Borderlands 2 älskar pc-spelare

Medlem
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Konsol-trollen likaså.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Mmm jävligt larvigt att sådana saker har blivigt "extra features" :/. Men men får var glad för det lilla man får idag I guess. Visserligen kan jag inte säga att jag bryr mig så mycket ändå om dem flesta PC-portar saknar sådana självklarheter med tanke på hur usla dem brukara vara.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Konsol-trollen likaså.

Kom igen nu, du vet vad jag menar. dessutom borde inte konsoltrollen behöva gnälla med tanke på hur mycket PC-trollen påpekar att allt är så "konsolanpassat".

Medlem
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Är man plötsligt ett troll bara för att man är missnöjd eller inte håller med vissa beslut? Sluta släng runt ett begrepp som du inte förstår.
För övrigt så förstår jag folk som är konfunderade, dessa features har länge ansetts som standard, men i denna tid vi lever i anses detta som extra anpassnins till PC, så man får väl tacka och ta emot. Jag tycker bara att man ska först marknadsföra själva spelet, sen lägga till "btw, visste ni att vi har allt detta coolt som ingen annan har nuförtiden?"

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Jag håller med dig. Bland det viktigaste för mig är ändring av fov. Ta typ CoD som kör 70 lr nåt sånt sjukt. Känns som man springer runt packad med tunnelseende.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

kanske sätta sig spela igenom första igen, grymt roligt spel med coop:) nu förbokat till pc också för detta!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Så du tycker det är helt ok att saker som var SJÄLVKLARA för ett par år sedan, i vilken PC-titel som helst, är "bonus" eller "features" för PC-versionen idag?

Folk upphör aldrig att förvåna mig.

Medlem
Skrivet av Augustus:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Konsol-trollen likaså.

Kom igen nu, du vet vad jag menar. dessutom borde inte konsoltrollen behöva gnälla med tanke på hur mycket PC-trollen påpekar att allt är så "konsolanpassat".

Efter att ha spelat Borderlands 1 på PC så förstår jag varför folk avvaktar.

Medlem

detta ska knarkas med mina vänner !

Medlem

Äntligen någon som fattar hur man gör spel ner med konsollfjantet!

Medlem

Är inte detta en självklarhet egentligen? idiotföretag som inte fattar detta.

Inaktiv
Skrivet av Vashgang:

Äntligen ett företag som faktiskt fortfarande fattar att PCn är det ultimata platformen för spel, tänk om fler kunde inse att PCn är bättre än att förstöra sitt vardagsrum med en PS3(vist finns det bra spel till den) eller en Xbox 360 som ändå inte heller har stöd för Blueray vad jag vet iaf? PCn förblir absolut bästa platformen för spel enligt mig, vist det kan vara kul att dra ihop polarna och köra lite TV-spel, men det finns ändå kvar där att spel ska spelas med Tagentbord och Mus. vist så slipper man på alla tv spel dessa ständiga uppgraderingar som vi PC använder gör varje år eller vart annat år, men istället så får vi mer funktioner än vad en konsol kan ge oss just nu, vi har dessutom inte samma begränsningar som konsolerna har, vi kan spela MODS till olika spel.
detta kan också bero på att jag alltid spelat med Tagentbord och mus, men WTF PC RULES.

Kan hålla med om att pc är bästa plattformen. Men var det inte lite väl överdrivet att säga att man förstör sitt vardagsrum med en konsol? För jag kommer förmodligen köpa mig ett ps3 eller en xbox för att ha i vardagsrummet då jag inte orkar datorn. Men för det anser jag då inte att tv rummet blir sabbat.

Tänk om lite vad du skriver, lite vettigt kom från dig men en hel del skit kom också

Medlem
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Tycken tendensen numera är att alla slänger "troll" hit och dit utan stop. Behöver inte finnas något jäkla "troll" i närheten men likaväl ska någon påpeka att "trollen är snart här och de är så dumma och gnälliga".

Många PC-spelare är kanske för gnälliga, men kolla på hur fantastisk medioker skit PC fått stå ut med för att utvecklarna vägrar anpassa spelen det minsta för PC. Känns lite som vindarna vänder för PC och plattformen mår bättre nu än på väldigt länge, kanske därför utvecklare också börjar flörta med PC-communityn mer? Eller så skäms de bara för tidigare släpp.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Augustus:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Konsol-trollen likaså.

Kom igen nu, du vet vad jag menar. dessutom borde inte konsoltrollen behöva gnälla med tanke på hur mycket PC-trollen påpekar att allt är så "konsolanpassat".

Efter att ha spelat Borderlands 1 på PC så förstår jag varför folk avvaktar.

Exakt, jag har inte ens varit intresserad av Borderlands 2 föränn jag såg denna nyhet.

Medlem

tacksam över att de tänkt jobba på ui't så att det platsar på pc. användbart med mus scroll etc etc.
skitbra.

samtidigt så kan man tycka att det är en ganska sorglig värld vi lever i när ett spel kan skryta om vsync och mouse smoothing stöd.

