Spela Tera-betan idag

Medlem

Piss sida de har... har reggat mig förut men är avreggad nu, sen får jag inte mail från dem :@

Medlem

Testade stängda betan, känns extremt F2P så blir inget för mig iaf.

Medlem

Haha tyckte först att de hette Butthole Studios!

Medlem

Testade stängda betan förra helgen, men questandet var så extremt långtråkigt att ingen mängd "skoj" combat kan rädda detta spelet för mig tyvärr.

Medlem

FYI, de som tror man inte kan spela detta på NA servrar här ifrån har fel Jag sitter med en kass 8/1 lina och använder trådlöst mot modemet, jag kan ändå spela på NA servrar utan problem. Spelar Lancer och har inga problem med att tanka i dungeons eller mot BAMs då latency inte är några problem.

Och tbh, Enmasse hanterar Tera mycket bättre än Frogster. Testade EU betan före NA betan, och jag hade mer lagg på EU servrar än NA.

Så jag skulle för all del rekommendera NA versionen över EU, där får man up to date content snabbare

EDIT: Du kan även spela "gratis" endast på NA servrarna för de som är intresserade av det.
http://tera.enmasse.com/news/posts/introducing-chronoscrolls

Medlem

Provade nyss, funkar inte för mig iaf, står så här bara:

TERA’s servers will be open for the following events:

4/19 - 4/20: OBT Early Access for Pre-Order Customers
4/20 - 4/23: OBT Access for all Customers

Medlem

Väntar till Gw2 betan nästa vecka ist.

Medlem

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Var med i CBT 5.
I min mening, är spelet precis som vilket annat mmorpg som helst, fast lite snyggare. Man måste vara sjukt dålig för att bli imponerad av att behöva sikta eller undvika att bli träffad i strid, då attack animationerna från fienden i stora lag är så sega att man kan slänga in flera svingar själv innan man behöver antingen blockera eller förflytta sig.
Och att sikta mot något som konstant går rakt emot dig är inget någon borde någonsin ha problem med heller, speciellt då ingenting rör på sig vidare snabbt.

Prövade både en pilbågskytt då, som lever på att undvika att bli slagen i vanlig ordning, och en bärsärk som snarare blockerar attacker genom högerklick.

Spelade inte den tredje dagen då jag redan var trött på spelet. I allt för vanlig ordning tar man uppdrag från stela NPC'er som inte har något intressant att säga, dödar saker, samla saker, å gå vidare. Skulle endast rekommendera spelet till folk som redan gillar mmorpg spel som dom är, men vill ha mer objektifierade kvinnor... ärligt talat, det är bara pinsamt.

Efter att ha läst och sett denna film http://www.youtube.com/watch?v=5DpqQmPwISQ som en annan användare här la upp så tror jag att jag skippar att ens pröva detta spel, verkar inte vara något för mig.

Medlem
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Pvpn är inte intressant i Tera, så det är ingen idé att ödsla tid.

Citat:

Guild vs. Guild
This method is for large groups or guilds, who want to start a war on the server. To start a war you will need to use a item called "Bahar's War Declaration" (costs 3 million gold at the shop), and if your group/guild gets scared and wants to surrender you will need to buy an item called "Kaia's Intervention" (costs 300k gold at the shop). You can declare war up to as many as 3 groups/guilds at once, and there is a 24 hr cooldown to declare war on the same group/guild again.
Once the item is used to declare war a window will pop up and you can type in the enemy group/guild's name, after this you have 15 seconds after which a server wide message will appear stating which groups/guilds are at war. The war will last 24 hrs or until the winning group/guild gets 2000 points. Killing an enemy player will result in 1 point. Killing an enemy leader/guild leader will result in 20 points. Once a winning group/guild wins, another sever wide message will state it's outcome. The winning group/guild will get xp, loot and pvp tokens for pvp gear.
Safe places during the war will be towns, villages, camps, and instance entrances/and inside.

The other way to PVP will be
Becoming a Outlaw/Criminal of the Federation
This method is perfect for the solo player who wants to pvp. There will be a special quest line one player can do to obtain an item to declare themselves an outlaw/criminal. Once a player declares themselves a criminal, player can attack anyone or be attacked by anyone. You get xp, loot and pvp tokens for killing. The more notorious of a criminal you become the more xp, loot, pvp tokens you will get. But it comes at a price, the more notorious you become the more of a debuff you will receive.

It comes with a point system, every person you kill you get 1 point. The more points you collect the greater rewards, but also the greater debuff.

