Diablo 3-betan öppen för alla – av misstag?

Inaktiv

Jag verkar vara den enda som inte är taggad för Diablo 3.

Får se några månader efter om de håller måttet.

Medlem

verkar som dom håller på att åtgärda felet nu tyvärr, angående känslan i spelet så är jag sjukt taggad, spelat både d1 och d2 sönder och samman och älskar det jag testat i betan (alla klasser till runt lvl 10).

så att alla som älskade dom gamla automatiskt dissar 3an är bara påhitt, tror inte jag talar för mig själv heller.

Medlem
Skrivet av Lepr:

verkar som dom håller på att åtgärda felet nu tyvärr, angående känslan i spelet så är jag sjukt taggad, spelat både d1 och d2 sönder och samman och älskar det jag testat i betan (alla klasser till runt lvl 10).

så att alla som älskade dom gamla automatiskt dissar 3an är bara påhitt, tror inte jag talar för mig själv heller.

Lika för mig där, spelade D1 och D2 sjukt jävla mycket..
men ändå känns D3 inte direkt som D3, det ska vara mer mörker och gothic grafik, det ska vara läskigt som D1, De verkar ha tagit D2 och tryckt i massor av aspekter från WoW. Gillar inte, låt WoW och Diablo vara två olika spel.
De drar in DotA i PvP? de drar in Arena, de drar in AH, de drar in barnslig grafik.. nä.. gillar det inte bara.

Har för mig att de hade ett spelbart Diablo 3 runt 2006-2008 som de slängde bort, skaparna av HellGate London var en del av Diablo studion, de fick inte använda sig av klassisk Diablo 1 grafik tydligen..

Vet inte om detta stämmer men gör det de så gjorde Blizzard ett misstag.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kharif:

Jag verkar vara den enda som inte är taggad för Diablo 3.

Får se några månader efter om de håller måttet.

Ska jag vara ärlig vet jag inte heller "varför" jag gillar ARPG. Mest enfromiga skiten som finns men på något sätt är det fortfarande kul T_T


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blue post:
"Nethaera: Just an accessibility error that we're correcting. ;)"

Crap.. :/

Och ja, det funkade innan..

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Lepr:

verkar som dom håller på att åtgärda felet nu tyvärr, angående känslan i spelet så är jag sjukt taggad, spelat både d1 och d2 sönder och samman och älskar det jag testat i betan (alla klasser till runt lvl 10).

så att alla som älskade dom gamla automatiskt dissar 3an är bara påhitt, tror inte jag talar för mig själv heller.

Lika för mig där, spelade D1 och D2 sjukt jävla mycket..
men ändå känns D3 inte direkt som D3, det ska vara mer mörker och gothic grafik, det ska vara läskigt som D1, De verkar ha tagit D2 och tryckt i massor av aspekter från WoW. Gillar inte, låt WoW och Diablo vara två olika spel.
De drar in DotA i PvP? de drar in Arena, de drar in AH, de drar in barnslig grafik.. nä.. gillar det inte bara.

Har för mig att de hade ett spelbart Diablo 3 runt 2006-2008 som de slängde bort, skaparna av HellGate London var en del av Diablo studion, de fick inte använda sig av klassisk Diablo 1 grafik tydligen..

Vet inte om detta stämmer men gör det de så gjorde Blizzard ett misstag.

tror fan att det ligger jävligt mycket i det du säger. Känns som de hade "the real deal" runt 2008 men skräpade det. Men detta kan nog ändå bli bra. Största aneldningen till Ah är väl att de inte vill att det ska bli massa spam bottar/köp sidor som till D2 vilket är rätt bra. Segt med alla Ah nissar som får ihop gear via det ist för o Mfa dock.

Medlem

Jag är övertygad att Torchlight 2 kommer bli mer "Diablo" än Diablo 3. Blizzard verkar vilja tilltala WoW / konsol spelare. ;/

Medlem

Det jag har mest problem med är 4 player cap i ett "game", d2 kunde man vara 8 i.

Medlem

vart laddar man ner klienten då? :/ finns ingenstans på Account i battlenet :/

Medlem
Skrivet av Pyro.:

Det jag har mest problem med är 4 player cap i ett "game", d2 kunde man vara 8 i.

