Very high, 4xAA!

Medlem
Skrivet av 3.14raten:

Inte helt omöjligt.. har endast en "sunkig" (men klockad) e6750 samt ett halvklockat 8800gt å kör very high och 1280'1024 och får för det mesta 45 fps. tror inget slår 8800gt i prestanda/krona.

Mm, säkert... Har samma cpu som du och ett bättre grafikkort och får ca 20 - 25 fps på de inställningarna du pratar om. Lägg upp lite bevis istället för torrt snack.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Jälklar vad jag är nöjd med min nya dator jag kör i upplösning 1650x1050 och allt på high utom nåt som jag kör very high på. flyter på skit bra :):):)

Medlem

Alltså jag ser ingen större skillnad i crysis med allt på very high i upplösningen 800/600 eller 1280/1024. Jag tycker att det ser lika bra ut på båda upplösningar.

Inaktiv
Skrivet av landahl:

Alltså jag ser ingen större skillnad i crysis med allt på very high i upplösningen 800/600 eller 1280/1024. Jag tycker att det ser lika bra ut på båda upplösningar.

jag tycker det är skit stor skillnad mellan 800/600
och 1280/1024

Medlem

Det är enorm skillnad mellan 800x600 och 1280x1024. Hade kört på 2048x1536 om jag hade kunnat, fi fan vad skarpt, detaljerat och snyggt allt blir då. Det kräver att du har en CRT skärm förstås. Men kanske med dubbla 9800gx2 i quad SLI


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Det låter bra

Ljuset spelar in stor roll i crysis det är ett som är säkert. Jag kan därmed rekommendera Natural mod till crysis. Med den modden blir spelet enligt mig snyggare och mer atmosfäriskt, kolla in jämförelsebilderna;
http://www.crymod.com/filebase.php?fileid=763&lim=0

Gillade du det så kan du kika in i drömlika crysis bilder tråden i morgon då har jag 5 nya bilder ^_^

Jag tycker faktiskt att gräset och palmerna blev fulare med natural mod. Allting blev också suddigare.

Medlem

Asså... Då kan det hjälpa att testa HP's Ultra High Quality Custom Config. Den borde fixa det hela, du kan ju i varjefall kolla in den:

http://crymod.com/thread.php?threadid=13790&hilight=Hps+Ultra


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Tror han menar 1280x1024 jag får lite sämre fps än han därimot med 4x aa i 1280x1024

Har 8800gt 512mb + 8800gt 512mb = SLi

En e6400 @ 3400mhz

2gig 6400 crosair xtms2

Men ett simpelt p5n-e sli.

Kom ihåg att användingen mellan processor och grafikorten i crysis kan använda prios mellan varandra. Så tyvär brukar man inte använda processorn fult ut.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Jag har inte fått mina nya prylar installerade i datorn än. Nästa vecka ska en jag känner som jobbar med datorer installera dem och klocka processorn till 4.0 ghz. Han sa att minnena var tillräckligt snabba och att man ändå inte kunde klocka ddr3 minnen så mycket. Jag funderar på om jag ska vänta med att spela crysis tills de nya generationerna grafikkort kommer. Undrar om ja kan få 20 fps om jag kör i 1280/1024 och allt very high vista ´64 utom shadows high, particles high? Jag vill inte ha en massa laggande så det kanske e lika bra att ja väntar? Ja har 8800 gt 0c 660 mhz, processor som inte flaskar och 4 gb minnen. Så är 20 fps för mycket begärt för min dator?:$

Medlem
Skrivet av landahl:

Så är 20 fps för mycket begärt för min dator?:$

'

Varför skulle du begära 20 fps? det är inte alls bra, det kan man inte kalla flyt. ränkna med runt 25 - 30 fps med veryhigh i 1280x1024. Är väl bara att beställa ett 9800gx2 nu då landahl.. eller varför inte två stycken? Du har ju 30k rent i månaden så det ska väl inte vara några problem att hosta upp?

Crysis;
1920x1200 Very High Settings
4xAA/16xAF (forced in control panel)
8800 Ultra = 10.54FPS
3x 8800 Ultra 3-Way SLI= 20.65FPS
2x 9800GX2 Quad SLI= 30.26FPS

Där har du rå kraft... Crysis maxat med 4xAA och 16xAF i fläskig upplösning. Men till det krävs en highend CPU och två stycken 9800gx2...

Finns på Inet.se


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Nej tack jag hoppar över 9 serien och väntar på ati:s och nvidia:s nästa generation och tar det snabbaste av dem då?

Medlem
Skrivet av landahl:

Nej tack jag hoppar över 9 serien och väntar på ati:s och nvidia:s nästa generation och tar det snabbaste av dem då?

Wise choice my friend

Medlem

Nu har jag fått hem min nya dator och crysis flyter otroligt bra med allt på very high dx10 1024/768 !!!!

Jag har 4 gig ddr3 , qx9650 @ 3.96 ghz, 8800 gt

Herregud jag som trodde att jag var tvungen att vänta på 10 serien för att spela crysis på högsta grafik. Spelet ser otroligt bra ut är otroligt roligt och flyter otroligt bra. Än så länge har jag bara demon men nu ska ja verkligen köpa spelet.:up:

En sak som jag lade märke till direkt var att vattnet såg snyggare ut i dx 10 very high än dx 10 hax i vista...

Medlem

aa det är sjukt snyggt
spelade precis i dx9 med dx10 effekterna, flyter som smör, och ser otroligt snyggt ut )


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar