Vi spelar RISK! Världen är räddad av den blå fanan, Grattis Mr. G!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Du gör ett bra jobb, Greger, men jag måste tyvärr nämna att du glömde att attackera Congo åt mig. Om attacken mot North Africa lyckades ville jag skicka vidare tre soldater till Congo.

Skrivet av Jag:

Om attacken lyckas går jag vidare till Congo med 3 soldater.

Lyckligtvis borde det inte vara alltför krångligt att korrigera.

Ojdå, det var klantigt av mig att inte ta med det! Jag ändrar det nu!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Bra.

Hah! Nu har jag Afrika! Vad säger spelledaren om att ge mig några extra soldater? Territoriet Congo har ju rätt fina diamantgruvor, så jag borde ju kunna köpa mig några fina legoknektar!

Medlem
Skrivet av EliasN:

Bra.

Hah! Nu har jag Afrika! Vad säger spelledaren om att ge mig några extra soldater? Territoriet Congo har ju rätt fina diamantgruvor, så jag borde ju kunna köpa mig några fina legoknektar!

Jag kan se vad jag kan göra, men jag vill ha betalningen först


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Analysen kommer någon gång under dagen/kvällen, ha lite tålamod bara.

Medlem
Skrivet av båtsman:

Analysen kommer någon gång under dagen/kvällen, ha lite tålamod bara.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jag vill inte ot:ta allt för mycket men det ser ut som det är nwo på gång här, och fz-maffian inblandad igen


signatur

thank you, come again

Avstängd
Skrivet av Greger:
Skrivet av EliasN:

Bra.

Hah! Nu har jag Afrika! Vad säger spelledaren om att ge mig några extra soldater? Territoriet Congo har ju rätt fina diamantgruvor, så jag borde ju kunna köpa mig några fina legoknektar!

Jag kan se vad jag kan göra, men jag vill ha betalningen först

Den finns i Congo. Bara att hämta. :heart:

Medlem

nu börjar det ju bli spännande! hoppas fortfarande på andersson men det ser mörkt ut atm ;P andrahandsvalet är xhosa då han är offensiv och har europa som alltid brukar vara min nyckel till vinst. asien suger hårt imo.


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Usch, jag mår riktigt riktigt illa av all abstinens nu...

Update?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Analysen klar när som helst iaf.

EDIT: Kanske ska tilläggas att "när som helst" för mig bör räknas i Valve time.

Medlem

Väntar på den sista ordern och sen så kan jag uppdatera. Eller ja båtsmans analys kommer före (bro's before ho's?).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag måste reservera mig och säga att jag aldrig spelat RISK och besitter därmed i stort sett inga förkunskaper. Är analysen i klass med Pär i klass 4b anser jag mig alltså ha ryggen fri. I alla fall, till saken:

Ännu en spännande runda är slut, med anklagelser om paktbildning, ytterligare sjabbel av Greger med EliasNs order och hot om vedergällning. Men allting är, som man säger, tillåtet i krig och detta tycks vara en synnerligen krigsdrabbad värld.

Andersson försökte hålla sig tillbaka och bara vänta ut rundan för att få truppförstärkning, men Ariath satte käppar i hjulen för hans planer genom att med full kraft slänga sig över Central America och lyckades, trots fler truppförluster (än Andersson) erövra det.

Strumpa är också denna runda passiv och väljer att inte göra några anfall och har turen (eller pakten som vissa urgerar) att inte bli anfallen. Han lyckas alltså med det Andersson inte gjorde, att bida tid och vänta på förstärkningar.

Mr. G tar sig ändå från Indien till Middle East, vilket kanske inte tycks särskilt långt på kartan men i verkligheten är det runt 2000 kilometer vilket tar sin tid att vandra! Där lyckas han med mod, styrka och tur med tärningarna ta över området från xhosa, som förutom området också förlorar två trupper. Mr. G fortsätter från sina nyvunna områden och går mot Southern Europe, men där tog lyckan slut och xhosa lyckas behålla det utan förluster.

xhosa börjar sin runda med att erövra Brazil, och som han gör det! Han fullständigt krossar Ariaths trupper och skickar 10 av dennes trupper till De sälla jaktmarkerna. Ariath förlorar därmed kontrollen över South America, något som var svårt att tro före rundan inletts.

Och så sist ut startar EliasN, som briljerar rundan igenom och tar över område efter område. Han börjar med att tåga från Egypten mot North Africa, där han utan förluster lyckas erövra området. Han går sedan söderöver och tar South Africa, även det utan förluster. Till sist plockar EliasN också Madagascar och Congo.

EliasN står för en otrolig återhämtning, och det kan tyckas självklart att han med så många erövringar står som denna rundas klara vinnare – men man får inte glömma att Strumpa lyckas klara sig utan att göra någonting och därmed får förstärkning inför nästa runda. Har han också lyckats ordna en pakt med xhosa (som anklagats i tråden) har han kanske ett ännu bättre läge inför nästa tur. Dock får EliasN en ganska stor ökning av trupper och tillgodogör sig sex nya arméer, det ska bli intressant att se hur han väljer att agera nästa runda. Och om Greger för en gångs skull klarar att utföra alla hans order.

