Pc-exklusiva Amnesia: A Machine for Pigs utannonserat

Robot
Pc-exklusiva Amnesia: A Machine for Pigs utannonserat
Inaktiv
Pc-exklusiva Amnesia: A Machine for Pigs utannonserat

Kanske ska testa detta när det väl släpps sen då. får hoppas det blir lika skrämmande som första var. Men förvånar mig inte om det blir värdelöst som alla uppföljare på spel brukar bli

Inaktiv
Skrivet av qun0:

Kanske ska testa detta när det väl släpps sen då. får hoppas det blir lika skrämmande som första var. Men förvånar mig inte om det blir värdelöst som alla uppföljare på spel brukar bli

Amnesia vart dock bra mycket bättre än Penumbra som var ett utmärkt spel så lite hopp finns det.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Taggad taggad taggad taggad taggad!!! Älskade första spelet, så det här kommer blir intressant!

Inaktiv
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av qun0:

Kanske ska testa detta när det väl släpps sen då. får hoppas det blir lika skrämmande som första var. Men förvånar mig inte om det blir värdelöst som alla uppföljare på spel brukar bli

Amnesia vart dock bra mycket bättre än Penumbra som var ett utmärkt spel så lite hopp finns det.

Nja tyckte penumbra var en riktig flopp stängde av det efter en stund då jag insåg att jag aldrig kommer gilla det liret men hoppas detta håller upp till förväntningarna som ettan gjorde. Men tänker inte tro för mycket då det tydligen är en ny studio som kommer göra detta så kommer vänta och se fören man får veta lite mer uppföljaren om kanske inte någon mysig liten trailer inom ingame ^^

Medlem

udda titel (?) men trevligt med uppföljare.

Jag minns att jag recenserade Penumbra för mååånga år sedan... Det spelet var verkligen sjukt läskigt, för hemskt för mig.

Älskar dem här spelen, spelat ända sen Penumbra 2, det första körde jag aldrig igenom helt (vargar + dålig vapenstyrning = tråkigt, irriterande). Amnesia var riktigt mysigt, skön atmosfär och stämning i spelet, fast efter att man upptäcker en sak så blir spelet inte längre läskigt (har inget med story att göra, eller hur långt fram man är, sen beror det väl från person till person om skräcken försvinner eller inte efter man upptäckt... detta).


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Woohoo! Älskar Amnesia Så det här ser jag framemot.

BTW.... Hej Robbaz, min käre viking ^^

Medlem

Kan inte lira dessa spel... var fan plågsamt för mig att klara av dead space and dead space 2, känns som att jag får 5% nöje och 95% själv-tortyr ur läskiga spel O_o

Medlem
Skrivet av korosuu:

Kan inte lira dessa spel... var fan plågsamt för mig att klara av dead space and dead space 2, känns som att jag får 5% nöje och 95% själv-tortyr ur läskiga spel O_o

+ 1 true shit.

Klarade mig fram tills "vatten monstret" då började jag må psykiskt dåligt...

Gräv gärna fram någon video på det här vattenmonstret om du har lust, vuze, jag skulle vilja se hur det ser ut.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Gräv gärna fram någon video på det här vattenmonstret om du har lust, vuze, jag skulle vilja se hur det ser ut.

*host* sarkasm? ( Dunno om du är seriös, men monstret är osynlig )


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Får väl ta och spela igenom Amnesia 1 snart då.... Lyckades aldrig första gången lol.

Inaktiv

Det blir nog ett köp (beroende på DRM) men jag ser gärna att det blir mer som Dear Esther än Amnesia. Jag gillar spel av högkvalité men jag var i ärlighetens namn lite för skrajsen för att kunna njuta av Amnesia.

Medlem

Älskar spelet! Har lirat igenom Justine, helt underbart. Älskar verkligen alla effekter i spelet, sjukt mysig atmosfär. Mysigaste tiden att spela är ju självklart sent på kvällen/natten, då känns det verkligen när monstret jagar en.
Kan inte vänta mer på spelet, vill ha det nu! : D

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag minns att jag recenserade Penumbra för mååånga år sedan... Det spelet var verkligen sjukt läskigt, för hemskt för mig.

Sisssyyyyy!!! (Som Postal Dude säger)

Jag gillade inte orginalkampanjen i Amnesia men efter att ha kollat tonvis med youtube filmer när Pewdiepie spelar custom stories så väcktes ett intresse för spelet.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ja varför inte, Dear Esther hade ju en otrolig stämning, hoppas dem får med samma stämning i detta, fast lite läskigare

Medlem

Nej förfan, inte ett till Kommer ju inte att kunna att sova

Inaktiv
Skrivet av Mellansalt:
Skrivet av Sebastian Lind:

Gräv gärna fram någon video på det här vattenmonstret om du har lust, vuze, jag skulle vilja se hur det ser ut.

*host* sarkasm? ( Dunno om du är seriös, men monstret är osynlig )

vad jag fått höra och läsa är det inte ett monster utan typ elaka maskar men kan ha fel. Den/dessa finns även längre in i spelet då man stöter på en liknande snubbe som han som jagar dig i början med klor men denna har inget face och har en såg som arm

Medlem

jag och tre polare körde under en helg med massor av intag av ÖL och annan vuxen dryck alla Penumbra och sedan slutade vi med Amnesia....och nu har vi inte riktigt hittat något nytt att roa oss med.

Medlem

Kan inte vänta tills Day9 lägger vantarna på det här hehe

Medlem
Skrivet av MMHT:

Kan inte vänta tills Day9 lägger vantarna på det här hehe

Kunde inte ha sagt det bättre själv

Tyvärr sa han väl att han inte var intresserad av att spela fler spel i samma anda som Amnesia igen. Kommer inte ihåg vilken daily det var dock.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Köp dirr.


signatur

Rawr

Medlem

Får hoppas att spelet denna gång är läskigt, precis som med Paranormal Activity var Amnesia (för mig) en massa hype över en medioker produkt vars enda skrämmande moment var den låga budgeten.
Kanske hoppades jag för mycket, kanske trodde jag på skräcken, men Amnesia gick tyvärr fort från "läskigt" till "långtråkigt".
Intressant då spel som Alan Wake och Bioshock lyckas hålla uppe stämningen, beror nog på välutvecklad story, varierat gameplay/miljöer och bra stämning. amnesia hade tyvärr lite av allt, även "monstret" var för dåligt för att skrämmas imo. Hoppas därför att uppföljaren kan skrämmas istället
Eller har man blivit härdad av allt för många skräckfilmer och psykologiska thriller, man har blivit för kräsen

Medlem

Få se här. Skaparna bakom ett av de spel med bäst stämning någonsin ger sig på DET läskigaste spel som existerar?

Det här kan omöjligen bli dåligt.


signatur

// Bacon <3

Medlem

signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:
Skrivet av qun0:

Kanske ska testa detta när det väl släpps sen då. får hoppas det blir lika skrämmande som första var. Men förvånar mig inte om det blir värdelöst som alla uppföljare på spel brukar bli

Amnesia vart dock bra mycket bättre än Penumbra som var ett utmärkt spel så lite hopp finns det.

ROBBAZ!!!!! :DDD
JAG ÄLSKAR DIG!

Medlem

Är det bara jag som reagerar att det inte är samma skapare eller?

Frictional Games var svennar, de gjorde Penumbra och Amnesia.. De som har gjort Dear Esther är ju ett helt annat företag??
Britiskt Indie tror jag

Inaktiv

Det här ska spelas igenom!

12
Skriv svar