Mining Kille söker Corp

Medlem
Mining Kille söker Corp

Yo!
Nu har man spelat ett par dagar, och kommit till gränsen då jag känner att lite mer teamplay skulle inte skada.

Jag sitter nu med en Badger och minar det mesta om dagarna, håller på dra upp skills så jag kan skaffa en Osprey kryssare, och senare fortsätta göra mig lite starkare.

Jag inriktar mig på Mining och Refining (Gillar dötiden) och inte i PVP/Assault i första tag.
Jag tillhör Caldari faktionen.

Kallas Absendion i spelet.

Inaktiv

Tjenare!

För det första skulle jag vilja avråda dig från att mina i en badger, visst du har bra cargo space...MEN med en mining frigate så minar du mer.

Om du har hört talas om "drop-cane mining" kan du ju köra den taktiken. Om inte så slänger du ut din ore i rymden sen fyller du den och sedan hämtar en hauler och fraktar tillbaks allting till en station.

Ett annat råd jag ger dig i och med att jag ser att du spelar Caldari...först och främst behöver du EVE's bibel.

Den finner du här:
http://evemon.battleclinic.com/

När du väl laddat ner den och fixat den. Så lägger du upp en skill plan för en Osprey (Caldari mining cruiser)

Sen siktar du på en Retriever (Mining barge)
Finns en enklare version av den Precurier har jag för mig den heter, men den har bara en high slot så den är i princip inte bättre eller värd pengar....så därför är en Retriever mer värd att satsa på den har två High Slots och kan dessutom med rätt skills sätta på en Mining Laser Upgrade.

Annars sätter du bara in Cargo Expanders II's i low slots.

När du väl skaffat dig en Retriever börjar du kika på en Coveter, har bland annat 3 slots för strip miners istället för 2. Maffigare helt enkelt.

Sen kommer vi till monstret HUUULK SMASH LITTLE MAN! eller?

Nej inte riktigt, Hulken här är en monster miner. Den kostar dock en del. MEN det är långt värt den summan. För den kommer du tjäna igen relativt snabbt.
När du väl skaffat dig en Hulk kan det vara idé att kika på processing skills och liknande. För att ge dig mer yield och ge dig tillgång till tech 2 mining kristaller.
Ok, nu har vi refining skills att satsa.

Söker du fortfarande corp så kan du kontakta mig här på FZ.

Men jag kan börja med att nämna att om du har itnresse för att tjäna bigass ISK och pilla dig i naveln medans du sitter och ser på film och minar i EVE så kan det vara värt det.
DOCK så behöver du träna upp din karraktär så att du åtminstone kan agera tackler i fleets. Men T1 och T2 frigs ersätts så den saken är inte svår att fixa.

Skillsen som krävs är följande:
Navigation IV
Afterburner IV
High Speed Manuevering I

Så har du intresse är det bara att höra av dig. Kan upplysa att vi jobbar med Intrepid Crossing så vi är bosatta i drone regionerna där rattsen INTE droppar bounty utan mineraler vilket innebär perfekt ställe för att bygga capital fleets på.

Tranmission END!

1
Skriv svar