The debuffs are:
1-100 points
You get a minor debuff
-Your stamina depletes much faster
-The chance of crystals breaking go up by 2x
-You are unable to benefit from rest xp

100-1000 points
You get a major debuff
-Your Stamina depletes even faster
-The chance of crystals breaking go up by 3x
-You attack power is decreased by 50%
-Your movement speed goes down 15%
-Unable to benefit from rest xp.
-Unable to use mounts,teleporters or the pegasus.

1000 points +
You get a massive debuff
-Your stamina depletes to 0 very fast.
-The chance of crystals breaking go up by 5x
-Your attack power is decreased by 90%
-Your defense is decreased by 75%
-Your movement speed is decreased by 30%
-Unable to benifit from rest xp
-Unable to use mounts, teleporters or the pegasus.

Saxat från guild forumet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Roligt som vanligt med troll som bara säger saker är skit och annat är bra man kan inte styrka varför-


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har spelat sedan en tid tillbaka men kan inte påstå att jag är särskilt imponerad. Stridssystemet i all ära men resten känns igen från andra inom genren vilket snabbt blir uttjatat.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Efter att ha läst och sett denna film http://www.youtube.com/watch?v=5DpqQmPwISQ som en annan användare här la upp så tror jag att jag skippar att ens pröva detta spel, verkar inte vara något för mig.

Ja må erkänna att det såg bra mycket roligare ut än det jag gjorde i största allmänhet, men det säger verkligen inte mycket.

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av Natrium:

Kan juh lägga in en film här på min 22 warrior jag körde med när det var CBT 2 när jag dödar dom första BAMS vad jag vet som finns.

http://www.youtube.com/watch?v=5DpqQmPwISQ

vill tillägga att jag har rätt bra gear.

det såg inte speciellt svårt ut det där,, extremt långsam fiende imo

Sant han är långsam men det är inte lätt för det, om jag skulle inte ha den gear jag har och fixat buffar så jag reggar liv etc bla bla, så skulle det inte bli lika lätt speciellt om jag skulle bli träffad oftare, på level 20 om just den där mobben jag slås imot , om han skulle gå in i berserk och träffa mig då så är mer än halva hp borta direkt. jag åker på några mindre träffar i filmen jag gjorde, dock så blir jag inte träffad 1 gång när han är enraged.
Och sist men inte minst, det blir som sagt svårare med tiden, det där är ändå en level 20 BAM. finns några andra runt level 27 som är skit trevliga också att döda, dock har jag inte spelat över level 32 så efter det vet jag ej mer.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Pvpn är inte intressant i Tera, så det är ingen idé att ödsla tid.

Citat:

Guild vs. Guild
This method is for large groups or guilds, who want to start a war on the server. To start a war you will need to use a item called "Bahar's War Declaration" (costs 3 million gold at the shop), and if your group/guild gets scared and wants to surrender you will need to buy an item called "Kaia's Intervention" (costs 300k gold at the shop). You can declare war up to as many as 3 groups/guilds at once, and there is a 24 hr cooldown to declare war on the same group/guild again.
Once the item is used to declare war a window will pop up and you can type in the enemy group/guild's name, after this you have 15 seconds after which a server wide message will appear stating which groups/guilds are at war. The war will last 24 hrs or until the winning group/guild gets 2000 points. Killing an enemy player will result in 1 point. Killing an enemy leader/guild leader will result in 20 points. Once a winning group/guild wins, another sever wide message will state it's outcome. The winning group/guild will get xp, loot and pvp tokens for pvp gear.
Safe places during the war will be towns, villages, camps, and instance entrances/and inside.

The other way to PVP will be
Becoming a Outlaw/Criminal of the Federation
This method is perfect for the solo player who wants to pvp. There will be a special quest line one player can do to obtain an item to declare themselves an outlaw/criminal. Once a player declares themselves a criminal, player can attack anyone or be attacked by anyone. You get xp, loot and pvp tokens for killing. The more notorious of a criminal you become the more xp, loot, pvp tokens you will get. But it comes at a price, the more notorious you become the more of a debuff you will receive.

It comes with a point system, every person you kill you get 1 point. The more points you collect the greater rewards, but also the greater debuff.

The debuffs are:
1-100 points
You get a minor debuff
-Your stamina depletes much faster
-The chance of crystals breaking go up by 2x
-You are unable to benefit from rest xp

100-1000 points
You get a major debuff
-Your Stamina depletes even faster
-The chance of crystals breaking go up by 3x
-You attack power is decreased by 50%
-Your movement speed goes down 15%
-Unable to benefit from rest xp.
-Unable to use mounts,teleporters or the pegasus.

