EA: att göra om Syndicate till FPS var det rätta valet

Robot
EA: att göra om Syndicate till FPS var det rätta valet

"Varför göra en nyversion på klassikern som realtidsstrategi när det spelet fortfarande finns kvar därute", menar Electronic Arts-producenten Jeff Gamon.

#syndicate, #electronic-arts, #starbreeze


Medlem
EA: att göra om Syndicate till FPS var det rätta valet

Lustigt att se EA försvara det så. Särskilt som de fortsätter släppa FIFA spel efter FIFA spel fast de gamla fortfarande finns kvar


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

har lirat igenom single player och kört runt 25 timmar i coop, jag tycker det var rätt val, tror inte spelet skulle lyckas så bra om dom gjorde samma som klassiska syndicate, det är vad jag tror ialla fall. Och jag är en av dom som spela spelet när jag var runt 12 år. och spela det som fan också ^^

Inaktiv

Jag körde faktiskt gamla Syndicate för ett tag sedan och jag kan förstå EAs resonemang till viss del men jag har lite svårt att förstå varför ett alternativ måste utesluta ett annat.
Kolla bara på Bionic Commando som fick sin återuppväckelse i både ett TPS med actioninslag och en grafiskt upphottad kopia av orginalet med ett par månaders mellanrum.

Är en FZ-baklava förresten en rånarluva eller ett bakverk?

Det här var rättfärdigande genom ordbajseri utan dess like ^^

Skrivet av anon_98854:

Jag körde faktiskt gamla Syndicate för ett tag sedan och jag kan förstå EAs resonemang till viss del men jag har lite svårt att förstå varför ett alternativ måste utesluta ett annat.
Kolla bara på Bionic Commando som fick sin återuppväckelse i både ett TPS med actioninslag och en grafiskt upphottad kopia av orginalet med ett par månaders mellanrum.

Är en FZ-baklava förresten en rånarluva eller ett bakverk?

Bakverk, definitivt!

"Vi visste att vi faktiskt inte kunde klara av det. Om vi inte gjorde det till ett RTS så skulle de inte bli glada. Men om vi hade gjort det till ett RTS så hade vi bara gjort dessa människor glada"

Så dem menar att ingen annan än dem som spelat originalet skulle gilla spelet om det kom som rts?

Medlem

Rätta valet om man vill köra hela serien i botten, ja.

Medlem

"EA-producenten Jeff Gamon menar att det inte fanns någon mening i att göra en nyversion i samma genre, eftersom originalet fortfarande finns kvar."

Vad spännande, det måste ju innebära att nästa Battlefield blir ett turordningsbaserat rollspel samt att Dragon Age 3 blir ett fotbollspel.

Medlem

Måste säga att spelet var RIKTIGT uselt, längesedan jag tyckte ett FPS som såg ut att vara Trippel-A va såhär dåligt.

Medlem

Alltså problemet är inte att det är ett generiskt FPS som inte tillför något. Problemet är att det inte går att se vad fan man gör för att det är så jävla mycket bloom på skärmen att det får BF3 att se normalt ut.
http://i.minus.com/ipAxUAqnNAPTQ.jpg


signatur

// Bacon <3

Medlem

Snälla EA, tror ni överhuvudtaget på det ni själva vräker ur er? Pajasar och förstöra en klassiker som Syndicate. Håll tyst istället och fixa till "misstaget".

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Alltså problemet är inte att det är ett generiskt FPS som inte tillför något. Problemet är att det inte går att se vad fan man gör för att det är så jävla mycket bloom på skärmen att det får BF3 att se normalt ut.
http://i.minus.com/ipAxUAqnNAPTQ.jpg

Oh helvete! Och jag som tyckte att BF3 var för ljust.

Skrivet av PcKaffe:

Alltså problemet är inte att det är ett generiskt FPS som inte tillför något. Problemet är att det inte går att se vad fan man gör för att det är så jävla mycket bloom på skärmen att det får BF3 att se normalt ut.
http://i.minus.com/ipAxUAqnNAPTQ.jpg

Dagens spel brukar ses genom väldigt känsliga ögon men Syndicate tar ändå priset. Det är ett under att en soldat med en sån bred blandning ögonsjukdomar & synskador får behålla jobbet

Inaktiv

" Men om vi hade gjort det till ett RTS så hade vi bara gjort dessa människor glada,"

Dummaste jag någonsin hört. Varför skulle inte folk kunna spela RTS för??

Medlem

Nä dåligt val så enkelt är det bara. Nog för att jag förstår att det inte skulle bli som i originalet men varför inte gjort något i stil med mass effect där du fortfarande en squad. Att som ensam pussy springa runt och äga 100-tals soldater är bara patetiskt, snacka om att faila att captura känslan av att vara cyborg.

Förövrigt vart spelet nått av det sämsta jag spelat på åratal, precis så generiskt som jag sa långt i förväg att det skulle bli. Världsrekord i bloom, dåliga kontroller på PC, dålig FoV och en jävla korridor shooter gör det till ett dåligt spel oavsett om de hållt sig till IP:n eller inte.

Medlem

Grymt lyckat! Stämningen och storyn är hur tät som helst.