4..?

Förlåt blizzard att jag har fler vänner än 4.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Jag är övertygad att Torchlight 2 kommer bli mer "Diablo" än Diablo 3. Blizzard verkar vilja tilltala WoW / konsol spelare. ;/

Bara du inte syftar på grafiken för den är ju ännu barnvänligare.

Medlem

Många här som tror D3 blir en flopp?

Medlem

Flopp och flopp. Många köper den väl bara för att det är Diablo. Sedan hur länge det håller vet man inte.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Azox:

Många här som tror D3 blir en flopp?

Försäljningsmässigt? Inte en chans. Det kommer att sälja som smör i solsken oavsett vad Blizzard gör med det.

Medlem

Fortsätter spela D2 tills spelet är klart. Men är enormt taggad.

Medlem

Eftersom det inte längre är Diablo utan Wow med ny kameravinkel så kommer det att sälja bra.
Att det har blivit som det blivit är dock synd för jag hade hoppats på ett vidareutvecklat d2 i stil med PoE.
Men ett par miljoner casual spelare vs några hundra tusen hardcore-fans.... ekvationen är inte svår.

Medlem

En flopp av besvikelse...

Medlem
Skrivet av Azox:

En flopp av besvikelse...

Det beror ju helt på vad man förväntar sig. Vi vet i nuläget ganska mycket om vad spelet kommer innehålla och hur det kommer vara uppbyggt.

De som blir besvikna tror jag innerst inne redan vet att de kommer bli det och därför är det ju underligt att de överhuvudtaget väljer att köpa spelet.

Blizzard försöker ju inte precis dölja att spelet är ämnat för en väldigt bred konsumentgrupp och att många förändringar har gjorts för att tillfredsställa nya och oerfarna spelare.

Jag är som många andra inte helt nöjd med utvecklingen men vid det här laget bör man ha hunnit vänja sig vid tanken av hur spelet kommer vara. Annars kan man helt enkelt låta bli att införskaffa det.

Medlem
Skrivet av Azox:

Många här som tror D3 blir en flopp?

Av att döma från betan så tycker jag inte att det är speciellt kul, kanske för att betan är väldigt tråkig. Men Diablo 3 kommer utan tvekan sälja extremt bra. Jag ska inte döma spelet efter en beta men betan är absolut inget märkvärdigt. Min hype inför spelet är dock väldigt låg just nu efter betan.

Medlem

Inte bara jag som är skeptisk längre.
Varför ska det vara så svårt för ALLA spelföretag att följa upp på saker som har gått så bra tidigare. Alla struntar i det som vart bra och vänder sig till nya spelare med något nytt som enbart förstör. Jag är övertygad om att nya spelare hade spelat D3 om de följt upp mer av D2. D2 är ju legendariskt så varför ändra på det överhuvud taget.

Nya map, skills, klasser, ny lore, ny grafik, nya items, utvecklat pvp'n från d2 (som förövrigt är awesome i d2), fokusera på detaljer i spelet så som ljud,grafik, items osvosv. bara vräkt in fräcka små saker överallt hade vart så jävla grymt. Och vilket spel de hade blivit utav det. Folk hade spelat det i 12 år framöver precis som med D2. Där kan man snacka om försäljning och nöjda kunder!

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Fletchett:

Jag är övertygad att Torchlight 2 kommer bli mer "Diablo" än Diablo 3. Blizzard verkar vilja tilltala WoW / konsol spelare. ;/

Bara du inte syftar på grafiken för den är ju ännu barnvänligare.

Nej, självklart inte. Själva gameplayet verkar vara mer som Diablo ska vara dock, för att inte nämna 6 player co-op.

Medlem
Skrivet av firsov:

Inte bara jag som är skeptisk längre.
Varför ska det vara så svårt för ALLA spelföretag att följa upp på saker som har gått så bra tidigare. Alla struntar i det som vart bra och vänder sig till nya spelare med något nytt som enbart förstör. Jag är övertygad om att nya spelare hade spelat D3 om de följt upp mer av D2. D2 är ju legendariskt så varför ändra på det överhuvud taget.