1000 points +
You get a massive debuff
-Your stamina depletes to 0 very fast.
-The chance of crystals breaking go up by 5x
-Your attack power is decreased by 90%
-Your defense is decreased by 75%
-Your movement speed is decreased by 30%
-Unable to benifit from rest xp
-Unable to use mounts, teleporters or the pegasus.

Saxat från guild forumet.

det där är inte ens korrekt information längre haha! försök igen

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Roligt som vanligt med troll som bara säger saker är skit och annat är bra man kan inte styrka varför-

jo att det är fri open world pvp och såklart combat systemet är något helt nytt även om det finns mycket mer så hade enbart det räckt för mig

Moderator | Testpilot
Skrivet av Smimon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Roligt som vanligt med troll som bara säger saker är skit och annat är bra man kan inte styrka varför-

jo att det är fri open world pvp och såklart combat systemet är något helt nytt även om det finns mycket mer så hade enbart det räckt för mig

Say what? Antar du klickade fel bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Smimon:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Smimon:

testa förfan det är helt klart bästa mmot och gw2 är överhypad skit

Pvpn är inte intressant i Tera, så det är ingen idé att ödsla tid.

Citat:

Guild vs. Guild
This method is for large groups or guilds, who want to start a war on the server. To start a war you will need to use a item called "Bahar's War Declaration" (costs 3 million gold at the shop), and if your group/guild gets scared and wants to surrender you will need to buy an item called "Kaia's Intervention" (costs 300k gold at the shop). You can declare war up to as many as 3 groups/guilds at once, and there is a 24 hr cooldown to declare war on the same group/guild again.
Once the item is used to declare war a window will pop up and you can type in the enemy group/guild's name, after this you have 15 seconds after which a server wide message will appear stating which groups/guilds are at war. The war will last 24 hrs or until the winning group/guild gets 2000 points. Killing an enemy player will result in 1 point. Killing an enemy leader/guild leader will result in 20 points. Once a winning group/guild wins, another sever wide message will state it's outcome. The winning group/guild will get xp, loot and pvp tokens for pvp gear.
Safe places during the war will be towns, villages, camps, and instance entrances/and inside.

The other way to PVP will be
Becoming a Outlaw/Criminal of the Federation
This method is perfect for the solo player who wants to pvp. There will be a special quest line one player can do to obtain an item to declare themselves an outlaw/criminal. Once a player declares themselves a criminal, player can attack anyone or be attacked by anyone. You get xp, loot and pvp tokens for killing. The more notorious of a criminal you become the more xp, loot, pvp tokens you will get. But it comes at a price, the more notorious you become the more of a debuff you will receive.

It comes with a point system, every person you kill you get 1 point. The more points you collect the greater rewards, but also the greater debuff.

The debuffs are:
1-100 points
You get a minor debuff
-Your stamina depletes much faster
-The chance of crystals breaking go up by 2x
-You are unable to benefit from rest xp

100-1000 points
You get a major debuff
-Your Stamina depletes even faster
-The chance of crystals breaking go up by 3x
-You attack power is decreased by 50%
-Your movement speed goes down 15%
-Unable to benefit from rest xp.
-Unable to use mounts,teleporters or the pegasus.

1000 points +
You get a massive debuff
-Your stamina depletes to 0 very fast.
-The chance of crystals breaking go up by 5x
-Your attack power is decreased by 90%
-Your defense is decreased by 75%
-Your movement speed is decreased by 30%
-Unable to benifit from rest xp
-Unable to use mounts, teleporters or the pegasus.

Saxat från guild forumet.

det där är inte ens korrekt information längre haha! försök igen

Ja den var ju nån månad gammal, hur fungerar PVPn nu?

Medlem

Vad är det för tjommar som lägger det samtidigt som Blizzard öppnar upp Diablo 3 betan...

Otroligt dumt gjort.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vad är det för tjommar som lägger det samtidigt som Blizzard öppnar upp Diablo 3 betan...

Otroligt dumt gjort.

Tror inte blizzard var så tidiga med den infon? Kan ha fel här.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Vad är det för tjommar som lägger det samtidigt som Blizzard öppnar upp Diablo 3 betan...

Otroligt dumt gjort.

Inte alls. Det har planerat TERA betan LÅNGT tillbaka. The blizzard gör nu kom ju ut typ... NYSS?! Om inte det, well senare än TERA bestämde sitt beta datum.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar