Begå brott, få snyfta ut i Svenska media.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Kamp:

Är väl ingen som har sagt att det är fel att polisen blev anmäld? Dock så har det väl klagats på att han blev avstängd? Annars får du gärna upplysa mig.

Är väl ingen heller som sagt att polisen är ofelbar?
Vart får du allt ifrån bjosarn?

Dåså. Då är det slutdiskuterat. Eller?
Annars har jag helt missuppfattat "Begå brott, få snyfta ut i Svensk media". Jag trodde du menade att personen i fråga har begått ett brott och sedan blivit offer för övervåld vilket ledde till hans död, men det får man inte beskylla någon för.
Men om du menade att polisen kan begå brott och att man som medborgare i så fall, och i misstanke om brott, får anmäla detta och att det blir prövat om en åklagare finner det rimligt - då är vi överrens.

Så nu har helvetet frysit till is och grisar kan flyga gott folk. bjosarn och jag är ÖVERRENS om en sak!

and there was much rejoicing

Medlem

Jag Håller På "Jonas" svenska poliser är genom ruttna

Medlem

Ungefär som ditt användande av det svenska språket.

Medlem

Straff som straff oavsett yrke! Slutdiskuterat anser jag


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem

Självklart ska inte polisen slå personer som gett upp. Är ju helt meningslöst. Om dom däremot gör motstånd... spöa skiten ur dom och lite till!

... men sparken för tre stygn... hallå? är ju HELT orimligt. En varning och SEN sparken, visst, men att sabba en människas liv för att man klipp till nån... så illa går det inte ens för tungt kriminella när dom spöar någon, då får dom nån månad om ens det och sen äta bullar på soss.....

Skit-samhälle som kramar med kriminella. Fyfan.

MFZ
Medlem

dåså, då har polismannen det precis lika bra... tom bättre då han slapp fängelse.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Brax:
Skrivet av huxflux:

Är det så här vi ska ha det?

Det där klippet är från en incident i Danmark nyligen, där av svensk media s.k "fredliga demonstranter" satte sig i stora grupperingar mitt på en väg där polisens fordon skulle passera. Med andra ord, dessa ligister (Hade de varit fredliga demonstranter hade dom stått vid vägkanten istället) hindrade MEDVETET den danska polisen från att göra sitt jobb.

När de beordras flytta på sig vägrar vissa, tom så spjärnar och stretar de emot. I mina ögon är det då fullständigt acceptabelt att polisen drar fram batongen.

Tycker inte din länk ger en rättvis bild av den där händelsen. Klippet är vridet till polisernas nackdel, eftersom det bara visar deras våldsbruk i stort sett. Här är istället ett längre klipp av samma händelse, gör era egna bedömningar.

För att svara på din fråga - jag vill gärna ha det så här i Sverige. Polisen ska inte ta politisk ställning, dom ska bara göra sitt jobb. Och om en skock smågangsters försöker hindra dem, och verbala order inte hjälper för att skingra packet - då ska polisen inte känna någon som helst tvekan inför att använda eskalerande fysiska medel tills småbarnen fattar vinken.

Fan va gött den danska goa polisen köttade på! på Kommunist snorungarna!! stryk ska dom ha så att dom inte kan stå å sitta på vecka!!!

Medlem
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av Brax:
Skrivet av huxflux:

Är det så här vi ska ha det?

Det där klippet är från en incident i Danmark nyligen, där av svensk media s.k "fredliga demonstranter" satte sig i stora grupperingar mitt på en väg där polisens fordon skulle passera. Med andra ord, dessa ligister (Hade de varit fredliga demonstranter hade dom stått vid vägkanten istället) hindrade MEDVETET den danska polisen från att göra sitt jobb.

När de beordras flytta på sig vägrar vissa, tom så spjärnar och stretar de emot. I mina ögon är det då fullständigt acceptabelt att polisen drar fram batongen.

Tycker inte din länk ger en rättvis bild av den där händelsen. Klippet är vridet till polisernas nackdel, eftersom det bara visar deras våldsbruk i stort sett. Här är istället ett längre klipp av samma händelse, gör era egna bedömningar.