Den stora förloraren är Andersson som försökte spela säkert, men i väntan på förstärkning förlorade hela fyra områden, inklusive sina utposter i Afrika som nu står helt under EliasN. Han ligger dock i spetsen vad gäller antalet områden under kontroll med åtta stycken (samma som Mr. G och två färre än xhosa).

Däremellan finner vi xhosa, som trots att han förlorade två områden också lyckades hålla ett (Southern Europe) och ta Brazil. Han står även för den största ökningen av arméer och får åtta stycken. xhosa besitter också flest områden – tio stycken. Mr. G lyckas ta över ett område och kan tyckas sitta säkert med en stor ökning av trupper (6 arméer) och många landområden – men ligger det något i paktanklagelserna bör han se upp.

Medlem

Jävligt bra krigsrapport! Du behöver absolut inte oroa dig för att du aldrig spelat risk, du har god förståelse och det var helt klart värt väntan

Inaktiv
Skrivet av båtsman:

Andersson försökte hålla sig tillbaka och bara vänta ut rundan för att få truppförstärkning, men Ariath satte käppar i hjulen för hans planer genom att med full kraft slänga sig över Central America och lyckades, trots fler truppförluster (än Andersson) erövra det..

It's funny because it's true.

Medlem

Is it a game, or is it real?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Turordning
xhosa slår 6

Mr. G slår 5

Ariath slår 4
Strumpa slår 4
(Ariath slår 1, Strumpa slår 1)
(Ariath slår 1, Strumpa slår 6)

EliasN slår 1
Andersson slår 1
(EliasN slår 5, Andersson slår 3)

Turordningen blir följande :
1.xhosa
2.Mr. G
3.Strumpa
4.Ariath
5.EliasN
6.Andersson

Runda 6

xhosas tur

xhosa attackerar Peru från Brazil.
Ariath förlorar två(2) arméer, xhosa förlorar en(1) armé.

xhosa har tagit Peru!

xhosa attackerar Argentina från Peru.
Ariath förlorar två(2) arméer, xhosa förlorar en(1) armé.

xhosa har tagit Argentina!

Mr. Gs tur

Mr. G attackerar Afghanistan från India.
xhosa förlorar en(1) armé, Mr. G förlorar fem(5) arméer.

Mr. G har tagit Afghanistan!

Mr. G attackerar Southern Europe från Middle East.
xhosa förlorar en(1) armé, Mr. G förlorar ingen(0) armé.

Mr. G har tagit Southern Europe!
[size=12]xhosa har förlorat Europe!
[/size]

Strumpas tur

Inga attacker sker denna runda.

Ariaths tur

Inga attacker sker denna runda.

EliasNs tur

Inga attacker sker denna runda.

Anderssons tur

Andersson attackerar Iceland från Greenland.
xhosa förlorar tre(3) arméer, Andersson förlorar tre(3) arméer.

Andersson har tagit Iceland!

länk


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mr. G
10 territorium
Australien
+5

Strumpa
6 territorium
+3

Ariath
2 territorium
+3

xhosa
9 territorium
+3

EliasN
6 territorium
Afrika
+6

Andersson
9 territorium
+3

Analys
Passivitet skulle jag nog säga är kännetecknet för just denna runda, inga stora vinster har gjorts men enorma förluster under runda fem.

Denna runda är det definitivt EliasN som går ut som segraren, inga förluster och inga onödiga attacker skedde och han och Mr. G är dom enda som har en enad kontinent under sig.
Mr. G kommer upp som silvermedaljören, som obarmhärtigt krossar allting som är i hans väg, och det kostar xhosa en kontinent.

Andersson blir bronsmedaljören denna runda då även han lyckas bräcka sig in i Europa och stoppa xhosa från att få hela fem förstärkningar till nästa runda, men han har ett hot som ligger och vilar i syd-amerika.

xhosa har däremot lyckats nästla sig in riktigt rejält i syd-amerika nu, och han kan troligen lyckas ta över den kontinenten tills nästa runda, beroende på vad Ariath bestämmer sig för att göra tills nästa runda.

Strumpa fortsätter och samlar på sig en enorm här i Kamchatka, men ingenting har hänt än. Kanske väntar han på att Andersson och Ariath ska slå ihjäl varandra i kampen om nord-amerika innan han vågar göra något?

Ariath blir denna rundas förlorare, då han förlorar ännu mer mark i syd-amerika till xhosa.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Nu kommer klådan och illamående orsakat av abstinensen, tillbaka igen.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Turordning.
Mr. G slår 6
Strumpa slår 6
Andersson slår 6
(Mr. G slår 2, Strumpa slår 6, Andersson slår 6)
(Strumpa slår 2, Andersson slår 2)
(Strumpa slår 5, Andersson slår 5)
(Strumpa slår 2, Andersson slår 5)

EliasN slår 3

xhosa slår 2
Ariath slår 2
(xhosa slår 6, Ariath slår 4)

Turordningen blir följande :
1.Andersson
2.Strumpa
3.Mr. G
4.EliasN
5.xhosa
6.Ariath

Runda 6

Anderssons tur

Inga attacker sker under denna runda.