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Alltså problemet är inte att det är ett generiskt FPS som inte tillför något. Problemet är att det inte går att se vad fan man gör för att det är så jävla mycket bloom på skärmen att det får BF3 att se normalt ut.
http://i.minus.com/ipAxUAqnNAPTQ.jpg

Jag skulle behöva spela med solglasögon på mig. Starbreeze kanske vill göra sin kundkrets blind så de inte ser skräpet de har framför sig.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Mjauv:

Jag körde faktiskt gamla Syndicate för ett tag sedan och jag kan förstå EAs resonemang till viss del men jag har lite svårt att förstå varför ett alternativ måste utesluta ett annat.
Kolla bara på Bionic Commando som fick sin återuppväckelse i både ett TPS med actioninslag och en grafiskt upphottad kopia av orginalet med ett par månaders mellanrum.

Är en FZ-baklava förresten en rånarluva eller ett bakverk?

Bakverk, definitivt!

Någon gång kring sommaren borde ni switcha upp ert game från baklava till kneffe. Gärna i kombination med chai, darbukah och argileh

Medlem

Jag är inte fortfarande inte övertygad. Dessutom, vilket löjligt argument av snubben. Betyder det att han anser att det är onödigt med uppföljare som är samma genre som föregångaren?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Usch och fyfan. Snacka om att sabba en bra titel totalt. Och VEM FAN har designat bossarna, den personen kan inte ha mycket koll på vad kul gameplay är, sämsta på väldigt väldigt länge. Ärligt talat så gav det mig bara känslan av en usel kopia på ett annat dåligt spel.. DEUS-EX. Storyn är ju nästa skrattretande dålig.. till och med för att var ett super linjärt FPS. EA bryr sig BARA om en enda sak.. profit.. precis allt annat kommer i andra eller tredje hand. Det enda som kan vända denna trend är bojkott. Annars lär vi nog bara få se allt fler och fler spel i framtiden som Syndicate. Man börjar tröttna efter en timma och 4 senare är spelt slut, allt du har kvar är en värdelös dvd-skiva, ångest över att du kastat bort 5h av ditt liv och i detta fall en isande huvudvärk. Helt seriöst.. vill man hitta ett spel nu för tiden som varar lite längre en en kväll och inte någon girig publisher har totalt förstört så får man kolla på Paradox titlar och på indie marknaden, annars är spelsjäl och gameplay bara ett minne blått. Bara att vänja sig vid att grafik och dyra röstskådespelare tydligen funkar utmärkt som substitut för gameplay om man bara vill tjäna pengar.

Inaktiv
Skrivet av red_laces:

"EA-producenten Jeff Gamon menar att det inte fanns någon mening i att göra en nyversion i samma genre, eftersom originalet fortfarande finns kvar."

Vad spännande, det måste ju innebära att nästa Battlefield blir ett turordningsbaserat rollspel samt att Dragon Age 3 blir ett fotbollspel.

Hahahaha! Tack för den, kaffe över tangentbordet! Fan vad jag garvade...

Syndicate ska f.ö vara det spel det var från början - den här "nya" versionen har ju absolut ingenting gemensamt med originalet...

Skrivet av PcKaffe:

Alltså problemet är inte att det är ett generiskt FPS som inte tillför något. Problemet är att det inte går att se vad fan man gör för att det är så jävla mycket bloom på skärmen att det får BF3 att se normalt ut.
http://i.minus.com/ipAxUAqnNAPTQ.jpg

Man blir ju för fan blind! Jag som trodde BF3 var ljust.

Inaktiv

Shack fps nästa.

Medlem

1/5

deus ex human revolution var ljusår bättre.

Medlem

Spelade de 3-4 första banorna, avinstallerade... nä vill jag spela en generisk shooter i vinter/vår så kan jag köra BF3...

Medlem

Måste säga att jag faktiskt är lite besviken i spelet i sig. Att de gick från 93 versionen till ett FPS tycker jag väl var rätt okey ändå man måste ju testa och se om det fungerar men även ett nytt syndicate i orginalformatet hade varit finnemang. Men spelet i sig nja jag ger det 3/5 Inte bra men inte heller dåligt i min mening. Nu är det väl bara vänta o se om det kommer någon DLC som förlänger det eller om det stannar där.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag är inte fortfarande inte övertygad. Dessutom, vilket löjligt argument av snubben. Betyder det att han anser att det är onödigt med uppföljare som är samma genre som föregångaren?

Tror killens PR-tjafsar på rutin utan att ha en aning om vad han egentligen säger. Har varit mycket av den varan kring det här spelet.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

EA, håll bara käften istället. Med sådana här grodor så skapar ni bara än mer hat. Alla vet redan varför ni tog beslutet att göra Syndicate till ett generiskt FPS; oavsett hur många lögner ni spyr ut.

Sedan när var Syndicate ett RTS, för övrigt? Det är väl snarare ett så kallat 'squad based real-time tactical game'.

Pckaffe's bild får mig förresten att tänka på den här: http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=222

Frågan är om man ska skratta eller gråta?

Medlem

det här spelet har inget med det riktiga syndicate att göra, det är som vilket annat FPS som helst.
det enda spelet har gemensamt är att det bär det legendariska spelets namn, vilket, enligt mig, är en skam.
de yngre som ej är uppväxta under amiga tiden där det riktiga syndicate föddes och växte, kanske tycker att detta spelet är bra, men för mig(och troligtvis en hel del andra) som vet vad det riktiga syndicate spelet är, så är det ett pinsamt försök till en ändring utav spelet.

12
Skriv svar