Battlefield Bad Company 2

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Zeus1337:
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Orka trophyn "et tu brute", jag har inte ens 5 friends som har bfbc 2 Går den att göra i unranked match eller vad de heter? Där man creatar en server och invitear kompisar, går det att göra där?

20 demolish kills också ju, jag har inte fått en enda. Tar tid att förstöra ett hus.

5 Motion mine spot, nästan ingen använder minor och dom e nästan omöjliga att upptäcka.

"et tu brute" var enkel. Sökte upp en server i conquest där mitt lag var 12 och motståndarlaget var 11. Invitade en vän som var med på det hela. Han hamnade automatiskt i motståndarlaget. Sen var det bara att springa till motståndarlagets bas och kniva honom och låta han respawna igen.

Demolish kills är absolut det jobbigaste. Hur tråkig trophy som helst. Hade lugnt räckt med 1 kill.

5 motion mine spot klarar du på ca 10 sekunder. Kasta in Motion Mine's där det finns mycket fiender och låt dina lagkamrater ta hand om dödandet.

Motion mine var ju skit enkel.. Jag trodde dom menade att man skulle sikta på minor och trycka på select för att markera dom:P

Et tu brute verkar ju enkel nu när du säger det. Jag trodde att man skulle kniva 5st friends, trodde inte det gick att knvia en kompis 5 ggr. Men då borde det ju gå o klara;) Tror du att det går o göra i private match?

Demolish är ju hemsk, använde du recon och kikaren för att bombardera hus eller sprängde du med granat/ C4?

inK
Medlem
Skrivet av Zeus1337:
Skrivet av inK:
Skrivet av Zeus1337:
Skrivet av inK:

Jag har över 70 timmars onlinetid på BF:BC2. Samt att jag redan klarat Campaign-mode, fixat Platinum och klarat Heavy Rain på samma tid.

Orka trophyn "et tu brute", jag har inte ens 5 friends som har bfbc 2 Går den att göra i unranked match eller vad de heter? Där man creatar en server och invitear kompisar, går det att göra där?

20 demolish kills också ju, jag har inte fått en enda. Tar tid att förstöra ett hus.

5 Motion mine spot, nästan ingen använder minor och dom e nästan omöjliga att upptäcka.

"et tu brute" var enkel. Sökte upp en server i conquest där mitt lag var 12 och motståndarlaget var 11. Invitade en vän som var med på det hela. Han hamnade automatiskt i motståndarlaget. Sen var det bara att springa till motståndarlagets bas och kniva honom och låta han respawna igen.

Demolish kills är absolut det jobbigaste. Hur tråkig trophy som helst. Hade lugnt räckt med 1 kill.

5 motion mine spot klarar du på ca 10 sekunder. Kasta in Motion Mine's där det finns mycket fiender och låt dina lagkamrater ta hand om dödandet.

Motion mine var ju skit enkel.. Jag trodde dom menade att man skulle sikta på minor och trycka på select för att markera dom:P

Et tu brute verkar ju enkel nu när du säger det. Jag trodde att man skulle kniva 5st friends, trodde inte det gick att knvia en kompis 5 ggr. Men då borde det ju gå o klara;) Tror du att det går o göra i private match?

Demolish är ju hemsk, använde du recon och kikaren för att bombardera hus eller sprängde du med granat/ C4?

'Et tu brute' går att klara av i privat match, du behöver bara minst 8 spelare för att kunna starta matchen.

På demolish spelade jag som assault med ett 'all-kit-vapen' och hade C4 som extra.
Sen hade jag extra C4 som spec-kit.
Jag spelade hela tiden som defender på banan Port Valdez och apterade alla hus med C4. Räkna med att få många teamkills och minuspoäng, men ignorera det.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Räkna med att få många teamkills och minuspoäng, men ignorera det.

All for one, and more for me!

BC2 är inget spel där teamet går först inte. Nej tacka vet jag alla tomtar som spelar det som om det vore en gammal hederlig dm match i quake.

