Vad är det som håller på att hända i min stad och övriga Sverige?

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Sleep:

oj? kommunisterna har fått munkavel? hahaha det va fan vad tyst det blev...... ni har inget å komma med!

Kom igen, kan du inte försöka hålla nivån lite högre?

Faktum är dock att det finns en hel del kommunister på det här forumet.

Medlem

Och ?

Finns alla möjliga på forumet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Och ?

Finns alla möjliga på forumet

Men extremvänstern skriker högst.

Inaktiv

Är inte kommunister/extremvänster antidemokratiska egentligen? De har klassats som nationens fiender (och åsiktsregistrerats) iallafall en bit in på 00 talet. De är det stora hotet mot vårt land på lång sikt.

Köp läget, kommunismen funkade inte. Oftast rör det sig om arbetsskygga som gömmer sig bakom en ideologi för att ha något att skylla sin begivenhet att inte jobba på.

Medlem
Medlem
Skrivet av bjosarn:

Fargo: Han gillar väl inte kurder.

the_o: Brottsligheten har länge varit högre i områden med socialt utsatta grupper, redan innan din påhittade "massinvandring".

LOL! Säg att du skämtar! Alla som uttalar sig kritisk om massinvandring och segregation är INTE rassister! Bara för att man är Turk betyder det inte att man hatar kurder.

Inaktiv

Cause
lost.

Jag är bara glad att det finns vettigare människor irl.

Inaktiv

Vilken tur att jag finns irl! Känner mig genast vettigare

Inaktiv

Absolut, du som registrerar dig på ett spelforum för att posta länkar om lars vilks och för att säga att islam gärna får pysslas med i andra länder men helst inte i sverige, djävlarimig så vettig du är.

Medlem
Skrivet av prophetic:

Absolut, du som registrerar dig på ett spelforum för att posta länkar om lars vilks och för att säga att islam gärna får pysslas med i andra länder men helst inte i sverige, djävlarimig så vettig du är.

Islam och all annan religion borde inte pysslas med någonstans. Var fick du det ifrån?

Inaktiv
Skrivet av prophetic:

Absolut, du som registrerar dig på ett spelforum för att posta länkar om lars vilks och för att säga att islam gärna får pysslas med i andra länder men helst inte i sverige, djävlarimig så vettig du är.

Tack, jag tar det som en komplimang för att jag bryr mig om Sverige!

Inaktiv

Skönt att se att det finns folk i media som börjar våga säga sanningen

http://www.youtube.com/watch?v=Lyx3EZMERy4&feature=player_emb...

Inaktiv

Ni tröttar ut folk med en femårings envishet, men tyvärr också samma debattskicklighet.

Vill ni bli tagna på allvar så får ni gärna försöka nya vägar än att anklaga svenskar för landsförräderi, hata en i djävligt stor del fredlig religion, och idolisera de nyhetsflöden som passar just eran verklighetsbild, som om ni vore upplysta somehow.

Diskussioner om dylika ämnen som detta blir alltid likadana, till slut återstår endast 'amen DURÅ!?'-"argument" och youtubelänkar.. Och sen känner ni er tuffa när folk slutar svara, men det är egentligen bara tragiskt.

Medlem

Bodde i en liten håla som heter Bålsta förut, ligger 5-6 mil från Stockholm. Först var det hur lugnt som helst där, sen drog man vidare pendeltågslinjen och nu är det fan skit där varje helg. När jag bodde där som liten så fanns det nästan inga invandrare där, nu kryllar det... Koppling??

edit stavfel


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Inaktiv
Skrivet av prophetic:

Ni tröttar ut folk med en femårings envishet, men tyvärr också samma debattskicklighet.

Vill ni bli tagna på allvar så får ni gärna försöka nya vägar än att anklaga svenskar för landsförräderi, hata en i djävligt stor del fredlig religion, och idolisera de nyhetsflöden som passar just eran verklighetsbild, som om ni vore upplysta somehow.

Diskussioner om dylika ämnen som detta blir alltid likadana, till slut återstår endast 'amen DURÅ!?'-"argument" och youtubelänkar.. Och sen känner ni er tuffa när folk slutar svara, men det är egentligen bara tragiskt.

Snacka om brist på argument......

Inaktiv
Skrivet av Magroth:

Bodde i en liten håla som heter Bålsta förut, ligger 5-6 mil från Stockholm. Först var det hur lugnt som helst där, sen drog man vidare pendeltågslinjen och nu ä det fan skit där varje helg. När jag bodde där som liten som fanns det nästan inga invandrare där, nu kryllar det... Koppling??

