Nvidia bjuder på massiv grafikguide till Skyrim

Medlem

*Suckar tungt och uppgivet*

Jag minns den tid då dessa tweakguides postades på tweakguides.com istället för på Nvidias egna sida. Det var tider det...

Känner mig uppgiven över att jag frångick trenden med att köra ett Nvidia-kort i datorn till förmån för ett (då) snabbare AMD-kort i samma prisklass. När man hittar tweaks som möjliggör ambient occlusion via Nvidias drivrutiner vill man ju bara gråta blod. Ambient occlusion... Denna underbara visella effekt som Skyrim borde ha haft som standard via DX11... Jag suckar över hur snyggt Skyrim är på långt håll och över hur fult det faktiskt är på nära håll. Inget tweak i världen kan idag göra Skyrim lika snyggt på AMD-kort som på Nvidia-kort :'(

FAN!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem
Skrivet av alias:
Skrivet av alias:
Skrivet av walter_iego:

"Brightness: This slider controls the overall brightness of the game. Adjust it to suit your taste, or set it to the mid-point of the slider for the default brightness level..."

F-n vad bra, har alltid undrat vad det är...

Japp, vilket supertips!!

"Save on Rest: If ticked, whenever you Sleep, the game will create a new automatic save point just before you go to sleep.

Save on Wait: If ticked, whenever you use the Wait feature, the game will create a new automatic save point prior to commencing the wait.

Save on Travel: If ticked, whenever you use the Fast Travel feature, the game will create a new automatic save point prior to travelling to the new location."

Wow, riktigt intressant! Artikeln påminner mig om aftonbladet - massa text utan någon som helst nyhet eller substans.

Nä, vänta nu... de första två kände jag till, men "Save on travel"!!! - WOW! Det här förändrar allt!

Medlem

Bra att man måste fixa och trixa själv för att få spelet så snyggt som det egentligen bör vara. Tråkigt att dem inte kunde ägna en timme extra på att skriva ini-filen rätt från början.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Inaktiv
Skrivet av Blomman1337:

Bra att man måste fixa och trixa själv för att få spelet så snyggt som det egentligen bör vara. Tråkigt att dem inte kunde ägna en timme extra på att skriva ini-filen rätt från början.

Så går det när utvecklarna börjar skita i oss pc-spelare pga priatkopiering och dylikt. Det är bra mycket mer luckerativt att koncentrera utvecklingen på konsol och sedan släppa en halvdan portning till PC då det säljer bättre till konsol och dessutom inte har samma utsträckning av piratkopiering. Hade detta varit som Oblivion, dvs utvecklat för pc så hade det inte alls varit på det här viset. Konsolerna fick ju de taskiga portningarna den gången medans vi pc-spelare kunde knepa och knåpa precis som vi ville, t.om i ingame options. Ett bra exempel är ju att det inte fanns många datorer som kunde klara av Oblivion på absolut max när det kom, men att systemkraven till Skyrim inte är särskilt mycket högre.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Inaktiv
Skrivet av kallamamran:

Jag minns den tid då dessa tweakguides postades på tweakguides.com istället för på Nvidias egna sida. Det var tider det...

Känner mig uppgiven över att jag frångick trenden med att köra ett Nvidia-kort i datorn till förmån för ett (då) snabbare AMD-kort i samma prisklass. När man hittar tweaks som möjliggör ambient occlusion via Nvidias drivrutiner vill man ju bara gråta blod.

Jag har Nvidia och testade AO men slog faktiskt av det sen. Drog prestanda samtidigt som jag tyckte det hade en del nackdelar samtidigt som fördelarna. T.ex. så blir grästuvorna för skuggiga i rotdelen vilket gör att de ser konstiga ut och de är med i bilden i stort sett hela tiden man är utomhus. Sen får man konstiga skugglinjer längs texturer på vissa vägar som jag också störde mig på.

Lite saknade jag spelprofiler på AMD när jag hade ett sånt kort tidigare (och var väldigt nöjd med). T.ex. kör jag Darksiders ibland som inte har någon AA i spelet, och det kunde jag tvinga på med Nvidia och spelprofilen för det. Men det är liten finess egentligen, jag använder det för väldigt få av mina spel även om det är bra att det finns.

Skrivet av SToFo:

Så går det när utvecklarna börjar skita i oss pc-spelare pga priatkopiering och dylikt. Det är bra mycket mer luckerativt att koncentrera utvecklingen på konsol och sedan släppa en halvdan portning till PC då det säljer bättre till konsol och dessutom inte har samma utsträckning av piratkopiering.

Uppenbarligen stämmer det inte på PS3, då deras portning till den också har problem. Med andra ord är Bethseda 360-älskare och inget annat. Vilket också märks på DLC till Skyrim som kommer vara 360-exklusivt i nån vecka eller vad det var.

Microsoft betalar Bethesda/Zenimax som kysser deras fötter och ger 360-support. Vilket är lite ironiskt eftersom PC är Microsofts egentliga levebröd men de skiter numera i Windows-plattformen för spel förstås.

Medlem
Skrivet av Buio:

Jag har Nvidia och testade AO men slog faktiskt av det sen. Drog prestanda samtidigt som jag tyckte det hade en del nackdelar samtidigt som fördelarna. T.ex. så blir grästuvorna för skuggiga i rotdelen vilket gör att de ser konstiga ut och de är med i bilden i stort sett hela tiden man är utomhus. Sen får man konstiga skugglinjer längs texturer på vissa vägar som jag också störde mig på.

Känns skönt att höra att det inte var perfekt, men å andra sidan är det väl knappast något man kan vänta sig när man måste slå på skiten i drivrutinerna. Längtar efter, ser fram emot eller hoppas på (Vilket som nu passar bäst) en DX11-patch som fixar skiten så det ser ut som det borde göra så här i slutet på 2011!

Oavsett vilket, så kommer jag fortsätta spela det, för även om grafiken lämnar MYCKET att önska (speciellt gällande grafik nära kameran), så är det ett förbannat awesome spel!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Old News is so exciting
December 6th, 2011

http://dontdownload.com/eklund/oldnewsa.jpg

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Notorius jake:

pc spel i ett nötskal

Alltså, det ligger faktiskt nåt i vad han säger. Sluta hacka ner på honom och säga saker som "Spela COD på din konsol!" osv. De har släppt ett spel som brister på så himla många punkter att de tvinga andra- och till och med tredjeparter att gå ut med guider för att spelet ska funka så bra som möjligt.
Att möjligheten att tweaka finns är bra, men man måste sätta någon form av standard för hur ett spel ska vara när det är släppt. Det går exempelvis inte att vända sig till alla moddare som jobbar gratis utan era pengar att fixa ett spel som en utvecklare och publiceringsföretag tar ut fullpris på.

Nej, det ligger inget i det han säger.

Att bethesda är en kass och lat spelutvecklare har inget med PCn som plattform att göra.

Att kunna finslipa sin spelupplevelse med ett spel är verkligen ett PC spel i ett nötskal. Konsolspel har oxå sina buggar, men utan möjligheten att kringgå/lösa de. Fast spelutvecklare gör ju nästan bara fördummade spel nft för att alla ska klara av att spela det. Det betyder att PC-spel är inte längre för de mer intelektuella, seriösa spelarna som de en gång var.

12
Skriv svar