9 av 10 spelar inte klart

Medlem

har inte spelat klart deadspace2, tröttna, har inte spelat klart new vegas, tappa suget där med, var nog mest för att man tröttna på att gå för att utforska, hade velat ha ett fordon att åka omkring i.

Kör om mass effect istället. precis blivit klart med ettan och ska väl lägga in tvåan igen.

Medlem

Jag spelar genom om spelet är bra nog att hålla mig kvar hela vägen genom. Ibland lägger jag ner efter bara någon timme för att det helt enkelt inte är bra nog att fortsätta spendera min tid med det. Ibland lägger jag över 200 timmar på ett spel och vill ändå komma tillbaka för fler genomspelningar.

Medlem

Problemet för mig är att jag köper en massa nya spel hela tiden. Fan har inte ens spelat klart Ratchet & Clank på PS3 (savegame från 2008!). Hehe, men nya spel ska jag ha! På PS3 har jag 64 spel under kategorin "PS3" och i hyllan står det 25 spel. Sen har jag 360 och Wii samt en herrejösses massa spel på Steam och i hyllan till PC:n.

Tiden räcker ju inte till egentligen. Älskar film och tvserier också. Har 350+ dvd och kanske 80 Blu-ray. Tror jag har c:a 120 timmar av film och tv-serier som jag inte har titta på ännu hehe.

Att folk inte spelar klart Red Dead Redemption beror väl kanske på att det är en öppen spelvärld och du kan göra vad du vill. Jag orkar nästan aldrig göra uppdragen i Rockstars spel utan åker mest runt och snor saker och dödar folk lite random . Sen har jag och polarna mest kört Undead Nightmare i multiplayer (på 360) när det gäller det spelet.

Den spelserien som jag verkligen har spelat igenom på senare år är Mass Effect, är inne på ett andra varv på ME2 just nu


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Är det redan April?

Medlem

Oftast så blir det att jag köper nya spel när jag är inne i något annat. Då börjar man spela det andra istället och sen går man aldrig tillbaka. Mafia 2, Red Dead Redemption och Far Cry 2 är spel som jag egentligen vill spela klart men hittar aldrig tid till det.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag är förvånad över att det är så många som inte spelar klart spel. Det är ytterst sällan jag lyckas köpa ett spel som jag inte gillar. Jag gillar inte att ge upp så till exempel i Mass Effect 1 tvingade jag mig igenom det fastän det var så mycket jag inte gillade.

De enda spelen som jag kommer ihåg att jag inte spelat klart är Red Dead Redemption och Dragon Age. I det första spelade jag ca 2 timmar innan jag insåg att jag inte tyckte det var kul och slutade pga att jag visste att spelsättet inte skulle ändras. DA slutade jag pga att jag ogillar val som påverkar storyn. Jag verkar vara en minoritet när det gäller den åsikten.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Sålänge ett spel fortfarande presenterar nyheter ända in till slutet så spelar jag absolut klart. Grejen är ju att ett spel oftast presenterar nya saker 50% av hur långt det är. Sen har du dina "verktyg" och det enda som byts ut är fiender och områden. Då brukar jag ruttna. Jag har insett att jag behöver veta att det finns mer godis än "bara story" och dylikt för att kunna fortsätta spela (detta gäller väldigt sällan rollspel där storyn för mig är en ganska central del)

Story överhuvudtaget är väl sällan en särskilt viktig del för engagemanget i spelet. Inte fasen orkar jag lägga 10 timmar på ett spel där den enda drivkraften är en halvdan story som presenteras av en halvtaskig cutscene var 10:e minut. Gameplay är ju det som gäller, och där är rollspel perfekt där man lootar och levlar.

Tror de flesta här känner igen att många rollspel tappar sin tjusning när man nått maxlevel.

Har just nu lirat Dragon Age 2 när jag varit sjuk. Inte alls lika bra som ettan, men det har den där drivkraften ändå. Dock suger det när man så lätt får tag på bästa armorsetet i hela spelet (av typ 3st totalt), jämfört med ettan där tjusningen kunde ligga i att springa på ett helt random ställe och hitta fenomenalt bra grejor. Hur som helst har det då inte varit storyn som varit drivande för mig, än om den är jäkligt bra i Dragon Age.

Känner dock verkligen igen det där med att man tappar bort sig. En polare har tjatat på att jag ska sätta igång med Guild Wars igen. Körde igång det och kollade hur jag låg till i kampanjen man kan köra som en start, och märkte att det inte var lönt att försöka...

Medlem

En del spel är helt fantastiska att bara sitta och njuta rakt igenom singelplayerdelen. Blir dock galen på spel där det är långt mellan checkpoints och man får börja om gång efter gång efter gång på samma ställe trots att man dör på grund av någon skitsak.

Eller det absolut värsta - när spelet sätter en checkpoint när man har 1 hp och tio fiender som skjuter på en, så kul att spela om hela spelet!


signatur
Medlem

Tycker de gör spelen för långa, å gör de inte de långa så klagar folk att spelen e för korta!
Så istället slänger de in massa av det samma vilket gör att man tröttnar på spelet å lägger ner, e de inte bättre med ett kortare spel där man får tillfredställelsen att klara spelet istället och ha ett bra minne av det efteråt istället för att grinda sig framåt tills man fått nog och slänger det ifrån sig med avsky

Medlem

Måste köra klart...Castlevania LoS som man försökt med sen i maj....förra året.....LA Noire, för långt...måste kämpa.....INTE spela LoL....motstå frestelsen....

Medlem

Spelar igenom knappt hälften av alla spel, vet inte riktigt varför det blir så. Troligen för att man tar en längre paus och sedan kommer man inte riktigt in i det igen.

Som till Xbox 360 har jag varken spelat ut Forza 2 eller 3, fast än det är ett skitkul spel, enigt mig, och jag har ett stort bilintresse. Spelade inte ut 1an heller. Har fler spel till xbox 360 som jag inte klarat ut, exempelvis Gta iv, fable 2, Fight night champion 4, left 4 dead m.m... Har inte tid eller ro nu längre när man har barn, kan ju vara där det hakar sig lite.

Spelar en hel del Minecraft nu istället, det kan kan spelar när man känner för det, eller har tid.

Inaktiv

Så rätt nyhet.. lirar igenom ett nytt spel 4-5 timmar sen tröttnar man och sen glömmer man bort det några månader.

Medlem

Spelar alltid igenom spelen, även om spelet är dåligt. Tycker dock att ALLA spel som kommit dom senaste 10 åren har vart för lätta att klara. Ta typ DMF tog inte ens en dag att spela igenom, eller tex Dead Space.. pinsamt lätt att klara. (och ja, jag spelar alltid spel på högsta svårighetsgraden)...

Medlem

Jag har alltid som målsättning att klara de spel jag köper. Hittills jag lyckats hyfsat bra med undantag för MMOs som inte kan räknas till spel som går att "klara".
Det är alltid något spel som trillar mellan stolarna då det inte känns värt tiden. Annars är det bara att hålla upp med spelköpandet tills man kommer ifatt. Bonusen med det är att då finns nästa spel på inköpslistan att hitta för mindre än halva nyköpspriset.

...måste inflika att det kommer på tok för mycket spel nuförtiden för att man ska orka bry sig om alla. Så jag koncentrerar mig på några få utvalda. Oftast de som kammat in högsta betyg, då känns det rimligt att hinna med att spela igonom det.

Medlem

Spelar nästan exclusivt singleplayerspel eftersom andra 'gamers' tenderar att vara dumma i huvudet. och jag spelar klart alla spel jag gillar. och med spelar klart menar jag *klarar singleplayerdelen* det är extremt sällan jag ens testar multiplayer längre.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag spelar sälla nfärdigt de spelen jag har köpt om jag inte äölskar spelet väldigt mycket eller om det är en grym story aka Bastion

Medlem

Förstår inte riktigt hur man inte kan vilja spela klart RDR det är ett mästerverk rätt igenom och jag blev ledsen när de slutade , bland de bästa spelen någonsin ju!

Medlem
Skrivet av AntonAlmighty:

Förstår inte riktigt hur man inte kan vilja spela klart RDR det är ett mästerverk rätt igenom och jag blev ledsen när de slutade , bland de bästa spelen någonsin ju!

Eller hur :D. Red Dead Redemption är ett av de få spelen som man inte ville skulle ta slut.

