Gudar och kungar i första Civilization V-expansionen

Robot
Gudar och kungar i första Civilization V-expansionen

Lägger till religion och spionage – snart har spelet lika mycket content som fyran!

#civilization-v


Medlem
Gudar och kungar i första Civilization V-expansionen

Underbara nyheter, jag vet inte hur många dygn som gått åt att tänka "en runda till" när jag har spelat Civ V, bara för att inse att man suttit där i 8 timmar

Medlem

viktorianskt sci-fi = steampunk

härligt

Medlem

Oh yeah, gief now!

Medlem

Gutt snack


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Kanske blir till att faktiskt köpa det dårå... Nån gång när tiden räcker till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Grymt Behöver lite färslt blod i mitt Civ spelande, givet köp! 8)


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Fett nice


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Bästa nyheten sedan..... Utannonseringen av Civ 5, typ.

Medlem

just... one... more... turn...

Medlem

Fixar de den trasiga diplomatin så blir det nog ett köp.

Medlem

Kan bli ett köp.

Medlem

På tiden. Saknar dock förbättrad diplomati.

Men ska bli intressant att se hur AIn har förbättrats samt hur religion och spionage spelar in. Som det är nu är det alldeles för lätt, då det inte ens är några problem att slå deity (svåraste) AIn - även med Unofficial Patch och Vanilla Enhanced.

Hoppas de förbättrat vad som krävs för att vinna också.
Diplomatisk seger var broken enkel att vinna.
Kultur, riktigt pacifistiskt tråkig.
Science, samma som kultur.
Time, har hatat time i alla Civ spel, vem vill potentiellt avbryta något mitt i?

Skulle sen inte klaga om de la in % på hextiles, så det fungerar mer likt Civ 4, så man kan "sno" rutor utan great artist. Eller en så enkel sak som att spelet kommer ihåg vilka inställningar man valde i senaste custom game.

Jaja, den som väntar får se. Men lär väl krävas nån expansion till innan det liknar något.

Medlem

Bysantinska Riket! ÄNTLIGEN!

Kartago och Bysantinerna är mina drömcivilisationer till femman och ibland går tydligen drömmar i uppfyllelse.

(För er som undrar så bekräftas Bysantinska Riket via en av skärmdumparna.)

Spioner, utveckla sin egen religion, nya civs... Det här blir stort.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Äntligen moaaaaaaar!

Har lirat en 140timmar själv om Steam har rätt i sin uppskattning, men känner mig fortfarande ganska så dålig på spelet och förstår inte allt. Vad jag däremot vet är att det är så sjukt kul, och expansionen kan inte komma fort nog.

Medlem

Hmm religion igen? Bara jag som tyckte det var skön att slippa religion från 4:an? Konceptuellt så förstår jag vad de ville göra, men i praktiken kändes det väldigt påklistrat och ointressant tycker jag. Kändes som det kvittade vilken religion det blev bara man körde på nån av dem. Förhoppningsvis har de gjort en bättre twist på det hela nu.

Medlem

Asbra. Kommer klart att skaffa det, Civ serien är fantastisk.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem

Yay! Made my day!

Medlem

Skulle ju varit med sedan start. Spelar fortfarande hellre fyran...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Några år till så kanske det har lika mycket funktioner som föregående Civ.

Vilket år som helst nu...

Vänta bara...

Inaktiv

Det här är vad jag kallar expansion.

Medlem

Nice! Fett av de. Ska bli riktigt kul med nytt content.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Skulle vara coolt om sverige fanns med i spelet

Medlem
Skrivet av luftman:

Skulle vara coolt om sverige fanns med i spelet

Stockholm finns med som city state iaf.

Inaktiv

Ledsen dudes, men Civ 5 har väldigt lite med Civilization att göra. Stridssystemet är väl intressant, men det andra är ren fördumning för att få med kidsen och andra med smalare resurser, som tex CoD12/BF5-folk.

Civ 4 med alla expansioner är det ultimata Civ.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av luftman:

Skulle vara coolt om sverige fanns med i spelet

Stockholm finns med som city state iaf.

Inte bra nog! Vill ha Gustav Vasa som ledare med Dalahästar som special unit

Medlem

Wow! Solklart köp! Hoppas dom fixat AIn i både diplomati och krigföring. Stör mig särskillt på krigföringen då AIn har en tendens att gå med sina ranged units och i frontlinjen utan skydd.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Ledsen dudes, men Civ 5 har väldigt lite med Civilization att göra. Stridssystemet är väl intressant, men det andra är ren fördumning för att få med kidsen och andra med smalare resurser, som tex CoD12/BF5-folk.

Civ 4 med alla expansioner är det ultimata Civ.

Precis som du säger. CIV IV var bäst med alla expansioner. Precis som CIV V kommer bli mycket bättre med alla expansioner och alla patchar som följer med dem. Det verkar ju gå åt samma håll som CIV IV med spionage etc. Tror att CIV V kommer bli riktigt bra med expansionerna.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Civ 4 med alla expansioner är det ultimata Civ.

Precis min poäng.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar