Medal of Honor: Warfighter avslöjat

Medlem

Om du ska börja klaga på att de vill tjäna mer pengar pga en undertitel, så kanske du ska titta på värre exempel än Warfighter. Du har heller ingen aning om vilken militär erfarenhet folk som sitter här har, svensk likaväl som utländsk, och heller kallade ingen dig för en del av en "outbildad pöbel".

Du kan heller inte säga att spelet är mediokert, för det har du inte en jäkla aning om. Det är alltför mycket sådant numera. Spela spelet först! därefter har folk rätten att kalla saker skit eller mediokert. Det som handlar om realism i MoH (Restarten), är hur situationer byggs upp och hur operatörer agerar. Det handlar inte om det ballistiska eller grafiken. Det handlar om lingo, brödraskap, utseende, agerande, personlighet, tankebanor, m.m. Något som MoH gjorde LÅNGT bättre än något annat spel. CoD-serien har väl världens största kliché till karaktärsbyggnad liksom.

Problemet med sådana här diskussioner är att de måste bli så otroligt aggressiva och felvinklade. Medal of Honor HADE med folk från Tier 1-communityn under utveckling, det är inte bullshit, oavsett vad diverse hemsidor säger. Således borde deras input leda till att du har ett spel som reflekterar verkligheten så bra som möjligt. Warfighter är heller inte tillagt för att göra narr av alla de soldater vars familjer är utsatta genom deras tjänstgörande relaterades skador.

Sen tycker jag du kan lägga ner hela attityden med "Hoppas det lever upp till din standard", för sånt uppskattas inte. Jag är ingen elitist, och jag hoppas att heller inte du är det. Men om du inte kan ta kritik, som dessutom faktiskt hade ganska bra grund, utan att flamma upp och börja stämpla folk, så bör du nog tänka om.

Nu ger jag mig ur denna diskussionen helt, då jag känner att den spårar ur kommentars-sektionen lite väl. Vill du tjöta vidare gör jag det gärna, men då genom PM. Ha en bra helg! Fullt ös medvetslös!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Om du ska börja klaga på att de vill tjäna mer pengar pga en undertitel, så kanske du ska titta på värre exempel än Warfighter. Du har heller ingen aning om vilken militär erfarenhet folk som sitter här har, svensk likaväl som utländsk, och heller kallade ingen dig för en del av en "outbildad pöbel".

Du kan heller inte säga att spelet är mediokert, för det har du inte en jäkla aning om. Det är alltför mycket sådant numera. Spela spelet först! därefter har folk rätten att kalla saker skit eller mediokert. Det som handlar om realism i MoH (Restarten), är hur situationer byggs upp och hur operatörer agerar. Det handlar inte om det ballistiska eller grafiken. Det handlar om lingo, brödraskap, utseende, agerande, personlighet, tankebanor, m.m. Något som MoH gjorde LÅNGT bättre än något annat spel. CoD-serien har väl världens största kliché till karaktärsbyggnad liksom.

Problemet med sådana här diskussioner är att de måste bli så otroligt aggressiva och felvinklade. Medal of Honor HADE med folk från Tier 1-communityn under utveckling, det är inte bullshit, oavsett vad diverse hemsidor säger. Således borde deras input leda till att du har ett spel som reflekterar verkligheten så bra som möjligt. Warfighter är heller inte tillagt för att göra narr av alla de soldater vars familjer är utsatta genom deras tjänstgörande relaterades skador.

Sen tycker jag du kan lägga ner hela attityden med "Hoppas det lever upp till din standard", för sånt uppskattas inte. Jag är ingen elitist, och jag hoppas att heller inte du är det. Men om du inte kan ta kritik, som dessutom faktiskt hade ganska bra grund, utan att flamma upp och börja stämpla folk, så bör du nog tänka om.

Nu ger jag mig ur denna diskussionen helt, då jag känner att den spårar ur kommentars-sektionen lite väl. Vill du tjöta vidare gör jag det gärna, men då genom PM. Ha en bra helg! Fullt ös medvetslös!

Hela elitistinlägget/argumentet var riktat till SECURION och inte till dig. Förstår inte varför du tog åt dig så mycket av det. Du gjorde motsatsen till det jag kritiserade Sec för, alltså länkade till vad Warfighter är för ngt vilket var bra

Securion skrev att "alla" med militär bakgrund visste vad Warfighter innebar. Det argumenterade jag emot, jag har inga självklara fakta på mitt motargument utan går efter mig själv och bekanta som gjort värnplikt, utlandstjänst och arbetar som yrkesofficerare. Jag skrev ingenstans att alla på FZ tycker si eller så, har kunskap om vad, eller har den här militära kunskapen/bakgrunden för det har jag ingen aning om. Uppenbarligen är det en hel del på FZ som inte har någon aning vad undertiteln innebär om man går efter vad som skrivits i kommentarerna. Jag har inte någonstans i mitt förra inlägg kallar dig för elitist/MÖP eller kallat ditt inlägg för BS, det var riktat till Securion därav citeringen av just HANS inlägg.