Medlem

Om vi säger såhär, jag klarade inte TES IV Oblivion förrän i år och då har jag haft det sedan release. Spelat det hur mycket som helst men det är alltid nån liten grej och så börjar jag om... (Jag spelar inte hjärndöda fps:er )

Oftast brukar det vara något liknande, blir irriterad på något och börjar spela något annat men förr eller senare brukar jag hitta tillbaka och ta mig igenom de flesta spelen
Hmm... påminner mig om att jag inte blev klar med GTA4, kanske skulle ta tag i det någon dag...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Hah, jag trodde jag var ensam... Dom spelen som sticker ut är Fallout 3, Fallout New Vegas (Det buggade ur), och Minish Cap (jobbig slutboss så jag pallade inte)

Medlem

Rätt simpel logik här imo. Endast 9 av 10 spel är VÄRD att spela klart. Släpps så otroligt mycket dynga idag.

Medlem

Jag spelar i stort sett aldrig spel i multiplayer - helt ointresserad av "sociala" aspekter i spel. Nej, spel spelar jag för en berättelse, en upplevelse - inte helt olikt att se på en film, eller läsa en bok - så, givetvis spelar jag dem till slutet.

Kör just nu min 21:a genomspelning av Deus Ex...

Medlem

Jag blir sjukt uttråkad innan jag hinner avsluta nånting, eller så är det spel som inte går att avsluta i stil av multiplayer spel.

Fåtalet är spelen jag har haft så roligt med att jag spelat klart dom.

Medlem

Är inte speciellt konstigt att folk in regel inte spelar igenom sina spel efter som det oftast blir tråkiga och enformigt en hel del på grund av dålig gameplay men beror också väldigt ofta på att storyn i regel blir likgiltig i många spel. Ta till exempel Bioshock där de helt enkelt mer eller mindre slutade med storyn efter ett litet tag, det är väldigt många spel som gör på det sättet. Sedan håller story i spel i regel inte någon hög kvalitet och kvaliteten varierar hela tiden upp och ner väldigt mycket i ett normalt spel.

Slutsatsen av detta är ju inte g där satt spelare är "slöa" utan att industrin som sådan har misslyckats fatalt. Man skjuter ur sig spel ut på marknaden utan någon som helst kvalitets kontroll, visst det fungerade under C64 tiden men det fungerar inte längre. Idag är spel en annan form av underhållninpelföretagen fokuserar mindre och mindre på gameplay, och mera och mera på grafik. Sedan hetsar man in en story i detta, vilket gör att spelare tappar intresse för spelet ganska snabbt.

Medlem

För det mesta spelar jag spel som man inte kan klara av på det sätt som beskrivs i artikeln.

De FPS jag spelat på senare år har så korta SP-lägen att man spelar igenom dem på några timmar. Så dessa har jag "klarat".

Köpte AssCreed och MassEff, lade ned efter någon timme. Fastnade inte riktigt. Gissar att det var kontrollerna i AssCreed. MassEff vet jag inte riktigt varför jag slutade spela. Andra spel som lockade mer?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelandet för mig fungerar som avkoppling inemellan och lusten vad man vill spela just då - något nytt eller fortsätta på ditt eller datt. Vill ja ha lite adrenalin action eller racing eller mer knepa och knåpa eller lösa gåtor typ.

Så jag har massor med spel installerade och påbörjade och hur långt man kommit i olika styrs av lust bara. Ungefär som att zappa mellan satelitkanaler för att hitta något just för stunden som passar - fast jag har inga kabel eller satelitabonnemang alls utan spelar istället eller köper serier på dvd.

Så det är ett fåtal jag gjort helt klart på detta året jag haft PS3an. Jagar inga troféer eller något sådant att mäta mig med andra. Bara roligt och intressant för stunden gäller.

Medlem

Kanske fler skulle spela igenom ifal dem faktiskt gjorde vettiga SP-spel


signatur

Rwa?

Medlem

Köper ohälsosamt mkt spel, är det till PS3 så spelar jag igenom, och alla AAA-spel spelar jag igenom. mest i snålhet.

Medlem

Spelar igenom det mesta, men sen så har jag varit spelare ganska länge nu och spelen har blivit mycket enklare än tidigare. I vissa fall så laddar jag ner en trainer så att jag kan i stort bara spela igenom, så att jag får se det spelet har att erbjuda rent grafiskt och så, för gameplay är ofta inte så intressant.

Medlem

Vanligtvis kommer jag till ett ställe, fastnar och spelar inte på skitlänge, men nu på sista tiden har jag blivit bättre på att avsluta spel även om det tog en månad från det att jag kom till slutboosen i Witcher 2 tills det att jag klarade av den xD Metro 2033 började jag också spela tidigt i våras och håller nu på att klara ut det.

Skriv svar