Strumpas tur

Inga attacker sker under denna runda.

Mr. Gs tur

Mr. G attackerar Egypt från Southern Europe.
EliasN förlorar åtta(8) arméer, Mr. G förlorar fyra(4) arméer.

Mr. G har tagit Egypt!
[size=12]EliasN har förlorat Africa!
[/size]

EliasNs tur

EliasN attackerar Egypt från North Africa.
Mr. G förlorar fyra(4) arméer, EliasN förlorar sex(6) arméer.

Mr. G håller Egypt!

EliasN attackerar Egypt från East Africa.
Mr. G förlorar ingen(0) armé, EliasN förlorar två(2) arméer.

Mr. G håller Egypt!

xhosas tur

xhosa attackerar Iceland från Scandinavia.
Andersson förlorar ingen(0) armé, xhosa förlorar tre(3) arméer.

Andersson håller Iceland!

xhosa attackerar Southern Europe från Ukraine.
Mr. G förlorar en(1) armé, xhosa förlorar ingen(0) armé.

xhosa har tagit Southern Europe!

Ariaths tur

Inga attacker sker under denna runda.

länk


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

[size=20][color=red]Idag vill jag att ni ska rita en bild på er själva som befälhavare, det behöver inte vara ett självporträtt, kan vara en streckgubbe om ni så vill, men jag vill se en bild på erat alter ego i det här spelet tills nästa runda![/size][/color]

Mr. G
10 territorium
Australien
+5

Strumpa
6 territorium
+3

Ariath
2 territorium
+3

xhosa
10 territorium
+3

EliasN
5 territorium
+3

Andersson
9 territorium
+3

Analys
Ännu en runda som har varit ganska passiv, då hälften av dom som nämner sig själva som framtida härskare av världen inte valde att göra något aggresivt alls.
Men det hindrar inte dom andra från att bokstavligt talat slakta varandra!

Denna rundas vinnare är xhosa, som är så nära på att kunna ta över Europa, men nära är just det ; nära.

Silvermedaljören är Mr. G som inte förlorade allt för många trupper i sin chockattack mot EliasN, och lyckades ta över Egypt och hålla det mot horder av EliasNs afrikanska soldater.

Bronsmedaljen delas mellan Andersson och Strumpa, som båda gjorde ingenting men har ändå stor möjlighet att åstadkomma stor skada.

Ariath gör sitt jobb som stoppkloss alldeles utmärkt, och har hindrat Andersson från att göra något än så länge, men det verkar som om det snart kan bli väldigt blodigt i centrala amerika.

Denna rundas förlorare är EliasN som inte alls hade tur med tärningarna, och förlorade all sin styrka i försvaret om Egypt.
(Jag förstår inte alls hur det kunde gå så illa, när Mr. G attackerade så hade han tur med tärningarna, sen när du EliasN skulle göra detsamma så blev det genast 1or, 2or och 3or enbart i princip :/)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Hur kunde du veta att jag skulle anfalla Egypten Elias?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Alltså det här med en avatar. Jag fick visserligen VG i bild och så, men det här med att rita är inte riktigt min grej... Jag har ritat en general i paint.net nu, men han ser så fånig ut så att han skulle passa på cirkus snarare än på slagfältet. Är det ok om jag tar en bild på nätet?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Avstängd

Veta och veta... jag antog att du skulle göra det. Jag tänkte vad jag skulle ha gjort om jag var du, och det var just det jag skulle ha gjort.

Synd att det gick så dåligt för mig, bara.

Medlem

Länk till bild: http://img696.imageshack.us/img696/963/strumpa.jpg

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Alltså det här med en avatar. Jag fick visserligen VG i bild och så, men det här med att rita är inte riktigt min grej... Jag har ritat en general i paint.net nu, men han ser så fånig ut så att han skulle passa på cirkus snarare än på slagfältet. Är det ok om jag tar en bild på nätet?

Ja, en egenritad bild måste göras

Strumpa : Haha


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Darra av skräck!:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Mr. G:

Alltså det här med en avatar. Jag fick visserligen VG i bild och så, men det här med att rita är inte riktigt min grej... Jag har ritat en general i paint.net nu, men han ser så fånig ut så att han skulle passa på cirkus snarare än på slagfältet. Är det ok om jag tar en bild på nätet?

Ja, en egenritad bild måste göras

Strumpa : Haha

Jag varnade er...


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Mr. G: Mycket snygg avatar

Medlem
Medlem

fan man skulle ju ha ställt upp med tanke på den fina napoleonbilden man har på sig sj

http://www.fz.se/medlem/bilder/_imgu.php?m=1&i=15033

bedöm själva


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Skriv svar