Unreal Engine 4 visas upp i år

Robot
Unreal Engine 4 visas upp i år

Epics Mark Rein säger att folk kommer bli helt till sig när nästa generations Unreal Engine visas upp. Vad tror du?

#epic-games, #gears-of-wars


Medlem
Unreal Engine 4 visas upp i år

Sjukt taggad på Unreal Engine 4!

Medlem

Hoppas de på något sett förbättrar texturhantering så vi kan få snyggare texturer samtidigt som det tar mindre prestanda, man ser direkt på texturerna om ett spel var menat för PC eller Konsol.

Medlem

Förhoppningsvis kommer detta ge en hint av vad vi kan komma att vänta oss i grafikväg när nästa generations konsoler släpps. Lite spännande faktiskt.

Medlem

Tror det blir mer brunt.

Medlem

Perfekt att visa upp på E3.

Medlem

Grymt. Släpp nu till PC också, Epic. Eftersom ni sa att PC skulle vara lead.

Medlem

Ge oss ett nytt unreal som bygger på första unreal med unreal engine 4! Det skulle vara nåt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

MFZ
Medlem

unreal 2004 med Unreal 4-motorn hade vart fränt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av modusoperandi:

unreal 2004 med Unreal 4-motorn hade vart fränt.

Ett nytt unreal och ett nytt unreal tournament vore något. instabuy direkt.

Medlem

Trevligt, ska bli kul att se om Unreal Engine blir ledande även nästa generation eller om Frostbyte (tvivlar) eller Cryengine (möjligt) kan konkurrera

Inaktiv

"Vad tror du kommer sticka ut mest i början av nästa spelmotor/konsolgeneration?"
Mer användning av avancerad middle ware gissar jag spontant så att man inte behöver använda sig av så våldsamt mycket scriptande och titelspecifika assets. Tror inte man kan satsa på att förbättra texturer och dylikt ad naseum då utvecklingskostnaderna till slut kommer bli ohållbart höga.

Blir alltså mer fokus på AI och mer användning av diverse fysikmotorer som physx och euphoria gissar jag på.

Medlem

Undrar vilken hårdvara som kommer krävas för att spela UE4 spel på hög grafik? Man kom ju ihåg när UT3 kom så var det många som inte kunde köra det för det var så krävande. Var väl också en av anledningarna till varför det sålde så dåligt. Skulle vara trist om det blir samma sak om ett nytt Unreal Tournament skulle komma.

Medlem

Då de redan med UE3 skröt, men ännu knappt använt tessellering, blir det min gissning.
Alltså en FULLSKALIG satsning.. ALLT annat är mig ointressant.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Nästa spelmotor som kommer elda allas datorer o.O

Medlem

Det jag ser mest fram emot är att vi nu snart slipper UE3.

Medlem

Lär förhoppningsvis bli riktigt bra, undrar ifall det blir en liknande satsning med UDK för UE4?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Ett nytt Unreal och UT med UE4 hade varit gott


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

UE3 rockar ju stenhårt på optimeringsfronten, hoppas på att UE4 gör det också!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

folk kommer chockeras.. jo, visst.. på samma sätt som att jag varje dag blir lika förvånad över att solen ibland tittar fram ifrån molnen.., alla dessa överdrifter... man häpnar.

Medlem

Jag blev faktiskt lite snopen när jag såg första bilderna på Unreal Engine 3, tyckte det var mycket fint. Unreal 4 kommer nog inte bli något undantag. Kan nog förvänta mig en otrolig detalj nivå.

Medlem

Mark Rein heter personen i artikeln, inte "Mike".

Medlem

fysiken kommer vara sinnessjuk!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Xophile:

Mark Rein heter personen i artikeln, inte "Mike".

Hah, klart som rysk sylt!

Måste blandat ihop Mark Rein och Mike Capps i huvudet (samma företag).

Må jag aldrig göra detta igen. Aagh!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Har alltid gillat UE, har oftast inte haft den fetaste datorn i bygden, men alltid sett till att jag har en "över medel" burk.. Och UE har jag tyckt levererat, en väldigt bra optimerad motor som även leverar ögongodis für mich! Så ge mig ett UT med nya tidens grafik! Även om det inte riktigt känns som UT/Q3 etc har haft plats i dagens utbud så tror jag det absolut är ett riktigt bra action FPS som verkligen behövs... Finns många gamla quake/ut rävar däruter som fortf väntar på den nya skiten

Reserverar mig redan nu för grammar polizeis osv, det är lördag kväll och förfriskningar har förekommit. Så kommentera kommentaren och inte stavningen och liknande i densamma!

Medlem

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Icerock:

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*

Även om du var ironisk så är det väl ändå ett steg i rätt riktning!? Och du kan ju jämföra hur det snyggaste spelet såg ut 2006 jämfört med 2011?? Och vi pratar inte konsol nu utan pc såklart.. Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll? Alla vet att du inte var ironisk i grunden ELLER HUR!? ;]

Medlem
Skrivet av Jerome:
Skrivet av Icerock:

yay! nu kommer alla spel se likadana i 5 år framåt! *sarcastic smile*

Även om du var ironisk så är det väl ändå ett steg i rätt riktning!? Och du kan ju jämföra hur det snyggaste spelet såg ut 2006 jämfört med 2011?? Och vi pratar inte konsol nu utan pc såklart.. Så inser du att du själv gjorde dig till ett troll? Alla vet att du inte var ironisk i grunden ELLER HUR!? ;]

Crysis kom ju för fem år sedan. Jämför man det med Crysis 2 som kom nyligen så är det knappt någon skillnad. Se exempelvis http://www.overclock.net/t/954287/side-by-side-comparison-cry...

Jag kan knappt ens se vilket spel som är vilket av de bilderna. Så ja, det har i det närmaste stått still under de senaste fem åren.

Medlem

Mindre plast och mer andra material, tack. I Unreal-motorn ser det ut som att allt är uppbyggt av plast.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Mindre plast och mer andra material, tack. I Unreal-motorn ser det ut som att allt är uppbyggt av plast.

Ser då inte ut som plast


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

12
Skriv svar