Nu behöver inte du inK ta illa upp (jag älskar trophies också), men jag har inte spelat bc2 på flera dagar pga att inte en jävel bryr sig om teamet utan kör pannben framåt och skiter i om sitt eget lag tokförlorar bara om dom själva får in flest kills.

Detta kan ju bottna i att Dice inte lyckats forma spelets trophies rätt, utan att dom mer eller mindre ser till att folk spelar som dom gör.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Throphies suger eftersom folk springer runt solo och skiter i laget.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av inK:

Räkna med att få många teamkills och minuspoäng, men ignorera det.

All for one, and more for me!

BC2 är inget spel där teamet går först inte. Nej tacka vet jag alla tomtar som spelar det som om det vore en gammal hederlig dm match i quake.

Nu behöver inte du inK ta illa upp (jag älskar trophies också), men jag har inte spelat bc2 på flera dagar pga att inte en jävel bryr sig om teamet utan kör pannben framåt och skiter i om sitt eget lag tokförlorar bara om dom själva får in flest kills.

Detta kan ju bottna i att Dice inte lyckats forma spelets trophies rätt, utan att dom mer eller mindre ser till att folk spelar som dom gör.

Jag tar aldrig illa upp.

Nej, BC2 blev lite för mycket tänka-på-sig själv.
Älskar spelet men gillar inte de trophies som finns och lite annat. Bl.a. får man bara 100p för att vinna en match vilket leder till att man inte bryr sig ifall man förlorar eller vinner, istället bryr man sig endast om sin egna statistik. Det finns ingen statistik som visar win/lose-ratio tyvärr.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Det finns ingen statistik som visar win/lose-ratio tyvärr.

Tack gode gud för det. Jag hamnar alltid på usla lag så jag förlorar nästan alltid fast jag försöker spela taktiskt för laget och få det att vinna. Men om alla andra kör solo så ger jag fan i dom om jag ska skaffa mig min trophy;)

Hur blev du defender på samma bana hela tiden? Jag har bara sätt att man kan välja bana samt "mode".

Btw vad är ditt PSN id? Jag skulle väl kunna adda dig så om jag eller du har en bana där en spelare saknas så skulle du kunna hjälpa mig med et tu brute? Bara någon gång när båda e online:up:

inK
Medlem
Skrivet av Zeus1337:

Hur blev du defender på samma bana hela tiden? Jag har bara sätt att man kan välja bana samt "mode".

Btw vad är ditt PSN id? Jag skulle väl kunna adda dig så om jag eller du har en bana där en spelare saknas så skulle du kunna hjälpa mig med et tu brute? Bara någon gång när båda e online:up:

Jag körde bara om när det blev 'attacker'.

inKoperative @ PSN (som det så vackert står på min profilsida här på FZ ).


signatur

Every trophy counts...

Medlem

http://bfbc2.elxx.net/

här kan man se iprincip alla stats ink win/loss ratio =D

Kan förövrigt säga att jag bara har 3 sniper kills, pga att jag tycker recons förstör hela speler =D

Medlem

jaha, mitt bad company 2 limited edition kommer imorgon eller på onsdag. är det någon som vill lira med mig ? jag kan typ när som helst efter 4.

PSN: fetoll

är fruktansvärt peppad på detta spel, och med nån "vän" att spela med så gör det nog upplevelsen bättre!

Medlem
Skrivet av inK:

Jag tar aldrig illa upp.

Nej, BC2 blev lite för mycket tänka-på-sig själv.
Älskar spelet men gillar inte de trophies som finns och lite annat. Bl.a. får man bara 100p för att vinna en match vilket leder till att man inte bryr sig ifall man förlorar eller vinner, istället bryr man sig endast om sin egna statistik. Det finns ingen statistik som visar win/lose-ratio tyvärr.

