Senaste filmen du såg

Medlem

Run All Night. Mycket spännande.

Medlem

Americana.
Inget mästerverk men hyfsat bra! Quirky.
En väldigt gullig Sydney Sweeney åtminstone.

Medlem

Skjutit på det ett tag men såg till slut The Banshees of Inisherin. Fantastisk film rakt genom, lite risk att bli en ny favorit när jag sett om den ett par gånger. Har länge gillat Colin Farrell och även om tre andra briljanta insatser från Brendan Gleeson, Kerry Condon och Barry Keoghan slåss om rampljuset så var det roligt med en roll där han kunde ta större plats.

Releasehästryttare

Ne zha 2 9/10

Jävlar vilken visuell fest!

Gillar man snygga animerade filmer så missa absolut inte denna!

Medlem

The Holdovers (2024).
Mycket fin melankolisk feelgoodindie med Paul Giamatti i toppform. Eventuellt en blivande julklassiker.

Betyg: 8/10.

Medlem

In Bruges 4/5

Klassiker. Finns på SVT Play.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ne zha 2 9/10

https://image.tmdb.org/t/p/original/cb5NyNrqiCNNoDkA8FfxHAtyp...

Får kolla in den har sett ettan den är åxå bra . Var såg du den ?

Medlem

En runda till (stark)3/5

Ett drama där ett gäng lärare får för sig att testa hålla en viss promillehalt i syfte att förbättra deras undervisning. Tankeväckande och minnesvärd. Finns på SVT Play.

Releasehästryttare

The Fantastic Four First Steps 7/10

Medlem

The Big Lebowski

Förtjänade en återtitt när hela världen känns galen. Det är något med den filmen som bara känns bra, man.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

The Monkey
6/10

Har tyvärr inte läst förlagan av Stephen King men jag tycker mig se en del av hans signatur i filmen.
Mycket skratt till väldigt absurda sätt att dö på, för tankarna till Final Destination. Dock knyter man inte ihop säcken riktigt ordentligt, "twisten" kunde man byggt upp till på ett bättre sätt.

Klart sevärd!

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Superman
6/10

Stålmannen är en fruktansvärd tråkig karaktär, men man försöker gör! honom mer nyanserad som person. Jag tycker dock det räcker inte hela vägen, har inte blivit ett Stålmannen-fan efter denna. Tycker Gunn borde fått möjlighet att ta ut svängarna mer, för det vet man ju att han kan efter att ha sett Creature Commandos.

Det är kort gott en superhjälte-film. Lagom med action, stort galleri av karaktärer, bra musik. Som vi egentligen redan har sett förut?

Nej, jag tycker Marvel kan få hålla sig till barn & ungdomar, så DC kör lite mer mörkt och vuxet, men det lär aldrig hända...

signatur

Medlem

Top Gun: Maverick. Riktigt bra film som går att se igen och igen utan att tröttna. 4/5

Medlem

Solo: A Star Wars Story
9/10

Humorn mixtrat med action i en perfekt koncentration, likt en typisk Star Wars-film.
Många vändningar som får en att gissa

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Primitive War
Vilken skitfilm...
​Den ser ut som något jag gjorde som filmstudent 2005 (om vi hade haft råd med rekvisita), men jag svär att jag gjorde snyggare mynningsflammor i After Effects.

​Ful CGI, icke-trovärdig och lökig dialog utan substans, konstig bildkomposition, konstig klippning och konstig ljuddesign, tempot är helt fel, förutsägbar handling och varenda karaktär är en stereotyp.
​Jeremy Piven är vanligtvis bra, men hans talang var bortslösad här.

Medlem

Nosferatu 2024

8/10

Otroligt snygg film! Fanns många scener jag hade velat ha som stillbilder.
Fantastiskt atmosfär, du får en klassisk gotisk "mysrysare".
Riktigt bra skådespeleri utifrån materialet de hade att jobba med.
MEN!
Har man sett 1922 års versionen samt 1979 års versionen så vet man historien och här gör inte Eggers några större ansträngningar för att överraska oss tittare. Utan man kollar för resan, då alla redan vet målet.
Det finns element som jag tycker man kunde lyft fram mer för att få en större payoff, framförallt slutet som kunde blivit mycket mer impaktfullt i min mening.

Sen lider filmen av att den upplevs lite långsam ibland och det tror jag att det beror på att det är väldigt många scener där kameran panonerar långsamt och liknande.

Klart sevärd om man gillar den här typen av film, dvs snygg och långsam.

signatur

Medlem

Kör en Shudder Original run nu då jag gillar skräckfilm.
Den röda tråden i deras skräckfilmer är:
Bra och spännande grundidé, låg budget, ofta svajigt skådespel, väldigt svagt slut. Antingen bra eller skitdåligt.😂

Några som stack ut:
Watcher (2022). 7/10. Bra skådespel. Spännande.
Daddys Head (2024). 5/10. Intressant. Kasst skådespel. Märkligt slut.
Azrael (2024). 4/10. Action. Bra skådespel. Men ganska trist.
Late Night with the Devil (2024). 6/10. Bra skådespel. Skön idé. Tyvärr inte så gripande.
Skinamarink (2023). 0/10. Värsta skiten jag sett. 90% av filmen är en stillbild på ett hörn i taket. Kunde varit en ljudbok istället.

Medlem

Superman (2025)

Den kändes "sådär". Man of steel va bättre.

Medlem

Stämmer in i kören angående Superman (2025)

Ungefär vad man förväntar sig av en Stålmannen rulle.

2/5

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Apprentice (2024).

Skildringen av den unge Donald Trump är intressant och engagerande. Man gillar honom inte ett dugg mer efter att ha sett den här filmen, men det saknas inte nyanser vilket är välkommet. Det är dock Jeremy Strong som lyser starkast som Trumps advokat. Snygg tidsskildring av 70- och 80-talet!

7/10.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ne zha 2 9/10

https://image.tmdb.org/t/p/original/cb5NyNrqiCNNoDkA8FfxHAtyp...

Kan ses var?

Medlem

Lite skräckfilm jag sett nu under Oktober!

Medlem

Oppenheimer (2023) - Fantastisk film som jag väntat alldeles för länge med att se. Klassiskt Nolan-tät atmosfär och en lika lärorik som spännande skildring av skapandet av vår tids största vapen. 5/5

Medlem

UFO Sweden (2022).

Väldigt snyggt och bitvis småkul. Inte världens mest engagerande story, men för mig som är uppväxt i Norrköping är det otroligt kul att se alla referenser till staden och actionsekvenser i miljöer jag är bekant med. Härlig 90-talsretro!

6/10.

Medlem

Until Dawn, ingenting gemensamt med spelet, förutom Peter Stormare.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Lite skräckfilm jag sett nu under Oktober!

En liten uppdatering!

Medlem

Såg Good Boy (2025).
Shudder, så extremt lågbudget.
Huvudpersonen är en hund.
Duktig hund, men riktigt trist tyvärr.
Tur den var kort (1h13m).

Skriv svar