Så förbereder du dig inför Diablo III-släppet

Robot
Så förbereder du dig inför Diablo III-släppet

Blizzard uppmanar alla Dibbe-sugna att redan nu skapa sig en Battletag – samt förklarar att det kan ta lång tid att logga in under premiären.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Så förbereder du dig inför Diablo III-släppet

You can't prepare for this!

Medlem

Ja det brukar ju vara strul med de flesta spel dag ett. Hoppas vi kommer någorlunda lindrigt undan denna gång.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

De hittade ju problem vid stress test beta weekend.
De är fixade, förhoppningsvis uppstår inga nya och vi får en smärtfri gaming natt


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.

Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.

Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.

Medlem

Gjort mig oanträffbar..

Helt..

Medlem

Vad som helst kan hända när någon miljon spelare vill in samtidigt

Medlem

"Studion funderar också på att lägga in 40 sekunders fördröjning för alla som försöker logga in i spelet, för att lanseringen ska bli så stabil som möjligt."

Uhm. Om 5000 pers loggar in samtidigt och alla får 40 s delay, för att sedan logga in samtidigt igen, hur påverkar det stabiliteten?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Skulle vara kul att när det "Online;a" :S Spelet så hände det ingenting förs en 3 minuter senare då en spelare kommer in :3,
Tvivlar på att bara jag kommer försöka logga in då . BTW är det 00:01 i sverige ? Borde man inte kunna komma in tidigare genom att köra på en USA klient ? : P


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Spelar ingen roll om det bråkar precis vid launchen, jag kommer säkert inte att kunna hämta det förens efter jobbet på tisdag.
Måste hoppa av tåget på vägen hem o knata in hos postombudet o hämta Coll. Edition, sen ere väl ingen större idé att lira nått då man kommer hem eftersom det e jobb dagen efter.
Kanske installerar o fixar, men börjar man lira blir man väl kvar hela natten

Men på onsdagkväll börjar helgen (röd dag på torsdag, klämdag på fredag) och då blir det lira av.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tbh, torchlight 2 och path of the exile ser 10x bättre ut

Medlem

Är ledig, mat ska lagas och frysas för iaf 5 dagar så man bara behöver använda micron :P.

Nu ska det nördas som man gjorde på 90 talet!

Medlem
Skrivet av conthox:

"Studion funderar också på att lägga in 40 sekunders fördröjning för alla som försöker logga in i spelet, för att lanseringen ska bli så stabil som möjligt."

Uhm. Om 5000 pers loggar in samtidigt och alla får 40 s delay, för att sedan logga in samtidigt igen, hur påverkar det stabiliteten?

Tänk dig att 5000 pers istället spammar login hela tiden under 1 minut - VS - 5000 personer försöker logga in 1 gång per minut, typ. På så vis blir det ingen shitstorm-trafik när folk försöker logga in, såsom jag förstår att.


signatur

Life is short , play more

Medlem

You are not prepared!

Medlem
Skrivet av Jimpa_31:

Skulle vara kul att när det "Online;a" :S Spelet så hände det ingenting förs en 3 minuter senare då en spelare kommer in :3,
Tvivlar på att bara jag kommer försöka logga in då . BTW är det 00:01 i sverige ? Borde man inte kunna komma in tidigare genom att köra på en USA klient ? : P

Räknade du verkligen rätt med tidszonerna nu?

Medlem
Skrivet av Hannu:

Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.

Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.

Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.

Hoppas dock inte all för mycket.
Själv får jag vänta på posten den 15.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rosski:
Skrivet av Jimpa_31:

Skulle vara kul att när det "Online;a" :S Spelet så hände det ingenting förs en 3 minuter senare då en spelare kommer in :3,
Tvivlar på att bara jag kommer försöka logga in då . BTW är det 00:01 i sverige ? Borde man inte kunna komma in tidigare genom att köra på en USA klient ? : P

Räknade du verkligen rätt med tidszonerna nu?