Nya map, skills, klasser, ny lore, ny grafik, nya items, utvecklat pvp'n från d2 (som förövrigt är awesome i d2), fokusera på detaljer i spelet så som ljud,grafik, items osvosv. bara vräkt in fräcka små saker överallt hade vart så jävla grymt. Och vilket spel de hade blivit utav det. Folk hade spelat det i 12 år framöver precis som med D2. Där kan man snacka om försäljning och nöjda kunder!

Inte för att jag inte håller med dig på övriga punkter, men bra pvp i D2? Tyckte den var totalt undermålig, fanns inget direkt forum i spelet för organiserad pvp samtidigt som "world pvp" atmosfären som fanns i ettan där man kunde döda vem som helst när man ville, friendly fire (får dock erkänna att det kunde vara rätt drygt som sorc), PK vs. PKK klaner, KOS-listor, att man droppade det man hade på sig när man dog osv. slopades helt. Det var långt i från perfekt i D1 men det kändes mycket mer som ett pvp/pk spel än vad tvåan gjorde.

edit: Jag tycker därmed att det är positivt med arenor och liknande pvp-features i D3. Det jag ville ha sagt!

Medlem

Det lustigaste är egentligen att tugget låter precis som det gjorde inför D2.

Medlem

Jag har ingen betanyckel/Diablo3 beta access på mitt konto. Jag kunde logga in. Dock så gjorde jag inte mer än så. Ville mest bara prova för lulz. Varför spoila upplevelsen nu och lalla runt i 13 levlar i nå halvtråkig beta när hela spelet släpps om mindre än 1 månad? Nejfan, då väntar jag hellre.

Inaktiv

Skiter fan i allt som heter beta nu, fick ingen nyckel och kan lika gärna vänta tills fulla versionen finns tillgänglig..

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Skiter fan i allt som heter beta nu, fick ingen nyckel och kan lika gärna vänta tills fulla versionen finns tillgänglig..

same here..no fuggin point..
extrem taggad på d3 relese

med det sagt så ska jag pröva att spela 2 nya klasser i terra i eftermiddag..

Medlem
Skrivet av gebe:
Skrivet av firsov:

Inte bara jag som är skeptisk längre.
Varför ska det vara så svårt för ALLA spelföretag att följa upp på saker som har gått så bra tidigare. Alla struntar i det som vart bra och vänder sig till nya spelare med något nytt som enbart förstör. Jag är övertygad om att nya spelare hade spelat D3 om de följt upp mer av D2. D2 är ju legendariskt så varför ändra på det överhuvud taget.

Nya map, skills, klasser, ny lore, ny grafik, nya items, utvecklat pvp'n från d2 (som förövrigt är awesome i d2), fokusera på detaljer i spelet så som ljud,grafik, items osvosv. bara vräkt in fräcka små saker överallt hade vart så jävla grymt. Och vilket spel de hade blivit utav det. Folk hade spelat det i 12 år framöver precis som med D2. Där kan man snacka om försäljning och nöjda kunder!

Inte för att jag inte håller med dig på övriga punkter, men bra pvp i D2? Tyckte den var totalt undermålig, fanns inget direkt forum i spelet för organiserad pvp samtidigt som "world pvp" atmosfären som fanns i ettan där man kunde döda vem som helst när man ville, friendly fire (får dock erkänna att det kunde vara rätt drygt som sorc), PK vs. PKK klaner, KOS-listor, att man droppade det man hade på sig när man dog osv. slopades helt. Det var långt i från perfekt i D1 men det kändes mycket mer som ett pvp/pk spel än vad tvåan gjorde.

edit: Jag tycker därmed att det är positivt med arenor och liknande pvp-features i D3. Det jag ville ha sagt!

Där har du fel min vän!
Det låter som du spelade "pub pvp" vilket inte var så roligt för folk körde inte schysst där direkt. Man gick bara in för o döda så mest op saker vinner. Detta var väl kul lite till och från, springa in med sin smiter med Eth Vortex Exile skölden +Draculs handskar är aldrig tråkigt! Så jäkla kul o va odödlig.

