Papo & Yo skildrar drogproblematik i spelform

Robot
Papo & Yo skildrar drogproblematik i spelform

Vander Caballeros äventyr speglar hans egna uppväxt, och relationen med sin alkohol- och drogmissbrukande far.

#papo-yo


Medlem
Papo & Yo skildrar drogproblematik i spelform

Gillar konceptet, och tanken på att spel kan vara mer än ströunderhållning, och att spel kan avhandla allvarligare ämnen än muskelmän som spöar skiten ur varandra.

Medlem

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget prat om droger på FZ, helt enkelt.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av swordfish:

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget prat om droger på FZ, helt enkelt.

Detta handlar om ett spel, din meningslösa paragrafryttare.

Dessutom så skriver Sebastian om spelutvecklaren (relevant?), som baserade spelet på sin barndom (relevant?) som var traumatisk pga en drogmissbrukande far, en familjesituation han delat med många och som leder till mycket av all det som är fel med världen.

Så far åt helvete är du bussig.

Medlem
Skrivet av swordfish:

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget prat om droger på FZ, helt enkelt.

Är du stolt över dig själv nu?


signatur
Skrivet av KatOne:
Skrivet av swordfish:

1.5. Illegala substanser
Vi tillåter under inga som helst omständigheter diskussioner relaterade till droger eller narkotika, hur laglig den aktuella substansen än må vara. Detta förbud omfattar effekter, legalisering, odlingsförsök, jämförelser med lagliga alternativ och allt annat vad gäller stimulantia och uppiggande preparat. Inget prat om droger på FZ, helt enkelt.

Detta handlar om ett spel, din meningslösa paragrafryttare.

Dessutom så skriver Sebastian om spelutvecklaren (relevant?), som baserade spelet på sin barndom (relevant?) som var traumatisk pga en drogmissbrukande far, en familjesituation han delat med många och som leder till mycket av all det som är fel med världen.

Så far åt helvete är du bussig.

Ta det lugnt bäste herrn! Jag tycker inte det är motiverat att be någon fara åt helvete bara för det där.

Swordfish:
Haha! Jag tror det där gäller enbart forumet (eller något, jag är dåligt insatt), men jag förutsätter att vi skribenter på FZ måste få kunna skriva om spel som behandlar drogproblematik utan att bli avstängda. Om jag har fel får väl någon moderator komma förbi och stänga av mig på livstid.

Medlem

såg inte så roligt ut att spela dock av det jag sett men kanske är så att storyn väger upp

ELF
Medlem

Jag som trodde de hade utvecklat Heroin Hero


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Jag som trodde de hade utvecklat Heroin Hero

Spelet där man jagar draken men aldrig kan fånga den. Mycket bra South Park avsnitt!

1
Skriv svar