KoP
Medlem
Skrivet av Ankh:

Värst vad folk gnäller...gör de inte dessa sakerna så gnäller folk...går det ut med information om att de faktiskt har det folket vill ha så gnälls det på det också.
Jag är 100% hardcore pc gamer. Rör inte konsoll skit med tång...MEN jag är så trött på världens gnälligaste människor...dvs Pc spelarna! Oavsett vad som sker så är det något fel..

Spot on. Det börjar bli lite tröttsamt. Ett storpack blöjjor delas härmed ut till alla bebisar.

KoP
Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Så du tycker det är helt ok att saker som var SJÄLVKLARA för ett par år sedan, i vilken PC-titel som helst, idag är "bonus" eller "features" för PC-versionen.

Folk upphör aldrig att förvåna mig.

Efter att att pc-spel marknaden på sistone har blivit negligerade och rånade på features som självklart skall ingå så är det väl bara positivt om en utvecklare upplyser konsumenterna om att "dessa funktioner kommer minsann finnas med i våran produkt"? Så vad är problemet? Be happy.

Medlem

Att detta är vad som ska imponera idag är ju bara... insert.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Älskar PC genom att ge självklara inställningar i ett PC spel?

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Augustus:

PC-trollen på FZ kommer säkert hitta några saker att gnälla på ändå, ska ni se.

Så du tycker det är helt ok att saker som var SJÄLVKLARA för ett par år sedan, i vilken PC-titel som helst, idag är "bonus" eller "features" för PC-versionen.

Folk upphör aldrig att förvåna mig.

Efter att att pc-spel marknaden på sistone har blivit negligerade och rånade på features som självklart skall ingå så är det väl bara positivt om en utvecklare upplyser konsumenterna om att "dessa funktioner kommer minsann finnas med i våran produkt"? Så vad är problemet? Be happy.

Tyvärr sanning i dessa mörka gaming tider...

Medlem

Här ha några inställningar som ska vara standard.....
Något jag tycker är konstigt är att dom inte säger om man kommer kunna ändra grafikinställningar! ^^
Så med andra ord, en grafikinställning är nog för alla!

Inaktiv

Hahaha, kan inte låta bli att skratta från att läsa den där listan. Det där är väl snarare en lista på många features som MÅSTE vara med för att spelet inte ska bli utskrattat?

Att tycka att dom gjort en bra sak mot PC bara genom att se till att ha med uppenbara features som varje spel bör ha känns inte direkt som någon kärleksförklaring till PC, känns snarare som common sense.

Medlem

Vi PC spelare kommer säkert älska dig med Borderlands 2!

Medlem

Mistarfajlip

Jag säger inte att den som gnäller på bristen på PC-features är ett troll. Jag säger att den anonyma FZ-användare som gång på gång gnäller över utvecklare, utgivare, recensenter och spel helt utan distans eller verklighetsförankring är ett jävla troll. Och många dök upp även i denna tråd.

Medlem
Skrivet av IceDusT:

Bara jag som tycker det är duktigt korkat att behöva lista SJÄLVKLARA features/UI för ett spel på PC? Det är ungefär som att Volvo skulle slå på stora trumman att deras senaste modell allt kommer med tillhörande däck, belysning och säten.

Det enda från listan som enligt mig inte är självklart (i dagens läge med all DRM nojja) är ju LAN stöd offline, riktigt bra, tummen upp på den.

Sorgligt nog är det inte självklart i dagens läge.

Medlem

Kung att dom gör en ordentlig PC-version

Medlem

Verkar kul!

Jag spelade ettan mest för COOP:en.

Om dom faktiskt gör det till ett bra PC-spel är det en fin bonus! ( men jag tror det när jag ser det ).

Jag lär spela det även om det är konsol-trams vid släpp

Jag hoppas på ett bra spel för alla dock


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Det mesta är helt grundläggande saker som var en självklarhet tidigare. Nu är det tydligen en "grej" att det finns med. Nåväl, bra att det finns.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Awesome!


signatur

Meep!

Medlem

Tycker likt många att det är tragiskt att det man tagit för givet i så många fall anses vara en kärleksförklaring. Dock tycker jag att det är ett steg i rätt riktning då man hittils har struntat rätt så rejält i PC spelare överhuvudtaget så om detta är första instansen av en kärleksförklaring så kan vi väl säga så här: shame on you if you fool me once, shame on me if you fool me twice.
Respekt och förtroende förtjänar man, inget man kan be om att få.

om ni verkligen hade älskat PC spelare hade ni patchat till Borderlands så att om man vill spela om det, patcha det slipa att gå in och ini tweaka spelet i en kvart innan man kan njuta av det ordentligt.

Men svältfödd som man är så tar jag vad man får och om det så är ett steg tillbaka till vad som var standard för tio år sedan så - bring it on. Spelet ser ju rätt kul ut hittils så...


signatur

A badly drawn wolf

123
Skriv svar