Spelkedjan Game nära konkurs

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

och ett annat begagnat DS-spel som jag har svårt att hitta för samma pris..

Usch.. du kan ju lika gärna pirata spelet, det är lika illa om inte värre att köpa begagnat..
Bara för att köpa begagnat är lagligt betyder det inte att det är bättre.

V.....va???

Nej pirata är inte samma sak som att köpa begagnat.

Spelutvecklaren får inga pengar när man köper ett begagnat spel, precis som när man laddar ned ett spel från valfri torrent-sida.

Visst kan jag förstå speltillverkarna att de hellre ser att man köper NYA spel hela tiden, eftersom de tjänar mest pengar på det. Men förbannat sjukt ifall de vill ha bort begagnatmarknaden helt.

Precis det de vill.. de vill ta bort fysiska butiker också.
Det företag som GAME gör är fel ändå..
om vi säger att EA får 20% av det sålda spelet... så borde begagnade spel i alla fall ge 5-10%..

Medlem

Tja, jag kan bara säga att detta är rätt åt GAME UK, har bott i Glasgow i 2½ år och nyligen flyttat till London och jag kan först säga att det är en stor skilnad på Svenska och Brtittiska game butikerna när det kommer till kundbemötande.

Här flygger de på dig direkt du sätter din fot innanför deras turf, och gör du misstaget att fråga om de har ett spel gör det allt för att sälja en begangnad version av spelet iställe, och tro mig de är jävligt på, vilket har resulterat att jag handlar mina spel på ASDA, billigar och personalen do fuck all om du står och kollar på spel så du kan i lugn och ro kolla runt och de är förvåndsvärt kompetenta när det gällaer spel.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

och ett annat begagnat DS-spel som jag har svårt att hitta för samma pris..

Usch.. du kan ju lika gärna pirata spelet, det är lika illa om inte värre att köpa begagnat..
Bara för att köpa begagnat är lagligt betyder det inte att det är bättre.

V.....va???

Nej pirata är inte samma sak som att köpa begagnat.

Spelutvecklaren får inga pengar när man köper ett begagnat spel, precis som när man laddar ned ett spel från valfri torrent-sida.

Visst kan jag förstå speltillverkarna att de hellre ser att man köper NYA spel hela tiden, eftersom de tjänar mest pengar på det. Men förbannat sjukt ifall de vill ha bort begagnatmarknaden helt.

Problemet är att företag som Game aktivt erbjuder sina kunder att köpa begagnat istället för nytt. Så kunder som står med ett nytt spel i handen, färdiga att betala, erbjuds detta istället.
Game tjänar på att sälja begagnat och inte ett öre till de som skapat spelet.

Inte konstigt att de vill utplåna begagnatmarknaden när det fungerar så.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

och ett annat begagnat DS-spel som jag har svårt att hitta för samma pris..

Usch.. du kan ju lika gärna pirata spelet, det är lika illa om inte värre att köpa begagnat..
Bara för att köpa begagnat är lagligt betyder det inte att det är bättre.

V.....va???

Nej pirata är inte samma sak som att köpa begagnat.

Spelutvecklaren får inga pengar när man köper ett begagnat spel, precis som när man laddar ned ett spel från valfri torrent-sida.

Visst kan jag förstå speltillverkarna att de hellre ser att man köper NYA spel hela tiden, eftersom de tjänar mest pengar på det. Men förbannat sjukt ifall de vill ha bort begagnatmarknaden helt.

Problemet är att företag som Game aktivt erbjuder sina kunder att köpa begagnat istället för nytt. Så kunder som står med ett nytt spel i handen, färdiga att betala, erbjuds detta istället.
Game tjänar på att sälja begagnat och inte ett öre till de som skapat spelet.

Inte konstigt att de vill utplåna begagnatmarknaden när det fungerar så.

Vill du vara tvingad till att köpa en fabriksny bil varje gång du vill byta bil? Att köpa en begagnad bil skadar ju faktiskt tillverkarens försäljning..... [/slut ironi]

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av DarkZide8:

och ett annat begagnat DS-spel som jag har svårt att hitta för samma pris..

Usch.. du kan ju lika gärna pirata spelet, det är lika illa om inte värre att köpa begagnat..
Bara för att köpa begagnat är lagligt betyder det inte att det är bättre.

V.....va???

Nej pirata är inte samma sak som att köpa begagnat.

Spelutvecklaren får inga pengar när man köper ett begagnat spel, precis som när man laddar ned ett spel från valfri torrent-sida.

Visst kan jag förstå speltillverkarna att de hellre ser att man köper NYA spel hela tiden, eftersom de tjänar mest pengar på det. Men förbannat sjukt ifall de vill ha bort begagnatmarknaden helt.

Problemet är att företag som Game aktivt erbjuder sina kunder att köpa begagnat istället för nytt. Så kunder som står med ett nytt spel i handen, färdiga att betala, erbjuds detta istället.
Game tjänar på att sälja begagnat och inte ett öre till de som skapat spelet.

Inte konstigt att de vill utplåna begagnatmarknaden när det fungerar så.

Vill du vara tvingad till att köpa en fabriksny bil varje gång du vill byta bil? Att köpa en begagnad bil skadar ju faktiskt tillverkarens försäljning..... [/slut ironi]

Nu har jag blivit citerad hundra gånger och nu tar någon upp bil-grejen igen vilket mycket väl kan leda till hundra citeringar till.

Köpa begagnat ska man få lov att göra, men de personer som argumenterar emot det har också rätt i sina argument. Det är en grej när privatpersoner lägger upp begagnade spel på tradera och säljer dem, det är en helt annan grej när GAME uppmuntrar folk aktivt att ständigt byta in spel. En MASSIV försäljning av begagnade spel (som i GAMEs fall ofta är lagom nya dessutom) SKADAR spelindustrin som gör spelen för de får inga pengar för det och då kan man lika gott ladda ner som nån sa här. Det är nog ingen som vill stoppa begagnad försäljning helt, men det hade varit trevligt om det hade skett LITE MINDRE försäljning av begagnade

Jag undviker att köpa begagnat så gott som jag kan, men jag var svag i det ögonblicket och jag ville bara ha spelet som jag inte kände mig säker på att jag skulle hitta igen.

123
Skriv svar