Han kanske bor i ett alternativt universum där jorden snurrar åt andra hållet

Edit: Woot, 3k inlägg


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Varför kan man inte bara ordna ett fungerande kösystem? Försöker man logga in så hamnar man i kön, sen tar servern in folk i turordning. Det borde väl vara det smartaste och minst belastande istället för att folk spammar login x1000?

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.

Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.

Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.

Hoppas dock inte all för mycket.
Själv får jag vänta på posten den 15.

Japp, det glömde jag. Förhoppningsvis kommer spelet först den 15e så man slipper fucka upp dygnsrytmen

Perfekt! Jag har bytt skift på måndagen så efter klockan 14:00 blir det att köra runt och fixa all nödvändig proviant( Läs; Systembolaget! ).

Sen powernappar man lagom till tolvslaget och SEN KÖR VI!

Ps. Ledig resten av veckan .ds

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.

Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.

Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.

Hoppas dock inte all för mycket.
Själv får jag vänta på posten den 15.

Japp, det glömde jag. Förhoppningsvis kommer spelet först den 15e så man slipper fucka upp dygnsrytmen

Ingen chans att de skickar ut det dagen innan? Vissa andra spel där de har låsta servrar som gör att man ändå inte kan spela spelet förrän det släpps har skickats ut dagen innan.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Hannu:

Förhoppnigsvis så är det fixat 00:01 15 maj.

Tänkte lägga mig efter jobbet och ha väckning 23:50, spela några timmar sen jobb 05:00.

Hoppas det blir smärtfritt med massor av gaming.

Hoppas dock inte all för mycket.
Själv får jag vänta på posten den 15.

Japp, det glömde jag. Förhoppningsvis kommer spelet först den 15e så man slipper fucka upp dygnsrytmen

Ingen chans att de skickar ut det dagen innan? Vissa andra spel där de har låsta servrar som gör att man ändå inte kan spela spelet förrän det släpps har skickats ut dagen innan.

Högst troligt

Medlem
Skrivet av SajCo:
Skrivet av conthox:

"Studion funderar också på att lägga in 40 sekunders fördröjning för alla som försöker logga in i spelet, för att lanseringen ska bli så stabil som möjligt."

Uhm. Om 5000 pers loggar in samtidigt och alla får 40 s delay, för att sedan logga in samtidigt igen, hur påverkar det stabiliteten?

Tänk dig att 5000 pers istället spammar login hela tiden under 1 minut - VS - 5000 personer försöker logga in 1 gång per minut, typ. På så vis blir det ingen shitstorm-trafik när folk försöker logga in, såsom jag förstår att.

Men om dom 5000 kommer in med en gång, istället för att få en 40 s timeout, så blir det ju inte 5000 som spammar log in.

// edit

Det är klart, om det är 10 000 pers som försöker logga in och 5 000 får en fördröjning så hjälper det ju. Kan anta då att det är så dom menar. Men är endå tveksam till att det fungerar, såvida det inte finns ett kösystem så att fler får vänta längre då det är så många spelare som det troligen handlar om.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Checkat o klart sen beta test


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Tbh, torchlight 2 och path of the exile ser 10x bättre ut

har du kollat synen?
path of exile ser ganska crap ut men torchligt2 ser ut att bli fint men inte d3 fint...men men smaker är som baken full med piip

Medlem

Går det tanka ner och instellera diablo3 nu innan släpp?

Medlem

Det blir Lan hela helgen så det blir nog att plöja igenom det i co-op:)

Medlem

Det är skönt att vara sådär busigt taggad för nånting igen Andra titlar jag varit så här triggad för är typ Burning Crusade, Soul Calibur, FF7 och Mass effect 2 och nu börjar det kännas att det snart är dags.

Medlem
Skrivet av ingen aning:

Tbh, torchlight 2 och path of the exile ser 10x bättre ut

Kan verkligen inte hålla med dig.


signatur

Nämen!

Medlem

Bilden är inte okej. Tänker bara på "ponies" och jag avskyr det eländet.

123
Skriv svar