Rulla runt på bikinibröst i nya Super Monkey Ball

Inaktiv

japanska brudar i allmänhet verkar va mer feminina .. både till personligheten och sättet dom rör sig..

Medlem

Haha! Japaner. Jag tyckte det var lite roligt faktiskt.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

japanska brudar i allmänhet verkar va mer feminina .. både till personligheten och sättet dom rör sig..

Helt korrekt, och då nuddar vi bara vid toppen av isberget.

Hahaha, det är briljant!

Medlem
Skrivet av Dosan:
Skrivet av Loxus:

Undrar hur sånt här tas i Japan. Finns dessa sexismdiskussioner där, tro?

Det är klart att det finns. Både i Japan och här Sydkorea diskuteras det för fullt! Diskussionen består mest av uttryck som: "MEEEEER!" och hur snygg modellen i reklamen ser ut, samt vart man kan hitta fler bilder på henne.

"Jättehemsk sexistisk reklam" som vissa av er gråter över finns överallt här, även på väggarna i tunnelbanan och på anslagstavlor utanför matbutiker. Ingen stör sig på det.

En viss skillnad mot ankdammen Sverige där allt ska vara så puttinuttigt och tillgjort så att ingen överkänslig jävel ska bli stött.

Vadå "Ingen stör sig på det"? Vilken undersökning grundar du det på? Kvinnosynen i Japan är förjävlig, vilket inte minst visar sig genom att kvinnor har svårt att göra jack shit utan att bli grope:ade eller få trosorna neddragna av något jätteroligt pervo. Om ni tror att japanska kvinnor inte har problem med det förstår jag inte hur ni tänker.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

japanska brudar i allmänhet verkar va mer feminina .. både till personligheten och sättet dom rör sig..

Javisst, men varför tror du att det är så? Är det kodat i generna att japanska kvinnor ska bete sig som fnittriga tolvåringar (oavsett ålder) vars intellekt endast sträcker sig till att tycka att saker är gulliga och det roligaste de vet är att få uppmärksamheten riktad mot sina bröst, menar du? Tror du inte att det kan ha med sociala normer att göra? Vem vill att tjejerna skall vara kåta skolflickor, männen med sin undertryckta sexualitet eller tjejerna själva? Hade du velat leva som nidbilden av en japansk kvinna vars ända syfte är att ha tuttar?

Medlem

Jag blir äcklad av kvinnosynen som vissa har.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Everyone in Japan gets groped at least once. True story

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Wardancer:

Och direkt kommer de mer efterblivna pojkarna fram som inte alls har fattar varför sexism är ett problem. Det handlar inte om PK, det handlar inte om att "EEEEEW NAKET". Det de handlar om är dock uppenbarligen lite för komplicerat för vissa här.

OT: Japaner...

Nej.

Är dessutom alldeles för trött på Sveriges syn på vad som är sexism, rasism och jämställdhet för att ens försöka argumentera.

Snart måste vi bannlysa porr för det gör kvinnor till objekt..

Strawman och slipperyslope i samma post, sorgligt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Medlem

Haha, jag gillar det. Kommer aldrig köpa sånt här skräp dock. Detta är ju ett praktexempel till hur det fungerar i andra länder. Jag undrar om damerna i landet mår bättre av sådant tryck än i detta land.. Men å andra sidan så mår jag bättre och det är väl det som räknas?

Medlem

Hjärntvättade vänstertroll här i väst har väldigt svårt att förstå att det är DOM som är dom annorlunda och konstiga här i världen.

Ungefär som att Sverige med sina fängelsestraff för tecknade bilder, genusforskare och könsneutrala hjärntvätts-dagis skulle vara något slags föregångsland?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag blir äcklad av kvinnosynen som vissa har.

Skrivet av Smekarn:
Skrivet av Dosan:
Skrivet av Loxus:

Undrar hur sånt här tas i Japan. Finns dessa sexismdiskussioner där, tro?

Det är klart att det finns. Både i Japan och här Sydkorea diskuteras det för fullt! Diskussionen består mest av uttryck som: "MEEEEER!" och hur snygg modellen i reklamen ser ut, samt vart man kan hitta fler bilder på henne.

"Jättehemsk sexistisk reklam" som vissa av er gråter över finns överallt här, även på väggarna i tunnelbanan och på anslagstavlor utanför matbutiker. Ingen stör sig på det.

En viss skillnad mot ankdammen Sverige där allt ska vara så puttinuttigt och tillgjort så att ingen överkänslig jävel ska bli stött.

Vadå "Ingen stör sig på det"? Vilken undersökning grundar du det på? Kvinnosynen i Japan är förjävlig, vilket inte minst visar sig genom att kvinnor har svårt att göra jack shit utan att bli grope:ade eller få trosorna neddragna av något jätteroligt pervo. Om ni tror att japanska kvinnor inte har problem med det förstår jag inte hur ni tänker.

Håller fullständigt med. Vilket jag inte alltid gör med bjosarn
Blir fascinerad av det ointresse som finns av att vilja förstå hur kvinnor upplever samhället.

Medlem
Skrivet av riktigninja:

japanska brudar i allmänhet verkar va mer feminina .. både till personligheten och sättet dom rör sig..

Och inte bara "lite mer" feminina utan galet mycket. Helt underbara varelser är dom ^^

Medlem

Sega har lagt upp två nya videos från spelet på sin Youtube kanal:

12
Skriv svar