Guild Wars 2-betan – vad tycker du?

Robot
Guild Wars 2-betan – vad tycker du?

Helgens beta är i full rulle och efter gårdagens inloggningsproblem lär några av er ha tagit sig en provrunda. Delge dina intryck till resten av FZ!

#guild-wars-2


Medlem
Guild Wars 2-betan – vad tycker du?

total avsaknad av pve ... BLÄ

Medlem

Var otroligt hypad innan, efter att ha spelat märker man vilken otrolig flopp detta kommer att bli. Snacka om att missa märket me mil

Enda positiva i mina ögon är att dom försökt att lämna mainstream tänkandet i MMOs.

Inaktiv

Är inte alls imponerad.

Medlem

En fråga till alla som har betan, vilka raser är spelbara?


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

Norn, Human, Charr är spelbara

Medlem

wtf, jag som precis tänkte handla detta -- blir inget av då


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

bortsett från problem med inloggning och lite lagg här o där så är jag nöjd, ingen flopp enligt mig (finns mycket kvar att utforska dock)

Medlem

Är GW2 betan begränsad? Fick man t.ex. inte tillgång till PVE storyn eller PVP?... Eller kan man säga att betan ändå representera vad det fulla spelet kommer vara (förutom att det säkert kommer buggfixar och vapen, rustningar och mer quests).

Dvs saknades funktioner som i t.ex. Diablo3 betan?.. PVP Arenan fanns inte i D3 betan.

Medlem

Hur e det jämfört med Guild Wars 1 e jag mest nyfiken på

Medlem

Har inte testat själv, så kan inte säga så mycket.

Men av egen erfarenhet. Ju mer man hypar ett spel, desto missnöjdare blir man (oftast)
Och det här är väl bland det mest hypade mmo't i historien?

Skrivet av UOme:

Hur e det jämfört med Guild Wars 1 e jag mest nyfiken på

Det är ganska stor skillnad i början av spelandet, dock finns GW känslan absolut där. Makalöst bra spel dock, kommer utan tvekan va det ja lägger mitt liv på den kommande tiden

Medlem

Jag är då inte besviken i alla fall. Förutom beta-lagget har jag bara fått positiva intryck hittills.

Medlem

Igår gick det inte att spela alls för mig, tog nästan en timme att logga in, spelet fryser fast efter introvideon när jag skapade karaktärer, massivt lagg in-game osv.

Idag har det gått att spela iaf, och jag måste säga att jag är riktigt imponerad!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har inte hunnit testa så mycket än (är lvl 3), men det jag sett hittills gillar jag. Hoppas bara att det är bra även längre in i spelet...

Skrivet av Ostfarfar:

En fråga till alla som har betan, vilka raser är spelbara?

Om jag inte minns fel är det Charr, Human, och Norn som är spelbara för tillfället.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Exim:

total avsaknad av pve ... BLÄ

Jag förstår inte riktigt.

Skrivet av qweex2:

Har inte hunnit testa så mycket än (är lvl 3), men det jag sett hittills gillar jag. Hoppas bara att det är bra även längre in i spelet...

Skrivet av Ostfarfar:

En fråga till alla som har betan, vilka raser är spelbara?

Om jag inte minns fel är det Charr, Human, och Norn som är spelbara för tillfället.

är bara lvl 10 men det blir mycket bättre, och framförallt komplexare när du börjar få fiffla med skillpoints och saker Tror detta kan bli riktigt bra när serverlagget lägger sig på riktigt, det är dock också något som blir bättre ju högre lvl o längre ifrån början du kommer

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Är GW2 betan begränsad? Fick man t.ex. inte tillgång till PVE storyn eller PVP?... Eller kan man säga att betan ändå representera vad det fulla spelet kommer vara (förutom att det säkert kommer buggfixar och vapen, rustningar och mer quests).

Dvs saknades funktioner som i t.ex. Diablo3 betan?.. PVP Arenan fanns inte i D3 betan.

PvP och Pve finns med, inga konstigheter eller begränsningar vad jag märkt.

Spelet har enligt mig potential, svårt att säga hur det kommer bli senare i spelet.
Just nu har jag kört upp 4 olika karaktärer till level 5 och det har varit grymt kul.