Jag har bott i skåne, ser liknande paralleller som du försöker dra. Men det är bäst att fråga först på forumet här så det inte går stick i stäv med någons världsbild, för de kan bli riktigt irriterade har jag förstått

Inaktiv

the_o, eller vad du nu hette innan du bytte användarnamn när du började skriva här.. Inga brist på argument, jag har argumenterat vid flera olika ställen i denna tråd, men de läses inte. Istället dröjer det en halv sida efter att jag förutspår att ord som 'kommunist' och 'landsförrädare' ska komma, och så gör de genast det.
Om du vill ha en konstruktiv debatt om invandring, integration eller religion så är det här fel ställe. Men jag tror inte du vill ha det heller, mycket av det du skrivit hittills tyder på motsatsen.

Ni påstår att extremvänstern skriker högst, medan ni själva sitter och gapar som om det vore ett kafferep för Vellingebor.
För alla som säger emot er är ju vänsterpartister eller kommunister, givetvis.
Inte undra på att det är svårt att ironisera om de senaste sidornas inlägg i 'debatten', de är redan karikatyrer av sig själva.

Allas verklighetsuppfattning är personlig, givetvis, och sluta försök snacka om folk som om du vore en mobbare i tredje klass.
Men att dina första inlägg här på FZ är om integration, Mona Sahlin och Lars Vilks tyder egentligen bara på att du är ett litet troll.

Inaktiv
Skrivet av prophetic:

the_o, eller vad du nu hette innan du bytte användarnamn när du började skriva här.. Inga brist på argument, jag har argumenterat vid flera olika ställen i denna tråd, men de läses inte. Istället dröjer det en halv sida efter att jag förutspår att ord som 'kommunist' och 'landsförrädare' ska komma, och så gör de genast det.
Om du vill ha en konstruktiv debatt om invandring, integration eller religion så är det här fel ställe. Men jag tror inte du vill ha det heller, mycket av det du skrivit hittills tyder på motsatsen.

Ni påstår att extremvänstern skriker högst, medan ni själva sitter och gapar som om det vore ett kafferep för Vellingebor.
För alla som säger emot er är ju vänsterpartister eller kommunister, givetvis.
Inte undra på att det är svårt att ironisera om de senaste sidornas inlägg i 'debatten', de är redan karikatyrer av sig själva.

Allas verklighetsuppfattning är personlig, givetvis, och sluta försök snacka om folk som om du vore en mobbare i tredje klass.
Men att dina första inlägg här på FZ är om integration, Mona Sahlin och Lars Vilks tyder egentligen bara på att du är ett litet troll.

1. Du är en mäktig trollkarl som kan förutspå sidor innan de skrivits.
2. Jag börjar känna mig åsiktsregistrerad, kanske du kan ge mig några tips?
3. Jag har verkligen inte gapat kommunist och vänsterpartist om folk - däremot så ser man väldigt ofta den rabiata ogenomtänkta argumentationen hos sådana. lixom som om de inte platsade bland de vuxna.

Jag är inte ute efter en debatt, jag skjuter bara till information i en redan pågående sådan. Alldeles för ofta ser man någon stackare bli kallad nazist, rasist antidemokrat, fascist etc bara för att han vågar säga något negativt om svensk invandringspolitik eller om invandrare.

Denna stora heliga elefant som står mitt i vårt vardagsrum ÄR ett problem som måste lösas, och jag tror varken du eller jag har svaret på det problemet - MEN man kan försöka uppmuntra de som kan göra något åt det att försöka göra det i höst - när valet är.

Inaktiv
Skrivet av anon_81726:

1. Du är en mäktig trollkarl som kan förutspå sidor innan de skrivits.
2. Jag börjar känna mig åsiktsregistrerad, kanske du kan ge mig några tips?
3. Jag har verkligen inte gapat kommunist och vänsterpartist om folk - däremot så ser man väldigt ofta den rabiata ogenomtänkta argumentationen hos sådana. lixom som om de inte platsade bland de vuxna.

Jag är inte ute efter en debatt, jag skjuter bara till information i en redan pågående sådan. Alldeles för ofta ser man någon stackare bli kallad nazist, rasist antidemokrat, fascist etc bara för att han vågar säga något negativt om svensk invandringspolitik eller om invandrare.

Denna stora heliga elefant som står mitt i vårt vardagsrum ÄR ett problem som måste lösas, och jag tror varken du eller jag har svaret på det problemet - MEN man kan försöka uppmuntra de som kan göra något åt det att försöka göra det i höst - när valet är.