För att svara på din fråga - jag vill gärna ha det så här i Sverige. Polisen ska inte ta politisk ställning, dom ska bara göra sitt jobb. Och om en skock smågangsters försöker hindra dem, och verbala order inte hjälper för att skingra packet - då ska polisen inte känna någon som helst tvekan inför att använda eskalerande fysiska medel tills småbarnen fattar vinken.

Fan va gött den danska goa polisen köttade på! på Kommunist snorungarna!! stryk ska dom ha så att dom inte kan stå å sitta på vecka!!!

"på kommunist snorungarna" Och vad är det för fel med kommunism, förklara dig :)?.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

dåså, då har polismannen det precis lika bra... tom bättre då han slapp fängelse.

Jag säger bara "Ord" på det, "ord" på det.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv
Skrivet av BADBOY-66:
Skrivet av Brax:
Skrivet av huxflux:

Är det så här vi ska ha det?

Det där klippet är från en incident i Danmark nyligen, där av svensk media s.k "fredliga demonstranter" satte sig i stora grupperingar mitt på en väg där polisens fordon skulle passera. Med andra ord, dessa ligister (Hade de varit fredliga demonstranter hade dom stått vid vägkanten istället) hindrade MEDVETET den danska polisen från att göra sitt jobb.

När de beordras flytta på sig vägrar vissa, tom så spjärnar och stretar de emot. I mina ögon är det då fullständigt acceptabelt att polisen drar fram batongen.

Tycker inte din länk ger en rättvis bild av den där händelsen. Klippet är vridet till polisernas nackdel, eftersom det bara visar deras våldsbruk i stort sett. Här är istället ett längre klipp av samma händelse, gör era egna bedömningar.

För att svara på din fråga - jag vill gärna ha det så här i Sverige. Polisen ska inte ta politisk ställning, dom ska bara göra sitt jobb. Och om en skock smågangsters försöker hindra dem, och verbala order inte hjälper för att skingra packet - då ska polisen inte känna någon som helst tvekan inför att använda eskalerande fysiska medel tills småbarnen fattar vinken.

Fan va gött den danska goa polisen köttade på! på Kommunist snorungarna!! stryk ska dom ha så att dom inte kan stå å sitta på vecka!!!

Hehe....
Jag tror inte dom "snorungarna" vet vad kommunsim innebär.

Inaktiv
Skrivet av BADBOY-66:

"på kommunist snorungarna" Och vad är det för fel med kommunism, förklara dig :)?.

?? Hmmm ja du, det e ett stort fel med kommunism!
sen e det ju så här med extrem vänstern, att dom tror ju att dom vet bäst, å att dom lagar å regler som gäller alla andra gäller inte dom. så jag säger bara slå dom hårt, jag kan säga mer men jag orkar inte tjöta om det, jag tycker inte om kommunismen.

punkt slut............[/quote]

...va?

Medlem

Ja, han hade lite problem med "Citaten" som du kan se.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Inaktiv

"Snyfta ut i svenska media" ? Nej, det var inte meningen att det skulle tas på det viset.
Man gör en enda dum grej när man är 17, blir fasthållen liggandes på mage med en polis på ryggen, svär åt den andra polisen för att han nyss spräckt tinningen på vännen med ficklampan. (observera, inget fysiskt motstånd what so ever!) PANG får ett slag i huvudet av densamme.... Får ligga ner i leran och blöda ner kläder, väska och få lera in i såren i en halvtimme ca. Därefter kommer man in på stationen och när man blir förhörd frågar förhörsledaren om man vill anmäla polisen och man säger "ja" ..

Nu 5 år efteråt, får man fortfarande hem brev/hotbrev från vänner och familj till polisen att man ska sluta "ljuga"....

Namninsamling för er som tycker man ska kunna anmäla om man känner sig kränkt eller orätt behandlad utan att få skit för det sen. Oberoende om man gjort nåt dumt eller ej!
Samt om man är emot polisvåld, maktmissbruk och dyl.
[http://www.namnlista.se/fallet-ar-avslutat]

Medlem

Om dom verkligen hade händerna uppe, och var i tonårs åldern, tycker jag det var väldigt onödigt våld.

Men men, man ska väll sparka på dom som ligger ner, eller hur? Dom kan ju vara farliga.

