Elite Dangerous 2024 - Bästa året på länge?

Medlem
Elite Dangerous 2024 - Bästa året på länge?

Så, Elite Dangerous har tuffat på i ca 10 år nu och många har förutspått spelets död efter att det egentligen inte hänt så mycket i spelet efter att man släppte Odyssey(som mottogs ganska dåligt, med rätta).

ED idag har sedan ett par år tillbaka fokuserat mycket på kriget mot Thargoids och det har kanske inte hänt så mycket för den spelarbas som inte tagit del av det kriget. Tills nu.

På 'Frontier unlocked' som är deras nya nyhetsformat så berättas det om stora satsningar på ED under 2024, bland annat nya skepp som tex Python MKII, samt om ett helt omgjort Powerplay-system. Dessutom bekräftar man en helt ny feature som ska komma nu under året, och de senaste ryktena säger att det rör sig om base building. Ryktena bygger på att man data minat och har hittat direkta referenser till just base building, samt att just Cms är Frontier's grej. Dessutom tog man i höstas bort möjligheten att starta player factions, man sade då att det skulle komma tillbaka och dessutom vara centralt.

Man tror att basbyggandet kommer att vara nere på landningsbara planeter i första hand och inte rymdstationer, men man vet ju inte än. Vad det än är så hoppas jag att det blir bra, och att det blir en betald expansion. Då öppnar man upp för att man slår ihop odyssey och basspelet precis som man gjorde med horizons-expansionen. Det ger även Frontier en rejäl påskjutning av pengar så att de kan fortsätta utveckla Elite.

Det kan bli ett otroligt fint år för ED och vi kan komma att se ett stort uppsving med spelare. Se streamen här: https://youtu.be/uLKOxF7FuIk?si=BIT9AF5-DMI9kWMW
Frontier unlocked sänds den sista onsdagen varje månad.

Medlem

Är intresserad av vad de gör i år, ED är en kärlek som jag tyvärr aldrig fick tillbaks när jag väl tröttnade.

Hoppas på powerplay 2.0 eller vad det kallas!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Redstar:

ED idag har sedan ett par år tillbaka fokuserat mycket på kriget mot Thargoids

Så hur går det?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

Så hur går det?

Det går bra, nästa uppdatering ska enligt Frontier innebära "the conclusion of the thargoid war", vad det nu innebär i praktiken vet man inte. Troligtvis avvecklar de storylinen och går över till PP och den nya featuren.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Är intresserad av vad de gör i år, ED är en kärlek som jag tyvärr aldrig fick tillbaks när jag väl tröttnade.

Hoppas på powerplay 2.0 eller vad det kallas!

Frontier har haft väldigt dålig ekonomi, men ED har inte gått med förlust iaf som de flesta andra IP de sitter på. Därför är det extra roligt att de satsar på just ED, men det är nog ett make it or break-it moment. Vi hoppas på det bästa. Just base building skulle vara smart då Frontier har stor erfarenhet av construction and management simulation (CMS) med planet coaster och Zoo tycoon-spelen.

Medlem

Uppdatering: Den första titanen är nere för räkning, 7 stycken återstår. https://youtu.be/NT18Qw_ZFbc?si=WE--RrOBw82M2udq

1
Skriv svar