Yeah, _alla_ diskussioner om invandring resulterar i sådana anklagelser. Det är Enormt tröttsamt, för medan de invandringskritiska sätter en stor fet martyrstämpel i sina egna pannor och babblar på, så bemöts knappast motargument alls eftersom motdebattörerna stämplas som omyndiga AFA-slynglar, ungefär.
Givetvis gäller samma fenomen åt andra hållet också, och med den insikten så kommer 'amen Durå?'-argumenten. Ingen är bättre än den andre, men martyrstämpeln börjar bli djävligt uttjatad. Men jag är säkerligen för PK som tycker så, så det är inget att bry sig om..

Så kan vi enas om att vi båda är fördomsfulla as, som inte sitter på ens en bråkdel av informationen vi skulle behöva för att döma ett helt samhälle?
Men likväl kallas folk landsförrädare bara för att de inte håller med er.

Statistik kan alltid vinklas, och karismatiska föreläsare och 'dokumentärer' finns på båda sidor. Men ändå så ska detta infekterade ämne nötas i oändlighet på ett spelforum..

Medlem
Skrivet av prophetic:
Skrivet av the_o:

1. Du är en mäktig trollkarl som kan förutspå sidor innan de skrivits.
2. Jag börjar känna mig åsiktsregistrerad, kanske du kan ge mig några tips?
3. Jag har verkligen inte gapat kommunist och vänsterpartist om folk - däremot så ser man väldigt ofta den rabiata ogenomtänkta argumentationen hos sådana. lixom som om de inte platsade bland de vuxna.

Jag är inte ute efter en debatt, jag skjuter bara till information i en redan pågående sådan. Alldeles för ofta ser man någon stackare bli kallad nazist, rasist antidemokrat, fascist etc bara för att han vågar säga något negativt om svensk invandringspolitik eller om invandrare.

Denna stora heliga elefant som står mitt i vårt vardagsrum ÄR ett problem som måste lösas, och jag tror varken du eller jag har svaret på det problemet - MEN man kan försöka uppmuntra de som kan göra något åt det att försöka göra det i höst - när valet är.

Yeah, _alla_ diskussioner om invandring resulterar i sådana anklagelser. Det är Enormt tröttsamt, för medan de invandringskritiska sätter en stor fet martyrstämpel i sina egna pannor och babblar på, så bemöts knappast motargument alls eftersom motdebattörerna stämplas som omyndiga AFA-slynglar, ungefär.
Givetvis gäller samma fenomen åt andra hållet också, och med den insikten så kommer 'amen Durå?'-argumenten. Ingen är bättre än den andre, men martyrstämpeln börjar bli djävligt uttjatad. Men jag är säkerligen för PK som tycker så, så det är inget att bry sig om..

Så kan vi enas om att vi båda är fördomsfulla as, som inte sitter på ens en bråkdel av informationen vi skulle behöva för att döma ett helt samhälle?
Men likväl kallas folk landsförrädare bara för att de inte håller med er.

Statistik kan alltid vinklas, och karismatiska föreläsare och 'dokumentärer' finns på båda sidor. Men ändå så ska detta infekterade ämne nötas i oändlighet på ett spelforum..

Tragiskt att det diskuteras mer politik än spel här faktiskt.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

http://www.dn.se/sthlm/allt-farre-drabbas-av-grovt-vald-i-sto...

Rent statistiskt minskar våldet i Sverige.

Vilket tappert försök att sprida vidare DNs lögner.

Här har vi lite ärligare grafer över enskilda brottskategorier. Eftersom FZs forum tydligen är anpassat för minityrskärmar så måste man högerklicka och välja visa för att se bilden ordentligt... Tar och skriver ut vad det är för brott och tidsperioden

Rån inklusive grova 1950-2009

Våldtäkter inklusive grova 1975-2009 Observera att våldtäktsbegreppet utvigdades 2005, alltså bör det vara en rejäl uppgång just det året.

Sexualbrott 1975-2009 Bör rimligtvis gå ner 2005 eftersom mer klassas som våldtäkt... och jo, det stämmer någorlunda, ett pyttelitet hack i kurvan 2006 och 2007, men sen fortsätter den skjuta i höjden

Misshandelsfall inklusive grova 1950-2009

Procentuella ökningar på 500 - 5000 procent för de olika brotten! Befolkningen har ökat med 33% från 1950 respektive 14% från 1975.

Vurmarklubben kommer nu komma dragandes med bortförklaringar som ökad anmälningsbenägenhet som deras guru Jerzy Znickesnacki alltid kör med. Samma kriminolog som ständigt tillfrågas i media, man bör ju fråga sig varför det är så. Kan det kanske ha att göra med att han levererar precis de svar merparten av de mångkulturälskande journalisterna vill höra?

Nää, så kan det ju inte vara, det måste bero på att Sverige bara har tre riktiga kriminologer, å de andra två är alltför kufiga av sig så man vänder sig för det mesta till Jerzy.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Tragiskt att det diskuteras mer politik än spel här faktiskt.

Du kanske inte borde gå in på den här avdelningen som heter allmänt prat då?

Skrivet av anon_81726:

Skönt att se att det finns folk i media som börjar våga säga sanningen

http://www.youtube.com/watch?v=Lyx3EZMERy4&feature=player_emb...

Det bästa i gårdagens avsnitt var i min mening snarare killen från Kriminalvården som fick komma till tals och kunde säga att arvet till stor del påverkar om man blir/inte blir en brottsling i framtiden.
Och han preciserade även arv med att säga DNA, så att alla ska fatta att det rör sig om det genetiska arvet och ingenting annat.
Inte dåligt att de släppte igenom det. Såg iofs inte vad han sa i början eftersom jag återvände till tvn mitt i det inslaget.

Diagrammen ovan kommer för övrigt från Affes statistikblogg, http://affes.wordpress.com/ är adressen för den som inte kommer fram till det genom att högerklicka på bilderna.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Fargo:

Tragiskt att det diskuteras mer politik än spel här faktiskt.

Du kanske inte borde gå in på den här avdelningen som heter allmänt prat då?

Skrivet av the_o:

Skönt att se att det finns folk i media som börjar våga säga sanningen

http://www.youtube.com/watch?v=Lyx3EZMERy4&feature=player_emb...

Det bästa i gårdagens avsnitt var i min mening snarare killen från Kriminalvården som fick komma till tals och kunde säga att arvet till stor del påverkar om man blir/inte blir en brottsling i framtiden.
Och han preciserade även arv med att säga DNA, så att alla ska fatta att det rör sig om det genetiska arvet och ingenting annat.
Inte dåligt att de släppte igenom det. Såg iofs inte vad han sa i början eftersom jag återvände till tvn mitt i det inslaget.

Diagrammen ovan kommer för övrigt från Affes statistikblogg, http://affes.wordpress.com/ är adressen för den som inte kommer fram till det genom att högerklicka på bilderna.

Kanske. Men det är roligt o diskutera här med :). Tycker bara andelen spel borde diskuteras mer än det gör på ett spelforum

Såg för övrigt klippet från efterlyst med. Rätt komiskt.

http://elvisthecomic.se/uploads/elvis2448cv.jpg
Go elvis!

Inaktiv

Mikaelh: Du har 3700 inlägg och en välläst blogg här, så stenen i glashuset var medveten va?

Medlem

Har det spårat ur från att vara en helt ovetenskaplig subjektiv anekdotbaserad uppfattningstråd?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Har det spårat ur från att vara en helt ovetenskaplig subjektiv anekdotbaserad uppfattningstråd?

Om du inte gillar ämnet i fråga,varför bemödar du dig att kommentera?


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem

Dock lyckades ju snuten klämma åt Hells Angels rätt hårt idag, vad jag förstod det som. Men visst, det ser då fan inte ljust ut i övrigt.

Mord, misshandel, rån, våldtäkter om vart annat.


signatur

http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Medlem
Skrivet av The Wizard:

Dock lyckades ju snuten klämma åt Hells Angels rätt hårt idag, vad jag förstod det som. Men visst, det ser då fan inte ljust ut i övrigt.

Mord, misshandel, rån, våldtäkter om vart annat.

Det är samma skit som jag upplever håller på att hända.Det finns folk som tycker att du/vi överdriver för att det finns fakta som visar på motsatsen,men då undrar man ju lite vad är det egentligen vi upplever...drömmer vi kanske?


signatur

Bjosarn:får oftare skumma drummar om jag druckit alldeles för mkt alkohol.

Medlem
Skrivet av Saltkråkan:
Skrivet av Tybalt:

Har det spårat ur från att vara en helt ovetenskaplig subjektiv anekdotbaserad uppfattningstråd?

Om du inte gillar ämnet i fråga,varför bemödar du dig att kommentera?

Du verkar tillåta statistik i tråden, något som inte var fallet tidigare.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Har varit bortrest ett tag men blev inte förvånad alls nu när jag kommit tillbaks och hunnit läsa igenom dessa 12 sidor och se hur en tråd om vad vår syn är på den vad i alla fall jag tycker blivit en ökad och grövre kriminalitet i sverige

självklart har ju tråden förvandlats till ett ämne som handlar om lars Vilks, islamistiska terrorister och ett "alla invandrare är kriminella här har ni bevis från min favorit ICKE pk nyhetssida"

Det är ju så himla löjligt men ändå så typiskt FZ numera att man inte kan hålla en ända tråd ren utan att blanda in invandring och rasism längre oavsett ämne.
inte undra på att jag börja tycka detta forum blivit så förlåt mitt ordspråk.. men väldigt barnslig

Guten tagen

Skriv svar