Securion kallade de som inte besatte denna kunskap för småpojkar, han hade lika gärna kunnat skriva outbildad pöbel. Enligt mig elitistiskt beteende och han menar i princip att vi är outbildade.

Angående spelet kan jag bara gå efter det första spelet vilket inte var mycket att hänga i granen. Skulle inte tro att det kommer ske någon revolution med uppföljaren heller iom samma utvecklare. Med ettan spelade det i alla fall ingen roll hur många Tier 1 de hade med, spelet blev skräp ändå. Vill man få korrekt militärlingo, utseende, agerande och det andra du nämnde kan man lika gärna titta på en dokumentär, tv-serie, film så slipper man köra igenom ett linjärt, oinspirerat spel som måste ta ifrån mycket av upplevelsen.

Visst finns det värre cash-ins än Warfighter men det var just Warfighter nyheten gällde så då kritiserar jag det.

Skrivet av asdfg:
Skrivet av r3lev4nt:

Nu får ni för fan skärpa er. Om ni inte gillar namnet, so be it. Men det är ett MYCKET logiskt namn i sammanhanget, och som Securion nämnde här ovan, har en mycket stark koppling till militära styrkor och specifika operationer. Då förra spelet baserades på verkliga operationer, kan mycket väl detta bygga på Operation Warfighter.

Vadå bygga på Operation Warfighter? det är ju ett "rehabprogram" om jag ska gå efter dina länkar.

Du får gärna svara på det här också. Vill veta vad jag missat. Är Operation Warfighter något mer än rehabprogrammet?

Jag tycker inte alls att den här diskussionen har varit aggresiv, ser inte var du får det ifrån... Det var ju det här du ville. Någon som försöker föra en diskussion med argument bakom vad personen skriver, sedan kallar du det för aggresivt och ger dig ur diskussionen.

Sista stycket i mitt förra inlägg var menat som ett skämt, du behöver inte ta det så seriöst.

Det klagas en hel del i kommentarerna på FZ, det håller jag med om. Ibland är det berättigat, ibland inte men finns en hel del att klaga på i spelvärlden imo. Men när något positivt kommer upp som Double Fines Kickstarter-projekt, eller Projekt Reds framgångar, då är det inte en negativ kommentar så långt ögat når här på FZ.

Trevlig helg på dig med, inget fullt ös medvetlös här dock, bara en kopp te och något trevligt spel

Medlem

Hah.. Nä medvetslös är man inte.

Det jag menade med kopplingen till Warfighter är att de förmodligen åsyftar hur rehab kan ske på olika sätt. Warfightern de syftar på med namnet bör således vara Rabbit, och de andras rehab för hans död. "This isn't how this ends." Operation Warfighter är heller inte ren rehab, utan också omplacering. Det kan t.ex handla om en erfaren soldat som blir allvarligt skadad i strid, och t.ex förlamad midjan nedåt. Han kan då bli omplacerad och få en roll inom en stab där hans erfarenhet kommer till nytta i vilket fall.

Warfighter kan alltså ha långt djupgående kopplingar till hur grupperna (Neptune och Wolfpack) hanterar det som hände under Anaconda. Detta i samband med deras persiska konversation i slutscenen av ettan ("Thats the guy right? Yeah thats him") leder mig till att tro att det som Warfighter handlar om är hur förljderna och/eller sviterna av Anaconda påverkar teamen, och därigenom deras "rehab". Även om de är AFO och riktigt stridsvädrade, så är förlusten av en teamkamrat aldrig en lätt svit. MoH gjorde sig även känt för att visa på en större koppling mellan karaktärerna. Mera personlighet.

Så även om Warfighter är ett rehab-program, så kan det mycket väl knyta ihop med storyn på ett sätt som rättfärdigar namnet Warfighter. Warfighter är ju dessutom ett "Smeknamn" (?) för soldater, och används ofta när man pratar om anonyma soldater. Detta skulle också kunna vara en koppling, att det i storyn på spelet kopplas tight till en person som man inte vet vem det är, som då får signet warfighter. (Likt John Doe)

Jag anser med andra ord att det därför kan finnas mycket bra grund till namnet Warfighter, och att man inte ska spy galla över det innan man vet motivationen till det. (Sen anser jag också att hela diskussionen kring en undertitel är onödig, men en debatt är väl alltid en debatt, no?)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

en till!! yes dude

123
Skriv svar