Igår var som sagt svårt att komma in och väldigt laggigt men det kom inte som en chock direkt, något man kan leva med vid sådana här event.

Allt som allt så är jag nöjd med mitt köp, har kört de flesta mmo's som kommit den senaste tiden men det är inget som bitit tag någon längre stund, Gw2 har jag dock förhoppningar för.

Det var en besvikelse, mer kan jag inte säga.

Medlem

Förstår inte hur folk kan kalla det flopp efter kanske några timmars spelande. Haters?

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Det var en besvikelse, mer kan jag inte säga.

Väldigt bra och ingående analys.

Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Det var en besvikelse, mer kan jag inte säga.

Väldigt bra och ingående analys.

nykomling med namnet "Svenskalkoholkultur", vad förväntar du dig

Medlem
Skrivet av Soothsayer:

är bara lvl 10 men det blir mycket bättre, och framförallt komplexare när du börjar få fiffla med skillpoints och saker Tror detta kan bli riktigt bra när serverlagget lägger sig på riktigt, det är dock också något som blir bättre ju högre lvl o längre ifrån början du kommer

Jag gillar redan nu skillsystemet, och att man låser upp skillsen allteftersom man använder dom. Kul också att det är olika skillsets beroende på vapen. Ska bli spännande med skillpoints och allt vad dom har att erbjuda

Lagg har jag faktiskt inte märkt av så mycket, tycker det har varit väldigt stabilt hittills. Spelar på en "high"-server, så den är ju inte lika proppad som vissa ändra är, men jag har inte blivit d/c en enda gång, och tycker spelet har varit responsivt också (extremt viktigt för mig). Det kom en rejäl lagspike vid ett tillfälle, men annars har jag klarat mig undan sånt


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Jag gillar spelet men kan inte påstå att jag är sådär fruktansvärt imponerad. Det jag tyckt varit trevligt dock är att spelet faktiskt är svårt, du kan inte bara stå där som i ett vanligt MMO och ta en massa stryk... för då kommer du dö.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Är GW2 betan begränsad? Fick man t.ex. inte tillgång till PVE storyn eller PVP?... Eller kan man säga att betan ändå representera vad det fulla spelet kommer vara (förutom att det säkert kommer buggfixar och vapen, rustningar och mer quests).

Dvs saknades funktioner som i t.ex. Diablo3 betan?.. PVP Arenan fanns inte i D3 betan.

d3 kommer inte ha arenan vid launch överhuvudtaget.


signatur

Signalmatros på HMS Visborg

Medlem

Det känns bra än så länge.

Moderator | Testpilot

Annat än FPS problem så är jag nöjd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

De jag såg på en stream blev jag inte alls imponerad över. PvPn ser stel ut och inget revolutionerade. Ännu ett failhype!

Medlem

Sen är ju detta en ganska tidig beta. Så till alla som slänger judgements och säger att det floppa kan man ju inte riktigt lita på, samma sak till alla som prisar spelet redan.

För egen räkning så har jag problem med CPU:n vilket gör att jag ligger på 10 fps hela tiden oavsett Max eller Low grafikinställningar. (Och nej, inte att jag behöver uppgradera den) Men jag tror det kan bli riktigt skoj det här, lite optimering osv, men det litar jag på att dom gör. Testade Mesmer, verkade som en riktigt skoj klass måste jag säga, gillar det hela med illusions all over the place!

Medlem
Skrivet av RalderOMG:

Sen är ju detta en ganska tidig beta. Så till alla som slänger judgements och säger att det floppa kan man ju inte riktigt lita på, samma sak till alla som prisar spelet redan.

För egen räkning så har jag problem med CPU:n vilket gör att jag ligger på 10 fps hela tiden oavsett Max eller Low grafikinställningar. (Och nej, inte att jag behöver uppgradera den) Men jag tror det kan bli riktigt skoj det här, lite optimering osv, men det litar jag på att dom gör. Testade Mesmer, verkade som en riktigt skoj klass måste jag säga, gillar det hela med illusions all over the place!

Läste någonstans, antagligen på forumet, att det är väldigt cpu krävande atm och att det inte spelar någon större roll med grafikinställningarna. Så även om du har grymme grafikkort men sämre cpu så finns det inte mycket att göra just nu.

Skriv svar