Morgonträning känns inte alltid som en god ide

Flakmonkey
Morgonträning känns inte alltid som en god ide

Idag var det otroligt tungt att gå upp och ta sig till träningen. Dels för att jag var trött efter gårdagen då man var kvar på jobbet till efter 21 pga möte men även eftersom den jag tänkt träna med avbokade i sista stund. Klockan 05:50 låg jag där i sängen och funderade på om jag inte skulle skita i morgonpasset, jag skulle ju ändå träna disco efter jobbet, men envis som jag är så beslutade jag mig för att göra det. Jag vill verkligen hålla det jag lpvar och bestämmer mig för, inte bara mot andra utan även mot mig själv så det skulle kännts fel att bara skita i det.

Och nu när jag sitter här på tuben efter gympapasset (+crosstrainer) så är jag som vanligt nöjd med mitt val. Det är ju som så att det i princip alltid känns bra när man gör något som det initialt tog emot att göra, lite av en vinst mot sig själv på någe vis. Dessutom så är jag ju nu betydligt piggare än vad jag annars skulle varit. Visst är musklerna lite trötta men de återhämtar sig fort sen är ju den här typen av trötthet liten skön också, inte minst psyskologiskt eftersom man känner att man varit duktig...

Men men, en bra start på dagen blev det trots allt och nu är det bara athålla uppe tempot under arbetsdagen innan det som sagt är dags för nästa träningspass!

#blogg

Morgonträning känns inte alltid som en god ide

"I am sorry capt'n Kirk, I am giving it all she got!"

Ge inte upp, kämpa, kämpa. Jag gör 100 situps + pushups innan frukost, blir yr i bollen, men det är värt det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar