Mass Effect blir film

Medlem

Om de filmatiserar Shepards äventyr blir det korståg&jihad från min sida.

Om de filmatiserar någon av böckerna eller First Contact War är jag tveksam.

Om de hittar på något eget vet jag faktiskt inte vad jag ska tro O_o;.

Medlem

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Medlem

Ojoj! hjärtat hoppade över ett slag där. var helt säker på att det skulle va Uve boll som skulle regissera. Vet inte varför, men det var den första tanken som slog mig när jag såg rubriken. Tack och lov är det inte så! Hoppas att den blir lika bra som spelet!

Medlem

Kan ju hoppas att Paul W.S Anderson & Joss Whedon får stå för projektet tillsammans, då borde det bli bra. De kan ta inspiration från Pandorum tycker jag, mycket bra sci-fi film!

Medlem

det här kan nog funka när producenterna från bioware är med

Medlem

sam worthington som spelade jake sully i avatar vore perfekt som shepard.

Medlem

Förhoppningsvis är Shepard inte med i filmen.

Medlem

Jag vet i alla fall vilka element som jag anser måste vara med i en sådan film;
-Geth
-Reapers (eller en Reaper åtminstone)
-The Citadel
-Minst en timme av filmen bör gå ut på sökande efter mineraler med en bil eller mining probes. (Ehh...Eller kanske inte...)
-Biotic powers

(jag har säkert glömt något)

Att ha en historia som inte handlar om Shepard eller spelen vore nog bäst, bara det är troget stämningen och universumet.
Tyvärr så tror jag ju inte att en spellicensfilm kommer att få den budgeten som behövs för att göra ME-universumet rättvisa. Så jag har inga stora förhoppningar.

Å andra sidan så är ME spelen så bra - spelmässigt och narrativt - att jag inte kan se att en film skulle kunna bidra så mycket såvida det inte blir en storsatsning från ett filmbolag.

Medlem

Vill ha Half Life film nu!


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Jag vet i alla fall vilka element som jag anser måste vara med i en sådan film;
-Geth
-Reapers (eller en Reaper åtminstone)
-The Citadel
-Minst en timme av filmen bör gå ut på sökande efter mineraler med en bil eller mining probes. (Ehh...Eller kanske inte...)
-Biotic powers

Haha, ramlade nästan av stolen där.

När bidrog senast en film baserad på ett spel till något bra? Statistik talar sitt tydliga språk. Mer spel, tidningar, böcker går, men paja serien med en film är inget jag vill.

Enda chansen på att det blir något annat än fiasko är väl om Bioware verkligen står för kvalitén, alltså verkligen håller strypgrepp på hollywood-nissarna.

Jag satsar alla pengar på att jag blir besviken.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Medlem
Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Jag blev rätt så frustrerad över vissa delar i 1:an som "embrace eternity".. får mig att tänka på alla hokus pokus personer som säljer ren smörja i denna värld. Inte ens i fiktion så slipper man sådant

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Jag blev rätt så frustrerad över vissa delar i 1:an som "embrace eternity".. får mig att tänka på alla hokus pokus personer som säljer ren smörja i denna värld. Inte ens i fiktion så slipper man sådant

Och det är lite för mycket space soap opera med intriger och sex och sådant ointressant i spelform.

(whoops, fel knapp)

Medlem

>TILL ALLA SOM HAR ÅSIKTER OM VILKA SKÅDESPELARE SOM BÖR SPELA SHEPARD<

Detta kommer troligtvis (läs:förhoppningsvis) inte att hända eftersom Bioware sagt att det inte finns någon canon Shepard, de vill att alla ska ha sin uppfattning om karaktären. Samma diskussion som när folk ville att Revan skulle vara tjej i KOTOR-serien från Dark Horse (fast där finns det en canon eftersom det är SW och Lucas ska hålla på och lägga sig i etc.)

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Jag blev rätt så frustrerad över vissa delar i 1:an som "embrace eternity".. får mig att tänka på alla hokus pokus personer som säljer ren smörja i denna värld. Inte ens i fiktion så slipper man sådant

Och det är lite för mycket space soap opera med intriger och sex och sådant ointressant i spelform.

