Dragon Age 2 får tre dialogval

Medlem

Dragon Effect, here we come!

Medlem

Hoppas jag kan Blood Mage:a vidare bara

Medlem

Synd, det kunde ju blivit riktigt bra.

Medlem

Nice! de här kommer bli riktigt bra!

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Nej, det roliga är ju att man inte riktigt vet hur de kommer att reagera. Så här blir det ju inge kul ...

Exakt, det var just detta jag älskade med DA:O

Medlem

låter ju som att dom tar bort de som gjorde dragon age origins unikt just alla djupa dialoger o sätt man kunde påverka sina allierade

Medlem

fixed

http://img23.imageshack.us/img23/7478/fixedrie.jpg


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

Underbart, ännu ett RPG går i graven för att de ska sälja fler konsol versioner och kunna dra ner på produktionskostnaderna..

Visst, Mass Effect är bra spel, men de är inte rollspel, den saken är klar.

Bioware tappar mark.. bara att se på all deras fantasi och kreativitet vad gäller old republic.. Samma planeter och raser som var enda människa som bryr sig ens lite om Starwars känner till. Healer tank och dps systemet.. yay.

Va fan, kom igen Bioware!

Medlem

Varför klagar ni för? Spela inte spelet då om det är så förbannat dåligt. Jag kommer spela det och förmodligen älska det minst lika mycket som jag gjorde med det första. Jag tycker att detta med ett "badass" alternativ, det låter ju bara underhållande! Gå iväg och tjura i något hörn medan jag skrattandes spelar igenom spelet!

Jaha. så ett av de få rpg jag funnit riktigt underhållande på senare år skall alltså konsolifieras och dummas ner till EA:bossarnas intelligensnivå? Är det kanske det det handlar om? Att de inte förstod?

Medlem

De har... Förstört allt ;_;

Medlem

It's all about cash!

Medlem

Athaleos, de har all rätt att klaga. Spel bara dummas ner hela tiden och utbudet av spel som vågar vara komplicerade minskas.

Dessutom, om man har klarat Game Title 1 förväntar man väl sig att Game Title 2 ska erbjuda mer och inte mindre?

Medlem

Jaha, ännu ett spel som dummas ner till förmån för casualgamers. Suck.

Blir som i Mass Effect där man inte har någon direkt aning om vad Shepard ska säga när man väljer i dialoghjulet.

Varför måste man ta bort R:et i alla RPG? trist.


signatur

Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!

QRT
Medlem

hahahaha!!1 SÄMST!

Medlem

Alltså, är det INGEN som läser länken som vem det nu var postade ovan?

DET ÄR INTE BARA TRE DIALOGVAL! DOM SOM SKREV ARTIKELN FATTADE FEL!!!!!!!!

Medlem

Vilket djup!


signatur

"Om två lika meriterade personer söker jobb på en arbetsplats med få invandrare ska den som heter Mohammed få jobbet." - Mona Sahlin

Inaktiv

Så när företaget som gjort några av de bästa rollspel man spelat nu går casual 1000ggr om vad gör man då förutom att gråta?

Fan ge oss ett baldurs gate 3 bara. Behövs ingen ny motor. Bara fixa fram en ny lika fet kampanj som i tvåan. BGs stridssystem pissar över skiten som är dragon age.

Inaktiv
Skrivet av Khorney:

Alltså, är det INGEN som läser länken som vem det nu var postade ovan?

DET ÄR INTE BARA TRE DIALOGVAL! DOM SOM SKREV ARTIKELN FATTADE FEL!!!!!!!!

Alltså du och han som postade den länken har ju i så fall inte förstått någonting...

Nu är jag ganska säker på att du är sarkastisk men man vet aldrig

Medlem

Första spelet sålde väl inte så bra som dom hoppats på kanske. Är man ute efter att tjäna en slant så är väl detta ett smart val. Stora företag bryr sig inte om de inbitna spelarna längre.

Medlem

Jaha, då har vi gått från rötterna till casual adventure/action med konsoll inspirerade inslag snarare än BG seriens arvtagare. ME var roliga spel, men framförallt 2:an kändes inte som ett RPG och nu när man lånar in till DA2, trist men kan nog bli ett kul spel. Vem skall ta över RPG tronen? Den känns för PC väldigt övergiven just nu...


signatur

A badly drawn wolf

Medlem

Jag ser fram emot Dragon Age Effect: Origins of the Darkspawn Reapers.

Personligen har jag ingenting emot detta system då det ska tydligen vara mer än tre val, men jag blir djupt besviken ifall dem sätter en röst på huvudkaraktären, och låter texten var kortfattig som i Mass Effect, dvs., man vet inte vad Shepard kommer att säga eller göra.
I ett RPG ska man kunna leva sig in i personen man skapar.... men hur kan man göra det ifall denne person har en preset röst, och man får ingen information om vad han kommer att säga i en dialog?

Medlem

Tyckte dialogerna i Dragon Age bara va jobbiga. Meningarna va på tok för långa att orka läsa igenom alla val från början av spelet och till slutet, man kan lika gärna läsa en bok isf.

Medlem

Dragon Age...Köpte och lämna in dagen efter, var nog sämta spelet jag spelat på länge :/

Medlem

Därför tycker jag att The Witcher: Enhanced Edition är det bästa RPGet.

Medlem

Ja ett solklart fall av konsollifiering, där djup och känsla fått stryka på foten till fördel för enkelhet och ökad linjäritet.

Medlem

Inget fel med Mass Effect, men DA hade ganska ofta grayzone val vid en hel del tillfällen, som varken vad särskilt goda, onda eller superneutrala.

Medlem

man får hoppas detta blir ett "et 2011" så vi kan få inn lite kreativitet och bli av med all jävla skit som publicerats de senaste 10 åren ungefär.

Medlem

Dragon Effect 2!

Medlem

I ärlighetens namn är det väl redan så i ettan, bara att de inte har en ikon för det onda, goda osv.

12
Skriv svar