att grina över? Är man smart så installerar man INTE steam eller origin på C a.k.a system disken.
34 mb? wow... häftigt... hoppas man inte får se sånna som du inne i spelet.

Medlem
Skrivet av showerguy:

50 Mbit för detta skit.. Steam tar runt 17 och det laggar, as dåligt och liknar Msn/xbox live... drar bara en massa kraft.

Lär dig skillnad på Mbit och MByte.

Massa kraft? Kanske dags att uppgradera burken.

Medlem

Haters gonna love this...

Medlem

Detta är ju inget nytt. Fable 3 krävde väll Games for windows ? Jävla whine om detta tycker jag.

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av showerguy:

50 Mbit för detta skit.. Steam tar runt 17 och det laggar, as dåligt och liknar Msn/xbox live... drar bara en massa kraft.

Lär dig skillnad på Mbit och MByte.

Massa kraft? Kanske dags att uppgradera burken.

Klarar Battlefield 3... men tyvärr inge mera skit.

Medlem
Skrivet av maxbrand:

...För övrigt så behövde jag inte ha origin startat för att joina servers!...

Säger du att, för att spela BF3, behöver man inte starta Origin? Ligger den som en "tjänst" och snurrar? Annars varför måste jag installera den?


signatur

E6600 @ 3ghz | 4GB 800MHz DDR2 | P5N-E SLI | 2 x MSI GeForce GTX 260 896MB "Twin Frozr OC" (SLI) | Corsair 850W | Gigabyte Aurora Case

Medlem

http://soshable.com/wp-content/uploads/2010/09/Everything_wen...

Varför bölar folk över Dice? det är väll EA som bestämt att det ska enbart gå via origin?

Det som är riktigt sad är att folk inte vill spela ett spel för att de använder en client som steam eller origin.

Medlem

Afrika bryr jag mig inte ett dugg om men det är bara jag som person. Detta med Origin vs Steam får jag dock hjärtflimmer på men man får ju ändå komma ihåg att vi alla tycker olika, och det är väll just därför vi sitter här och diskuterar.

För mig personligen så innebär hela denna cirkusen bara krångel för mig som gillar o ha allt på Steam. Jag tror inte heller detta kommer gynna spelaren på något sätt då jag inte tror priserna blir billigare på Origin eller att deras tjänst på något sätt kommer kunna mäta sig med Steam. Sure, ett par år senare så kanske Origin är funktionellt men då är ändå Steam längre fram ändå och jag äger ännu mera spel där.

Värsta enligt mig är att EA inte verkar se detta som ett problem. Eller så klart har de tänkt över detta och vågar chansa. Den förlusten kanske är minimal för de som väljer att hoppa över spelet mot vad de själva vinner på att låsa folk i Origin.

Hur som helst, för mig så hade det varit självklart att köpa det om det som vanligt hade funnits på Steam. Men nu med Origin så kommer jag lägga pengarna på annat. Om det i slutändan är något EA tjänar på vet väll bara de själva. Men att de tänker mera på pengar än folks spelsamlingar är nog ganska troligt.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Skrivet av DonGrif:

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

Ni som inte ska köpa spelet pga det kan ju skänka de överblivna pengarna till Läkare utan gränser eller liknande organisation istället. (ni som köper spelet ändå kan ju skänka lite pengar med vettja )

Det här är ett argument jag aldrig riktigt förstått mig på. Påminner om när man var litet barn, vägrade äta rotmos, och föräldrarna tvingar i en skiten med orden "tänk på barnen i Afrika".

Alltså, det jag menar är att vi bor trots allt i Sverige och lever efter helt andra förutsättningar än fattiga människor i Afrika. Medan "deras" problem (generaliseringar ahoy!) är att få tak och mat för dagen, så är våra problem i det avseendet av betydligt mer trivial art. Men samtidigt är ju allt relativt, och eftersom vi är vana vid en helt annan levnadsstandard och även har lyxen att kunna ta basala saker som mat, kläder, husrum för givet så innebär inte det automatiskt att våra liv blir problemfria och att vi är nöjda. Hur bra man än har det hittar man alltid nya problem. Eftersom det naturligaste som människa är att relatera till problemen utifrån sin egna situation så känns det knappast så märkligt att folk blir irriterade över en sak som denna.

Givetvis FINNS det större problem att tänka på, om man vill se det på en större skala. Men det är nog också en välbehövlig skyddsmekanism, misstänker jag, att man inte kan ha alla världens problem i huvudet hela tiden. Om vi skulle gå runt och tänka på att folk dör så gott som varje sekund av svält, någonstans i världen, så skulle man förmodligen bli tokig förr eller senare.