Skulle vart som bf2 där man fick x2 för vinst. Då hade alla DM tomtar suktat efter seger minsan:D

inK
Medlem
Skrivet av visan:

Skulle vart som bf2 där man fick x2 för vinst. Då hade alla DM tomtar suktat efter seger minsan:D

Nice, det visste jag inte. Är lite sugen på att skaffa BF2 nu, bytte dator i julas och har faktiskt aldrig testat det.


signatur

Every trophy counts...

inK
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

http://bfbc2.elxx.net/

här kan man se iprincip alla stats ink win/loss ratio =D

Kan förövrigt säga att jag bara har 3 sniper kills, pga att jag tycker recons förstör hela speler =D

Tack! Härligt, detta har jag letat efter.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Fuskobot:

http://bfbc2.elxx.net/

här kan man se iprincip alla stats ink win/loss ratio =D

Kan förövrigt säga att jag bara har 3 sniper kills, pga att jag tycker recons förstör hela speler =D

nice sida! tack

Medlem

Okej ink, addar dig på PSN och förlåt för att jag inte bara tittade på din Profil;)

Yay 59 wins 50 Loss, trodde det såg mycket värre ut...

inK
Medlem
Skrivet av Zeus1337:

Okej ink, addar dig på PSN och förlåt för att jag inte bara tittade på din Profil;)

Yay 59 wins 50 Loss, trodde det såg mycket värre ut...

Cool, har du mic?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

har platinium på tanksen nu, åså har jag 170/70 i win/loss

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Zeus1337:

Okej ink, addar dig på PSN och förlåt för att jag inte bara tittade på din Profil;)

Yay 59 wins 50 Loss, trodde det såg mycket värre ut...

Cool, har du mic?

Nej, tyvärr:( Att jag inte har addat dig beror på att jag inte haft tid nu den här veckan, stressigt innan ledigheten;) Men så fort jag får tillfälle att sitta vid PS3:an så addar jag dig.

Nice på den där sidan kan man se hur många destruction kills man har. Jag har 4st!

inK
Medlem
Skrivet av Tacomästaren Aiek:

har platinium på tanksen nu, åså har jag 170/70 i win/loss

Jag har platinum på M60 och helikoptrar.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag har långt kvar till nån platina. Har iaf 2x på kniven, om nu det är något att skryta med.


signatur

“All thinking people are atheists.”

inK
Medlem
Skrivet av Tassel:

Jag har långt kvar till nån platina. Har iaf 2x på kniven, om nu det är något att skryta med.

Jag har 4x, så isåfall får jag skryta dubbellt så mycket.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

@inK Jag måste bara fråga hur fan ni kunde höra varandra när ni snackade i mic. Jag hörde bara typ en fjärdedel av vad ni sa:P

inK
Medlem
Skrivet av Zeus1337:

@inK Jag måste bara fråga hur fan ni kunde höra varandra när ni snackade i mic. Jag hörde bara typ en fjärdedel av vad ni sa:P

Man hör varandra myket bättre med ljudet direkt i örat. Ur TV'n håller jag med om att man inte upffattar mycket.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

hur går ordningen. äre först brons, silver, guld och sist kommer platina ?

jag har iaf spelat typ två dagar och jag är bara level 12 än så länge. har dock typ antingen silver eller brons på de flesta vapen då jag försökt att variera mig lite.

inK
Medlem
Skrivet av Peppeoll:

hur går ordningen. äre först brons, silver, guld och sist kommer platina ?

jag har iaf spelat typ två dagar och jag är bara level 12 än så länge. har dock typ antingen silver eller brons på de flesta vapen då jag försökt att variera mig lite.

Brons - Silver - Guld - Guld 2 - Guld 3 - Guld 4- Guld 5 - Guld 6 - Guld 7 - Guld 8 - Guld 9 - Platina för att vara exakt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

WHAT?!?!?!?!?!
men satan i gatan, hur fan har dom tänkt att man ska nå upp dit då ? de måste ju vara en miljard kills typ ?

inK
Medlem
Skrivet av Peppeoll:

WHAT?!?!?!?!?!
men satan i gatan, hur fan har dom tänkt att man ska nå upp dit då ? de måste ju vara en miljard kills typ ?

Det beror på vad du ska använda för vapen. M60 krävde ca 1000.


signatur

Every trophy counts...

123
Skriv svar