Men hur som helst organiserad Pvp fanns det väldigt gott om i D2. Det fanns Ligor som hade tom hade "gruppspel" finaler osv. Innan D2jsp.org vet jag inte vart de fanns men jag vet att det fanns innan det med. Hade enbart hört talats om det då och så klart alla som var med hade gear som var RÄTT unik och extremt dyrt! Så det var ingen idé att ge sig på dom men jag har allt testat "legit pvp" från Jsp.

Och allt snack om D3 nu o de jag har sett nämnas om D2 är Pvp ofta med. Det finns tom Ladder Rank i Legit Pvp som fortfarande pågår.
Kan länka från JSP, det finns fortfarande endel pvp ligor uppe som de liras i varje vecka.
http://forums.d2jsp.org/forum.php?f=147

Bra Exempel på en mer seriös liga

Nej arena är sjukt tråkigt, då kan de lika gärna slänga in Resilience i spelet också och förstöra det helt imo. Pvpn i D2 är legendarisk, det enda de behöver göra i Trean är att Sätta in Enigma, "No target pvp" och göra så att man kan duelera.

Medlem

Många som gnäller på D3, har ni ens lirat spelet?
Jag tycker det är riktigt bra stämning i spelet, sköna miljöer, fet action och bra story.

Men det hör väl till att gnälla på uppföljaren. Kommer ihåg hur det klagades på att D3 skulle vara i 3D....samma sak med SC2.

Många klagar på att man får runorna automatiskt. Jag tycker det är grymt skönt att slippa samla på massa jävla runor och ha ångest för vilka man skall använda, vilken är bäst, vilken ska jag spara osv. Samma sak med skill points och styrka, stamina osv. Folk byggde ändå bara på det optimala sättet, så vad är vitsen med ett sånt system?
Nu kan man välja fritt för att lira som det passar en själv. Kört Wiz på olika sätt och jag gillar verkligen att man kan byta skills hur man vill.

4 Spelare är också alldeles lagom. Blir bara grötigt med 8 och inte ett dugg roligare. Bara att kolla på D2.

Så alla som vill ha D3 precis som D2, ja men spela vidare på D2 och dom fantastiskt spännande Mephisto- eller anchient runs.

Mina två korvören!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Många som gnäller på D3, har ni ens lirat spelet?
Jag tycker det är riktigt bra stämning i spelet, sköna miljöer, fet action och bra story.

Men det hör väl till att gnälla på uppföljaren. Kommer ihåg hur det klagades på att D3 skulle vara i 3D....samma sak med SC2.

Många klagar på att man får runorna automatiskt. Jag tycker det är grymt skönt att slippa samla på massa jävla runor och ha ångest för vilka man skall använda, vilken är bäst, vilken ska jag spara osv. Samma sak med skill points och styrka, stamina osv. Folk byggde ändå bara på det optimala sättet, så vad är vitsen med ett sånt system?
Nu kan man välja fritt för att lira som det passar en själv. Kört Wiz på olika sätt och jag gillar verkligen att man kan byta skills hur man vill.

4 Spelare är också alldeles lagom. Blir bara grötigt med 8 och inte ett dugg roligare. Bara att kolla på D2.

Så alla som vill ha D3 precis som D2, ja men spela vidare på D2 och dom fantastiskt spännande Mephisto- eller anchient runs.

Mina två korvören!

Ja jo man kan absolut inte byta skills i D2 när man känner för de. Sen fick man ju inte heller bygga upp sin char o välja allt själv utan det är D3 de ja.
Vänd på det så får du de hela rätt

Det var mer Costumize i D2, väldigt mycket mer. Och tack vare runor fick vi runeord som är awesome!

Visst du är mer för D3, by all means! Men D2 är mycket mycket mer valfritt än det vi vet om D3.

Medlem

Kika in på #town-portal @ quakenet (IRC). En snubbe som lånar ut några konton 4 timmar i taget. Bara skriva !help inne i kanalen för att få info. Om ni är desperata att testa betan innan spelet släpps.

/ Thomas

12
Skriv svar