World of Warplanes visar upp tungviktarna

Robot
World of Warplanes visar upp tungviktarna

Det bjuds på tungt stridsflyg och bombplan när Wargaming rullar fram det grövre artilleriet.

#wargaming, #world-of-warplanes


Medlem
World of Warplanes visar upp tungviktarna

Vill ha detta spelet NUUU!!!!


signatur
Medlem

Förstår jag, alphan är sjuuukt bra!

Medlem
Skrivet av Dralle:

Förstår jag, alphan är sjuuukt bra!

Hur får man tag i alphan? ^^


signatur
Medlem

Ansökte för alphan, men fick tyvärr ingen plats... Men en fråga till er som kört det:
Vad är syftet med bombplanen? Finns det uppdrag att man skall bomba motståndarens bas med bombplanen och jaktplanen försöker skjuta ned motståndarens bomb?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Dralle:

Förstår jag, alphan är sjuuukt bra!

Hej Dralle. Fråga till dig som "provat" Alphan.

Har du spelat world of tanks?

Tänkte höra hur match making systemet fungerar, mer eller mindre enbart felet med det som gör jag inte spelar world of tanks något mer.

Hoppas det fungerar bättre i WoWP så man inte möter en F-86 Saber med en P-40 haha

Medlem

Undra om detta kommer vara lika dåligt optimerat


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Undrar om det släpps i år? Det kan vara läge att köpa en joystick som jag planerade att göra till bf1943, men det gick ju som det gick...

eXp
Medlem

Det är inte så mycket folk i Alphan så vi struntar i MM och väljer tier i chatten

Medlem

har spelat detta spel nu i ungefär en dag, kan med ett stort leende på läpparna säga att den suger sn*pp. är en veteran på cirka 4 tanks i W.O.T t29- kv3 - m28 och amx. airplane är som ett spel från 2000 talet.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Dralle:

Förstår jag, alphan är sjuuukt bra!

Hej Dralle. Fråga till dig som "provat" Alphan.

Har du spelat world of tanks?

Tänkte höra hur match making systemet fungerar, mer eller mindre enbart felet med det som gör jag inte spelar world of tanks något mer.

Hoppas det fungerar bättre i WoWP så man inte möter en F-86 Saber med en P-40 haha

Jag har inte kört detta, men jag har som du kört WoT, och jag slutade köar det när jag mötte tier 9 motstånd när jag var 4, kan inte ta ut dom med min lilla tank om vi är själva klar och han går iväg på toa.

Orättvist känns det. jag antar att det är för att man dominerar för mycket när man möter dom på sin tier mer. Kul spel dock, är det samma du tänkte på?

Btw, om dom tog bort att man syns så man måste se och skjuta mot någon för att dom ska synas för andra skulle det vara en annan sak, för alla förlitar sig på att allt ploppar upp åt dom. Skulle jag bara få "smyga" som jag ville så skulle även jag ha en chans mot dom 5 tiers över mig.

Medlem

Lite off-topic kanske men fick av nyhetsbilden en fet flashback till det gamla spelet BOMBR från 1993!

Medlem
Skrivet av mannen33:

har spelat detta spel nu i ungefär en dag, kan med ett stort leende på läpparna säga att den suger sn*pp. ...

Öhm, suga sn*pp och stort leende i samma mening?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Davwe: man ansöker och har tur, eller har man kontakter.

Salami: ska vara kopierat från WoT tydligen, så samma matchmaking system när det gäller tiers. Testar lite WoT samtidigt just nu faktiskt. Är bara tier 3 men får max tier 5 som motståndare för tillfället.

Roten: Varje bana har ett objective, fast just nu är dom rätt meningslösa. Men tydligen så ska dom ha någon mening senare iaf, vi får väl vänta o se helt enkelt

Medlem
Skrivet av Dralle:

Salami: ska vara kopierat från WoT tydligen, så samma matchmaking system när det gäller tiers. Testar lite WoT samtidigt just nu faktiskt. Är bara tier 3 men får max tier 5 som motståndare för tillfället.

Fått för mig att det beror på hur bra man är, men också att det finns en max gräns för vilka du får möta när du kör, vilket ökar för varje tier.

Medlem

Kör man med joystick alltså eller kan man köra med mus också?

Finns det ingen "siktesvy" eller vad man ska kalla det? Typ en cockpitvy eller nåt?


signatur

Jäh!

Medlem

Efter att ha testat alphan kan jag nog påstå att "world of warboats" hade varit en mycket bättre idé.
Det finns helt enkelt ingen känsla överhuvudtaget när man flyger. Stelare arcade har nog inte gjorts sedan 90-talet.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av mannen33:

airplane är som ett spel från 2000 talet.

Det är inte så konstigt, vi lever just nu på 2000-talet.

1
Skriv svar