Medlem

"Man gör en enda dum grej när man är 17,"

Hur kan vi veta att det var det enda dumma personen ifråga har gjort? Sedan så var det inte "en dum grej", han kunde lika gärna ha tagit livet av någon. Idiotiskt att de inte fick sitta inspärrad i flera år..

"Nu 5 år efteråt, får man fortfarande hem brev/hotbrev från vänner och familj till polisen att man ska sluta "ljuga"...."

Om han nu får det så är det bara att skicka in en anmälan.
Men visst, ljuger man så är det inte så lätt...

Medlem

Varken Jonas eller polismannan använde sina små grå hjärnceller; Jonas borde har förstått att det kunde gå fel; och polismannen borde har förstått att det skulle leda till åtal; tycker inte synd om någon av dem.

Medlem

[quote="Juultomten"
Namninsamling för er som tycker man ska kunna anmäla om man känner sig kränkt eller orätt behandlad utan att få skit för det sen. Oberoende om man gjort nåt dumt eller ej!
Samt om man är emot polisvåld, maktmissbruk och dyl.
[http://www.namnlista.se/fallet-ar-avslutat][/quote]

Ohhh.
32 underskrifter.
Tungt.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Vart skriver jag på om jag är för "polisvåld" och tycker att svenska polisen är alldeles för mesiga och daltande mot kriminella?
Ser gärna att polisen får mer befogenheter!

Medlem

Polisen måste upprätthålla lagen, inte bruka våld på den, då blir det anarki.

Medlem
Skrivet av Juultomten:

"Snyfta ut i svenska media" ? Nej, det var inte meningen att det skulle tas på det viset.
Man gör en enda dum grej när man är 17, blir fasthållen liggandes på mage med en polis på ryggen, svär åt den andra polisen för att han nyss spräckt tinningen på vännen med ficklampan. (observera, inget fysiskt motstånd what so ever!) PANG får ett slag i huvudet av densamme.... Får ligga ner i leran och blöda ner kläder, väska och få lera in i såren i en halvtimme ca. Därefter kommer man in på stationen och när man blir förhörd frågar förhörsledaren om man vill anmäla polisen och man säger "ja" ..

Nu 5 år efteråt, får man fortfarande hem brev/hotbrev från vänner och familj till polisen att man ska sluta "ljuga"....

Namninsamling för er som tycker man ska kunna anmäla om man känner sig kränkt eller orätt behandlad utan att få skit för det sen. Oberoende om man gjort nåt dumt eller ej!
Samt om man är emot polisvåld, maktmissbruk och dyl.
[http://www.namnlista.se/fallet-ar-avslutat]

Om det är sympati du är ute efter är det nog en bra idé att du börjar med att berätta vad den här "enda dumma grejen när du var 17" var för något.

Inaktiv
Skrivet av Fredas:
Skrivet av Juultomten:

"Snyfta ut i svenska media" ? Nej, det var inte meningen att det skulle tas på det viset.
Man gör en enda dum grej när man är 17, blir fasthållen liggandes på mage med en polis på ryggen, svär åt den andra polisen för att han nyss spräckt tinningen på vännen med ficklampan. (observera, inget fysiskt motstånd what so ever!) PANG får ett slag i huvudet av densamme.... Får ligga ner i leran och blöda ner kläder, väska och få lera in i såren i en halvtimme ca. Därefter kommer man in på stationen och när man blir förhörd frågar förhörsledaren om man vill anmäla polisen och man säger "ja" ..

Nu 5 år efteråt, får man fortfarande hem brev/hotbrev från vänner och familj till polisen att man ska sluta "ljuga"....

Namninsamling för er som tycker man ska kunna anmäla om man känner sig kränkt eller orätt behandlad utan att få skit för det sen. Oberoende om man gjort nåt dumt eller ej!
Samt om man är emot polisvåld, maktmissbruk och dyl.
[http://www.namnlista.se/fallet-ar-avslutat]

Om det är sympati du är ute efter är det nog en bra idé att du börjar med att berätta vad den här "enda dumma grejen när du var 17" var för något.

Nu förstår jag inte ett dugg av ditt inlägg....?

EDIT-------------
Jaha, du har inte läst tråden från början kanske? Jag snackar om artikeln i länken på första inlägget...

Skriv svar