Newell: "Piratkopiering är inte en prisfråga"

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LariosoDog:

Kan ju posta för Fallout 3 för direkt läsning

Det kopieras med största sannolikhet mer till PC, men exemplet du gav är ju skrattretande. Vem fan spelar Fallout 3 på konsol?

Skulle det vara något fel på den versionen?

Medlem
Skrivet av Idono:

Väl sagt.
Fick en varning när jag skrev det för några månader sen.
Utvecklare får skylla sig själva att dem inte släpper demo versioner av sina spel. Köper sjukt mycket mindre spel utan att prova dem först. Beror mest på att jag har blivit sjukt cynisk mot spel företag dem senaste 2-3 åren tack vare att dem bara släpper massa skit nu för tiden. Buggiga, dåligt portade, ner dummat med sjukt kort singelplayer. Dem ända bra kvar är Valve, Blizzard, Relic, Rockstar och Ubisoft(Även om dem är utgivare så vet dem att PC och Consol är 2 helt olika plattformer.) Finns säkert några till men jag kommer inte på dem nu.

Ja just det, jag glömde bort att vi kunder oftast får gratisarbeta som betatestare idag. :-/

Medlem
Skrivet av unavailable:
Skrivet av LariosoDog:

Kan ju posta för Fallout 3 för direkt läsning

Det kopieras med största sannolikhet mer till PC, men exemplet du gav är ju skrattretande. Vem fan spelar Fallout 3 på konsol?

Tro det eller ej - försäljningen är inte noll.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Skriver som jag skrivit förr.
Man kan inte jämföra ett nerladdat exemplar med ett stulet fysiskt! Om någon snor en produkt i en butik så förlorar butiken pengar på det, om någon laddar hem produkten så förlorar ingen på det, snarare så att de möjligtvis fått en ny kund.
Jag köper inte spel idag om jag inte får testa dom först.
Demon är något vi sällan ser längre, kanske inte så konstigt med tanke på att de spel som släpps idag är väldigt opolerade.

Jag tycker man kan jämföra:

#1. Ingen försäljning av fysiskt produkt=undergång för den som producerar och tagit fram den.
#2. Ingen försäljning av immateriell produkt(royaltybaserad)=undergång för den som producerar och tagit fram den.

Den likheten är avgörande.

Parasiter hittar alltid ursäkter för att göra det de gör.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av Tommy_h:

Skriver som jag skrivit förr.
Man kan inte jämföra ett nerladdat exemplar med ett stulet fysiskt! Om någon snor en produkt i en butik så förlorar butiken pengar på det, om någon laddar hem produkten så förlorar ingen på det, snarare så att de möjligtvis fått en ny kund.
Jag köper inte spel idag om jag inte får testa dom först.
Demon är något vi sällan ser längre, kanske inte så konstigt med tanke på att de spel som släpps idag är väldigt opolerade.

Jag tycker man kan jämföra:

#1. Ingen försäljning av fysiskt produkt=undergång för den som producerar och tagit fram den.
#2. Ingen försäljning av immateriell produkt(royaltybaserad)=undergång för den som producerar och tagit fram den.

Den likheten är avgörande.

Parasiter hittar alltid ursäkter för att göra det de gör.

Ja fast om någon inte köper produkten så är det ju förmodligen inte värt att köpas. Lånade du aldrig spel som liten?
Nu är ju jag god som själva Batman så jag betalar ju det som.. förtjänar(!?) att betalas.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

123
Skriv svar