Pinsamt att du svarar dig själv. xD

Du får spela actionspel istället. Rollspel är uppenbarligen inte din grej.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Jag blev rätt så frustrerad över vissa delar i 1:an som "embrace eternity".. får mig att tänka på alla hokus pokus personer som säljer ren smörja i denna värld. Inte ens i fiktion så slipper man sådant

Och det är lite för mycket space soap opera med intriger och sex och sådant ointressant i spelform.

Varför editar du inte bara din post om du vill lägga till något? Eller kör du en luring?

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Jag blev rätt så frustrerad över vissa delar i 1:an som "embrace eternity".. får mig att tänka på alla hokus pokus personer som säljer ren smörja i denna värld. Inte ens i fiktion så slipper man sådant

Och det är lite för mycket space soap opera med intriger och sex och sådant ointressant i spelform.

Pinsamt att du svarar dig själv. xD

Du får spela actionspel istället. Rollspel är uppenbarligen inte din grej.

Misstag. Jo, det är det. Men jag har noll intresse av att få se min karäktar ha sex med andra och hålla på att flörta med fiktiva karäktärer generellt. Totalt slöseri med tid. Och det är nästan så att man tvingas göra det för att få karäktarspoäng...
Ännu ett problem med spelet att den dömer åt dig vad som är rätt och fel...sorry men jag inte vill ha moraliserande från spel o speciellt inte då det är väldigt relativt egentligen... vissa onda val var t.ex. inte alls onda. Spel idag håller en för mycket i handen och berättar vad man skall göra hela tiden.

Citat:

"Varför editar du inte bara din post om du vill lägga till något? Eller kör du en luring?"

Självklart inte med mening... om jag kunde så hade jag raderat dubbletten men nu blir den kvar.

Medlem
Medlem

tror den kan bli ruskigt bra. Bara de inte gör som psycho skriver att den handlar direkt om shepard då en del av charmen med spelet är att alla har en egen shepard. Men fan Mass effect världen tycker jag smeker Star Wars version.
Hoppas starkt på detta!

Medlem
Skrivet av Heggis:
Skrivet av fakka:

Vin Diesel som shepard !

Damn right.:up:

Icke... Sam Worthington är ju som klippt och skuren för rollen. (Han i Avatar och dunderbesvikelsen Clash of the Titans)

Medlem
Skrivet av Phobo:

Alexander Skarsgård!

Lätt! Älskar han i Generation Kill


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Paul Walker passar Shepard bäst tycker jag, har alltid tyckt att Shepard har varit skit lik honom när jag spelade ettan. Nästan samma röst med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Pulkafettot:

Usch då, nog för att Mass Effect var bra spel men som film? Nä, på tok för dålig story, de flesta spel som anses ha en bra story skulle bli en B-film som bäst, undantaget är kanske Mafia.

Hoppas du sväljer en atombomb.

Det är en bra story enligt spelstandard, att se det som en film skulle vara lite annorlunda, du skulle mest se en "bald space marine" kötta massa konstiga livsformer. Sen om de tar med sex med aliens dör jag nog lite på insidan, fattade aldrig varför varenda karaktär behövde sin egen sexscen...

Sean Patrick Flanery är den enda logiska som en manlig Shepard.

Som en kvinnlig Shepard måste vara Katee Sackhoff hon är såååå söööööt <3


signatur
Medlem
Skrivet av smuts:
Skrivet av elrohir:

Om du vill ha storyn mellan Captin Andersson och Saren så kan du läsa Ascension av Drew Karpyshyn.

Men elrohir, den storyn är väl ändå inte "officiell"?

Det ar Redemption som handlar om Anderson och Saren, Ascension ar en annan story.

Bockerna ar lika officiella som spelen. Mer sa, eftersom det inte ar spelare som valjer handelser, utan BioWare.

Medlem

Channing tatum (G.I Joe)
Sam Wortington (Avatar)
Clive Owen (Inside man, Sin City)


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Nathan Fillion givetvis. förstår inte hur ingen tänkt på honom redan
han e med i serenity/firefly och halo spelen bland annat
http://www.imdb.com/name/nm0277213/
scifi nördarnar hjälte ffs

Inaktiv

Matthew Fox ska så klar spela shepard! han är bäst + mkt lik

Medlem

+1 på fakka, Vin Diesel hade varit coolt!

Skriv svar