Samtidigt så är inte det ett försvar för att inte göra någonting, heller. Det är en svår balansgång som nog de flesta tampas med.

Har lite svårt att översätta mina tankegångar till begriplig text, men jag hoppas det gick att utläsa något av det, i alla fall. I slutändan ville jag nog bara få fram att bara eftersom det finns vissa som har det svårare än andra, så innebär inte det att våra problem behöver upplevas som mindre värda.

tl;dr – Vad som är ett problem och inte är relativt.

Medlem

Det var samma ramaskri när vi som lirat cs ett tag, var tvugna att knyta sig till Steam. (förr i världen när jag var ung)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av rewoX:
Skrivet av showerguy:

50 Mbit för detta skit.. Steam tar runt 17 och det laggar, as dåligt och liknar Msn/xbox live... drar bara en massa kraft.

Något mer du har att grina över? Är man smart så installerar man INTE steam eller origin på C a.k.a system disken.
34 mb? wow... häftigt... hoppas man inte får se sånna som du inne i spelet.

Origin tar 134mb på min hårddisk. Det hade säkert varit jättemycket för tio år sedan.

Medlem

Jag tror att folk blir irriterade på att man måste ha ett till program som man ska installera och köra. Om man köper ett spel så vill man bara ha det spelet, inte tvingas till att få massa annat skräp på köpet. Snart ska man väll tvingas länka allt till google och facebook, så att man kan se sina vänners framsteg... -_-

Idag så känns det som om alla ska ha sin egen tjänst, och om alla har sin egen tjänst kommer det bli ohållbart i slutändan. Är redan irriterad över att behöva ha en klient för att spela ett spel eftersom man köpt det online, så som Steam. Det är liksom spelet man vill ha, inte massa extra lullul så som chat, comnunity och massa löjliga steam unlocks...

Jag tror att om DICE fått välja skulle dom skippat detta system, men EA har pressat dom till detta, bara för att EA ska kunna tjäna pengar på något eget sätt. Egentligten så är ju EA inte ett skit utan spelutvecklare.

Skrivet av Cane:

Så det är okej att ett spel kräver Steam men inte Origins? Fin dubbelmoral på Fz som vanligt

Vet inte hur du får det till att vi är "dubbelmoraliska"? Jag personligen brukar rapportera emellanåt när det gäller spel som kräver Steam, och jag tycker att det är precis lika illa. Jag gillar Steam, men jag vill inte att mina spel ska KRÄVA Steam och TVINGA mig till att använda programmet. Det är också anledningen till att jag aldrig köpte Civilization V, fastän jag älskar serien.

Min egen uppfattning (hojta om jag har fel!) är att vi alla på FZ ogillar monopol och tvång, även om vissa av oss kanske bryr sig mer om det än andra.

Medlem

Ska ladda ner Orgin nu och se hur det är....

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Dagens jävla ilandsproblem! Sluta gnäll för fan! Tänk på alla fattiga barn som dör av svält i östra Afrika just nu istället. Tror inte de klagar så mycket på att ha ett litet program som ligger i bakgrunden när man ska spela online! Nej, just det de har ju inte ens datorer och spel, de har ju inte ens någon mat! Ni får fan vakna upp och inse att det finns betydligt större problem här i världen än om man ska köra Origins eller inte!

När man utvärderar något får man i första hand utgå från sin egen situation. Om inte kan man bli tvungen att acceptera vad som helst eftersom det alltid finns någon som har det värre. Dessutom är brist på mat och DRM-skyddade spel två helt olika ting. Utan att på något sätt förminska det enorma problem som svält är så måste jag säga att det är irrelevant i sammanhanget.

Medlem

Seriöst. När ska det sluta? Fan-bois härjar fritt i kommentarerna, kallar folk för idioter för att de inte gillar vad fan-boisens små skötebarn håller på med. Vad är problemet? Tycker ni det är så himla hemskt för att andra inte avgudar en spelserie så mycket att de tar vad som helst som slängs på tallriken? Lägg ner för i helvette.

Till själva topic så kan man ju undra vad det slutar. Snart måste man ha 12 olika klienter på datorn för att kunna spela spel från de olika utgivarna. Och så som det ser ut idag, är inte ens Steam något att hurra över direkt. Som startup-klient för spel kanske det fungerar bra (lika bra som att klicka på <spel>.exe?), men som webbhandel är det något av det svinigaste som finns för européer.

Nä tack. Någonstans måste man sätta ner foten. Och nu är det dags.

PS. Nej, jag bryr mig inte om någon unge som är född med silversked kommer och kallar mig "idiot" för att jag vägrar äta skiten som serveras.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Skriv svar